ChrisAndre
Hi-Fi freak
Elsker min V70, D3, men tenk å kunne fått tak i en Lancia Delta HF Integrale sikleMin erfaring er at utførelsen er viktigere enn prinsippet. Lancia 037 vs Audi Quattro?
Elsker min V70, D3, men tenk å kunne fått tak i en Lancia Delta HF Integrale sikleMin erfaring er at utførelsen er viktigere enn prinsippet. Lancia 037 vs Audi Quattro?
Det var befriende å lese. "If it works, don't fix it" Noen ganger virker det som om det er viktigere å dissekere mekanikk, enn å høre på musikk. Et par enkle anbefalinger fra meg er følgende:Foreløpig skal jeg kjøpe meg noen flere Lp plater, i stedenfor og hive meg på oppgraderings toget.
Kan love deg at de som leverer ferdig oppsatte spillere stort sett har mye å lære de òg.Takker for mange svar
Tar meg en tur på youtube for og finne ut hvordan jeg bruker protractor tool.
Tidligere har jeg fått spillere satt opp før jeg har tatt den hjem.
Takk for tips ang antiskate på 0 før jeg finner ballansen på arm.
Her er det tydeligvis mye som må læres
Hva gjør den bedre?Den mest nøyaktige og beste av dem alle er vel best protractor.
ALTHva gjør den bedre?Den mest nøyaktige og beste av dem alle er vel best protractor.
Du har nok rett. ..i at jeg ikke tror det før jeg får høre det, altså. nullpunkter er vel de samme enten de er utregnet og beskrevet på en pappskive eller vha. Et svinedyrt fikstur. Sannsynligvis er det lettere å jobbe med sistnevnte og å unngå feil når den først er innstilt, da.ALTHva gjør den bedre?Den mest nøyaktige og beste av dem alle er vel best protractor.
Du tror det ikke, før du får høre det.
Jeg har vært igjennom ett titalls beregninger og svært mange utskrevne papirprotractor det siste året. Alle disse låter omtrent likt, best-tractor er i en egen klasse.
Den er mer nøyaktig da den er spesiallaget for den armen du vil (gjerne den du selv har ) og streken du justerer etter er ultratynn og dermed mer nøyaktig. I tillegg trengs et nøyaktig verktøy for azimuth, gjerne Fozgometer eller Adjust+. Vannrett headshell sideveis forutsetter at diamanten er nøyaktig montert i forhold til huset. Det er den ikke nødvendigvis.Hva gjør den bedre?Den mest nøyaktige og beste av dem alle er vel best protractor.
Dette er jo tilfelle med Hoffman's Arc Template Generator også.Den er mer nøyaktig da den er spesiallaget for den armen du vil (gjerne den du selv har ) og streken du justerer etter er ultratynn og dermed mer nøyaktig.
Det er så, men det er jo en litt annen sak. Det finnes vel testplater der man kan ta det litt vha. ørene også.I tillegg trengs et nøyaktig verktøy for azimuth, gjerne Fozgometer eller Adjust+. Vannrett headshell sideveis forutsetter at diamanten er nøyaktig montert i forhold til huset. Det er den ikke nødvendigvis.
Brukte protractor som fulgte med Shure, og den måtte vris ørlite grann.I og med at avstanden fra spindel til arm-pivot på Pioneer PLX-1000 er fast (215 mm) så kan det hende at pickupen må vris i headshellet for å oppnå ønsket geometri.
Armen på Pioneer PLX-1000 har samme verdier for effektiv lengde og overheng som armen på Technics SL-1210, og da er kanskje dette litt interessant for trådstarter.
Twisting your cartridge in the headshell - Vinyl Engine
Protractor for generell grunninstilling.Dette er jo tilfelle med Hoffman's Arc Template Generator også.Den er mer nøyaktig da den er spesiallaget for den armen du vil (gjerne den du selv har ) og streken du justerer etter er ultratynn og dermed mer nøyaktig.
Det er så, men det er jo en litt annen sak. Det finnes vel testplater der man kan ta det litt vha. ørene også.I tillegg trengs et nøyaktig verktøy for azimuth, gjerne Fozgometer eller Adjust+. Vannrett headshell sideveis forutsetter at diamanten er nøyaktig montert i forhold til huset. Det er den ikke nødvendigvis.
Hoffmanns blir like nøyaktig som skriveren du bruker. Jeg stoler mer på den lasergraverte best. Ørene er fint det, men det er nok raskere og mer presist med målte verdier.Dette er jo tilfelle med Hoffman's Arc Template Generator også.Den er mer nøyaktig da den er spesiallaget for den armen du vil (gjerne den du selv har ) og streken du justerer etter er ultratynn og dermed mer nøyaktig.
Er armrøret parallellt med plata når armen er i laveste posisjon?Hight adjust begynner på 19mm=posisjon 0
Shure er bare 15,6mm, har det mye og si?
Vis vedlegget 326153
Det er jo derfor den har kalibrerings-faktorer for X- og Y-retning i generatoren, så man kontrollmåler og justerer så det blir 100% riktig.Hoffmanns blir like nøyaktig som skriveren du bruker.
Takker Larkus, skal sjekke dette litt senereEr armrøret parallellt med plata når armen er i laveste posisjon?Hight adjust begynner på 19mm=posisjon 0
Shure er bare 15,6mm, har det mye og si?
Vis vedlegget 326153
Hvis avstanden mellom armrør og LP-plate er minst fremme ved headshellet må du til med mellomlegg mellom pickup og headshell.
Eller en tjukkere platematte
Det er det man har usb mikroskop tilDet er jo derfor den har kalibrerings-faktorer for X- og Y-retning i generatoren, så man kontrollmåler og justerer så det blir 100% riktig.Hoffmanns blir like nøyaktig som skriveren du bruker.
Forøvrig så klarer ingen å justere seg inn til mer en par tidelers nøyaktighet når man fester pickupen til headshellet uansett.
Jeg stoler uansett mer på en presisjonsgravert glassplate enn et stykke papir og en printer. Til den latterlig lave prisen ga det hvertfall meg en justering og lyd som var enestående. Men dette skal selvfølgelig den enkelte avgjøre selv.Det er jo derfor den har kalibrerings-faktorer for X- og Y-retning i generatoren, så man kontrollmåler og justerer så det blir 100% riktig.Hoffmanns blir like nøyaktig som skriveren du bruker.
Forøvrig så klarer ingen å justere seg inn til mer en par tidelers nøyaktighet når man fester pickupen til headshellet uansett.
MintLP kan du googleEn moderne laserplotter er nok temmelig nøyaktig. Det at en løsning er billig, gjør ikke i seg selv at den ikke er god. Hva får deg til å tro at en gravert plate er laget mer presist?
har du en url til denne protractoren? Når jeg googler "best protractor" får jeg mye rart.
Takk. Der var den. Dette er jo nøyaktig samme sak som Hoffman, gravert på glass/speil i stedet for på fotopapir, såvidt jeg kan forstå. Tror jeg fortsetter med den.MintLP kan du googleEn moderne laserplotter er nok temmelig nøyaktig. Det at en løsning er billig, gjør ikke i seg selv at den ikke er god. Hva får deg til å tro at en gravert plate er laget mer presist?
har du en url til denne protractoren? Når jeg googler "best protractor" får jeg mye rart.
Jeg tror ikke det du påstår. Som du ser er nøyaktigheten på graveringen til denne protractoren ca 1/100 mm og glass har (min påstand) temmelig sannsynlig vesentlig mindre fukt- og temperaturavhengig ekspansjon enn papir. I tillegg slipper man unøyaktigheten som kan oppstå ved manuell kalibrering. Glass vil heller ikke bule ved bruk.En moderne laserplotter er nok temmelig nøyaktig. Det at en løsning er billig, gjør ikke i seg selv at den ikke er god. Hva får deg til å tro at en gravert plate er laget mer presist?