PMCs venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn H: Og verd hver eneste krone av sin pris er de også!
     

    Perfect sense

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.05.2010
    Innlegg
    332
    Antall liker
    202
    Sted
    Stockholm / Sverige
    Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.

    "What goes in, will come out."

    / Marcus, www.perfect-sense.se
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.

    "What goes in, will come out."

    / Marcus, www.perfect-sense.se
    På meg virker det som anmelderen mener at Fact 8 har mindre nivå i mellomtonen enn hva den typiske høyttaler i prisklassen har, og at dette understøttes av målingene. Vet ikke om Twenty5.26 som har eget mellomtone element er annerledes i så måte.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.086
    Antall liker
    10.488
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.

    "What goes in, will come out."

    / Marcus, www.perfect-sense.se
    1. De skriver at de er oppløste men på bekostning av noe. Dette viser målingene også som ikke er bra for HT i denne prisklassen. Viser at de i stor grad er svært vanskelige å få til.

    2.
    The review system was the same as usual: My Mac mini server sent audio data from Qobuz or from files stored on my NAS to the Mytek Brooklyn via USB; the DAC output went direct to the Bryston or Benchmark amps via XLR. To play discs, I ran the S/PDIF output from the Oppo player to the Brooklyn. The volume was always controlled at the Mytek DAC.
    Utstyr som måler "state of the art" og ikke tilfører eller tar bort noe unødvendig.

    Når det er sagt så kan man sikkert være veldig heldig med en implementasjon av disse. At romakustikk etc. spiller på lag.
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.

    "What goes in, will come out."

    / Marcus, www.perfect-sense.se
    1. De skriver at de er oppløste men på bekostning av noe. Dette viser målingene også som ikke er bra for HT i denne prisklassen. Viser at de i stor grad er svært vanskelige å få til.

    2.
    The review system was the same as usual: My Mac mini server sent audio data from Qobuz or from files stored on my NAS to the Mytek Brooklyn via USB; the DAC output went direct to the Bryston or Benchmark amps via XLR. To play discs, I ran the S/PDIF output from the Oppo player to the Brooklyn. The volume was always controlled at the Mytek DAC.
    Utstyr som måler "state of the art" og ikke tilfører eller tar bort noe unødvendig.

    Når det er sagt så kan man sikkert være veldig heldig med en implementasjon av disse. At romakustikk etc. spiller på lag.
    NAT demonstrerte fact 8 sammen med Cayin cs-100a på forrige Hortenmesse, hvor rommene ikke er så lette å ha med å gjøre, men fikk de til å spille så englene sang med! Det var neutralt og transparent, men savnet ikke kjøtt og fylde i mellomtonen, det var high end lyd til å leve med, helt klart =)
     

    Perfect sense

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.05.2010
    Innlegg
    332
    Antall liker
    202
    Sted
    Stockholm / Sverige
    Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.

    "What goes in, will come out."

    / Marcus, www.perfect-sense.se
    1. De skriver at de er oppløste men på bekostning av noe. Dette viser målingene også som ikke er bra for HT i denne prisklassen. Viser at de i stor grad er svært vanskelige å få til.

    2.
    The review system was the same as usual: My Mac mini server sent audio data from Qobuz or from files stored on my NAS to the Mytek Brooklyn via USB; the DAC output went direct to the Bryston or Benchmark amps via XLR. To play discs, I ran the S/PDIF output from the Oppo player to the Brooklyn. The volume was always controlled at the Mytek DAC.
    Utstyr som måler "state of the art" og ikke tilfører eller tar bort noe unødvendig.

    Når det er sagt så kan man sikkert være veldig heldig med en implementasjon av disse. At romakustikk etc. spiller på lag.
    NAT demonstrerte fact 8 sammen med Cayin cs-100a på forrige Hortenmesse, hvor rommene ikke er så lette å ha med å gjøre, men fikk de til å spille så englene sang med! Det var neutralt og transparent, men savnet ikke kjøtt og fylde i mellomtonen, det var high end lyd til å leve med, helt klart =)
    Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.

    "What goes in, will come out."

    / Marcus, www.perfect-sense.se
    1. De skriver at de er oppløste men på bekostning av noe. Dette viser målingene også som ikke er bra for HT i denne prisklassen. Viser at de i stor grad er svært vanskelige å få til.

    2.
    The review system was the same as usual: My Mac mini server sent audio data from Qobuz or from files stored on my NAS to the Mytek Brooklyn via USB; the DAC output went direct to the Bryston or Benchmark amps via XLR. To play discs, I ran the S/PDIF output from the Oppo player to the Brooklyn. The volume was always controlled at the Mytek DAC.
    Utstyr som måler "state of the art" og ikke tilfører eller tar bort noe unødvendig.

    Når det er sagt så kan man sikkert være veldig heldig med en implementasjon av disse. At romakustikk etc. spiller på lag.
    Jag säger det igen - recensenten lyssnar på sin anläggning och dess egenskaper via en högtalare som i hög utsträckning avslöjar dem :)

    PMC kräver en strömstark förstärkare av god kvalitet till att börja med. Därutöver så kan man styra egenskaper och karaktär i den riktning man önskar genom valet av elektronik kort och gott. PMC är också ovanligt enkla att integrera i de flesta rum.

    / Marcus, www.perfect-sense.se
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.

    "What goes in, will come out."

    / Marcus, www.perfect-sense.se
    På meg virker det som anmelderen mener at Fact 8 har mindre nivå i mellomtonen enn hva den typiske høyttaler i prisklassen har, og at dette understøttes av målingene. Vet ikke om Twenty5.26 som har eget mellomtone element er annerledes i så måte.
    Karakteristikken av Fact8 stemmer med andre tester, og med min erfaring.

    Synd for oss som har kjøpt slike uhørt og sliter med å bli kvitt dem.
    Perfect sense er forhandler, og prøver så godt han kan.

    ps: jeg trodde først det måtte være feil på mine, men forhandleren tar dem ikke i retur da de er solgt som brukt. Det er sannsynligvis ikke feil på dem, de har bare en lydsignatur som er feil for meg, og tydeligvis flere andre. Jeg spiller med DP forsterkere, Whest RIAA og Ortofon Windfeld PU, alle kjent for mørk lyd.
     
    Sist redigert:

    Perfect sense

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.05.2010
    Innlegg
    332
    Antall liker
    202
    Sted
    Stockholm / Sverige
    Min slutsats är att recensenten 1) inte fullt ut uppskattade PMC's faktiska kvaliteter i form av dess utpräglade neutralitet och höga grad av transparens och 2) borde ha valt annan elektronik och kringutrustning med potential att skapa det resultat som han uppskattar och söker.

    "What goes in, will come out."

    / Marcus, www.perfect-sense.se
    På meg virker det som anmelderen mener at Fact 8 har mindre nivå i mellomtonen enn hva den typiske høyttaler i prisklassen har, og at dette understøttes av målingene. Vet ikke om Twenty5.26 som har eget mellomtone element er annerledes i så måte.
    Karakteristikken av Fact8 stemmer med andre tester, og med min erfaring.

    Synd for oss som har kjøpt slike uhørt og sliter med å bli kvitt dem.
    Perfect sense er forhandler, og prøver så godt han kan.
    De enda högtalare som vi säljer ut är de utgående modellerna i twenty5-serien i likhet med alla andra :)

    Fact serien och Twenty5 serien har lite olika egenskaper. Fact serien är även äldre ska sägas och kommer med all sannolikhet att ersättas inom 1-2 år.

    Är du inte nöjd med dina fact.8?

    / Marcus, www.perfect-sense.se
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Hvilke forstærkere kan anbefales til PMC Twenty5.23?

    Har kig på Naim Nait XS3 men er i tvivl om den har power nok.

    Hvad tænker i?
     

    Perfect sense

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.05.2010
    Innlegg
    332
    Antall liker
    202
    Sted
    Stockholm / Sverige
    Hvilke forstærkere kan anbefales til PMC Twenty5.23?

    Har kig på Naim Nait XS3 men er i tvivl om den har power nok.

    Hvad tænker i?
    PMC behöver viss kraft och en förstärkare av god kvalitet med en hög grad av naturlighet som gärna får dra något åt det fylligare, varmare och mjukare hållet. PS Audio, Ayre och Audio Analogue är alla goda kandidater.

    Naim ger rappa, rena och distinkta egenskaper. Detta kan bli något analytiskt och intensivt i längden, vilket ställer högre krav på alla ingående delar i kedjan liksom rummets egenskaper och akustik.

    / Marcus, www.perfect-sense.se
     

    Perfect sense

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.05.2010
    Innlegg
    332
    Antall liker
    202
    Sted
    Stockholm / Sverige
    Minner om bransjereglene:
    ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til
    Jag försöker att bidra med mina erfarenheter där jag också är tydlig med vem jag representerar samtidigt som jag inte säljer någon av de nämna fabrikaten i Norge.

    Men jag drar mig givetvis tillbaka om jag inte uppfyller forumkraven!

    / Marcus
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.077
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Pent, men har du solgt Quad? De låt jo fortreffelig hos deg.:)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Neida. Har fortsatt Quader.;)
    Bor imidlertid i leilighet etter flomskade 1 September i fjor, og trengte en lyd oppgradering her.

    PMC har imponert hvert år på Horten messa, med naturstridig bass, og oppløst lyd, så ville teste ut et sett.
    Satser på å flytte hjem i nærmeste fremtid, og får da sammenlignet PMC, mot Quad ESL. Kan bli spennende.

    /Ruby:)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Det der er da mer enn gjennomtenkt, Ruby...Gi dem noen titalls timer til, så gjør de som Rega: Kryper innunder huden på deg for å bli der resten av ditt naturlige liv. Seriøst vanedannende dyr, PMCer:)
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt mine PMC Twenty5.23 nå en to års tid, og er fortsatt grisefornøyd. Oppgraderte nettopp til Hegel H390 som også gjorde at 25.23 spilte enda bedre, men fikk da litt blod på tann...
    Noen som vet hvor mye det ville hatt for seg å oppgradere til de nye Twenty5.24i? Hegel og PMC er i alle fall en prima match som jeg tror jeg fortsetter med en god stund!
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Spidipidi: Det kommer an på rommet ditt. De leverer mer bass, men er også mer krevende pga størrelsen. Jeg ville personlig beholdt 23. Av den enkle grunn at de- på tross av å være gulvhøyttalere (jeg er monitormann selv, om du ikke visste det) er fullstendig beintøffe i alt de foretar seg. Og så er forsterkeren din noe av et strømmonster...ikke på linje med en større Bladeliuskombo der, men den leverer mer enn greit nok med strøm for sin enboks-nisje. Mao, en skikkkelig tøffing fra Bent. Og du vet nok også at mindre høyttalere er lettere å holde kontroll på, ikke har de kabinettmessige kompromissene og kan spille LANGT tøffere enn større bokser, sålenge du gir dem livsmessige forutsetninger til det:devilish::cool: Det er SÅ mye tøffere å nagle lytterens hake til gulvet hvis han/hun undervurderer prestanda bare fordi høyttalerne ikke fyller hele huset, sant? Det klarer du fint med den pakka du her der... Svære, åpne lydbilder. Med MASSE kraft, nesten grenseløs ærlighet og en stoisk, trygg ro på linje med selve Jotunheimen. Hva mer vil du ha?? Overkill er bare morsomt..sålenge du bruker det på de riktige steder i kjeden. Porschemotor i Boble? JA. Omvendt? Fuhgedaboudit....De høyttalerne er gode nok til en Diablo 250 fra Gryphon.
     
    Sist redigert:

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.447
    Torget vurderinger
    6
    Har hatt mine PMC Twenty5.23 nå en to års tid, og er fortsatt grisefornøyd. Oppgraderte nettopp til Hegel H390 som også gjorde at 25.23 spilte enda bedre, men fikk da litt blod på tann...
    Noen som vet hvor mye det ville hatt for seg å oppgradere til de nye Twenty5.24i? Hegel og PMC er i alle fall en prima match som jeg tror jeg fortsetter med en god stund!
    Hvor stort rom har du? og bor du i Oslo område?
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Forsåvidt helt enig der, Auditor! Det oppsettet jeg har nå spiller noe sinnsvakt bra. Savner egentlig ikke så mye, men alltid interessant å se på hva som kan "forbedres". Har hatt et par på besøk hvor jeg må hjelpe dem med å få haken på plass igjen :LOL:

    nat: Det er en åpen L-stue, og på ca. 24kvm. Betongvegger, men har et par vicoustic cinema round på 1. gangsrefleksjonene. Dessverre, holder til i Stavanger.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Spidipidi: Knall..det er nettopp det som er det tøffeste med det- at lytterne en har på besøk lurer på hvordan de resultater en har avstedkommet ved å tenke HELT logisk i det hele tatt er mulige..Poenget er å bruke MINST MULIG krefter på rein drift. 95% av kreftene bør imo være øremerket kontroll, styring, overskudd, detaljering, dynamikk og rent ut LIV til musikken. Hvis da IKKE høyttalerne er store som et kjøleskap: Ren bonus. Hvorfor? Fordi en mindre høyttaler kan bygges med en høyere kvalitet og færre kompromisser pr implisert del til en fastsatt pris. . Og hvis du gjør DEN jobben ordentlig- slik bl.a. Sonus Faber og PMC gjør- får du enten en helt hinsides god monitor eller-som 23- en svært god gulvhøyttaler som oppfører seg som en. Med minimal maskering, utrolig fleksibilitet og naturstridig god lyd som resultat. Da er søyla så kompromissløs som den bør være for å gjøre gulvhøyttalere til levedyktige monitoralternativer. Høyttalere i ordentlig klasse skal OVERVÅKE, VISE og FORMIDLE musikken (monitoring = overvåkning, eng.). I dette skal forsterkeren være regelrett diktator..ikke en eneste bevegelse av membran eller direkte-/indirekte lyd i kabinett ute av styring. Noen vei.. Kombinert med gjennomtenkt elektrisk, signatorisk og spatial/rommessig match. Da gjør høyttaleren jobben sin riktig..Og du får resultater som langt overgår både prisklasse og forventninger til oppnåelig kvalitet , totalutlegg tatt i betraktning. Det får du imo bedre til med en 23 kontra noe større. Fordi flere av ressursene i ditt befintlige system kan brukes utenom rein drift av boksene. Twenty5-23 har singlewireterminaler, og du har forspent den godt med ressurser. Da er det mao bare å nyte resultatet :devilish: De høyttalerne kan nemlig låte djevelsk bra, de...og gjør som oftest det. Ærlig talt: Vil du forbedre dem, gi dem heller en enda større- kanskje svensk eller dansk- forsterker.
     
    Sist redigert:

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.447
    Torget vurderinger
    6
    Forsåvidt helt enig der, Auditor! Det oppsettet jeg har nå spiller noe sinnsvakt bra. Savner egentlig ikke så mye, men alltid interessant å se på hva som kan "forbedres". Har hatt et par på besøk hvor jeg må hjelpe dem med å få haken på plass igjen :LOL:

    nat: Det er en åpen L-stue, og på ca. 24kvm. Betongvegger, men har et par vicoustic cinema round på 1. gangsrefleksjonene. Dessverre, holder til i Stavanger.
    Hei igjen. Da er det ikke lett og bare komme innom og låne et større modell av PMC.
    Med ditt rom på 24Kvm. så ser jeg ikke noen nevneverdige problemer med å prøve seg på 24 eller 26 så lenge 23 integrerer godt i rommet!
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    497
    Antall liker
    77
    Hei, har hatt både 25.23 og 20.26 (mistenker det er mine gamle det er bilder av lengre oppe i tråden) i min stue på rundt 24m2 selv, og det har fungert helt utmerket. I mine ører er 20.26 i alle fall et par hakk bedre enn 25.23. Ikke hørt 25.24i.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn