PMCs venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Sammy: DET er et ekte kvalitetstegn:rolleyes: Det skjer med alle tre niesene mine også..

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    De ER badass, Sammy. Ikke bare ser de bra ut, de har en praktisk funksjon også...

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.667
    Torget vurderinger
    49
    Råkule høyttalere Sammy, høres ut som de levde opp til forventningene lydmessig også.
    Slik skjer når man lytter til "erfarne fjellfolk" ;)

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Jeg er kjempe fornøyd med Twenty5 24 høyttalerne. Kan leve lenge med dem ;) Har spurt Morten om å få låne en Devialet 220 Pro, får se hvordan Devialet spiller sammen med PMC. Jeg har lyst til å teste mange forsterkere i tida fremover, finne ut om det er andre forsterkere som kan slå PMC og Bryston komboen.

24 hadde sikkert spilt fantastisk hos deg med Bryston anlegget ditt, men er nok langt over jeg kan ta meg råd til.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Sammy: Jeg veit om en fra samme kilde, men den er ikke fransk....:cool:
    EIA: Et par Fact 12, så...Men de du har er vanvittig gode..

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Vil Nad M17 og M27 kombo passe sammen med Twenty5 24? Noen som har prøvd Nads nyere master serien på PMC?

Auditor: Jeg tror du tenker på Bladelius.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.667
    Torget vurderinger
    49
    Sammy: Jeg veit om en fra samme kilde, men den er ikke fransk....:cool:
    EIA: Et par Fact 12, så...Men de du har er vanvittig gode..
    Har brukt ProAc Sm100 nå siden jeg fikk dem, med Target R2 stativer.
    Byttet i går tilbake til ProAc D30RS, og må innrømme at de er flere hakk bedre.
    Har noen timer mer innspilling på begge par, så kommer til og kose meg med D30RS utover høsten.
    Bladelius har jeg bare hatt en gang, i form av en Advantage S150, bra lyd, men en trafo som knurret kunne jeg ikke leve med.
    Tipper slike ting er rettet opp for lenge siden.
    Sammy@
    Hvis du alikevel skal bruke litt tid på og oppgradere forsterker.
    Lån med den gamle min fra Lyric, 4B SST2, og en Bp26(et must), la det spille noen dager uten å ta ut strømledningene.
    Tror du blir overasket over hvor mye mer smekk det er i denne kombinasjonen.
    Beste kabelen mellom 4B SST2 og Bp26 av de jeg har testet(mange;) ) er Canare L-4E6S til 6-700kr, fra Bluejeanscable.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.517
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Sammy: DET er et ekte kvalitetstegn:rolleyes: Det skjer med alle tre niesene mine også..
    Slik hadde vi det her i heimen også. Etter at eldstemann (då han var i toårsalderen) hadde drege ut ca 20 vinylplater frå omslaga og lagt dei på golvteppet......då skreik eg. Men det gjekk heldigvis bra.
    Akkja, no har alle tre flytta ut. Og anlegget er betre enn nokongong.

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    E.I.A: Jeg har ca 40k til å bruke på oppgradering, og hvis jeg selger B135 så har jeg 60k+. Kanskje er det lurt å spare litt til så man kan kjøpe BP26 og 4B3 med engang. Ellers finnes det mye snadder i denne prisklassen. Skal teste Devialet 220 Pro til helgen som kommer.

Audiophile-Arve: Jeg har ropt par ganger til ungen når hun har plukket på høyttalerne, og nå skjønner hun at hun skal ikke røre pappas leketøy. Blir verre når guttungen blir født. Tror jeg må finne en måte å sikre høyttalerne på, hehe.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Sammy: Yep! Og til førti tusen finnes det ikke en eneste Devialet eller NAD som slår dem på PMCer:cool: Not withstanding 60...Mitt tips: Mimer og passende amp...

EIA: Sånne sinte trafoer er et Doxa-problem. Bladelius har dem ikke.

Sist redigert:

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.667
    Torget vurderinger
    49
    E.I.A: Jeg har ca 40k til å bruke på oppgradering, og hvis jeg selger B135 så har jeg 60k+. Kanskje er det lurt å spare litt til så man kan kjøpe BP26 og 4B3 med engang. Ellers finnes det mye snadder i denne prisklassen. Skal teste Devialet 220 Pro til helgen som kommer.

Audiophile-Arve: Jeg har ropt par ganger til ungen når hun har plukket på høyttalerne, og nå skjønner hun at hun skal ikke røre pappas leketøy. Blir verre når guttungen blir født. Tror jeg må finne en måte å sikre høyttalerne på, hehe.
    Blir spennende og høre hva du synes om den nye 220 Pro som skal være endel bedre enn forrige gen, hadde selv Devialet D Premiere og så D250 i et års tid.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.667
    Torget vurderinger
    49
    Sammy: Yep! Og til førti tusen finnes det ikke en eneste Devialet eller NAD som slår dem på PMCer:cool: Not withstanding 60...Mitt tips: Mimer og passende amp...

EIA: Sånne sinte trafoer er et Doxa-problem. Bladelius har dem ikke.
    Godt og høre det er blitt fikset, hater trafostøy, derfor jeg ikke klarte og leve med Audio Research Ref5se og Ref75.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    EIA: Bruk tid på strømbehandling/filtre, så kan du redde inn selv dem. Og om du får trafostøy er det like mye pga eget lysnett som pga impliserte anleggskomponenter. Devialet er gode, men de klarer ikke å matche Bladelius på reine krefter og dynamikk..Det er det svært få som klarer, da Micke bygger Hi-Fiens største strømforsyninger. Bar absolutely none.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.667
    Torget vurderinger
    49
    EIA: Bruk tid på strømbehandling/filtre, så kan du redde inn selv dem. Og om du får trafostøy er det like mye pga eget lysnett som pga impliserte anleggskomponenter. Devialet er gode, men de klarer ikke å matche Bladelius på reine krefter og dynamikk..Det er det svært få som klarer, da Micke bygger Hi-Fiens største strømforsyninger. Bar absolutely none.
    Helt enig Auditor, strøm er viktig, derfor er alt det elektriske i huset byttet ut, inkl kvalitets komponenter i hele skapet, 2 x 16A kurser til anlegget med PR kabel trukket på utside av hus(bruker bare den ene pga mulig jordings problem når to forskjellige kurser brukes??)

Bryston er dønn stille, Mc275 rørforsterker dønn stille, til og med den billige Kina forsterkeren Music Angel er helt stille etter at jeg fikk byttet et defekt rør.
    Dårlig konstruert hifi eller dårlig kvalitets kontroll er nok hovedgrunn til trafo støy.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    EIA: Hovedgrunnen er en kombinasjon. Norge har noen tildels vanvittige spenningsvariasjoner på nettet, topografi og andre forsyningsfaktorer spiller også inn. Utstyret har toleranser, men de er ikke uendelige heller.

Jonas: Nix. Selv min lille Balder II har 2kVA... Til sammenligning kan du se på Ymer II og Beowulf. DET er hva JEG kaller velforspent.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.667
    Torget vurderinger
    49
    EIA: Hovedgrunnen er en kombinasjon. Norge har noen tildels vanvittige spenningsvariasjoner på nettet, topografi og andre forsyningsfaktorer spiller også inn. Utstyret har toleranser, men de er ikke uendelige heller.

Jonas: Nix. Selv min lille Balder II har 2kVA... Til sammenligning kan du se på Ymer II og Beowulf. DET er hva JEG kaller velforspent.
    Oki:cool:
    Støyete produkter ryker rett ut herifra uansett;)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Sammy: Ligger en fin liten Brage ute nå..:rolleyes:

EIA: No worries...

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Auditor: Brage er en fin Klasse A forsterker, men har nok for lite watt til mine Twenty5 24 høyttalerne. Tror det mest sannsynligvis blir Devialet 220 Pro eller Bp26+4b3. En annen forsterker jeg har lyst til å prøve er Audia Flight FLS 10. Lille broren Three S spilte så det sang på GX300. Jeg har stor tro på den italienske forsterkeren.

Edit: Du som er glad i store strømforsyninger, hva syns du om de tallene under?
    A fully balanced circuitry, highly selected components, 32 power devices, a power supply built with extra low impedance, high quality capacitors (288.000µF only on the main power suppliers), 12 power suppliers, special print boards with an extra high surface copper, 2000VA toroidal, shielded audio transformer, 200Wrms on 8ohm output power are only few of main elements to give you the best and emotional experience in term of reproduction.

deleted

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Antall liker
    73
    Hvordan tror dere Naim vil fungere sammen med PMC? Jeg har et par Twenty5.23 på vei, og vurderer et forsterkerbytte når jeg først er i gang. Jeg har en NuPrime IDA-16 og en Bluesound Node 2 i anlegget nå, og ser på forskjellige løsninger for å skifte ut begge to.

Fra Naim er det Uniti Nova som står på listen min.

Andre alternativer er Electrocompaniet ECI 6DX, NAD M32 og Primare I35 Prisma.

Som dere sikkert skjønner ut fra alternativene, så kan jeg strekke budsjettet opp mot 50k for en alt-i-ett løsning.

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Thiver: Veldig mange bruker Naim sammen med PMC høyttalerne. Hvis du tar en titt på Naim forumet så vil du se brukererfaringer. En Naim Supernait 2 vil nok passe veldig fint sammen med Twenty5 23. Var en til hyggelig pris på sentralen for ikke så lenge siden. Har du tålmodigheten og ikke vil kjøpe ny, så dukker den nok opp igjen.

Nad M32 kan være interessant. Jeg har en Peachtree 440w klasse D forsterker som jeg ikke har testa sammen med PMC enda. Kan komme tilbake med lytteinntrykk når jeg har fått kobla om.

Om du får lånt en Electrocompaniet ECI 6DX, så vil jeg gjerne vite hvordan det spilte med dine 23 :)

Edit: Fikk også øynene opp for Anthem STR integrert forsterker med ARC. Alt i en boks, slipper minidsp eller dirac.

Sist redigert:

deleted

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Antall liker
    73
    Takk for tipset om Naim forumet. Tar en tur innom der nå med en gang!

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Sammy: Det der er litt mindre enn en Balder II, som den jeg har. Av de du har nevnt til nå- hvis du ikke ønsker Brage, da- er mitt tips delt Bryston....Husk: Brage har samme forsyningsstørrelse som B135..

Thiver: Naim og PMC? Da bør du være svært glad i presis sound. Kan fort både bli FOR presist, for relentless og for lite. Naim bruker selv Neat som referanse. Dog, på 21/22/23 bør det holde med en Uniti Nova...og det spiller musikk, det.

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Prøvde å google Balder mk2, men fant kun at Balder hadde 2000va transformator. Fant ikke noen andre tall om mk2 versjonen. Har du andre spesifikasjonene til Balder mk2?

Har lytta par timer på Twenty5 24 og Peachtree Grand Integrated X-1 kombo, og jeg må si at Peachtree forsterkeren ikke taper noe særlig mot B135. Stereoperspektivet er bra, og transientene er brutale. Skvatt skikkelig da missilen eksploderte på slutten av Late Home Tonight i albumet Amused To Death. Overraskende at Twenty5 24 spilte så bra med en klasse D forsterker. Kan ikke skru opp volumet så mye nå som ungen har lagt seg, så det blir mer testing på høyere volum imorgen.

Må kanskje teste ut noen forsterkere med Hypex ncore moduler. Nad m12 og m22, eller m17 og m27 hvis man går for surround.

deleted

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Antall liker
    73
    Sammy: Det der er litt mindre enn en Balder II, som den jeg har. Av de du har nevnt til nå- hvis du ikke ønsker Brage, da- er mitt tips delt Bryston....Husk: Brage har samme forsyningsstørrelse som B135..

Thiver: Naim og PMC? Da bør du være svært glad i presis sound. Kan fort både bli FOR presist, for relentless og for lite. Naim bruker selv Neat som referanse. Dog, på 21/22/23 bør det holde med en Uniti Nova...og det spiller musikk, det.
    Takker for innspill. Bør kanskje nevne at det er snakk om et rom av beskjeden størrelse. Tv-kroken i stua er ikke mer enn ca 3,5 x 3,5 meter, så det skal ikke mye til for å fylle sweetspot med lyd.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Thiver:

Uniti Nova
    PMC 21 m/stands
    Chord for Naim

Da har du musikken din;)

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Han har allerede kjøpt 23. Jeg tror 23 kommer til å spille bra hos han med mye dypbass. Hvorfor underdimensjonere høyttalerstørrelse? Heller jobbe med romakustikk.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Sammy: 23 funker, no worries. Men det finnes ikke noe som heter underdimensjonerte høyttalere, bare for små forsterkere:cool: Og overdimensjonerte bokser. Noe jeg tror du lærte i og med byttet fra MA til PMC. Så små lytteflater i vanlige rom KAN ofte ikke jobbes noe særlig med- Kommer an på møblering og beskaffenhet..Jeg tror det der kan bli bra. På tross av en noe større bassfokus enn godt er. Det er heldigvis snakk om et par PMCer:cool:

Sist redigert:

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Du anbefalte 21, som er den minste i Twenty5 serien. Av stativhøyttalerne tror jeg 22 vil spille betydelig bedre enn 21, selv i små rom.

Edit: Med MA GX300 som hadde bassporter bak, så slet jeg med bass der hvor jeg ikke ville ha bass. Syns ikke at det ble for mye bass med GX300. Om Twenty5 24 hadde fått montert 2x6.5" basselementer, så sier jeg ja takk, men da hadde de sikkert kosta enda mer. PMC har et ess i ermet når det kommer til vanskelig rom.

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.546
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Leste en fin test for en stund siden der pmc twenty 26 ble kjørt med heed obelisk si og psu.. var vistnok så nært englesang som mulig..

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Sammy: Hvis forsterkeren er større enn Nova, ja...De skal også passe inn i rommet.

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    X-Cell: Testa de 26 sammen med andre forsterkere før de om med konklusjonen?

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Linken er ikke helt i orden.

Whathifi testa Heed Thesis, og de ble ikke overbevist. Thesis tapte mot B26 + 4B sst2 kombo. Men matching har mye å si, mulig de spilte på feil høyttalere.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.546
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nå funker den her.. laster ned en pdf.

Tja heed mot bryston er vel mye smak å behag også vil jeg tro :)

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Linken fungerer nå. Skal lese litt på testen.

Ja, smak og behag, noen liker mora og andre dattera. :p

TrondW

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Naim sammen med PMC tenker jeg utvilsomt vil gnistre, men i overkant for min del. Har aldri hørt komboen, men mitt inntrykk av Naim (kun to lyttetester) samt alle tester som forteller om enorm rytme og dynamikk, som også er beskrivelsen jeg vil sette på PMC sammen med nærhet.... en skal ihvertfall ikke være på leting etter varmt og tilbakelent lydbilde.

Likte for øvrig veldig godt kontrollen som Devialeten hos NAT hadde på PMC. Virkelig engasjerende. Noe mer kontrollert og kontant enn min Parasound. Men Parasounden er igjen luftigere og mer behagelig over tid. Ingen dealbreakers ene eller andre veien, hjernen er nok viktigste innspilte medium.
    Lar meg fortsatt sjokkere over hvor tøff bassen er på disse stativhøyttalerne, Twenty5 .22. Kun på spilling etter ungenes leggetid og veldig lavt volum savnes bunnen. Sub er på vurderingsplass. En som spiller på lavt volum og nærmest kobler ut over et visst lydnivå...

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    TrondW: Når du nevner lavt volum, hvor lavt er det? Om du har målemikrofon, kan du måle antall dB?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn