PKS' anlegg!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Hvordan fikk du den så billig?

PK

Peter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    727
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Valentino skrev:
    Smaken er som baken. Oj oj oj.
    Swiss Physics Pre og eff + Shengya sp-t100. Hawthorne audio 15" coax+ AV-bassere med Dayton sub.forsterkere. Techniks SL-1210mkII m/ Denon 103 p.u. Original A8T. En drøss Tangband elementer. + div.
    AT OC10-Well Tempered Classic V-SOTA Sapphire-SAT Phonofix/RME ADI-2/Tandberg 3028A-B&O ICEpower-Sf Concerto Domus
    ;D ;D

K

kbwh

Gjest
    ;D
    Tenk om jaerbu og jeg digger akkurat den samme musikken.

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    572
    Det skal du ikke se bortifra ;D. Men har du ett anstrengt forhold til chesterfield altså?

K

kbwh

Gjest
    Ja, faktisk. Får noia på Churchill i Oslo f.eks. Jeg er nok mer for Scandinavian Modern og (selvfølgelig) italiensk extravaganza.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Enig, møbler som ser ut som Michelinmannen skjønner jeg ingen ting av, kommer ikke i mitt hus ihvertfall......

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1

Det kom tørt fra madammen i går kveld ved synet av denne stolen:
    "om man kniper øya litt igjen, ser den stolen ut som en stor bersj...." :)

Jeg har et søskenbarn som har hele stua full av klassisk Chesterfield.....ja, ja, det passer faktisk der i huset

Så man har forskjellig smak på slikt også...som musikk og det meste i livet.
    RESPEKT folkens! :)

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Igjen, skal man ha en harry stol med stil:

O.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    johna skrev:

Jeg har et søskenbarn som har hele stua full av klassisk Chesterfield.....ja, ja, det passer faktisk der i huset

Je kan trives i en sånn.. Utseendet kommer i andre eller evt 10 rekke. Men prisen var høy, da...

PK

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    hifiguru skrev:
    pks skrev:
    Strøm må man ha ;D

PK
    Kan du fortelle litt om hva du har benyttet her? Er sugen på å lage noe slikt!
    Jeg hadde kjøpt strømpe og krympestrømpe fra elfa. Strømkabel, kontakt og apparatkontakt er raska med fra Clas Ohlson.
    Men delene til strømmen kom på 400, og det var nok, 5 kabler.

Budsjettet mitt på kabler i anlegget:
    Jeg har brukt 500 på styling, 200 på bananplugger og 500 på signalkabler med kontakter, og da 400 på strøm. 0 kroner er brukt på HT-kabler, bortsett fra styling, da.1600 kroner alt i alt, og det er ærlig talt mer enn nok :-/ Men det begynner da å se mye bedre ut.

Pk

T

theStig

Gjest
    Apropos stol... ville valgt stoff framfor hud av akustiske årsaker.

Du vil ikke overta lyttestolen min og da? ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    johna skrev:

HEHEHE, den med bæsjen var fin!

......chesterfield er no helt annet enn den bæsjen, dette er sånn reclinergreier i USA stil kledd i skinn som er trukket med plast for at man skal bli skikkelig svett der hvor bæsjen kommer fra..... ;D ;D

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    theStig skrev:
    Apropos stol... ville valgt stoff framfor hud av akustiske årsaker.

Du vil ikke overta lyttestolen min og da? ;D
    Sjølsagt ;D den er vel i rette høyden?
    God er den å... ;)

Mtp hud versus stoff, stoff er også bedre og sitte i over tid, synes je.. mindre klamt i rævva ;)

;D

T

theStig

Gjest
    Fordelen med den brune skinngreia vi har sett her er at hvis en ikke klarer å holde på middan, så ser man ikke eventuelle lekkasjer så godt. De integrerer seg bra, kan du si.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    theStig skrev:
    Fordelen med den brune skinngreia vi har sett her er at hvis en ikke klarer å holde på middan, så ser man ikke eventuelle lekkasjer så godt. De integrerer seg bra, kan du si.
    Bra, for jeg sliter endel med det.

PK

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.830
    Torget vurderinger
    4
    Dog skrev:

O.
    :eek: Du kan da ikke skrive ordet "harry" i nærheten av et bilde av denne stolen. "Stil" derimot, det går fint... :D

K

kbwh

Gjest
    Jeg har ingen problemer med å se for meg syttitalls Las Vegas-Elvis i den stolen der, kjoenik...

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Synes den der har litt for mye respatex-look.

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    395
    kjoenik skrev:
    Dog skrev:

O.
    :eek: Du kan da ikke skrive ordet "harry" i nærheten av et bilde av denne stolen. "Stil" derimot, det går fint... :D
    Harry og harry, spesielt stilig vil jeg ikke si den er. For den prisen er det en god del å velge i kan man si.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Som med de fleste design-ikoner er ikke Eames Lounge Chair akkurat rimelig, men den som måtte forbinde denne med Respatex-look og "harry", kan vel umulig ha sett den i virkeligheten...
    Skulle gitt armen for å ha plass til en selv!

Du er en heldig mann, Kjoenik! God smak har du også...

K

kbwh

Gjest
    Jeg har sett den i virkeligheten, og Elvis i hvit jumpsuit er perfekt oppi. På den annen side var det ikke vanskelig å forestlle seg et glass god malt i lanken da jeg prøvesatt den. Praktfull stol, selv om min rygg foretrekker Arne Jacobsens Egget.

Et like maskulint alternativ som Eames-stolen er Wegners oksestol:

K

kbwh

Gjest
    Jeg var på besøk hos pks i går, og må meddele at oksestolen ikke er på plass (ennå?).

Det låter superbt i lytteposisjon, og jeg fikk bl.a. en dose Solveig Slettahjell som ga mersmak.

Takk for meg. Damn good coffe!

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Valentino skrev:
    Jeg var på besøk hos pks i går, og må meddele at oksestolen ikke er på plass (ennå?).

Det låter superbt i lytteposisjon, og jeg fikk bl.a. en dose Solveig Slettahjell som ga mersmak.

Takk for meg. Damn good coffe!
    Takker for besøket Valentino. Som sisst var det hyggelig å møte deg ;)

Kaffen var standard Evergood. ;)

Stol er under hard vurdering, julegave tel meg sjøl?

PK

Psyklisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Takk for en kort, men hyggelig stund hos deg PKS.

Dette oppsettet kan du være stolt av, spilte glimrende i sweetspot. Har litt susing rundt om forbi enda jeg ;D Kjekt med SMS når naboene ikke er helt fornøyd med lydtrykket ditt, vi spelte skikkelig høyt! fin,fin lyd i nærfelt og fikk helt "fot" av Dave Weckl.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Hallo og takk for i går.

Hyggelig å få besøk.

Vi spillte høyt, men det rocka da fælt ;D

Mvh

PK

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg begynner å bli alvorlig bekymret for hørselen din PK!!!! :eek: ;)
    Trist om du sitter i den nye stolen din en dag og lurer på hvorfor den helvetes pipingen ikke forsvinner....

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    johna skrev:
    Jeg begynner å bli alvorlig bekymret for hørselen din PK!!!! :eek: ;)
    Trist om du sitter i den nye stolen din en dag og lurer på hvorfor den helvetes pipingen ikke forsvinner....
    Vi spilte 30dB over det jeg pleier å spille på.. ::) Glad i litt trykk de gutta ;D (Low-Q var også med)
    Men får jeg til noe i nærheten av 4 f'er på symfonia festive? Nope...

PK

Psyklisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    4 Fèr får du av naboene når du speller så høyt som i går (Fy Fa.. For en Fiolin) ;D

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Tenkte jeg skulle ta litt historie.

Er så mye dritt-tråder om dagen, så å skrive noe positivt må da være på sin plass.

Jeg hørte på ny-annlegget hos en kamerat.. Høyt lydtrykk og rævva lyd, men interessen for annlegg oppstod.

Dette var mot Julen for 4 år sea. Penger var tanken, og forsterker var målet.

Jeg jaktet rett over julen etter en Stereoforsterker, i butikken som var elkjøp, viste det seg (ifølge min snille selger) at det var surrerundt som var tingen. Akai, var forsterkeren, og med hele 5*100 watt måtte det bli bra. Eventuelle stereoforsterkere var jo tross alt bare 2*100 :p

Høytalere var neste, og jeg kjøpte de om skapte interessen, Pioneer (3 veis ett eller anne). Sammen med disse kjøpte jeg en 10" Sub. Party ;D Sub'n ble drevet av en veldig gammel forsterker jeg ikke vet navnet på. Sikringen var blåst, og alufolie gjorde jobben. Enen kanalen var blåst, men den andre funka fint.

Bare et par dager senere ble bakhøytalere kjøpt av samma fyr'n.. Nå begynte, for meg, moroa. Et par dager senere byttet jeg Akai'en med en Sony Receiver nå 6*100 Watt, wow 8)

Mye rart ble prøvd, jeg er vel den eneste som har skrudd sub'n fast i taket ;D Alle høytalere ble satt på hyller høgt oppe på veggene i hjørner... Nei vent, patentbånd var det ;) Jeg brukte noen skikkelige dårlige Center foran og bak, og lyden kan vel aldri sies å være noe særlig .. Men moro ;D

PK

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Så ville jeg oppgradere til skikkelige høytalere, lydkvalitet har enda ikke vært et samtaleemne ;D

DIY var nok tingen og ljudia hadde noen kule greier med 4*8 og domediskant. kostet vel 1500 kroner for elementer, delefilter, terminal og demping. Måtte jo bli bra.

Bygde de i spon, og trøkket var herligt.

Dette levde jeg med ganske lenge, en Veldig alright pioneer DVD-spiller var vel det som ble kjøpt inn på en god stund.

Vet ikke når, men sikkert to år sea, ble Dali Concept 6 kjøpt. Fant igrunn ut at ljudia var skikkelig dårlig, og bass var ikke så viktig. 10" hadde jeg most, og ny sub ble bygd. Denne sub'n lagde jeg med dynaBel 9212 12" element med 120 liters bassrefleks-kasse. Kassa hadde jo ingenting å si, så brukte hobbyplater ;D

En anna interesse dukka også opp, omtrent samme tiden: Selvbygg forsterkere. Basert på oprasjonsforsterkere. 12" ble drevet av en brokoblet sak jeg konstruerte sjøl, og jeg hadde faktisk god kontroll på bassen. Det var jo ikke bra, men det var filmbass jeg var ute etter.

Jeg kjøpte etter hvert inn en Concept senter også, filmlyden begynte å bli bra.

Det var i disse tider, rundt oktober 2006 at musikkinteressen begynte å komma. Bassen ble alltid slått av under musikklytting, for denne lagde bare ulyd, jeg trodde selvsagt svaret var: flere bassere, bedre forsterker på bassene og aktivt delefilter mot bassene.

Jeg kjøpte inn et dynaBel 9312 element. også 12", nå i 150 liter bassrefleks, og tjukkere hobbyplater ;D 30mm.. ja huff... Jeg kjøpte også et Reckhorn F1 delefilter, og to stk Vincent 996 monobloker. Dette spilte jeg på i 2 timer, så merket jeg hva jeg villa ha: Ren stereo!

Pk

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Basserne har aldri blitt brukt igjen, 996 byttet jeg ut mot en Vincent SP-331 med rør og mer effekt.

Trodde jeg hadde pre ut på min kjære Sony, men her tok jeg feil. På desperat jakt etter Pre, kjøpte jeg inn en Vincent ett eller annet. En av de billigste med totalt adskilte kanaler og to volumhjul.

Dette låt relativt greit, noe lyst og tynt, samt at balansen aldri var riktig, derfor trengte jeg ny pre. hifi-guiden på Hamar var svært hjelpsom, og gjorde et meget snilt bytte mot en Opera Consonance Cyber 50. Nå var det rørklang, og rørsus i anlegget, men dette føltes riktig.

Jeg husker ikke helt når Jamo Concert 8 kom inn i bildet, men det var enten mens jeg hadde Sp-331, eller etter at jeg skaffet meg neste effekt som var Electrocompaniet AW 60-fft. Her husker jeg hvertfall at mye av den lyse lyden ble borte, og det låt bedre.

oppsumering:
    Spiller da på Pioneer DVD-spiller, Cyber 50 Forforsterker, EC Aw60, og Jamo Concert 8.

PK

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn