HoJ skrev:
Jøgga skrev:
Bare si fra når du er klar til å komme og stemme, HoJ.
Får jeg høre anlegget ditt også så skal du få en grei pris.. ;D Kan ta det rett etter nyttår hvis det passer.
Bogs & Voigt er meget bra pianoer, på den tiden så var pianoene fra Tyskland meget gode. Det er ikke så ofte jeg kommer over dem. Vet om deg pluss en til i Rogaland som har de. Hvis naglene begynner å bli dårlige så snakker vi om en ganske dyr reprasjon (ca. 12000,-)
Det kan bli riktig trivelig, HoJ. Ikke mange som får lytte på Harbeth S-HL5 i arbeidstiden
Vårt piano har fått nye skruer, det er vel de som strengene er festet til.
Når jeg fikk høre at fine konsertflygler ble skiftet ut etter ca 10 år ble jeg litt urolig og begynte å lure på om det var dumt å bruke mer enn 20k på restaurering av et 100 år gammelt piano, og prøvde å lese meg opp litt. Det er logisk at både strenger og skruer svikter etter en tid, selve rammen er av stål og burde jo kunne holde seg, men etterhvert svikter det stykket som sremmeskruene er festet i (´the pinblock´). Er dette hovedgrunnen til at fine konsertflygler skiftes ut etter få år, og at gamle instrumenter må stemmes oftere enn nye?
Temaet passer vel ikke helt i underholdnings-tonen på OT lengre, men hvor i all verden skal vi kombi-nerder gjøre av oss?