Pers lille anlegg med den store lyden....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Dåbbel J

Gjest
    Og når du har hatt la scala en stund så tenker du sikkert på og oppgradere dem litt... både drivere ... kabler ... finish ... :rolleyes:

Ls149.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jo. tror på alt du sier, men MER driv på Rodrigo Y Gabriela?
    Da må vel det meste gå veggimellom hos deg oppi trøndelagen! ;)

Korreksjon 11:11 (ikke 10:10)
    "The time of day when one should make a wish while looking at the clock. shit mang, it's 11:11, i gotsa make a wish! "
    http://www.google.com/url?sa=t&rct=...x4K4BA&usg=AFQjCNGhRh5AuPa_YJhZ1QUTryBg7BReQw

Mvh
    Det er vel i grunn en god beskrivelse ja. "Veggimellom" dekker opplevelsen godt ;)

(Skjønner ikke at jeg skal rote sånn med platetitlene fra jeg var hos deg... :) )

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Når man har to syke barn gående hjemme får man voldsomt mye tid til å spille musikk.
    I dette huset har det vært en god del ulike høyttalere av ulike merker og konstruksjonsprinsipp både mens pappa bodde her, men antageligvis like mange om ikke flere av meg oppi gjennom årene. Dog har det aldri vært noen med mellomtone horn. Til tross for at Heresy har så mange feil og skavanker har de en mellomtone som er som skapt for meg. At bassen ikke går dypere merkes jo selvfølgelig, men den bassen som er den er god!

Dette har selvfølgelig satt noen griller i hodet på meg.... Men skal prøve så godt jeg kan å la RF-63 stå fredet til jeg er ferdig med kjellerrommet og gitt de litt tid der nede før jeg gjør noe... Noen som har prøvd å integrere heritage serien med seperat bassystem? Lukket/ob/refleks?

D

Dåbbel J

Gjest
    H A L L O O O O...........

Og der våkna du ja... imponert at det ikke tok lengre tid :rolleyes:
    Det er jo alt hva jeg har sagt om Heresy det....

Når det gjelder bass til H II så må du beregne og bruke en pen slump med penger for å finne noe som integrerer perfekt.
    vet ikke om det er verdt det mot H II, men om du tenker og bygge et ALL OUT system hvor du kan bygge horn i fremtiden så er det et perfekt steg.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvorfor ikke kjøpe en høyttaler hvor alt er integrert ? Dvs nok bass ? Er liksom noe hassle med eksterne systemer, delefiltre, ekstra forsterkere osv... KISS er et strålende prinsipp..

D

Dåbbel J

Gjest
    Hvorfor skal være så enkelt? Lettvintifisering er en uting :cool:

Vel.. det er mange veier innenfor denne hobbyen, og det er et gode.
    KISS eller maxiimalisme flott, om det er gjort rett.

On Topic, så skal det godt gjøres og finne et fornuftig system til H II.

Mange som har villet det samme, og prøvet, men har ikke sett noen som har ropt Eureka Eureka.....

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    H A L L O O O O...........

Og der våkna du ja... imponert at det ikke tok lengre tid :rolleyes:
    Det er jo alt hva jeg har sagt om Heresy det....

Når det gjelder bass til H II så må du beregne og bruke en pen slump med penger for å finne noe som integrerer perfekt.
    vet ikke om det er verdt det mot H II, men om du tenker og bygge et ALL OUT system hvor du kan bygge horn i fremtiden så er det et perfekt steg.
    Å finne noe som integrerer seg perfekt med Heresy skjønner jeg kan bli problematisk ja, har lest litt på klipsch forumet og det er vel ingen som er helt entydig der eller. Var mer ett spørsmål om man skal se seg om etter større utgaver av Heritage og ett eventuelt bassystem. Akkurat dette paret får jeg ikke med meg ned i kjelleren tror jeg. Det er flere i husholdningen som syns det er praktisk med god lyd og lett plassering ;)
    Kanskje jeg burde bygge disse Cornscalaene jeg har snakket om så lenge...

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor ikke kjøpe en høyttaler hvor alt er integrert ? Dvs nok bass ? Er liksom noe hassle med eksterne systemer, delefiltre, ekstra forsterkere osv... KISS er et strålende prinsipp..
    Du har ett godt poeng, men nå er jeg kjent for å stort sett bestandig gå tyngste vei. Ikke minst hvilken ht har nok av rett type bass?
    Er vel mer ett spørsmål om hva jeg er ute etter. Det er vel i grunn horn i toppen, og ob i bassen. Jeg burde vel egentlig sponse sluket med en flybillett til trøndelag og la bestikke han med en liten okse for å se hva han klarer å utrette nede i kjelleren. ;)
    Mange

D

Dåbbel J

Gjest
    LS er lettere og modifisere, og har etter MITT syn et større potensiale.... men meg om det :rolleyes:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    LS er lettere og modifisere, og har etter MITT syn et større potensiale.... men meg om det :rolleyes:
    Du har jo eid LS så jeg skal ikke krangle med deg :) Skal slutte å planlegge ting før jeg har fått kjelleren ferdig. Driver og eksperimenterer litt med vinkling her hjemme. Ganske brutal toe-in slik de står nå. Krysser vel ca 0.5m foran meg. Liker det jeg hører...

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Tilltet opp og ?
    Jeg eller Heresyene? ;D Jepp, de er tiltet opp så lydbildet er omtrent like høyt som med RF-63 slik de står nå. Virker som om mye vinkling gjør at hornene slipper musikken bedre hvis du forstår.

Stein Ivar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    416
    Torget vurderinger
    6
    jeg syns i alle fall min Rythmik Audio F12 fungerer glimrende sammen med HIII. Den blir man ikke ruinert av heller ;)

-Stein Ivar

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Tviler ikke ett sekund på at Rythmik er en god sub, men etter endel subber i ulike stuer gjennom årene så tror jeg fort at hvis man virkelig skal få integrert den må man nesten skreddersy en løsning. Men kunne vært morsomt å fått hørt en slik en etterhvert uansett.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Den Heritage lyden er farlig avhengighetsskapende. Skal aldri love noe helt sikkert, men at det blir en hovedprioritet å få tak i enten Cornwall eller La Scala nede i kjelleren det er jeg relativt sikker på!

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Er vanskelig å snu når man har fått smaken for den typen smekk og fart i fremførelsen.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Åj. Oppgradering på Levang ?
    Vi får se, disse små Heresyene som står i stua nå og blir stående her spiller vanvittig tøft til tross for at bassen slutter langt oppå 50 tallet. Jeg skal selvfølgelig prøve RF-63 grundig nede i kjelleren, men enten CW eller LS tror jeg hadde vært finfint å hatt der nede etterhvert :D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Er vanskelig å snu når man har fått smaken for den typen smekk og fart i fremførelsen.
    Det har du helt rett i!! Motivasjonen til å gjøre meg ferdig i kjelleren har sunket drastisk, rett og slett fordi jeg tilbringer for mye tid fremom tjukkasene i stua..;D

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    457
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Åj. Oppgradering på Levang ?
    Vi får se, disse små Heresyene som står i stua nå og blir stående her spiller vanvittig tøft til tross for at bassen slutter langt oppå 50 tallet. Jeg skal selvfølgelig prøve RF-63 grundig nede i kjelleren, men enten CW eller LS tror jeg hadde vært finfint å hatt der nede etterhvert :D
    Parres med en god sub pr. kanal med EQ for de siste oktavene med Heresyene ?

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Heresy er så kjappe at det finnes svært få om noen som har klart å suksessfullt klart å integrere en sub i systemet. Den bassen som er der er vanvittig god så da får heller de stå i stua så ser jeg om jeg ikke finner noe større nede i kjelleren. :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Pr nå er det en Coda klasse A forsterker som står for jobben, den blir med ned i kjelleren så får vi se, har en Copland stående her som nok duger fint.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehe, ja du kan så sei ;) Nei, vi får ta å gjenta suksessen med flere besøk! Ble så motivert at jeg er på tredje malingsstrøket i taket ned i kjelleren, nå er jeg så lei at det er kun pils å Waits som duger til å gjøre meg ferdig ;D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Å prøve å kombinere oppussing samtidig som man starter i ny jobb etter 3 mnd uten hjerneaktivitet og/eller stimulering. (...også kalt pappapermisjon) var tøffere enn jeg trodde. Men i helga har jeg fått gjort litt så nå er alt som skal fjernes borte, og bakveggen er malt i grått. Usikker på om jeg skal ha hele rommet i denne fargen eller ikke, får se det litt an etterhvert. Er ett lønnlig håp om å være ferdig i tid til jul.

Bildet er latterlig dårlig, men det får så være.
    10352601_10154840120060475_7139279509831999949_n.jpg

Kgyran var innom og fikk en liten lytt på Heresy og sett på rommet. Det aner meg at han er mer fornøyd med potensiale av rommet enn av Heresy ;D Veldig trivelig med besøk uansett!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det går fremover...Og det er det viktigste.. Få det ferdig til sommeren, for da kan det hende det blir inspeksjon.. :rolleyes:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Til sommeren er jeg ferdig og vel så det kan du skjønne. Gi meg noen kvelder, ett par kasser pils og litt single malt så er jeg i mål i god tid før jul! ;D
    Men du er velkommen både før og etter rommet er ferdig!

• Liker
    Reaksjoner: HCS

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Herre må bli bra ;D
    Æ har en del forskjellige akustikk paneler i grått du kan få prøve/lån/kjøp om du vil, når den tid kommer .
    Det ble utrolig mye bedre lyd (holografi, detaljer, større) på det gamle loftet mitt med dem i bruk, det er bilder av noe på første side: http://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/13044-mekaniacs-loft.html
    Suverent, prøver gjerne og eventuelt kjøper av deg hvis det viser seg å passe i rommet mitt jeg :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ting tar alt for lang tid.... Spesielt når man ikke er vant til å jobbe kun dagtid!
    Men nå er endelig alt i kjelleren revet, så da gjenstår det bare å få bygd opp ett brukende rom etterhvert.

Med en henger full av skrot, og ikke så mye som en mdf flis i hus så er det i grunn bare å lene seg tilbake med en kopp kaffe å la disse gutta får regjere stua. Så satser jeg på å få tømt noen lass søppel, og få handlet reisverk og mdf plater ila uka.

rivalsonsgreatwestern.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Tror jeg gir opp hele kjellerprosjektet. De dagene jeg har mulighet til å tømme søppel på kveldstid blir det overtid på jobben, og resten av tiden kan du ta deg en god fa** på at en av disse ungene ligger med 40 i feber og har som største mål å hyle så høyt at far i huset skal bli døv. Det resulterer i at jeg får brukt 1-2 timer pr uke ned i kjelleren.

Trøstekjøpte meg en DV20x2 PU her i ettermiddag, så får vi se hva som skjer etterhvert, akkurat nå ser det ut som planen om å ha det ferdigstilt til jul er omtrent like realistisk som at helvete fryser til og griser flyr...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Tja, du er da ikke så ille langt ifra. Rimelig sikker på at det er kuldegrader om natta på Hell og juleribba ser jeg flyr ut av min lokale Rema butikk :)
    Du får senke skuldrene og ha det som et langsiktig mål :)

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    dv20x er en super pu, men husk den endrer seg mye de første 100t så vær tålmodig, eller bytt i min ferdig innspilte....;)
    Ang kjellern din, så har det allerede vært frostnetter på hell og jeg så flyvende griser på en Pink Floyd konsert en gang, så det ;D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehe.... Joda, det har vært flere frostnetter på hell så dere har nok rett i det gutter. Men ser dere flyvende griser så bør dere sjekke % på whiskyen ;D
    Selv om jeg er bøtte pessimistisk så blir jeg vel ferdig etterhvert får jeg tro!

dv`n er brukt i 200timer Thomas, så jeg slipper forhåpentligvis så mye innspilling. Skal bli morro å endelig få prøvd DV i eget oppsett!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn