|
Har brukt ProAc Sm100 nå siden jeg fikk dem, med Target R2 stativer.Sammy: Jeg veit om en fra samme kilde, men den er ikke fransk....
EIA: Et par Fact 12, så...Men de du har er vanvittig gode..
Slik hadde vi det her i heimen også. Etter at eldstemann (då han var i toårsalderen) hadde drege ut ca 20 vinylplater frå omslaga og lagt dei på golvteppet......då skreik eg. Men det gjekk heldigvis bra.Sammy: DET er et ekte kvalitetstegnDet skjer med alle tre niesene mine også..
Blir spennende og høre hva du synes om den nye 220 Pro som skal være endel bedre enn forrige gen, hadde selv Devialet D Premiere og så D250 i et års tid.E.I.A: Jeg har ca 40k til å bruke på oppgradering, og hvis jeg selger B135 så har jeg 60k+. Kanskje er det lurt å spare litt til så man kan kjøpe BP26 og 4B3 med engang. Ellers finnes det mye snadder i denne prisklassen. Skal teste Devialet 220 Pro til helgen som kommer.
Audiophile-Arve: Jeg har ropt par ganger til ungen når hun har plukket på høyttalerne, og nå skjønner hun at hun skal ikke røre pappas leketøy. Blir verre når guttungen blir født. Tror jeg må finne en måte å sikre høyttalerne på, hehe.
Godt og høre det er blitt fikset, hater trafostøy, derfor jeg ikke klarte og leve med Audio Research Ref5se og Ref75.Sammy: Yep! Og til førti tusen finnes det ikke en eneste Devialet eller NAD som slår dem på PMCerNot withstanding 60...Mitt tips: Mimer og passende amp...
EIA: Sånne sinte trafoer er et Doxa-problem. Bladelius har dem ikke.
Helt enig Auditor, strøm er viktig, derfor er alt det elektriske i huset byttet ut, inkl kvalitets komponenter i hele skapet, 2 x 16A kurser til anlegget med PR kabel trukket på utside av hus(bruker bare den ene pga mulig jordings problem når to forskjellige kurser brukes??)EIA: Bruk tid på strømbehandling/filtre, så kan du redde inn selv dem. Og om du får trafostøy er det like mye pga eget lysnett som pga impliserte anleggskomponenter. Devialet er gode, men de klarer ikke å matche Bladelius på reine krefter og dynamikk..Det er det svært få som klarer, da Micke bygger Hi-Fiens største strømforsyninger. Bar absolutely none.
He, he Avataren din har de største......;DCoda har større?![]()
OkiEIA: Hovedgrunnen er en kombinasjon. Norge har noen tildels vanvittige spenningsvariasjoner på nettet, topografi og andre forsyningsfaktorer spiller også inn. Utstyret har toleranser, men de er ikke uendelige heller.
Jonas: Nix. Selv min lille Balder II har 2kVA... Til sammenligning kan du se på Ymer II og Beowulf. DET er hva JEG kaller velforspent.
Takker for innspill. Bør kanskje nevne at det er snakk om et rom av beskjeden størrelse. Tv-kroken i stua er ikke mer enn ca 3,5 x 3,5 meter, så det skal ikke mye til for å fylle sweetspot med lyd.Sammy: Det der er litt mindre enn en Balder II, som den jeg har. Av de du har nevnt til nå- hvis du ikke ønsker Brage, da- er mitt tips delt Bryston....Husk: Brage har samme forsyningsstørrelse som B135..
Thiver: Naim og PMC? Da bør du være svært glad i presis sound. Kan fort både bli FOR presist, for relentless og for lite. Naim bruker selv Neat som referanse. Dog, på 21/22/23 bør det holde med en Uniti Nova...og det spiller musikk, det.