Kanskje noen som har en liter Braastad XO cognac for mye, siden jeg har et par S-99T for mye?
Vinmonopolet ?>??>?Brennevin?>?Druebrennevin?>?Cognac Tradisjonell ?>?Braastad X.O. Fine Champagne
Är detta en annons?
Moro i hvert fald!
Kanskje noen som har en liter Braastad XO cognac for mye, siden jeg har et par S-99T for mye?
Vinmonopolet ?>??>?Brennevin?>?Druebrennevin?>?Cognac Tradisjonell ?>?Braastad X.O. Fine Champagne
He-he. Er vel et forsøk på snikannonse, da jeg synes det sømmer seg å tilby disse til Pioneer-entusiaster før jeg evt. legger de ut på bruktbørsen.Kanskje noen som har en liter Braastad XO cognac for mye, siden jeg har et par S-99T for mye?
Vinmonopolet �>��>�Brennevin�>�Druebrennevin�>�Cognac Tradisjonell �>�Braastad X.O. Fine Champagne
Är detta en annons?
Moro i hvert fald!
Veldig betryggende at noen tenker på oss Pioneer-frelste først;DHe-he. Er vel et forsøk på snikannonse, da jeg synes det sømmer seg å tilby disse til Pioneer-entusiaster før jeg evt. legger de ut på bruktbørsen.Kanskje noen som har en liter Braastad XO cognac for mye, siden jeg har et par S-99T for mye?
Vinmonopolet �>��>�Brennevin�>�Druebrennevin�>�Cognac Tradisjonell �>�Braastad X.O. Fine Champagne
Är detta en annons?
Moro i hvert fald!
Kunne denne være noget?He-he. Er vel et forsøk på snikannonse, da jeg synes det sømmer seg å tilby disse til Pioneer-entusiaster før jeg evt. legger de ut på bruktbørsen.Kanskje noen som har en liter Braastad XO cognac for mye, siden jeg har et par S-99T for mye?
Är detta en annons?
Moro i hvert fald!
Etter en hyggelig byttehandel overtok jeg disse, og skal se om jeg klarer å fikse på de. Hele og forholdsvis pene, men det virker ikke som om det er særlig mange par i omløp, iaf ikke i Norge. Tilsynelatende ganske sjeldne, altså. Byggekvaliteten er minst en god klasse over HPM. Solid bygget! Finner jeg ikke noe brukte deler får jeg bestille komplette tweetere fra en av nettsidene som påstår seg å ha.Kjøpte meg her om dagen et par ventehøyttalere (ventet på elementer til mine Audio Note høyttalere), Pioneer S-99T.
Viste seg at diskanten ikke spiller. Noen som vet modellbetegnelsen på diskanten i disse høyttalerene?
Vis vedlegget 302705
Vis vedlegget 302706
Jotakk, det skal jeg nok få til etterhvert. Det vil kreve litt fikkel og/eller en neve dollars, men det er de klart verdt.Gratulerer Petre,Dem fikser du
Jotakk, det skal jeg nok få til etterhvert. Det vil kreve litt fikkel og/eller en neve dollars, men det er de klart verdt.Gratulerer Petre,Dem fikser du
En mugge edel drikk i bytte mot kassene, en grei deal for begge parter. Høyttalere kan man neppe få for mange av, mens barskapet trenger litt sanering i ny og ne!
Edit: Blir spennende å høre hvordan de står seg mot de trimmede HPM-150'ene.
Jeg må innrømme at denne ble virkelig flott. Var det trøblete å montere alt i ny base?P3a killer ? Pja .Uansett ble denne 550`n mye biligere med en total kostnad på under 5000,- blir det ikke så ille gæli.
Plinthen har fått dobbel tykkelse(=110mm) i lekker Santos Rosewood.Denne er også laget av samme kontakt som jeg har i US og jeg er like imponert over håndverket og servicen denne gangen også. NOTE:Har montert boblevater i venstre hjørne bak + tallerkenen er ekstra godt polert slik at strobelyset blir litt stærkere. Og det ser jo tøft ut når Rosewood`n speiler seg i tallerkenen
Da er det bare og snurre mengder av god vinyl.Fortsatt God Påske!
Takk Nei faktisk ikke trøblete.PL-550 har ingen automatik så det hjelper mye bare det.Men Passet på og ta mange bilder førJeg må innrømme at denne ble virkelig flott. Var det trøblete å montere alt i ny base?P3a killer ? Pja .Uansett ble denne 550`n mye biligere med en total kostnad på under 5000,- blir det ikke så ille gæli.
Plinthen har fått dobbel tykkelse(=110mm) i lekker Santos Rosewood.Denne er også laget av samme kontakt som jeg har i US og jeg er like imponert over håndverket og servicen denne gangen også. NOTE:Har montert boblevater i venstre hjørne bak + tallerkenen er ekstra godt polert slik at strobelyset blir litt stærkere. Og det ser jo tøft ut når Rosewood`n speiler seg i tallerkenen
HeiTakk Nei faktisk ikke trøblete.PL-550 har ingen automatik så det hjelper mye bare det.Men Passet på og ta mange bilder førJeg må innrømme at denne ble virkelig flott. Var det trøblete å montere alt i ny base?P3a killer ? Pja .Uansett ble denne 550`n mye biligere med en total kostnad på under 5000,- blir det ikke så ille gæli.
og underveis.Liker og starte med og ta av tonearmen først.Sett antiskate til 0 og pass på at den ikke flytter på seg.Når alt er flyttet over til
den nye base`n er det viktig og justere vri knotten for antiskate til senter av alu platen den monteres i før skruer strammes. 550 har 2 alu plater
som jeg først måler med skyvelær hvor sitter på den gamle base`n. Når disse er på plass på den nye base`n fester jeg alle skruer fra undersiden løst
før jeg måler at alt er rett slik som det var på den gamle base`n. Det er fire skruer som holder alu platen til tonearmen på toppen og disse fester jeg til slutt
når jeg vet at den er på riktig plass.Det kan være lurt og bore et lite hul før man skrur.Bruk syl for og sette merke for bor. Pass på og montere strobelys deksel når tallerkenen er på platespilleren.Da ser man at dekselet blir rett i forhold til tallerkenen. Glasscola er viktig underveis og lenge etter,selv om jeg er litt skuffa over de nye små flaskene;-) Velkommen til Pioneer`s venner. Post gjærne bilder og erfaringer her i tråden hvis du har et Pioneer prosjekt i fremtiden.Lykke til!
550'en som jeg kjøpte av deg spiller fremdeles upåklagelig. Om ikke daglig så i allefall fredager til langt på natt, og lørdager. Den fungerer utmerket. Angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte den. 550'er er jo evighetsmaskiner. Har polert talerkenen og limt en liten løs papirflik nede på venstre hjørne av plinten i fremkant, og polert støvdekselet. Har også behandlet plinten med møbelolje med veldig godt resultat. P3a killeren din Rock er fantastisk flott - et smykke! Jeg syns originaliteten i en vintage-samling bør bevares. Hvis plinten er en katastrofe, er det ok å skifte den, men hvis det bare er små bruksspor, så er jo det litt av vintage-følelsen. Eneste minuset med å skifte plint, er at de hvite bokstavene i forkant forsvinner. Men for all del - P3a killeren kan du være stolt av Rock. Den er den fineste PL550'en jeg noen gang har sett. De nye, små glasscolaene derimot er IKKE fineHeiTakk Nei faktisk ikke trøblete.PL-550 har ingen automatik så det hjelper mye bare det.Men Passet på og ta mange bilder førJeg må innrømme at denne ble virkelig flott. Var det trøblete å montere alt i ny base?P3a killer ? Pja .Uansett ble denne 550`n mye biligere med en total kostnad på under 5000,- blir det ikke så ille gæli.
og underveis.Liker og starte med og ta av tonearmen først.Sett antiskate til 0 og pass på at den ikke flytter på seg.Når alt er flyttet over til
den nye base`n er det viktig og justere vri knotten for antiskate til senter av alu platen den monteres i før skruer strammes. 550 har 2 alu plater
som jeg først måler med skyvelær hvor sitter på den gamle base`n. Når disse er på plass på den nye base`n fester jeg alle skruer fra undersiden løst
før jeg måler at alt er rett slik som det var på den gamle base`n. Det er fire skruer som holder alu platen til tonearmen på toppen og disse fester jeg til slutt
når jeg vet at den er på riktig plass.Det kan være lurt og bore et lite hul før man skrur.Bruk syl for og sette merke for bor. Pass på og montere strobelys deksel når tallerkenen er på platespilleren.Da ser man at dekselet blir rett i forhold til tallerkenen. Glasscola er viktig underveis og lenge etter,selv om jeg er litt skuffa over de nye små flaskene;-) Velkommen til Pioneer`s venner. Post gjærne bilder og erfaringer her i tråden hvis du har et Pioneer prosjekt i fremtiden.Lykke til!
Og jo takk, kan vel kalle meg en venn av Pioneer Faktisk jeg som hadde PL550 som Vintage Silver Pioneer overtok, så den båten har nok gått. Men det var en strålende spiller, og plintet er vel det eneste "svake" punktet på den, i den forstand at det er papir og ikke finér. Det du har gjort gjør jo spilleren skikkelig flott, og jeg er sikker på at det spiller like godt som det ser ut.
Nydelig spiller,Pioneer laget mye pent før i tidenP3a killer ? Pja .Uansett ble denne 550`n mye biligere med en total kostnad på under 5000,- blir det ikke så ille gæli.