pjatt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Re: VM er godt igang.

Innledende runder i VM er litt merkelige. Noen av storlagene er så overivrige etter å komme i gang at de ligner unghingster på vårslepp,  og da er det litt underholdende, som f.eks Tyskland. Andre gjør ikke det de må for å vinne 1-0 uten å bruke krefter så tidlig i mesterskapet, som England, Nederland og Portugal. Ikke særlig til underholdning.

Så er det noen som feiler stygt i starten, som Sverige og Polen. Det var ganske underholdende å sitte ute på hifi-treff med øl (kilkenny for en som ikke er så glad i guinnes) og se slukørede svenske supportere i gult og blått (eller hvitt for de som var i bar overkropp) komme ut etter kampen med blikk som mest av alt minnet om de som overlevde London-terroren på nært hold. Definitivt underholdende.

Ofte vinner lag som sliter i starten VM til slutt, men dette er vanligvis lag som virkelig sliter, og ikke lag som sparer krefter og vinner 1-0. Sånn sett ligger jo svenskene godt an, men tanken på at svenskene tar troffeet er like uutholdelig som at Brann vinner tippeligaen. ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1

Tyskland så imponerende ut og meget angrepsvillig, men etter all peppern og de dystre spådommene på forhånd er de jo nødt til å bevise at de ikke er dårligere enn tidligere versjoner, tyskland er jo inne i et generasjonsskifte så de har jo definitivt noe på gang. Tiden vil vise om de fortsetter i samme spor når de møter sterkere motstand. Argentina var overbevisende og disiplinerte å brukte ikke mer krefter enn nødvendig, men fikk en liten skrell på slutten etter Elfenbenskysten skoret mål. Holder fortsatt en knapp på Argentina da de har mer å gå på i forhold til de andre som har vært i ilden hittil i mine øyne. Sverige kunne ha fått en god start men var uheldig som ikke fikk ballen i mål.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Tyskland så imponerende ut og meget angrepsvillig, men etter all peppern og de dystre spådommene på forhånd er de jo nødt til å bevise at de ikke er dårligere enn tidligere versjoner, tyskland er jo inne i et generasjonsskifte så de har jo definitivt noe på gang. Tiden vil vise om de fortsetter i samme spor når de møter sterkere motstand. Argentina var overbevisende og disiplinerte å brukte ikke mer krefter enn nødvendig, men fikk en liten skrell på slutten etter Elfenbenskysten skoret mål. Holder fortsatt en knapp på Argentina da de har mer å gå på i forhold til de andre som har vært i ilden hittil i mine øyne. Sverige kunne ha fått en god start men var uheldig som ikke fikk ballen i mål.
    tomålsseier mot costa rica er ikke imponerende.

A

Affa

Gjest

tomålsseier mot costa rica er ikke imponerende.
    Nei, den var ikke det. Forferdelig flaut. Håper de samler seg igjen. Disiplin, systematikk og ingen nåde.

Ellers er det vel bare idioter som ser TV i dette været?

S

slowmotion

Gjest

Siden vi allerede er så godt i gang med mobbinga her....
    Skal ikke hive meg på sammenligninga mellom foppalspillere og syklister,
    ( ok, da, foppalspillere er noen mammadalter... ;D )....
    Det er bare det at foppal er så ulidelig uinteressant å se på....
    Og så skal det i tillegg preikes time opp og time ned etter kampene
    om hva som skjedde .... og hvorfor det eller det laget tapte /vant kampen... ::)

Akk, ja.....

På den anne side.... folk har jo forskjellig smak , og foppal er jo en lek for folk i hele verden, fattige og rike. Man trenger bare noe som likner på en ball, så er man i gang.... Det er moro for de som liker foppal at det er et stort mesterskap i gang, som de kan kose seg med.... så jeg ønsker alle foppalfans lykke til og et spennende mesterskap.....

Så skal jeg kose meg med ting som jeg liker.... ;D

Ubersturmfuhrer

Fersking
    Ble medlem
    09.06.2006
    Antall liker
    0
    Re: VM starter idag.

Oj, har du funnet på dette selv ? Meget originalt...

Nei finn frem strikketøyet du og ikke bry deg med dette.
    Hør her Boffen.
    Bare for at jeg ikke ser på fotball, så betyr vel ikke det at jeg strikker??

Dessuten har du ingenting å gjøre med mitt strikketøy uansett..... ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Re: VM starter idag.

God fotball er som den vakreste balett!
    Nåhh.. Der har vi en sport for MENN!

Ballett... Beckham i tights... Nappede øyenbryn og Brylcreem...

Nei da, jeg skal slutte å kødde med dere. Nivået på toppen i foppall er naturligvis høyt. Men, det er et nærmest groteskt misforhold mellom forbrente kalorier og penger på konto.

W

wurst

Gjest

Det er merkelig at Norge aldri når opp enn si greier å kvalifisere seg til slike turneringer. Vi trener jo like mye som andre, og de fleste spillerne våre er proffer her eller i utlandet. Hva er det som mangler? Er det dårlige trenere, dårlig lagånd, dårlige gener hos utøverne eller hva? En skulle jo i utgangspunktet tro at vi kunne hevde oss på linje med Costa Rica, Japan eller Ghana?   ???

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Det er merkelig at Norge aldri når opp enn si greier å kvalifisere seg til slike turneringer. Vi trener jo like mye som andre, og de fleste spillerne våre er proffer her eller i utlandet. Hva er det som mangler? Er det dårlige trenere, dårlig lagånd, dårlige gener hos utøverne eller hva? En skulle jo i utgangspunktet tro at vi kunne hevde oss på linje med Costa Rica, Japan eller Ghana?   ???
    dårlige gener er svaret ;D

og kanskje litt pga hard motstand siden vi holder til i europa og konkurrerer mot mange gode nasjoner, med lange fotballtradisjoner, flere innbyggere og bedre værforhold for fotball.

W

wurst

Gjest

- og kanskje litt pga hard motstand siden vi holder til i europa og konkurrerer mot mange gode nasjoner, med lange fotballtradisjoner, flere innbyggere og bedre værforhold for fotball.
    Vel, om vinteren er vel fotball så å si blitt en innendørssport. Dessuten er jo svenskene med!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Vel, om vinteren er vel fotball så å si blitt en innendørssport. Dessuten er jo svenskene med!
    1) det hjelper ikke uansett hvor mange innendørshaller vi bygger. teknikk og kroppsbeherskelse opparbeides gjennom daglig spilling og lek på løkka, i bakgater, på strender - året rundt. organiserte treninger og kamper kommer senere, men det er i de tidligste leveårene at motorikken grunnlegges.

2) svenskene har lengre fotballtradisjoner enn oss, og flere innbyggere. de har dessuten ikke vært belemret med drillo, hvis fotballfilosofi og spillestil kan sammenlignes med neanderthalerne. kortvarig "suksess", som til syvende og sist viser seg å være et blindspor - og dømt til undergang.
    det vil ta laaang tid før norge kan nullstille seg etter den tragiske drillosyken (gjelder både på trenersiden, ledernivå og spillere i alle aldersklasser), slik at vi kan komme tilbake til utgangspunktet og utvikle de aspektene som tar oss et skritt videre: teknikk, holde ballen langs bakken, høyt ballltempo.  

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo Vest

Svenskene tar idrett litt mer på alvor enn her i Noreg.

Se bare på Ishockey, Sverige regjerende OL mestere og VM vinnere. Sverige har mellom 300 og 320 ishaller og det bygges stadig nye.
    Norge har ca 30 ishaller og de brukes mye til annet tull bla.a damehockey. :p
    Men det koster jo selvsagt penger, og da blir det jo vanskelig.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0

.............damekockey.  :p
    Skjelden har en "emoticon" :p vært mere passende plasert !

Damekockey, pføy ! ;D ;D ;D

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Re: Drillo et geni

1) det hjelper ikke uansett hvor mange innendørshaller vi bygger. teknikk og kroppsbeherskelse opparbeides gjennom daglig spilling og lek på løkka, i bakgater, på strender - året rundt. organiserte treninger og kamper kommer senere, men det er i de tidligste leveårene at motorikken grunnlegges.

2) svenskene har lengre fotballtradisjoner enn oss, og flere innbyggere. de har dessuten ikke vært belemret med drillo, hvis fotballfilosofi og spillestil kan sammenlignes med neanderthalerne. kortvarig "suksess", som til syvende og sist viser seg å være et blindspor - og dømt til undergang.
    det vil ta laaang tid før norge kan nullstille seg etter den tragiske drillosyken (gjelder både på trenersiden, ledernivå og spillere i alle aldersklasser), slik at vi kan komme tilbake til utgangspunktet og utvikle de aspektene som tar oss et skritt videre: teknikk, holde ballen langs bakken, høyt ballltempo.
    Fotball handler om å bruke de spillerne en har til rådighet på best mulig måte. Drillo fikk Norge til VM i '94 og '98, en prestasjon ingen andre trenere har vært i nærheten av. Fotball handler om å vinne. Drillo er derfor en ener i norsk sammenheng. Tenk da Flo rundlurte Brasils forsvar i '98, og dunket ballen i mål!

K

kbwh

Gjest

Tenk da Flo rundlurte Brasils forsvar i '98, og dunket  ballen i mål!
    Så vidt jeg husker var det angrepet svært atypisk for Drillos. TA Flo var akkurat da mer brasse enn brassene selv. Og jada, det er et godt fotballminne for meg også. Verre for Junior Bajano. Han er sikkert svimmel fremdeles.
    Merkelig sak at alle snakker om Rekdals 2-1. Det er Flos snurrerier jeg husker, ja og så trøya som et seil før straffen. Det var en svært dårlig dag for Junior Bajano.

Du måtte være nordmann for å like Drillo-stilen. Generelt foretrekker jeg å se fotball som er underholdende i seg selv.

O

OldBoy

Gjest

Du måtte være nordmann for å like Drillo-stilen. Generelt foretrekker jeg å se fotball som er underholdende i seg selv.
    Når laget ditt vinner og det henger med i serien eller i kvalifiseringen til de store mesterskapene, da er fotball underholdende.

Når laget ditt taper og nærmer seg bunnen av alle tabeller, da er fotball nitrist. Da hjelper det null og niks med fiks ballbehandling, innlagte piruetter og mange mål.

K

kbwh

Gjest

Hehe, det er ikke moro når Viking er dårlige, men jeg har til gode å se dem selv om de spiller på mine hjemtrakter en gang i året.

Det var kjekt med Drillos, men ikke fordi spillet var en nytelse å se på nei.

O

OldBoy

Gjest

Det var kjekt med Drillos, men ikke fordi spillet var en nytelse å se på nei.
    "Nytelse" var vel å vel kraftig i, enig i det.

Men det var mer spennende og engasjerende da Norge kvalifiserte seg til EM og VM enn når de blir så akterutseilt i tabellene at det ikke spiller noen rolle om de vinner eller taper.

Det kan nesten virke som om den samme likegyldigheten har spredd seg til spillerne også. Eller kanskje de rett og slett ikke er gode nok.

W

wurst

Gjest

Svenskene tar idrett litt mer på alvor enn her i Noreg.

Se bare på Ishockey, Sverige regjerende OL mestere og VM vinnere. Sverige har mellom 300 og 320 ishaller og det bygges stadig nye.
    Norge har ca 30 ishaller og de brukes mye til annet tull bla.a damehockey.  :p
    Men det koster jo selvsagt penger, og da blir det jo vanskelig.
    Og nettopp penger har vi i bøtter og spann, mye mer enn Sverige --- nei, jeg tror det må være noe annet som stikker bak; kan det være vår nedarvede husmannsånd som gjør seg gjeldende også på dette feltet?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.727
    Torget vurderinger
    2

Alt ble ræva når Myggen la opp. Hadde han dagen spilte Norge bra.

A

Affa

Gjest

2 av 2. Tyskland på rett vei. VMs desidert beste lang så langt.

K

kbwh

Gjest

Klippenhänger i går kveld ja. Etter det nest siste Tyske angrepet (2 ggr. i tverrliggeren) tenkte jeg på andre flotte målløse kamper jeg har sett. Jaggu ble det ikke mål helt til slutt.

A

Affa

Gjest

Klippenhänger i går kveld ja. Etter det nest siste Tyske angrepet (2 ggr. i tverrliggeren) tenkte jeg på andre flotte målløse kamper jeg har sett. Jaggu ble det ikke mål helt til slutt.
    Heldigvis.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873

og jeg som hadde U på den kampen i tippekonkurransen på jobben. Det må da gå an å blåse av kampen mens jeg ennå har rett... :mad:

O

OldBoy

Gjest

og jeg som hadde U på den kampen i tippekonkurransen på jobben. Det må da gå an å blåse av kampen mens jeg ennå har rett...  :mad:
    Det er da ikke bare du som tipper.

Jeg tippet at Tyskland skulle vinne, jeg, så det var da bare rett og rimelig at det ble noen minutter ekstra slik at Tyskland skulle ordne biffen. Og hvis det er noen som lurer på, jfr. mine tidligere innlegg om Tyskland i denne tråden, hvordan det er mulig å tippe Tyskland som vinner og likevel håpe på at de ikke går videre, så er det bare én ting å si om det: realisme og ønsketenkning er to vidt forskjellige ting, og de bør ikke forveksles.

Men i kveld tipper jeg at Sverige taper mot Paraguay, skal vi si 2-1 til Paraguay? Men kanskje det bare er ønsketenkning?

Jeg siterer Affa: Vi får se.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1

Grunnen til dårlig teknikk på norske fotballspillere er at vi er så dyktige til å legge vekk ballen på trening, første Benitez gjorde når han kom til Liverpool var å ta med ballen i alle øvelsene også sprint...

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo Vest

Sverige 1-0 , burde ha scoret et par til etter spill og sjanser.
    Men pytt au, bare å cache inn. ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.727
    Torget vurderinger
    2

Men det var ikke et spill som jeg tror de kommer så veldig langt i turneringa med. Som jeg ser det, tror jeg mer på Italia og Spania. De har vel vist de beste taktene så langt.

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund

Noen som har formeninger om Ecuador da? Jeg tror de slår Tyskland! ;D

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo Vest

ikke enig. Tror Tyskland vil vinne gruppa pga av at de regner med at England klarer minst uavgjort mot Sverige. Tysklnad ønsker seg nok mye heller Sverige i 8-delen.

min vurdering av Tyskland - Equador blir 60-25-15
    dvs. spillbar odds over 1.66 Tyskland.

A

Affa

Gjest

Broderfolket lagde hakkemat av indianerne i går.

K

kbwh

Gjest

Men det var ikke et spill som jeg tror de kommer så veldig langt i turneringa med. Som jeg ser det, tror jeg mer på Italia og Spania. De har vel vist de beste taktene så langt.
    Lag som kommer langt pleier ikke spille fantastisk de første kampene.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.727
    Torget vurderinger
    2

Ingen lag har vel så langt spilt fantastisk. Jeg tviler på at vi får se Tyskland, England eller Sverige i en finale. Har mer tro på Italia. Turneringslag, som kommer til å markere seg mer etter hvert.

Monoas

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.03.2004
    Antall liker
    0

Broderfolket lagde hakkemat av indianerne i går.
    Sverige skremte vel ingen i går, og vil vel være ønskemotstander for enten Tyskland eller Ecuador i åttendelsfinalen. Statisk, men fysisk forsvarsspill, stillestående midtbane og en ganske tannløs angrepsrekke er vel neppe oppskriften på suksess. Ljungberg får godkjent, ellers var det dårlige greier.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo Vest

ikke enig. Tror Tyskland vil vinne gruppa pga av at de regner med at England klarer minst uavgjort mot Sverige. Tysklnad ønsker seg nok mye heller Sverige i 8-delen.

min vurdering av Tyskland - Equador blir 60-25-15
    dvs. spillbar odds over 1.66 Tyskland.
    De fleste ligger på mellom 1.40 og 1.50 for Tysk seier, expekt så lavt som 1.38.

Expekt : equador - tyskland 1.38 - 4.80 - 8.50 , de er faktisk markedsledende med 4.80 på uavgjort. Og hvis jeg da skal følge min egen vurdering er 4.80 på U meget spillbart da 25% sjanse for U skulle tilsi 4.00 i odds.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873

Brasil spiler så kjedelige at jeg heller går ut og snekrer.
    Lurer på hvorfor de er favoritter til å vinne VM.

K

kbwh

Gjest

Har sett dem vakrere.
    Joda, det har jeg også, fram til det siste bildet, som tangerer. Så man klikker seg frem og tenker "ja og så da" helt til man tenker "der ja".

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn