Pers lille anlegg med den store lyden....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• terjetroll

Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.10.2005
    Antall liker
    12
    Takket være en hyggelig samtale hos Audio art så kommer forhåpentligvis denne til Trøndelag over nyåret, skal bli spennende og se hvordan ting lyder etter denne kommer inn i kjeden! Forsåvidt like spennende å se om jeg får satt den opp riktig ;)

Vis vedlegget 173711
    Det er Audioaktøren i Horten som forhandler Sound Smith pickuper.
    Mvh Terjetroll

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.395
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Spennende Per, Soundsmith er upløyd territorium for min del og, følger med!

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Takket være en hyggelig samtale hos Audio art så kommer forhåpentligvis denne til Trøndelag over nyåret, skal bli spennende og se hvordan ting lyder etter denne kommer inn i kjeden! Forsåvidt like spennende å se om jeg får satt den opp riktig ;)

Vis vedlegget 173711
    Det er Audioaktøren i Horten som forhandler Sound Smith pickuper.
    Mvh Terjetroll
    Beklager, skrivefeil fra min side. Forøvrig takk for en kjapp og hyggelig handel!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Spennende Per, Soundsmith er upløyd territorium for min del og, følger med!

Vis vedlegget 183175

/ Morten
    Jeg har ikke store erfaringer med pickuper, men denne gjør helt klart gode ting med lyden. Kort fortalt så er vel det mer kjente begrepet PraT i mine øyne definerende for Otello pickupen. Vinyl samlingen bare øker og øker, og jeg tilbringer så mye tid som mulig foran spilleren. Bare kos og hygge for å si det mildt :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Startet helga med å shippe kvinnfolk og unge til vinterferie opphold hos svigers. Ensomheten ble ikke lang da denne dukket opp i posten rett etterpå.
    Lurer bare på hvor Stein Torleif Bjella plata jeg bestilte for 1.5 uker siden blir av nå. God helg alle mann!

20130216_120036.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    I ett forsøk på å prøve å optimalisere vinyllyden her hjemme gikk jeg over alle innstillinger på nytt. Har lite erfaring med dette, men mener ganske så sikkert at VTA vinkelen ikke var rett justert. Litt prakk og pirk senere så setter jeg meg ned for å se om det har blitt endringer. Joda, det svinger bedre enn tidligere, men har helt sikkert mye å gå på når det gjelder justering.

Det slår meg at en god protactor kan være verdt å betale for, hvor finner jeg en slik en som er mer til hjelp enn bry ;)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    God helg :)
    Dr. Feickert protractor (el. no sånt skal vistnok være meget god, koster vel deretter også sikkert.)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Okay, da skal jeg se om jeg finner en slik. Jeg trenger enten det eller noen som virkelig kan det som kan vise meg. Nå går jeg utifra bruksanvisninger og min far som sist justerte den medio 90 tallet. Tviler på at han er noen referanse på vta justering lengre ;)

God helg til deg å Milenko! Burde virkelig fått kommet meg avgårde å hørt oppsettet ditt snart!! Jobb og småunger er en stressfaktor hva slike lyttebesøk angår!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Sitter i samme situasjon selv samt at både min kone og jeg jobber turnus :) (når jeg er frisk vel å merke).

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Da blir det fort traurig å få til ting på sparket ja, men hadde vært veldig hyggelig å tatt med kameraet å fått tatt en tur til Steinkjer :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Fant denne liggende i ett cover som hadde sneket seg unna meg. Vet ikke hvor mye funksjon en slik har? Men om ikke annet så fikk jeg løfta arma litt til så VTA vinklen ser enda bedre ut. Er slikt noe tess eller er det mest snakeoil?
    IMG_1299.JPG
    IMG_1303.JPG

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.395
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Tja, det er bare å prøve og høre pahf, har en slik liggende jeg og,
    men har ikke greid å oppfatte noen (positiv) foskjell i mitt oppsett,
    så da forblir den ubrukt her.

/ Morten

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har testet ut litt forskjellige plater, men skal være ærlig å innrømme at den helt store forskjellen har ikke vært der lydmessig. I mine øyne ser den penere ut riktignok.
    Mulig jeg har gått glipp av viktig informasjon her, men er det mye å hente på en bedre platetallerken sånn generelt? Isåfall hvilke er å anbefale?

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Er ikke ofte jeg tørker støvet av DSLR kameraet en periode nå, men i forbindelse av noen portretter jeg skulle ta så ble det litt bedre bilder av pickupen.

IMG_5028.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ikke minst kom det som seiler opp som min definitive favoritt av godeste Tom Waits, dette albummet er i mine øyne helt vanvittig bra!

IMG_5071.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Takk for det Milenko, ikke tatt stort av bilder siden august så jeg er litt rusten på blender og lukkerverdier enda ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ingen skal beskylde meg for å gjøre ting i hurten og sturten. Tok knappe 7mnd fra jeg flyttet til jeg fikk koblet opp head-fi riggen. Måtte jo tross alt flytte imac skjermen fra venstre til høyre side og slikt er ikke gjort i en håndvending.

IMG_5094.jpg

Forøvrig er jeg litt i tenkeboksen om dagen, MI komboen jeg har nå er fantastisk god på elektrostater, men er litt usikker på hva 160 transewatt gjør med en hornhøytaler? Noen tanker om dette? Har noen selv også, men skal forske litt mer..

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    TTT, sånn er det her i huset også...

Mosfet på lettdrevne horn er vel ikke førstevalget? Hørte den på JanR sine Khorn og det var ikke det helt store som jeg kan huske, MEN det kan jo gå bra også. Prøv om du får muligheten en gang :) Men som bassforsterker vil den jo gjøre en suveren jobb og heller tenke noe SET til å drive toppene..

mvh
    lassemann

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det er akkurat det jeg og tenker, mosfet og horn klinger liksom ikke helt i mine ører. Jeg skal forhåpentligvis få en til å se over Coplanden endag, men har lest litt forskjellig om match mellom den og klipsch.

Faktisk vurderer jeg og importere en Music Angel 845 integrert forsterker, bare for å ha som en mellomløsning, dog er det litt blandede kritikker, men i all hovedsak positiv.

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.336
    Sted
    Nadadouro, Portugal

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ingen skal beskylde Platekompaniet for å være spesielt rask eller å holde orden på hva de har på lager og ikke, men en måned etter bestilling dukket disse opp.

IMG_5114.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ikke minst kom dette, sikkert ingen hemmelighet at jeg er stor Bjørn Berge fan og gleden var stor når jeg så at han skulle gi ut på vinyl for første gang!
    Enda større ble gleden da arvetrollet på 19mnd begynte å danse i stua i det første tone strømmet ut av høytalerne,. Det er fortsatt håp for at podinnen får en kurrant musikksmak i disse Justin Bieber tider ;)

IMG_5119.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg var bekymret en stund, men kan nå trygt påstå at vinyl delen spiller like godt som via digitalis her i hjemmet, om ikke bedre kanskje.
    Feires med ett av de få rap albumene jeg virkelig har ett forhold til.

IMG_5138.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter jeg fikk Mosfet og V6.0 i hus har det vært dårlig med bildetakning, men fridag og kjedsomhet fører til ett og annet :)

IMG_5143.jpg
    IMG_5158.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ikke minst må vi ha med V6.0, dette er vel den komponenten som har endret lydbildet mest pr dags dato slik det står nå, resten har bare forsterket det V6.0 slipper ut.
    IMG_5149.jpg
    IMG_5151.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det er en veldig morsom kombo, musikalitet, engasjement og rytme i fokus. Det eneste minuset pr idag er elektrostatene. De er som nevnt tidligere fantastisk når du sitter i sweetspot, men med en aktiv unge lar det seg sjelden gjøre. ;)

Får jeg tak i ett par Klipsch RF-63 beholder jeg forsterkerkomboen, ender jeg opp med å kjøpe HerestIII blir det nok en billig 300B forsterker i første omgang, ser ikke bort ifra at Music Angel sin versjon kan få besøkspass her en periode.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Når en god kollega ber meg om hjelp til å kjøpe anlegg slik at han kan kose seg med de gamle vinylplatene sine igjen så er ikke jeg sen om og be.

Etter litt prat om hva han ønsket kom jeg frem til at en Rega Brio-R og et par Klipsch RF-52 i kombinasjon med en Rega RP-1 spiller ville nok være i hans gate både prismessig, men viktigst også lydmessig. Det fordret riktignok at jeg kom og monterte dette, men det er jo bare kos.

Det første som møter meg er den obligatoriske lydpusen som visstnok de fleste av oss har.
    IMG_5204.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg snur meg kjapt rundt og ser at godeste Jon Gunnar har satt de provisorisk opp i påvente av oppkobling. Med engang jeg ser de oransje elementene blir jeg varm inni meg og får umiddelbart rockefot.

IMG_5189.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter litt nærmere besiktning må jeg på kne for å finne ut hvor de engelske herremennene har gjort av seg. Litt skye står de gjemt under en hylle.
    IMG_5191.jpg
    IMG_5194.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vel vi får koblet opp, og i kjent stil er jo ikke dette umiddelbart noen lydmessig vinner de første minuttene for min del, men Jon Gunnar smiler fra øre til øre allerede. Nuvel, jeg foreslår litt juling, mens vi trekker oss tilbake for en kaffekopp på kjøkkenet.

Ingenting å si på kaffemulighetene her i gården, denne maskinen diska opp med en sabla god espresso eller to, eventuelt fire for min del..
    IMG_5209.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter litt for mye kaffe går vi tilbake til stua, og de har myknet opp bitte bitte litt, akkurat nok til at jeg begynner å bli husvarm mens verten danser euforisk rundt i stua. Med andre ord traff vi blink på lydfilosofi!

Vi finner frem måleband og vater og justerer de slik at verten får sin egen sweetspot.
    På tide og kle de nakene og beskue de små petitè elementene.

IMG_5221.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter ett par timers spilling via pc og spotify kommer vi på at det står jo en Rega spiller under der, men det er trangt mørkt og vi er muligens litt distre så vi så ikke plasthetta på pickupen. Legg merke til den sirlige kamuflasjen av undertegnedes rørleggersprekk.
    IMG_5247.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter nok ett par timer har vi fått justert det relativt greit og det er bare å vente på at de virkelig løsner. Så nå er det på tide og levere fjernkontrollen til verten og la han kose seg med endel timer innspilling! Dette er noe av det billigste og morsomste oppsettene jeg har hørt på veldig lenge!!
    Bildene ble langt under pari, men ett filter på linsa som nok er drygent skittent ødela for mye av skarpheten, uansett morro var det!

Takk for meg JGS!
    IMG_5206.jpg

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    945
    Torget vurderinger
    4
    RF-52 er en morsom høyttaler. :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vanvittig morsom! Til den prisen har jeg vanskeligheter med så se noen konkurrenter etter mitt øre ihvertfall.

Den som imponerte meg kanskje mest var den billige Rega RP-1 spilleren. Snakker om no-noncene produkt som faktisk spiller igrunn veldig greit!
    Ikke minst helt knitrefritt...(Noe jeg ikke kan påstå fra min eldre Thorens sak)

Slikt setter jeg tankene i sving, burde man sjekke ut flere av disse Rega modellene??

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn