pjatt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• O

OldBoy

Gjest
    Re: VM starter idag.

Ikke interessert??

Fotball-VM er viktigere enn både sommer- og vinter-OL tilsammen, spør du meg. ;D ;D

Det hadde vært artig om England slo til. Svennis er i hvert fall i god form, men det er vel ikke han som skal sparke ballen. Men jeg er redd at hjemmebane kan bli avgjørende. Og kanskje hjemmedommere. Så da går det kanskje i retning av Tyskland?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

jeg heier på:
    1) brasil
    2) spania
    3) lagene fra asia

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Det viktigste med VM er at Sverige og Tyskland taper mest mulig.

O

OldBoy

Gjest

Det viktigste med VM er at Sverige og Tyskland taper mest mulig.
    Her er du inne på noe av det mest vesentlige ved ethvert fotballmesterskap.

Når jeg likevel har bange anelser med hensyn til Tyskland, er det altså ikke fordi jeg håper at de vinner, men fordi jeg tror (les: frykter) at det kan bli deres tur denne gangen.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

tyskland kommer til å få juling.
    bratwürstene har et miserabelt lag i år.

O

OldBoy

Gjest

tyskland kommer til å få juling.
    bratwürstene har et miserabelt lag i år.
    Jeg krysser fingrene og håper at du ikke bare driver med ønsketenkning.

A

Affa

Gjest

Vi får se. Ikke det at det er av interesse. Deutschland!!!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Vi får se. Ikke det at det er av interesse. Deutschland!!!
    mark my words.
    ditt kjære deutschland kommer til å få ris.
    velfortjent.
    akkurat som i andre vk.  

de har vært heldige og havnet i en lett gruppe i innledningsrunden (vinner nok glatt over ynkelige costa rica i kveld), men når cupspillet begynner, så er det untergang for alle slantene.

til og med du med dine 92 år, elendig syn, svake knær og forvirrede hode hadde fått plass i førsteelleveren til tyskland i år, affa.

A

Affa

Gjest

mark my words.
    ditt kjære deutschland kommer til å få ris.
    velfortjent.
    akkurat som i andre vk.  

de har vært heldige og havnet i en lett gruppe i innledningsrunden (vinner nok glatt over ynkelige costa rica i kveld), men når cupspillet begynner, så er det untergang for alle slantene.

til og med du med dine 92 år, elendig syn, svake knær og forvirrede hode hadde fått plass i førsteelleveren til tyskland i år, affa.
    Lille blomst: Jeg er 83. Frisk og bare 1.5 langsynt.

Kampvilje, disiplin og systematikk vinner over de udisiplinerte festløvene skal du se.

Riktignok er det en liten del ariske gener i blant de Argentinske sirkusartistene, men jeg er redd det ikke er nok denne gangen. England er ubrukelig. Som alltid. Møkkete, uelegant og upålitelig. Spania er bare rot. Kommer ikke videre fra gruppespillet. Brasil: Kanskje, hvis de orker og greier å konsentrere seg i over 10 minutter.

Den sorte, røde og gylne fane vil atter vaie øverst.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1

Har en knapp på Argentina dette vm, laget de har nå har en litt typisk europeisk spillestil kombinert med sør-amerikansk ball gymnastikk. Tror de har den beste kombinasjonen i tilegg til at de har en del rutine i Ayala og Crespo spesielt sammen med etterhvert en del ungt og sultent. Tror spillere som Mascherano og Tevez endelig vil få muligheten til å vise seg frem i europa samt at Riquelme endelig får vist hvor god han er. Ellers holder jeg en knapp på Brasil selvsagt, England har et lovende lag og Elfenenskysten blir det første Afrikanske landet som når en semi- finale i fotball vm.
    Jobber turnus og dette er første gangen jeg kunne tenkt meg en vanlig 7-3 jobb...he he blir artig dette....

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Lille blomst: Jeg er 83. Frisk og bare 1.5 langsynt.

Kampvilje, disiplin og systematikk vinner over de udisiplinerte festløvene skal du se.

Riktignok er det en liten del ariske gener i blant de Argentinske sirkusartistene, men jeg er redd det ikke er nok denne gangen. England er ubrukelig. Som alltid.  Møkkete, uelegant og upålitelig. Spania er bare rot. Kommer ikke videre fra gruppespillet. Brasil: Kanskje, hvis de orker og greier å konsentrere seg i over 10 minutter.

Den sorte, røde og gylne fane vil atter vaie øverst.
    hehe.
    her har du iallfall litt tysk vm-oppvarming i god arisk ånd:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=119138

A

Affa

Gjest

Jaja. Nei nå må dere ut i solen gutter. Pils på bryggekanten. Kald hvitvin eller Rose'. Småpiker i lett sommerantrekk. Det er en deilig tid nå.

God helg.

T

Thomas1

Gjest

Pass på solen....Nozinan+sol er ikke heldig.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873

Jeg har satt mine penger på at Nederland slår Argentina i finalen.
    Brasil og USA ryker i semien.

L

Ludo

Gjest

Jaja. Nei nå må dere ut i solen gutter. Pils på bryggekanten. Kald hvitvin eller Rose'. Småpiker i lett sommerantrekk. Det er en deilig tid nå.

God helg.
    Ditto ;D
    Man kjenner at man lever nå om dagen...

B

bamsemann

Gjest

God helg.
    Ja masse flotte sommerbrune damer på bryggepromenaden i Fredrikstad, og da tar vi en deilig kald øl og setter oss godt til rette i stolen..

Kos deg i helgen Affa..

bamsemann.. :)

S

slowmotion

Gjest

Skal jeg skrive et innlegg om folk som liker foppal tro.....?

Nei, det er sommer og sol....

Kos dere med foppalen deres folkens,
    vi sees når dere kommer til hektene igjen.
    Håper dere får et flott foppal hva-det-nå-er-mesterskap....

;)

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn

God helg.
    Helt klart bedre en å vile øynene på kopekassa å når det er fotball som er så jævelig kjedelig , holder vi en knapp på piker vin å sang ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0

For egen del har jeg nå gått inn i en periode der "av" knappen på TV vil bli flittig brukt ! Fotball er for Neanderthalere !

For øvrig skal dere ikke mobbe Affa for innsatsen "anno dazumal". Han deltok jo faktisk på laget som fikk sølvmedalje ! ;D ;D

ROS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    2

Fankern, er jo alltid VM, EM, NM, OL eller whatever på TV :mad:
    Jaja, da bare å hive TV´n ut i boden igjen::)

Ubersturmfuhrer

Fersking
    Ble medlem
    09.06.2006
    Antall liker
    0

Jeg lurer litt på hva som får folk (oftest menn) til å sitte hjemme å så på 22 svette mannfolk springe rundt på gressmatta etter ei lita lærkule... Har det noe å gjøre med målfeiringen?? (Der spillerne drar av seg skjorta for å vise frem den godt trente ølmagen?? :p)...
    Meeeen, min far har alltid sagt at man ikke skal mobbe de lettere retarderte folkemassene på vår grønne/blå jord.

For å holde et noe politisk korrekt rykte oppe; Lykke til med VM!

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5

Tror Nederland tar sin første VM-tittel.
    Utfordrerne blir Brasil og Tyskland.

Ukraina overrasker og går langt.

England og Spania skuffer nok en gang.

Håper på Italia, men fornuften tilsier at de ikke går til topps.

I

ijustpop

Gjest

Nederland kommer ikke videre fra gruppespillet en gang. Det gjør Argentina og Elfenbenskysten fra den gruppa.
    (håper jeg i hvert fall ;))

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5

Nederland kommer ikke videre fra gruppespillet en gang. Det gjør Argentina og Elfenbenskysten fra den gruppa.
    (håper jeg i hvert fall ;))
    Nederland vinner jo 1-0 i dag. ;)

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo Vest

å så på 22 svette mannfolk springe rundt på gressmatta etter ei lita lærkule...
    Oj, har du funnet på dette selv ? Meget originalt...

Nei finn frem strikketøyet du og ikke bry deg med dette.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Oj, har du funnet på dette selv ? Meget originalt...

Nei finn frem strikketøyet du og  ikke bry deg med dette.
    lol ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Re: VM er godt igang.

Jeg har ingen respekt for "idrettsutøvere" som legger seg på plenen og ruller rundt mens de hyler i smerte bare vindretningen er feil.

Ekte idrettsmenn barberer beina, de vokser ikke armhulene!

Damefotball derimot... Ikke at jeg har noen sånn sexistisk greie om at det er viktigere hva damene har på seg enn hva de holder på med..

Men det virker mer naturlig at damer griner uten noen åpenbar grunn. Vi er på en måte vant til det... Eller oppdratt til å akseptere det, eller no' sånt.

I

ijustpop

Gjest

Nederland vinner jo 1-0 i dag. ;)
    Greit nok tips det. Nederland ligger godt an med 3 poeng etter første kamp.

Robben imponerer og fortsetter han slik kan han Nederland nå langt.

Z

Zomby_Woof

Gjest

22 svette mannfolk springe rundt på gressmatta etter ei lita lærkule...
    Hvis de svetter, så er det på grunn av varmen. Kom ikke her og si at det er slitsomt.

;)

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Hvis de svetter, så er det på grunn av varmen. Kom ikke her og si at det er slitsomt.

;)
    Fotball er en meget tøff sport. Men folk i typiske kondisjonsidretter som langrenn og løping ugleser lagidretter som håndball og fotball, fordi de mener de trener for lite. Dette vet jeg fordi jeg selv har deltatt en del i friidrett. Misunnelsen mot fotballspilleres gode lønn er et annet moment. En god fotballspiller må ha kondisjon og muskler, men først og frmst teknikk og blikk for spillet. De to siste er vanskelig å måle objektivt, men er lett for en tilskuer å se. Slutt mobbingen av fotballspillere. God fotball er som den vakreste balett! Selv fundamentalistene liker fotball.

B

bamsemann

Gjest

Fotball er ingen tøff sport, den kan hvemsomhelst utøve med den største enkelhet.

Fotballspillere er og blir pingler, husker em for to år siden, laga som gikk til finalen spillte vel syv kamper på tre uker, og de bar over seg hvor tøfft dette kampprogrammet var....

Syv kamper på tre uker? Hvor hardt kan det være?

Også begynte tour de france! tre uker med blodslit, seks-syv timer på sykkeln hver dag, og over de tøffeste fjell, det er tøff idrett det!

Men det sagt så kan en god fotballkamp være god underholdning, men nå er det så mye fotball på tv at et vm fra eller til ikke er noe stort lenger..

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Fotball er ingen tøff sport, den kan hvemsomhelst utøve med den største enkelhet.

Fotballspillere er og blir pingler, husker em for to år siden, laga som gikk til finalen spillte vel syv kamper på tre uker, og de bar over seg hvor tøfft dette kampprogrammet var....

Syv kamper på tre uker? Hvor hardt kan det være?

Også begynte tour de france! tre uker med blodslit, seks-syv timer på sykkeln hver dag, og over de tøffeste fjell, det er tøff idrett det!

Men det sagt så kan en god fotballkamp være god underholdning, men nå er det så mye fotball på tv at et vm fra eller til ikke er noe stort lenger..

Bruker syklistene mer enn to muskler? Syklister fremstår som dopete juksemakere med hjelperyttere til å gjøre grovarbeidet. Hvor er skjønnheten, balansen, teknikken, fintene og samhandlingen? Et godt fotballag skal fungere som en organisk enhet. Syklister virker som impotente (pga sykkelsetet, det er bevist) mannfolk med barberte bein og rompa innsmurt i vaselin med dertil stramme skinnbukser. Huff-huff

K

kbwh

Gjest

For øvrig skal dere ikke mobbe Affa for innsatsen "anno dazumal". Han deltok jo faktisk på laget som fikk sølvmedalje !  ;D ;D
    ;D ;D ;D

Før Affas innsats, men allikevel:

I rode a tank/held a generals rank/when the blitzkrieg raged and the bodies stank

Måtte Gamle-Erik spille engelskmennene et puss (dog er Six german bombers en ganske artig låt).

B

bamsemann

Gjest

Bruker syklistene mer enn to muskler?  Syklister fremstår som dopete juksemakere med hjelperyttere til å gjøre grovarbeidet.  Hvor er skjønnheten, balansen, teknikken, fintene og samhandlingen?  Et godt fotballag skal fungere som en organisk enhet.  Syklister virker som impotente (pga sykkelsetet, det er bevist) mannfolk med barberte bein og rompa innsmurt i vaselin med dertil stramme skinnbukser.  Huff-huff
    Det er minst like stort samspill i et sykkellag som i et fotballag, om ikke mer, syns ikke at de laga virker særlig samspillte i vm....

Og doping tror jeg fotballverdenen skal snakke veldig forsiktig om, det har blitt tatt ganske mange fotballspillere de siste åra.

Den gamle tyske storkeeperen Zepp Maier(tror jeg han het) gikk jo ut og sa at Tyskland var dopet i vm 74 f.eks.

Og den Argentinske legen fortalte jo at Argentina brukte dop i 78 og 82, det finns garantert mye dop i fotball, de er ikke noe bedre enn andre.

enemigo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2004
    Antall liker
    0

Syklister og impotens er en smule oppskrytt. De som sliter med dette er typisk folk med litt få timer på setet som kjører Trondheim-Oslo, disse kan risikere å være "ubruklige" i noen uker.

Når det gjelder fotballspillere så høres det jo litt rart ut at de klager over 3 kamper på en uke, mens syklistene gjør unna 7 etapper på like mange dager. Forskjellen ligger imidlertid i måten musklaturen brukes på. Taklinger, stadig rykk og bråstopp osv fører til mer skader på musklatur enn 30-40 timer med jevn og ganske lav belastning, Armstrong hadde angivelig ikke mer enn 25kg i tråkket på tunge klatreetapper. Fotballspillere trenger altså lenger tid til restitusjon.

Knut

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Favorittlaget må bli Trinidad og Tobago. Hadde naturligvis vært enda morsommere om stangskuddet hadde gått 5 cm til venstre og litt ned. Sverige blir helt sikkert ikke verdensmestere, heldigvis. Foreløpig har Tyskland og Argentina vist antydning til noe stort. England, Nederland og Portugal var alle glimtvis bra, men viktigst, vant uten skader eller unødig kraftbruk. Fortsettelsen blir spennende. Løst fundert finaletips: Brasil-Tyskland.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn