Pioneers venner :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vinyl-jønki

Gjest

Er det noen her som kjenner til disse? Pioneer Hpm-150

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Siggerud

Er det noen her som kjenner til disse? Pioneer Hpm-150
    Jeg har de, Rudi har et sett og det var vel minst en til her på sentralen som har eller hadde.

Edit: Player sier han har, i innlegg nr 11 i denne tråden, og jeg mener å huske ennå en fra en annen tråd, for lenge siden.

Sist redigert:
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Beklager litt dårlige bilder. Prøver på nytt. Tenkte å stable litt om på greiene. Cassettedeck nederst, equalizer som nr 2, forsterker nr 3 og tuneren øverst. Sitter her å hører på kassetter fra rundt 1981. Innspillt av undertegnede på en billigere utgave av en Pioneerspiller fra 1981. Låter faktisk ganske så greit. Mye knappegreier å sette seg inn i på CT-F950'en. Mener å huske at rensing av lydhoder foregikk med rødsprit i gamle dager. Er det noen som har bedre forslag ? Takker til Festus og TMHammer,n for at de liker innlegget.

001.jpg

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Teknisk sprit er ennå gangbart, eller en dedikert renseveske for kasettspilleren...så er du tryggere på at gummien til trykkvalsen(e) holder seg "frisk".

Arne K

V

vinyl-jønki

Gjest
    Beklager litt dårlige bilder. Prøver på nytt. Tenkte å stable litt om på greiene. Cassettedeck nederst, equalizer som nr 2, forsterker nr 3 og tuneren øverst. Sitter her å hører på kassetter fra rundt 1981. Innspillt av undertegnede på en billigere utgave av en Pioneerspiller fra 1981. Låter faktisk ganske så greit. Mye knappegreier å sette seg inn i på CT-F950'en. Mener å huske at rensing av lydhoder foregikk med rødsprit i gamle dager. Er det noen som har bedre forslag ? Takker til Festus og TMHammer,n for at de liker innlegget.

Vis vedlegget 165676
    Hei VSP:)
    Bare hyggelig, er ikke de letteste å ta bilder av. I dagslys kan de fort bli litt tamme.
    Jeg synes de bildene du har tatt her er bra. Hvis jeg får lov til å si det, kanskje uskarpe?
    Bruker du stativ når du tar bilder? Hva slags kamera bruker du?
    Men en ting kan vi vel være enige om, Sansui er et bedre merke?:rolleyes:
    Mvh
    RackMannen

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Siggerud
    Nå fant jeg et litt eldre bilde ( ca 3 år ? ) dypt nede i ett av iMacens mange gjemmesteder. Det er jo noen Pio-ting med, selv om det ikke er helt sånn det ser ut her idag.
    Edit: Spec-2, SC-100, TX 9500 II og SG-9800 i bruk her.

Vedlegg

Sist redigert:
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Bruker faktisk et mobilkamera fra en litt eldre Nokia-telefon ( håndholdt ) uten blitz. Tror Festus også har mer forkjærlighet for Sansui. Her i heimen er det Pioneer som gjelder. Noen liker moren og noen....... Har akkurat fått vite at poden her i huset har bestillt seg en SA-608 Amp fra Tyskland. Ser ut som ny - til kun 176 Euro inkl. frakt helt hjem.20-åringer har ikke så mye å rutte med, så han får begynne i det små :rolleyes: Han har gått i god skole. Er det en Transrotor som står øverst til venstre Petre ?

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Siggerud
    :rolleyes: Er det en Transrotor som står øverst til venstre Petre ?
    Ikke helt; det er en Oracle Delphi Mk 3 m/ Syrinx arm. Den gamle pre- SC-100 viste seg å ha en ytterst kompetent RIAA, derfor er den mitt foretrukne valg av vintage for vinyl.

Edit: Rettet skriveleif.

Sist redigert:
    V

vinyl-jønki

Gjest

Her er bilde av mine pioneer anlegg.:rolleyes:
    Neida, fant bilde på nett. Nesten litt i overkant?

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    782
    "Nesten litt i overkant?"

Går det an da?

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Her er bilder av min sønns SA-608. Virker som den er veldig bra. Selger har rengjort både utvendig og innvendig. Alle potmetere er rengjort. Alt fungerer 100%-
    Er på vei fra Tyskland. Følger forsendelsen via sporingsnummer fra DHL. Ligger pr.idag ca halvveis til Norge.

SA-608.jpg

SA-608 bakside.jpg

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.547
    Torget vurderinger
    3
    Her er bilder av min sønns SA-608. Virker som den er veldig bra. Selger har rengjort både utvendig og innvendig. Alle potmetere er rengjort. Alt fungerer 100%-
    Er på vei fra Tyskland. Følger forsendelsen via sporingsnummer fra DHL. Ligger pr.idag ca halvveis til Norge.

Vis vedlegget 165828

Vis vedlegget 165829
    Kjempeflott den der, bra du får lært opp sønnen din på vintage hifi:)
    Hadde selv en 508 og den imponerte. så han har noe å glede seg til der.

PS: ikke gitt helt opp pioneer da, har fortsatt en sa-8500 stående, forøvrig den eneste min datter har likt av allt som har vært innom her.
    Far heller nok mot Sansui og Luxman og vurderer en Yamaha ca-2010
    Yamaha CA-2010.MOV - YouTube :)

roy

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Hei Tor ! Frakten var med i prisen. Var på posten nettopp og hentet saken. Moms kom i tillegg. Kommer med bilder senere. Forsterkeren ser fullstendig ut som ny. Finnes ikke en eneste liten ripe. Forsendelsen var meget godt pakket.

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Nakkehårene står rett ut her :) Ingenting som er vakrere enn store Pioneerer i sølv. Sitter her og hører på P1 ( Helgeland ). Lyden fra SA-9800 + TX9800 + HPM1100 imponerer meg mer og mer. Lyden er så ren,dyp,klar og varm at det er nesten utrolig at disse sakene er over 30 år gamle. God helg alle sammen :)

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Bilder av podens SA-608. Ser ut som ny både utvendig og innvendig. Spiller helt greit. Ser ut som panelet i overkant er buet, men dette er bare på bildet. den er helt rett og fin i virkeligheten:)

006.jpg

005.jpg

V

vinyl-jønki

Gjest
    Bilder av podens SA-608. Ser ut som ny både utvendig og innvendig. Spiller helt greit. Ser ut som panelet i overkant er buet, men dette er bare på bildet. den er helt rett og fin i virkeligheten:)

Vis vedlegget 167916
    Vis vedlegget 167915
    Den var nydelig,flott.:)Ellers ser det ut som jeg blir å henge litt hos dere pioneergutta.Har blitt enig med eier
    av dette:

Tror ikke det blir sendt,over 100kg med utstyr blir for mye.;)

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Kjekt med alle som henger her på Pioneer :) Har du kjøpt anlegget Hammer'n ? Du kan jo ta turen en helg og hente det. Det blir sikkert en solid fraktutgift med Posten.
    Men du kan kjøre mange mil for å hente inn den stabelen og de høyttalerne. Det er nydelig flott.

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Siggerud
    Har du kjøpt den sølvstabelen, TM? Gratulerer, den er verdt å kjøre et stykke for. Jeg kjørte jo fra Oslo til Østersund for å hente HPM-150 og ville nok gladelig rulla minst like langt for å legge klypene på det anlegget der!

V

vinyl-jønki

Gjest
    Har du kjøpt den sølvstabelen, TM? Gratulerer, den er verdt å kjøre et stykke for. Jeg kjørte jo fra Oslo til Østersund for å hente HPM-150 og ville nok gladelig rulla minst like langt for å legge klypene på det anlegget der!
    Lenge siden?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.522
    Torget vurderinger
    10
    Snublet over denne på ebay, Price:
    US $3,700.00

1354052019933.jpg

Sist redigert av en moderator:

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.522
    Torget vurderinger
    10
    Ops. Hadde ikke fått med meg at ebay lenker var strengt forbudt med risiko for utestengelse av forumet. Jeg var ikke selgeren altså, bare så det er klart :) Men bildet var vel like spennende .

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Antall liker
    3.523
    Torget vurderinger
    0
    Ops. Hadde ikke fått med meg at ebay lenker var strengt forbudt med risiko for utestengelse av forumet. Jeg var ikke selgeren altså, bare så det er klart :) Men bildet var vel like spennende .
    Inte blir du utestengd inte...

Men...
    Till er alla: Länka inte till annonser eller auktioner. Länken blir värdelös när annonsen respektive auktionen tas bort.
    Det är bättre att kopiera in bilden och att själv skriva vad utstyret kostar.

En annan önskan: Citera inte bilder. Ta bort bilden från citatet. Det känns ganska meningslöst att se samma bild flera gånger. Det räcker gott och väl med att texten citeras, för att man ska förstå sammanhanget.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn