Det ble helt feil. Var ment som svar på tidligere spørsmål med støy på phono inngang ??????
Rca plugger kan hjelpe. Blend en av inngangene.SA - 7500 - Støy på phonoinngang
Hei Pioneers venner!
Har en eldre SA-7500 forsterker. Liker veldig godt lyden på den, men det kommer statisk støy når man kobler en platespiller til phono inngangen. (Både phono 1 & 2).
Noen som har opplevd noe liknende?
Tips til løsning?
Har en Heed Quesar riaa og byttet birt i en Technics sl1220 mkll i god stand så vet ikke om det var særlig lurt men ville ha en automatisk spiller. Den er ihvertfall gedigen i størrelse og veier 12 kgAmason: Innstegsmodell i 1979, om jeg husker. Visuelt fiksa på i 1981- da kalt PL-L1000A. Pioneer hadde kun EN rettarmet tangentialspiller i dyrere prisklasse (PL-L1).
Men hvis det er en MP110 jeg ser for enden av armen, lyder den nok langt bedre enn den tids forventning skulle tilsi.. Blant tangentialene gikk armen her for å være blant de tyngre, så den tåler "mellommyke " PUer også- som Nagaoka. MP110 er ei regelrett prisbombe, så det skulle ikke forundre meg om den pakka tåler å kobles på f.eks. Graham Slee GramAmp 2 SE heller. Med et mer enn akseptabelt resultat..Regner uansett med at du allerede har en RIAA i minst 2SE-klasse, og forhåpentlig også bedre enn det..? Spørsmålet da er hva du har måttet betale for Pioen...
Var vist Questar! Technicsen kostet meg 6000 så det blir jo da det samme på PL-1000Amason: Vet du, det kan være lurt, det. 1200Mk2 kan fort være i verre stand enn man tror, gitt det liv de er laget for. Og de har imo kun ett riktig pickupvalg-en Ortofon. Den Heed´en holder, den og! Er direkte konkurrent med Rega og GSP, lyder noe forskjellig. Ikke nødvendigvis BEDRE, men forskjellig. Og svært musikalsk også. Sett opp, spill og kos deg, du..
PS: QUASAR eller QUESTAR??
Det bli´r altså ikke mere rigtigt af, at du gentager det igen og igen og igen og igen og.1200Mk2 . Og de har imo kun ett riktig pickupvalg-en Ortofon.
Til info @amason:Den er ihvertfall gedigen i størrelse og veier 12 kg
Ok merket at den var tyngre enn SL1210 ihvertfall og den er bredere og dypere, ser at 699$ var en brukbar pris på den tiden og jeg synes den er litt coolere enn Technicsen lydmessig har jeg ikke fått sammenlignet helt ennå da jeg skal montere PU fra SL1200 til denne, en AT520 tror jeg den heter, vil ikke justere denne spilleren selvTil info @amason:
Den veier altså "kun" 9,5Kg og ikke 12 (fabrikksopgivelse)
Lanceringsprisen i USA var 699 US$
Designendringen til fra PL-L1000 til PL-L1000A var at utskifte "Jog-Shuttle" hjulet med to højre/venstre armkontroll knapper i stedet og endre metal-look til svart.
Ellers var de identiske.
Mener, der kom en model med Carbon-arm også, men husker ikke helt. Måske, det var 1000A??
Takker spesiell men litt morsom spiller så lenge den virker ihvertfallGratulerer med PL 1000 amason
Med et minimum af vedligehold, er den nærmest upslidelig. Eneste issue er armlift, som trækkes af en lille motorTakker spesiell men litt morsom spiller så lenge den virker ihvertfall
Den er gått over og byttet div pakninger og remmMed et minimum af vedligehold, er den nærmest upslidelig. Eneste issue er armlift, som trækkes af en lille motor
via en meget lille gummirem. Med tiden drypper der lidt olie/fedt på den drivremmen, så den først glider og til sidst
bli´r for slap. Den er lidt omstendig at skifte, men den koster nesten intet, og med gode, kompetente venner kommer man
langt med et par hundrede og et par go´e flasker vin
Ja det var litt av en pluggEn sånn kunne jeg godt ha
Ser hassebasse nevner at PL 1000 er nest størst av de,kunne levd med den også. Vis vedlegget 697736
Flott spiller min over her er hvert innom samme stedDette er en flott spiller PL-530 som har blitt restaurert av Mr. Sørlie som driver Elektronisk Bureau. Spilleren er oppgradert med restaurert plint i nydelig valnøtt finish. Står og underholder på mitt kontor! Vis vedlegget 697797 Vis vedlegget 697797 Vis vedlegget 697798 Vis vedlegget 697797 Vis vedlegget 697798
Hææ?Ove.... Husk nu, at det er PL-L1000. Det sidste L´et for linear.
Om dem nogensinde har lavet en PL 1000, ville den vært med alm. radial arm
Yes, det er den. Jeg var litt for kjapp i avtrekkeren denne gangen, så neste gang det klør i kjøpetrynet får jeg gurgle det først og se hva det er.