Disse er litt mer min stil og smak. Pene høyttalere. Klassisk utseende.Fact 8 Signature - Part 1
Vis vedlegget 560773
Vis vedlegget 560774
Vis vedlegget 560775
Vis vedlegget 560776
Fine de der.
Det gikk ikke så bra
På meg virker det som anmelderen mener at Fact 8 har mindre nivå i mellomtonen enn hva den typiske høyttaler i prisklassen har, og at dette understøttes av målingene. Vet ikke om Twenty5.26 som har eget mellomtone element er annerledes i så måte.Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.
"What goes in, will come out."
/ Marcus, www.perfect-sense.se
Spennende høyttaler, men den grå timeglassformede komponenten skjærer i øynene på meg.
1. De skriver at de er oppløste men på bekostning av noe. Dette viser målingene også som ikke er bra for HT i denne prisklassen. Viser at de i stor grad er svært vanskelige å få til.Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.
Utstyr som måler "state of the art" og ikke tilfører eller tar bort noe unødvendig.The review system was the same as usual: My Mac mini server sent audio data from Qobuz or from files stored on my NAS to the Mytek Brooklyn via USB; the DAC output went direct to the Bryston or Benchmark amps via XLR. To play discs, I ran the S/PDIF output from the Oppo player to the Brooklyn. The volume was always controlled at the Mytek DAC.
NAT demonstrerte fact 8 sammen med Cayin cs-100a på forrige Hortenmesse, hvor rommene ikke er så lette å ha med å gjøre, men fikk de til å spille så englene sang med! Det var neutralt og transparent, men savnet ikke kjøtt og fylde i mellomtonen, det var high end lyd til å leve med, helt klart =)1. De skriver at de er oppløste men på bekostning av noe. Dette viser målingene også som ikke er bra for HT i denne prisklassen. Viser at de i stor grad er svært vanskelige å få til.Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.
2.Utstyr som måler "state of the art" og ikke tilfører eller tar bort noe unødvendig.The review system was the same as usual: My Mac mini server sent audio data from Qobuz or from files stored on my NAS to the Mytek Brooklyn via USB; the DAC output went direct to the Bryston or Benchmark amps via XLR. To play discs, I ran the S/PDIF output from the Oppo player to the Brooklyn. The volume was always controlled at the Mytek DAC.
Når det er sagt så kan man sikkert være veldig heldig med en implementasjon av disse. At romakustikk etc. spiller på lag.
NAT demonstrerte fact 8 sammen med Cayin cs-100a på forrige Hortenmesse, hvor rommene ikke er så lette å ha med å gjøre, men fikk de til å spille så englene sang med! Det var neutralt og transparent, men savnet ikke kjøtt og fylde i mellomtonen, det var high end lyd til å leve med, helt klart =)1. De skriver at de er oppløste men på bekostning av noe. Dette viser målingene også som ikke er bra for HT i denne prisklassen. Viser at de i stor grad er svært vanskelige å få til.Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.
2.Utstyr som måler "state of the art" og ikke tilfører eller tar bort noe unødvendig.The review system was the same as usual: My Mac mini server sent audio data from Qobuz or from files stored on my NAS to the Mytek Brooklyn via USB; the DAC output went direct to the Bryston or Benchmark amps via XLR. To play discs, I ran the S/PDIF output from the Oppo player to the Brooklyn. The volume was always controlled at the Mytek DAC.
Når det er sagt så kan man sikkert være veldig heldig med en implementasjon av disse. At romakustikk etc. spiller på lag.
Jag säger det igen - recensenten lyssnar på sin anläggning och dess egenskaper via en högtalare som i hög utsträckning avslöjar dem1. De skriver at de er oppløste men på bekostning av noe. Dette viser målingene også som ikke er bra for HT i denne prisklassen. Viser at de i stor grad er svært vanskelige å få til.Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.
Karakteristikken av Fact8 stemmer med andre tester, og med min erfaring.På meg virker det som anmelderen mener at Fact 8 har mindre nivå i mellomtonen enn hva den typiske høyttaler i prisklassen har, og at dette understøttes av målingene. Vet ikke om Twenty5.26 som har eget mellomtone element er annerledes i så måte.Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.
De enda högtalare som vi säljer ut är de utgående modellerna i twenty5-serien i likhet med alla andraKarakteristikken av Fact8 stemmer med andre tester, og med min erfaring.På meg virker det som anmelderen mener at Fact 8 har mindre nivå i mellomtonen enn hva den typiske høyttaler i prisklassen har, og at dette understøttes av målingene. Vet ikke om Twenty5.26 som har eget mellomtone element er annerledes i så måte.Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.
Synd for oss som har kjøpt slike uhørt og sliter med å bli kvitt dem.
Perfect sense er forhandler, og prøver så godt han kan.
PMC behöver viss kraft och en förstärkare av god kvalitet med en hög grad av naturlighet som gärna får dra något åt det fylligare, varmare och mjukare hållet. PS Audio, Ayre och Audio Analogue är alla goda kandidater.Hvilke forstærkere kan anbefales til PMC Twenty5.23?
Har kig på Naim Nait XS3 men er i tvivl om den har power nok.
Hvad tænker i?
ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til
Jag försöker att bidra med mina erfarenheter där jag också är tydlig med vem jag representerar samtidigt som jag inte säljer någon av de nämna fabrikaten i Norge.Minner om bransjereglene:
ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til
Hvor stort rom har du? og bor du i Oslo område?Har hatt mine PMC Twenty5.23 nå en to års tid, og er fortsatt grisefornøyd. Oppgraderte nettopp til Hegel H390 som også gjorde at 25.23 spilte enda bedre, men fikk da litt blod på tann...
Noen som vet hvor mye det ville hatt for seg å oppgradere til de nye Twenty5.24i? Hegel og PMC er i alle fall en prima match som jeg tror jeg fortsetter med en god stund!
Veldig gode høyttalere.Kjøpt et sett strøkne PMC Twenty 26. Trives godt sammen med mitt BAT forsterker sett, og Velodyne DD18.
Vis vedlegget 637214 Vis vedlegget 637215
/Ruby
Hei igjen. Da er det ikke lett og bare komme innom og låne et større modell av PMC.Forsåvidt helt enig der, Auditor! Det oppsettet jeg har nå spiller noe sinnsvakt bra. Savner egentlig ikke så mye, men alltid interessant å se på hva som kan "forbedres". Har hatt et par på besøk hvor jeg må hjelpe dem med å få haken på plass igjen
nat: Det er en åpen L-stue, og på ca. 24kvm. Betongvegger, men har et par vicoustic cinema round på 1. gangsrefleksjonene. Dessverre, holder til i Stavanger.