Så ville jeg oppgradere til skikkelige høytalere, lydkvalitet har enda ikke vært et samtaleemne ;D
DIY var nok tingen og ljudia hadde noen kule greier med 4*8 og domediskant. kostet vel 1500 kroner for elementer, delefilter, terminal og demping. Måtte jo bli bra.
Bygde de i spon, og trøkket var herligt.
Dette levde jeg med ganske lenge, en Veldig alright pioneer DVD-spiller var vel det som ble kjøpt inn på en god stund.
Vet ikke når, men sikkert to år sea, ble Dali Concept 6 kjøpt. Fant igrunn ut at ljudia var skikkelig dårlig, og bass var ikke så viktig. 10" hadde jeg most, og ny sub ble bygd. Denne sub'n lagde jeg med dynaBel 9212 12" element med 120 liters bassrefleks-kasse. Kassa hadde jo ingenting å si, så brukte hobbyplater ;D
En anna interesse dukka også opp, omtrent samme tiden: Selvbygg forsterkere. Basert på oprasjonsforsterkere. 12" ble drevet av en brokoblet sak jeg konstruerte sjøl, og jeg hadde faktisk god kontroll på bassen. Det var jo ikke bra, men det var filmbass jeg var ute etter.
Jeg kjøpte etter hvert inn en Concept senter også, filmlyden begynte å bli bra.
Det var i disse tider, rundt oktober 2006 at musikkinteressen begynte å komma. Bassen ble alltid slått av under musikklytting, for denne lagde bare ulyd, jeg trodde selvsagt svaret var: flere bassere, bedre forsterker på bassene og aktivt delefilter mot bassene.
Jeg kjøpte inn et dynaBel 9312 element. også 12", nå i 150 liter bassrefleks, og tjukkere hobbyplater ;D 30mm.. ja huff... Jeg kjøpte også et Reckhorn F1 delefilter, og to stk Vincent 996 monobloker. Dette spilte jeg på i 2 timer, så merket jeg hva jeg villa ha: Ren stereo!
Pk