Plater med dårlig innspilling

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Noen som har gode eksempler på CD-plater med dårlig innspilling ?

er det dårlig innspilling på Lisa Ekdalh ? eller er det noe galt med høytalerne mine ??

Sam_Bell

Medlem
Ble medlem
05.10.2004
Antall liker
0
DumDum Boys - "1001 Watt" - Ikke dårlig, men elendig.
Vamp "Folken" - En skam for en gruppe som ellers har bra innspillinger.

og selvfølgelig brorparten av det som ble dumpet over på CD på slutten av 80-tallet. (Jeg har en del slikt.....)

Sam

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
334
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Ang. Lisa Ekdahl

Tenker du på When did you leave heaven plata ?
Det er ikke dårlig lyd på den, men hvis du har farget /betoning bass i oppsettet kan det gå helt på trynet.

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Er på den sammle plata, men de sporene jeg syntes jeg hørte noe. Var fra plata "Lisa Ekdahl"

Eller så føres det ut som diskanten er helt ødlagt på Sweet injections til Bertine Zetlitz. Tenker da på spor 3, twisted little star. Men der er det gjort med vilje for å få en litt sær stil...
Ang. Lisa Ekdahl
Tenker du på When did you leave heaven plata ?
Det er ikke dårlig lyd på den, men hvis du har farget /betoning bass i oppsettet kan det gå helt på trynet.

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
180
Sted
Bergen
Rart med Rush egentlig....før i tiden hadde jo de veldig god lyd på albumene sine.

mvh Andre`

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Rart med Rush egentlig....før i tiden hadde jo de veldig god lyd på albumene sine.

mvh Andre`
ja, men de skal jo følge med i tiden, og da forlanger man effektivitet etc......

Noe gikk feil ett sted...

phonologue

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.04.2004
Antall liker
0
Siste til Gåte har et veldig komprimert lydbilde.

Ble litt skuffet over denne... Mener det var i Fidelity jeg leste at denne i hvert fall skulle ha relativt god lyd...

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Er på den sammle plata, men de sporene jeg syntes jeg hørte noe. Var fra plata "Lisa Ekdahl"
Det er helt riktig observert.. Den første Lisa Ekdahl platen har flere vokal-partier med "sprengte nivåer", Rett og slett skikkelig forvrenging !!

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.720
Torget vurderinger
1
DumDum Boys - "1001 Watt" - Ikke dårlig, men elendig.

...

Sam
Jeg er ikke helt enig i at det er elendig lyd på 1001-watt, det er for mye imponatorbass, men resten er relativt ok. Repluged med Funhouse er verre (som live album), men den rocker like vel.

mvh
KJ

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
112
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Sitat " Vamp "Folken" - En skam for en gruppe som ellers har bra innspillinger. "Sitat Slutt.

Denne skjønner jeg ingenting av!!! Dette er jo et glimrende live opptak... I alle fall hjemme hos meg, som å være i folken.

jakr

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10

mvh Andre`

Det er utgitt noe remastra av RUSH men ikke allt, så vidt jeg vet........ Live in Rio mener jeg er langt under utgivelsesstandard..... når det gjelder LIVE.
Får sikkert mye bedre lyd på Bootlegg...
:)

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.417
Sted
Nøtterøy
sikker noen som er uenig med meg, men på mitt anlegg så låter særlig Yes, Jethro Tull og Moby dårlig. Trist. :'(
Musikken er jo meget bra.

zaragon

Medlem
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1
Siste til Gåte har et veldig komprimert lydbilde.
Helt enig - synes også enkelte kutt på Gåtes første album gir et til tider grumsete inntrykk, men der er det heldigvis unntaksvis. På siste utgivelse derimot er lydbildet svært ofte direkte slitsomt å lytte til, til tider så slitsomt at jeg kaster inn håndkle. Synd, for Gåte er vel kanskje noe av nyere norsk rock som virkelig har noe å gi.

S

smil

Gjest
Enig med Andy. Kvaliteten på Moby sine CD-ar (dei eg har høyrt) er faktisk ikkje bra.

U

Uno

Gjest
Det jeg har hørt av U2-utgivelser holder ikke særlig høyt audiofilt nivå, jeg er glad jeg ikke er stor fan av de.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.640
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
U2 er ikke helt i toppen lydmessig nei, Ikke RHCP heller. Ei heller Morten Abel og September When innspillinger.

olechr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2004
Antall liker
0
En knallskive med dårlig lyd er Meat Loaf med Bat out of Hell. Passer best i Cdspilleren i bilen.

Ole Chr

U

Uno

Gjest
Ikke RHCP heller.
Fikk nettopp Blood Sugar Sex Magik på vinyl, kvaliteten på den var sletts ikke værst. Calfornication derimot er faktisk det værste jeg har hørt utgitt av et band med et, i utgangspunktet heftig sound.

Sam_Bell

Medlem
Ble medlem
05.10.2004
Antall liker
0
En knallskive med dårlig lyd er Meat Loaf med Bat out of Hell. Passer best i Cdspilleren i bilen.

Ole Chr
Enig (sjekk bildet i profilen min)

Sam_Bell

Medlem
Ble medlem
05.10.2004
Antall liker
0
Sitat "  Vamp "Folken" -  En skam for en gruppe som ellers har bra innspillinger. "Sitat Slutt.

Denne skjønner jeg ingenting av!!! Dette er jo et glimrende live opptak... I alle fall hjemme hos meg, som å være i folken.
Jeg plukket den frem og tok en rask test.
Det er nok et par av sangene som har farget hele mitt bilde av platene.
Spesielt på den første (Ost) er det en irriterernede "surring" i bunn som høres ut som visper som aldri blir løftet fra trommene (håper du skjønner den). I hovedsak er platen langt bedre enn jeg husket den.

Mulig den krever et bedre anlegg enn jeg høret den på de første gangene.

Sam

Sam_Bell

Medlem
Ble medlem
05.10.2004
Antall liker
0
Jeg er ikke helt enig i at det er elendig lyd på 1001-watt, det er for mye imponatorbass, men resten er relativt ok. Repluged med Funhouse er verre (som live album), men den rocker like vel.
Jeg finner fler feil.
Det virker for meg som om mikrofonplasseringen er noe feil. Det fungerer brukbart på rolige partier, men når det trås til smalner lydbildet inn i stedet for å bli kraftig og bredt.
Liker 0 Watt langt bedre etter som en på den slipper dette problemet.

Mulig den ikke går bedre på andre oppsett.

Sam

R

RODA

Gjest
Den siste til Karen Jo Fields er ræva lyd på!
Ikke bare generelt dårlig, men umulig å spille dårlig!!!

Og Christer Falch er liksom lydinteressert??

Mvh
Rolf

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.681
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
RUSH - Live in Rio................ Tragisk med slik lyd.....

:mad:
La merke til det samme. Ble overrasket med tanke på at lyden på SAMME konsert på dvd er laaaangt bedre ??? Vurderer å rippe lyden fra DVD'n og prøve å lage en cd vha pc. Har gjort dette tidligere en gang før med bra resultat.

mvh Kai

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
12
En annen knallskive med skuffende lyd er Metallica Black album.
Denne er slett ikke bra på cd, men på vinyl derimot.....:)

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
0
Den siste til Karen Jo Fields er ræva lyd på!
Ikke bare generelt dårlig, men umulig å spille dårlig!!!

Og Christer Falch er liksom lydinteressert??

Mvh
Rolf
Her er jeg helt enig! Har kjøpt meg endel ny norsk musikk i det siste og det er den plata med desidert dårligst lyd.. Ble heller ikke veldig imponert over : The National bank og Sissy Wish, noe bedre lyd var det på Ralph Myerz. Syns det er meget synd at det ikke leges mere vekt på god/ naturlig lyd i norge. Det virker som om det er om og gjøre at platene skal ha innebygd loudnes ??? "Skal også funke i bilen"- er jo ett meget dårlig argument, syns jeg......

U

Uno

Gjest
En annen knallskive med skuffende lyd er Metallica Black album.
Denne er slett ikke bra på cd, men på vinyl derimot.....:)

Dette gjelder alle Metallicaskiver fra fordums tid, knall på vinyl, ræva på CD.

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.499
Sted
Hus
Deep Purple- In Rock er raua. Masteren er veldig ullen i lyden slik at det ikke hjelper om det er cd eller lp.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.166
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Det jeg har hørt av U2-utgivelser holder ikke særlig høyt audiofilt nivå, jeg er glad jeg ikke er stor fan av de.
Forferdelig "skranglete" og "støyende" lydbildet. Blir ør i huet av dem...

Johan-Kr

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Dette gjelder alle Metallicaskiver fra fordums tid, knall på vinyl, ræva på CD.

Feil!

Mine Metallica CD'er er 'nesten' like bra som vinyl.
Men så er de på DCC da.

;D

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Born in the USA med Springsteen er også irriterende dårlig innspilt - særlig dersom en har stor sans for musikken...

Mvh

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Man må her skille mellom dårlig innspilling og dårlig mastring. Det påstås at eldre Metallica utgivelser er knall på vinyl men ræva på CD. :p
Vel, dette henger jo ikke på greip.

En annen utgivelse som var helt grei på Lp men sugde på CD var 10cc - Bloody Tourist.

Donald Fagens første Soloskive var bedre på vinyl enn CD enda det er en digital innspilling. Ihvertfall første utgaven av Cd'n. Tror det er delvis rettet opp etterhvert.
En god del utgivelser har 'hemmelig' remastring når noe gikk galt eller det ble begått tabber. F.eks. benyttelse av 3dje generasjons master etc....

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
2
Eric Claptons   Journeyman har elendig lyd. Lyden låter "digitalt", perfeksjonert og sterilt. Falt av lasset lenge før avslutningsporet. Minnet meg på hvorfor jeg kuttet ut Clapton til fordel for grønsjen etterhvert.

Satte like etter på Slowhand . Hvilken forskjell. Slowhand var rene åpenbaringen i forhold. Lydbildet er ikke like oppløst og har like mange detaljer i øvre mellomtone og nedre diskant, men til gjengjeld mere naturlig og levende klang. Basstrommen på "Lay down Sally" er perfekt "miket" etter min smak. (dagens lydmenn har noe å lære der). Vokalen er forvrengt her og der, men foten var ikke i ro gjennom hele platen. Man kan vel snakke om "vintage sound"?

(Begge platene på vinyl).

mokris

Medlem
Ble medlem
11.09.2003
Antall liker
0
CD/LP med god lydkvalitet
Her skal det kun komme anbefalinger på innspillinger med best mulig lydkvalitet

KOPI av teksten til denne emnesiden her på forumet.
ER DET NOE JEG HAR MISFORSTÅTT, ELLER?

Morten ???

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Greit å vite hva man skal styre unna også...
CD/LP med god lydkvalitet
Her skal det kun komme anbefalinger på innspillinger med best mulig lydkvalitet

KOPI av teksten til denne emnesiden her på forumet.
ER DET NOE JEG HAR MISFORSTÅTT, ELLER?

Morten ???

mokris

Medlem
Ble medlem
11.09.2003
Antall liker
0
Greit å vite hva man skal styre unna også...
Joda, det har du rett i.
Men det virker litt feil på denne siden liksom.

Mvh
Morten :)

Topp Bunn