Pioneer PLX 1000

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er visst også sensurert vekk, Trondmeg. Men som med deg, det jeg kommenterte, står. Hvordan skal vi tolke det? At kommentarene, selv med alle mulige forbehold, var over streken?? Det er ufattelig kleint å holde på sånn, ta vekk relevante innlegg bare fordi det ble litt temperatur, men ikke forklare eller gi beskjed om at det er gjort.
    Innlegget ditt, hvis det er det jeg husker, var jo nesten diplomatien og høfligheten selv, så da må bare hele den debatten som ikke gikk direkte på platespilleren ha blitt revet opp med roten. Litt rart. Det sto vel ikke akkurat noe krenkende eller injurierende der. Kan ikke se det hadde skadet å la det stå, men det har sannsynligvis kommet en klage, da.
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    804
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Det vel en viss sutrepetter som har følt seg forulempet ja.
    Artig da med den nye Store DD Tråden :)

    Navnet Petter har ingenting med sutrepetter å gjøre.
    Den Store DD Tråden, er en glimrende tråd.

    Jørgen.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.146
    Antall liker
    8.186
    Torget vurderinger
    12
    De slettede innleggene er av vesentlig betydning for årsakssammenheng i en konkret sak. Slik der står nå er saken dreid voldsomt. Enten alt eller ingenting mener jeg. Og ikke 3-4 dager for sent. Skjerpings moderatorer. Det finnes noen tilfeller der flertallet faktisk har rett :)
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Etter det jeg har funnet ut veier Pioneer-spilleren med sine 13,5 kg ett kg mer en Technics SL1210.
    Hva skyldes dette ekstra kiloet?

    Og ja, modereringen i denne tråden har dreid diskusjonen og uenighetene voldsomt i feil persons favør!
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.146
    Antall liker
    8.186
    Torget vurderinger
    12
    Man kan godt la kritikken mot modereringen ligge, men når det foregår så opplagt skevt ift virkeligheten så må man bare regne med at dette blir kritisert. Jeg er i utgangspunktet stor motstander av sensur, og NOK EN GANG forekommer det MonteCarlo-moderering (eller bingomoderering som det ble kalt lenger opp) som i tillegg favoriserer kraftig den ene parten i en sak. Min påstand er, uten å forsøke å henge ut vedkommende, at denne er stor årsak selv i det som forekom med sin stil og oppførsel. Det er vel i all hovedsak årsaken til at det ble en "alle-mot-en"-uenighet. Det er ikke slik at noen gikk sammen for å fryse ut et enkeltmedlem. Det kanskje oppleves slik av vedkommende under et sterkt preg av upassende offerretorikk, men det er noe vedkommende må finne ut av selv hvorfor skjedde. Det bør etter min oppfatning krydres med en stor porsjon selvkritikk.

    Min oppfordring til moderator er å gjennomlese hele tråden uhildet og med åpent sinn for å se om den fremstår som balansert slik den er nå.

    Jeg kommer til å gnåle videre på meningsløs moderering så lenge det forekommer! Tro meg.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.146
    Antall liker
    8.186
    Torget vurderinger
    12
    Etter det jeg har funnet ut veier Pioneer-spilleren med sine 13,5 kg ett kg mer en Technics SL1210.
    Hva skyldes dette ekstra kiloet?

    Og ja, modereringen i denne tråden har dreid diskusjonen og uenighetene voldsomt i feil persons favør!
    Dette ekstra kiloet skyldes vel bare at de er forskjellig bygget. Med noe forbehold mener jeg det er slik at Pioneeen er bygget opp at metall overdel og plastunderdel. I denne konstruksjonen er det bl.a. benyttet en tykk stålplate. Technicsen har vel støpt overdel og en gummiaktig underdel som er resonnansdempende. Det er helt klart noen som kan skrive dette mer korrekt og utfyllende enn meg akkurat nå, men båndbredden på toget der jeg sitter nå er veldig begrenset uansett hva statsbanene innbiller oss, så jeg får ikke sjekket korrektheten i det jeg skriver.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.560
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Det vel en viss sutrepetter som har følt seg forulempet ja.
    Artig da med den nye Store DD Tråden :)

    Navnet Petter har ingenting med sutrepetter å gjøre.
    Den Store DD Tråden, er en glimrende tråd.

    Jørgen.
    Til deg og flere:
    Føler meg nødt til å svare på dette. Og med slik oppførsel som flere av dere her viser, så er det bare trist. I alle de snart 25 år med hifi og lyd & bilde, så har jeg truffet utrolig mange koselige folk med masse kunnskap.

    Enkelte av dere her (og dere vet hvem jeg sikter til) rotter dere sammen som kvisete pubertetsjenter på videregående skole. Lite hyggelig egentlig, og det står i enestående stor kontrast til hifi som lidenskap og glede; slik som det skal være..

    Faktum er at jeg hverken har "sutret" eller "sladret" til moderator om noe som er skrevet i tråden!! Jeg kan heller tenke meg at andre har reagert og tipset moderator i dette tilfellet. Moderator gjør det han skal gjøre, og det har han også gjort denne gangen.

    De eneste jeg ser sutre her, er dere som har sutret og fortsetter å sutre dere igjennom denne tråden, fortsatt uten å bidra til at tråden får det faglige nivået den fortjener.

    Så, kikk i speilet før dere retter pekefingeren til moderator!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.146
    Antall liker
    8.186
    Torget vurderinger
    12
    Siden du er tilbake så kanskje du kan svare på spørsmålet om din formalkompetanse relatert til det tekniske. Bare nysgjerrig.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.146
    Antall liker
    8.186
    Torget vurderinger
    12
    Det vel en viss sutrepetter som har følt seg forulempet ja.
    Artig da med den nye Store DD Tråden :)

    Navnet Petter har ingenting med sutrepetter å gjøre.
    Den Store DD Tråden, er en glimrende tråd.

    Jørgen.
    Til deg og flere:
    Føler meg nødt til å svare på dette. Og med slik oppførsel som flere av dere her viser, så er det bare trist. I alle de snart 25 år med hifi og lyd & bilde, så har jeg truffet utrolig mange koselige folk med masse kunnskap.

    Enkelte av dere her (og dere vet hvem jeg sikter til) rotter dere sammen som kvisete pubertetsjenter på videregående skole. Lite hyggelig egentlig, og det står i enestående stor kontrast til hifi som lidenskap og glede; slik som det skal være..

    Faktum er at jeg hverken har "sutret" eller "sladret" til moderator om noe som er skrevet i tråden!! Jeg kan heller tenke meg at andre har reagert og tipset moderator i dette tilfellet. Moderator gjør det han skal gjøre, og det har han også gjort denne gangen.

    De eneste jeg ser sutre her, er dere som har sutret og fortsetter å sutre dere igjennom denne tråden, fortsatt uten å bidra til at tråden får det faglige nivået den fortjener.

    Så, kikk i speilet før dere retter pekefingeren til moderator!
    Og her fortsetter det i kjent stil uten minste snev av selvkritikk. Herlig, bare fortsett :cool:
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.560
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Tar en pause, men blir å svare litt på spørsmål i Technics-tråden utover. Leser litt i tråder, men orker ikke å engasjere der hvor faren for personlige angrep er nært forestående. Faglige uenigheter med temperatur opp mot kokepunktet synes jeg er gøy. For holder man det på det nivået, går det så mye bedre etter støvskya har lagt seg:) Så om du vil, så ta gjerne kontakt på pm, så kan vi ta det der istedenfor i tråden her.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.560
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Det vel en viss sutrepetter som har følt seg forulempet ja.
    Artig da med den nye Store DD Tråden :)

    Navnet Petter har ingenting med sutrepetter å gjøre.
    Den Store DD Tråden, er en glimrende tråd.

    Jørgen.
    Til deg og flere:
    Føler meg nødt til å svare på dette. Og med slik oppførsel som flere av dere her viser, så er det bare trist. I alle de snart 25 år med hifi og lyd & bilde, så har jeg truffet utrolig mange koselige folk med masse kunnskap.

    Enkelte av dere her (og dere vet hvem jeg sikter til) rotter dere sammen som kvisete pubertetsjenter på videregående skole. Lite hyggelig egentlig, og det står i enestående stor kontrast til hifi som lidenskap og glede; slik som det skal være..

    Faktum er at jeg hverken har "sutret" eller "sladret" til moderator om noe som er skrevet i tråden!! Jeg kan heller tenke meg at andre har reagert og tipset moderator i dette tilfellet. Moderator gjør det han skal gjøre, og det har han også gjort denne gangen.

    De eneste jeg ser sutre her, er dere som har sutret og fortsetter å sutre dere igjennom denne tråden, fortsatt uten å bidra til at tråden får det faglige nivået den fortjener.

    Så, kikk i speilet før dere retter pekefingeren til moderator!
    Og her fortsetter det i kjent stil uten minste snev av selvkritikk. Herlig, bare fortsett :cool:
    Det var dette med pekefinger og mannen i speilet, da:):)hehehe
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Det ser ut som at når alle switchene er i venstre posisjon, så er belastningen 100pF. Hvis du da setter 200pF switchene til høyre så har du 100 + 200 pF = 300pF :)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.560
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Forsøkte for øvrig med en pm med Trondmeg for å løse opp litt og bli kjent, slik du og jeg gjorde Dazed:) Men Trondmeg viste med hele sitt hjerte at jeg kjenner lusa på gangen hva gjaldt ham. Takk, da slipper jeg å lure på om jeg tok feil av deg; noe jeg ikke gjorde!

    Lykke til med fin spiller EIA, og dersom du skulle gå over til 1210 og lurer på noe, så vet du hvor du finner meg:)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    3.532
    Torget vurderinger
    49
    Det ser ut som at når alle switchene er i venstre posisjon, så er belastningen 100pF. Hvis du da setter 200pF switchene til høyre så har du 100 + 200 pF = 300pF :)
    Hadde en liten hjernesvikt, det skjer i min alder ;)

    Vet ikke om det er Shuren, men det er skikkelig fet og deilig lyd på Jimmi 8)
    Og heldigvis ingen during eller summing, så dette var morro.
    Takker for hjelpen så langt folkens, dere har fortjent en Bayer hele gjengen.
    Lover og rydde på rommet til helga og ta noen fine bilder, dere får klare dere med noen Ipad bilder foreløpig.

    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    804
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Det vel en viss sutrepetter som har følt seg forulempet ja.
    Artig da med den nye Store DD Tråden :)

    Navnet Petter har ingenting med sutrepetter å gjøre.
    Den Store DD Tråden, er en glimrende tråd.

    Jørgen.
    Til deg og flere:
    Føler meg nødt til å svare på dette. Og med slik oppførsel som flere av dere her viser, så er det bare trist. I alle de snart 25 år med hifi og lyd & bilde, så har jeg truffet utrolig mange koselige folk med masse kunnskap.

    Enkelte av dere her (og dere vet hvem jeg sikter til) rotter dere sammen som kvisete pubertetsjenter på videregående skole. Lite hyggelig egentlig, og det står i enestående stor kontrast til hifi som lidenskap og glede; slik som det skal være..

    Faktum er at jeg hverken har "sutret" eller "sladret" til moderator om noe som er skrevet i tråden!! Jeg kan heller tenke meg at andre har reagert og tipset moderator i dette tilfellet. Moderator gjør det han skal gjøre, og det har han også gjort denne gangen.

    De eneste jeg ser sutre her, er dere som har sutret og fortsetter å sutre dere igjennom denne tråden, fortsatt uten å bidra til at tråden får det faglige nivået den fortjener.

    Så, kikk i speilet før dere retter pekefingeren til moderator!
    Ja hei ja, det var deg jeg hadde i tankene.
    Very well dedusert.
    Du er tilbake med samme imponerende iver.
    Antar at det fortsatt er snakk om "siste ordet" syndromet som river og sliter i deg.
    Plager fortsatt ikke meg stort.
    Kall meg hva du vil.
    Jeg gidder ikke uttale mine tanker om deg.
    Og ja , ta èn titt på DD tråden da.

    Jørgen Lintoft.

    Edit: moderator, jeg ønsker at dette innlegget blir stående.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.146
    Antall liker
    8.186
    Torget vurderinger
    12
    Forsøkte for øvrig med en pm med Trondmeg for å løse opp litt og bli kjent, slik du og jeg gjorde Dazed:) Men Trondmeg viste med hele sitt hjerte at jeg kjenner lusa på gangen hva gjaldt ham. Takk, da slipper jeg å lure på om jeg tok feil av deg; noe jeg ikke gjorde!

    Lykke til med fin spiller EIA, og dersom du skulle gå over til 1210 og lurer på noe, så vet du hvor du finner meg:)
    Morsom historieforfalskning. Det var jeg som tok kontakt. Ikke et vondt ord ble skrevet fra min side. ChrisAndre, du har min fulle tillatelse til å legge ut hele vår pm-korrespondanse under forutsetning av at du legger den ut komplett og uredigert. :cool:

    Moderator: jeg ber om at dette innlegget blir stående.
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    3.532
    Torget vurderinger
    49
    Nå står det klart iallefall :)
    I mellomtiden kan du jo fortelle litt om anlegget. Jeg ble litt nysgjerrig på MA på benken når McIntosh står uten strøm på gulvet, f.eks. Er MA såpass god at den har utkonkurrert 275-bokkene? :)
    MA med gode rør er ikke veldig langt vekke fra Mc275(på mine ht), Mc275 som mono har jeg ikke testet enda, har litt med rør økonomi og gjøre også.
    Kort versjon, MA spiller litt mer laidback, MC275 svinger mer og virker mer muskuløs i lyden.
    Byggemessig liker jeg Mc275 endel bedre, bygget som en tank og dønn stille.
    MA virker litt mer skranglete, durer bittelitt, og etter 2t var 2 av rørene som fulgte med røket.

    Dilemmaet jeg har er at jeg liker lyden i alle fire forsterkerne jeg har nede på det lille rommet, da blir det vanskelig og kvitte seg med noen :)
    Bytter litt allt etter humøret, og hva jeg har lyst til og lytte til 8)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    MA med gode rør er ikke veldig langt vekke fra Mc275(på mine ht), Mc275 som mono har jeg ikke testet enda, har litt med rør økonomi og gjøre også.
    Kort versjon, MA spiller litt mer laidback, MC275 svinger mer og virker mer muskuløs i lyden.
    Byggemessig liker jeg Mc275 endel bedre, bygget som en tank og dønn stille.
    MA virker litt mer skranglete, durer bittelitt, og etter 2t var 2 av rørene som fulgte med røket.

    Dilemmaet jeg har er at jeg liker lyden i alle fire forsterkerne jeg har nede på det lille rommet, da blir det vanskelig og kvitte seg med noen :)
    Bytter litt allt etter humøret, og hva jeg har lyst til og lytte til 8)
    Det kan jeg forstå. :) ...Selv om jeg ikke hadde klart å la være å bestykke begge 275-ene som monoblokker og ta'n helt ut. :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    3.532
    Torget vurderinger
    49
    MA med gode rør er ikke veldig langt vekke fra Mc275(på mine ht), Mc275 som mono har jeg ikke testet enda, har litt med rør økonomi og gjøre også.
    Kort versjon, MA spiller litt mer laidback, MC275 svinger mer og virker mer muskuløs i lyden.
    Byggemessig liker jeg Mc275 endel bedre, bygget som en tank og dønn stille.
    MA virker litt mer skranglete, durer bittelitt, og etter 2t var 2 av rørene som fulgte med røket.

    Dilemmaet jeg har er at jeg liker lyden i alle fire forsterkerne jeg har nede på det lille rommet, da blir det vanskelig og kvitte seg med noen :)
    Bytter litt allt etter humøret, og hva jeg har lyst til og lytte til 8)
    Det kan jeg forstå. :) ...Selv om jeg ikke hadde klart å la være å bestykke begge 275-ene som monoblokker og ta'n helt ut. :)
    Har hørt både at det blir mer enn dobbelt så bra med to, og folk som ikke har hørt forskjell eller at det var bedre med en.
    Kommer sikkert an på høyttalerne :)

    Har to sett med helt nye rør, så planen er og teste selv, men så var det det med tiden 8)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Forsøkte for øvrig med en pm med Trondmeg for å løse opp litt og bli kjent, slik du og jeg gjorde Dazed:) Men Trondmeg viste med hele sitt hjerte at jeg kjenner lusa på gangen hva gjaldt ham. Takk, da slipper jeg å lure på om jeg tok feil av deg; noe jeg ikke gjorde!

    Lykke til med fin spiller EIA, og dersom du skulle gå over til 1210 og lurer på noe, så vet du hvor du finner meg:)
    Morsom historieforfalskning. Det var jeg som tok kontakt. Ikke et vondt ord ble skrevet fra min side. ChrisAndre, du har min fulle tillatelse til å legge ut hele vår pm-korrespondanse under forutsetning av at du legger den ut komplett og uredigert. :cool:

    Moderator: jeg ber om at dette innlegget blir stående.

    Intr vending på det hele. En snakker ikke helt sant her. At det lyves om hvem som sendte pm, og lyve om pm'ens innehold er litt sært... Men det sier kanskje det meste av hvordan en skal oppfatte det hele...



    Hatt en slik Bryston dac som deg EIA. en veldig fleksibel dac er det. Har du fjernkontroll på din ?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.146
    Antall liker
    8.186
    Torget vurderinger
    12
    Forsøkte for øvrig med en pm med Trondmeg for å løse opp litt og bli kjent, slik du og jeg gjorde Dazed:) Men Trondmeg viste med hele sitt hjerte at jeg kjenner lusa på gangen hva gjaldt ham. Takk, da slipper jeg å lure på om jeg tok feil av deg; noe jeg ikke gjorde!

    Lykke til med fin spiller EIA, og dersom du skulle gå over til 1210 og lurer på noe, så vet du hvor du finner meg:)
    Morsom historieforfalskning. Det var jeg som tok kontakt. Ikke et vondt ord ble skrevet fra min side. ChrisAndre, du har min fulle tillatelse til å legge ut hele vår pm-korrespondanse under forutsetning av at du legger den ut komplett og uredigert. :cool:

    Moderator: jeg ber om at dette innlegget blir stående.

    Intr vending på det hele. En snakker ikke helt sant her. At det lyves om hvem som sendte pm, og lyve om pm'ens innehold er litt sært... Men det sier kanskje det meste av hvordan en skal oppfatte det hele...
    At jeg sendte den første PM'er er veldig enkelt å dokumentere. Jeg har utfordret ChrisAndre til å legge ut korrespondansen i sin komplette usensurerte form. Ikke hold pusten mens dere venter. Jeg kan uten noens tillatelse legge ut to PM jeg selv har har skrevet som er som følger:

    Min pm nr 1 (melding nr 1 i den totale korrespondansen):

    Da gjentar jeg bare spørsmålet om formalkompetanse.

    Trond

    Min pm nr 2 (melding nr 3 i den totale korrespondansen):

    God aften


    Jeg har fått svar på det jeg lurte på.

    Trond


    Det er vel ikke rart man får så hatten passer med slike usømmelige meldinger :cool: Jeg stilte et spørsmål, jeg fikk svar, jeg bekreftet at jeg hadde fått svar. Usensurert og uforfalsket. Oppfordrer igjen ChrisAndre til å supplere med melding 2 og 4 så vi kan se hvor umulig jeg oppfører meg.
     
    Sist redigert:

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Gratulerer med oppegående vinylavlasting E.I.A. Hvordan synes du denne iphono saken spiller?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.146
    Antall liker
    8.186
    Torget vurderinger
    12
    MA med gode rør er ikke veldig langt vekke fra Mc275(på mine ht), Mc275 som mono har jeg ikke testet enda, har litt med rør økonomi og gjøre også.
    Kort versjon, MA spiller litt mer laidback, MC275 svinger mer og virker mer muskuløs i lyden.
    Byggemessig liker jeg Mc275 endel bedre, bygget som en tank og dønn stille.
    MA virker litt mer skranglete, durer bittelitt, og etter 2t var 2 av rørene som fulgte med røket.

    Dilemmaet jeg har er at jeg liker lyden i alle fire forsterkerne jeg har nede på det lille rommet, da blir det vanskelig og kvitte seg med noen :)
    Bytter litt allt etter humøret, og hva jeg har lyst til og lytte til 8)
    Det kan jeg forstå. :) ...Selv om jeg ikke hadde klart å la være å bestykke begge 275-ene som monoblokker og ta'n helt ut. :)
    Har hørt både at det blir mer enn dobbelt så bra med to, og folk som ikke har hørt forskjell eller at det var bedre med en.
    Kommer sikkert an på høyttalerne :)

    Har to sett med helt nye rør, så planen er og teste selv, men så var det det med tiden 8)
    Selv har jeg bare hørt 275 jubileumsutgaven i stereo. Den spilte veldig morsomt når vi fikk på en skikkelig pre (litt uheldig start på seansen i så måte :) ). Jeg har også sett at 275 blir rå i mono. Hvorfor ikke bare prøve? Er det noe spesielt som kreves for det eller er den klargjort for brokobling fra fødselen?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det var en tanke, det.

    Leste litt om brokoblede Mc275, og 150wpc kan jeg klare meg med. Sitter det en skikkelig trafo i de der? Blir det noe krefter?

    Hva må man belage seg på å betale for et par sånne. Gamle er OK. Trenger ikke jubileumsutgaven med blinkenlichten. :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.146
    Antall liker
    8.186
    Torget vurderinger
    12
    De grønne diodene på jubileumsmodellen kan enkelt slås av, Dazed :). Jeg gjorde det med en minijack som ikke ble satt helt inn.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De grønne diodene på jubileumsmodellen kan enkelt slås av, Dazed :). Jeg gjorde det med en minijack som ikke ble satt helt inn.
    Jeg er så harry at jeg sikkert ville beholdt dem på, men jeg kunne klart meg med en gammel en. ;) ...eller to. :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Har aldri forstått denne diodeangsten, jeg da. Hvorfor får dere nupper på sjelene og karusellsvimmelhet av grønne, eller Gud forby, blå dioder?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har aldri forstått denne diodeangsten, jeg da. Hvorfor får dere nupper på sjelene og karusellsvimmelhet av grønne, eller Gud forby, blå dioder?
    Den var i alle fall ikke til meg. "Dazed's Cellar Of Blue Light" ((TM)Lagga) er full av blå dioder. ;) ...Men Mc275 50th Anniversary er litt utenom det vanlige.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.146
    Antall liker
    8.186
    Torget vurderinger
    12
    Det er ikke diodeangst for min del, impulse. MC275: Å se den vakre varme rørgløden bli overkjørt av kraftig grønt diodelys er mildt sagt....... uestetisk. Blått lys er ubehagelig og uestetisk og dessverre ser det ikke ut til at man greier å lage to med samme blånyanse. Den eneste grunnen til at de benyttes i highend hifi er at de kostet i løs vekt ca 250kr/stk på slutten av 80-tallet og derfor ble det status. En diskret dempet rød eller grønn diode er bare en fin indikator på en audiokomponent. Dessverre blir det altfor sjelden slik.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.146
    Antall liker
    8.186
    Torget vurderinger
    12
    De grønne diodene på jubileumsmodellen kan enkelt slås av, Dazed :). Jeg gjorde det med en minijack som ikke ble satt helt inn.
    Jeg er så harry at jeg sikkert ville beholdt dem på, men jeg kunne klart meg med en gammel en. ;) ...eller to. :)
    Jeg kjenner ikke prisnivået på disse, men de er sikkert på vei oppover disse også :). Jeg ser det ligger et repobjekt på eBay nå for 5-6000. Med dette spinkle utgangspunktet kan jeg tenke meg at fungerende eksemplarer koster fra kr 8-10000 og oppover, avhengig av stand, alder og rørpark. Opplys meg gjerne folkens.

    Edit: Ser det ligger 3 stk nyere på hifimagasinet.com som har pris ca SEK 25k/stk.
     
    Sist redigert:

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.560
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    @Trondmeg:

    Jeg oppfatter deg egentlig ikke for noe annet enn en kranglefant. Dette skriver du lengre opp:
    Morsom historieforfalskning. Det var jeg som tok kontakt. Ikke et vondt ord ble skrevet fra min side.

    Dette skrev jeg her:
    Forsøkte for øvrig med en pm med Trondmeg for å løse opp litt og bli kjent, slik du og jeg gjorde Dazed:)

    Hvor står det at jeg hevder at det var JEG som skrev den første pm!? Hvorfor gjør du et poeng ut av det, når jeg ikke gjør det!? Jeg skrev at jeg forsøkte med en pm til deg for å forsøke å løse litt opp, for å bli litt bedre kjent. Jeg skrev ganske så mye om meg selv, mine erfaringer, hva jeg har mindre erfaring med og hvorfor jeg skrev ett par av innleggene du reagerte så kraftig på. Men med det korte svaret som du har sitert lengre opp, så viste du så tydelig at du overhodet ikke ønsket hverken å bli kjent eller oppklare uenigheter som hadde oppstått. Du sa ikke noe stygt (som du skriver), men man trenger da ikke si stygge ting for å oppføre seg både uhøflig og avvisende.

    Derfor tar man ting på pm, for at de er nettopp det; personlige. Jeg limer ikke noe inn her fra pm av nettopp den grunn. Du ønsker derimot å fortsette kranglingen din her inne offentlig ser jeg. Så er det sikkert litt godt når du får støtten din av lyntoft hele tiden. Du ber sågar lengre opp at administrator ikke sletter innlegget ditt, hvilket jeg synes er noe spesielt. Dersom du er redd for at admin skal slette et innlegg, er det kanskje greit å vurdere om du i det hele tatt skal poste det...?

    Men dersom du husker så var det jeg som oppfordret deg til å ta kontakt på pm. Det gjorde du, uten å starte med hverken "hei" eller utdype noe som helst. En setnings-spørsmål. Det ble besvart ganske langt, omfattende og et forsøk på å være nyansert, for at du igjen kunne svare litt nyansert tilbake. Da svarer du med en enste setning, som du har limt inn lengre opp (jeg limer ikke inn det du har skrevet, og referer til ditt eget sitat). Hele intensjonen din var hverken å skvære opp eller å bli kjent på en litt mer nyansert måte enn slik diskusjonen utviklet seg. Ofte så blir man enige på pm, selv om diskusjonen har tatt litt av. Men ikke du. Du var overhodet ikke interessert i det. Det har jeg vel aldri opplevd med noen tidligere, på de snart 10 åra jeg har vært på forum.

    Allikevel forsøker du da gjennom flere postinger (i selve tråden) og fortsette å gnåle mot enten administrator eller meg. Du skal fortsatt fyre opp under. Men, Trondmeg. Jeg er ikke 21 år, og jeg er litt over det stadiet. Diskuter gjerne det tekniske (som du fortsatt ikke gjør), så skal jeg svare deg. Men dine stadige forsøk på å fiske i gang ny opphetet diskusjon som ikke faller inn under hverken Pioneer PLX-1000 eller Technics SL1210, er jeg nok ferdig med. Jeg gidder ikke bruke mer tid på dine irritasjoner nå, for jeg vet at intensjonen din er ikke å bli bedre kjent eller å få en gjensidig forståelse dersom misforståelser har oppstått. Hifi er for meg gøy.

    Dette er mitt siste svar til deg angående dette!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.146
    Antall liker
    8.186
    Torget vurderinger
    12
    ChrisAndre:


    Hadde ikke du vært så frekk at du omtalte meg i negative ordelag i post #140 hadde aldri dette blitt nevnt igjen av meg. Jeg viste da offentlig frem hva denne omtalen var basert på. Du skriver så varmt i siste innlegg om at pm er personlig, likevel utbasunerer du en personkarakteristikk basert på 2 setninger i full offentlighet?

    At du ikke ønsker å vise frem ditt tilsvar forstår jeg meget godt. Det hadde neppe tålt sollyset....
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    3.532
    Torget vurderinger
    49
    Gratulerer med oppegående vinylavlasting E.I.A. Hvordan synes du denne iphono saken spiller?
    Har ikke snurret mer enn 3 plater på den enda, men foreløpig er jeg veldig fornøyd med lyden, samt at det er dønn stille når det skal være det.
    Den har flere innstillinger for Riia, så sikkert mulig og tune i den ene eller andre retningen.
    Det som var kult var at nå kan jeg spille høyt på D30R her nede med dyp stram bass uten at det blir masse resonanser 8)

    Men etter siste plata nå så hang filten fast, og det knitret fælt når jeg dro den av, tror tilogmed håret reiste seg .
    Må få meg en sånn der kul plast pistol :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    3.532
    Torget vurderinger
    49
    MA med gode rør er ikke veldig langt vekke fra Mc275(på mine ht), Mc275 som mono har jeg ikke testet enda, har litt med rør økonomi og gjøre også.
    Kort versjon, MA spiller litt mer laidback, MC275 svinger mer og virker mer muskuløs i lyden.
    Byggemessig liker jeg Mc275 endel bedre, bygget som en tank og dønn stille.
    MA virker litt mer skranglete, durer bittelitt, og etter 2t var 2 av rørene som fulgte med røket.

    Dilemmaet jeg har er at jeg liker lyden i alle fire forsterkerne jeg har nede på det lille rommet, da blir det vanskelig og kvitte seg med noen :)
    Bytter litt allt etter humøret, og hva jeg har lyst til og lytte til 8)
    Det kan jeg forstå. :) ...Selv om jeg ikke hadde klart å la være å bestykke begge 275-ene som monoblokker og ta'n helt ut. :)
    Har hørt både at det blir mer enn dobbelt så bra med to, og folk som ikke har hørt forskjell eller at det var bedre med en.
    Kommer sikkert an på høyttalerne :)

    Har to sett med helt nye rør, så planen er og teste selv, men så var det det med tiden 8)
    Selv har jeg bare hørt 275 jubileumsutgaven i stereo. Den spilte veldig morsomt når vi fikk på en skikkelig pre (litt uheldig start på seansen i så måte :) ). Jeg har også sett at 275 blir rå i mono. Hvorfor ikke bare prøve? Er det noe spesielt som kreves for det eller er den klargjort for brokobling fra fødselen?
    Mc 275 er klargjort for mono, med egen bryter :)
    Må bare koble noen lednings stumper mellom ht terminalene.
    Jeg Kjører på MKIV versjonen, den har potmeter på RCA inngangen som jeg bruker istedenfor pre, jeg synes det fungerer kjempebra på tross av hva endel eksperter mener. Har prøvd mange preamper på den, men liker den direkte lyden jeg får uten.
    MKIV og V er samme forsterker bare V er uten potmeter og har standard ht terminaler.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Det beste mot slik statisk elektrisitet er mer fuktighet i rommet. En venta luftfukter/vasker er råbra for slikt. Har også bra resultat med en slik zerostat antistatic pistol (heter ikke den noe annet nå? )

    EDIT: Synes filt "trekker til seg" statisk el. Har du prøvd med bare gummimatte?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    3.532
    Torget vurderinger
    49
    Det beste mot slik statisk elektrisitet er mer fuktighet i rommet. En venta luftfukter/vasker er råbra for slikt. Har også bra resultat med en slik zerostat antistatic pistol (heter ikke den noe annet nå? )

    EDIT: Synes filt "trekker til seg" statisk el. Har du prøvd med bare gummimatte?
    Takk for tips :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.155
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    10
    Det beste mot slik statisk elektrisitet er mer fuktighet i rommet. En venta luftfukter/vasker er råbra for slikt. Har også bra resultat med en slik zerostat antistatic pistol (heter ikke den noe annet nå? )

    EDIT: Synes filt "trekker til seg" statisk el. Har du prøvd med bare gummimatte?
    Takk for tips :)
    Tidligere fikk man også kjøpt antistatiske filtmatter. Disse er en del tykkere og fastere enn normale filttyper. Bruker slike både på LP12 og Thorens 126 MkIII og opplever aldri noe problem med statisk elektrisitet. Vet ikke om disse er å få kjøpt lenger.

    Nå har alle mine plater hatt en runde med VPI 16.5 platevasker, noe som nok også bidrar positivt i så måte. Kjøpe nylig tre nye LP som var så full av elektrisitet at de nesten ikke ville ut av papircoverene. De tiltrakk seg også en god del støv før jeg fikk dem på spilleren for test og for første gang på lenge opplevde jeg at filtplata ville følge med. Platene ble deretter vasket og ble straks mer medgjørlige.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn