Ja, det er noen som stort sett henvender seg til "low information voters".Asbjørn og fela: Skjønner dere ikke at så mye fakta ikke eksisterer og derfor må være funnet på? Aka fake?
Tror ikke det er mengden fakta som er problemet, tror heller problemet er at mye går på tvers av verdensbildet man måtte ha.Asbjørn og fela: Skjønner dere ikke at så mye fakta ikke eksisterer og derfor må være funnet på? Aka fake?
The chain of events is damaging. There now exists sworn testimony that Trump asked Comey for personal loyalty and asked Comey to drop a criminal investigation of Michael Flynn. After Comey didn’t comply with any of these requests, Trump fired him and then misled the public as to the reason for the termination. These requests are far more problematic than the request to publicly state that Trump wasn’t under personal investigation. Both of them — when combined with the termination and shifting explanations — raise alarms for anyone concerned about the rule of law.
Når det gjelder utsiktene til at han er i stand til å "defuse himself" er ikke Foreign Policy synlig imponerte: The Madness of King DonaldTrump’s most zealous defenders are sure he’s innocent. Yet there exists sufficient evidence to investigate his conduct. Trump’s most zealous foes are sure he’s guilty. Yet there exists insufficient evidence to impeach, much less to prosecute. As the investigation proceeds, the danger is acute. Ask any honest lawyer how much he or she relishes defending a client who has a casual relationship with the truth and who won’t stop talking. Trump’s lack of discipline and his impulsive use of his considerable powers represent ticking time bombs. Only Trump can defuse himself.
Ønskereprise, direkte link til artikkelen Fela nettopp refererte til: Donald Trump Is Proving Too Stupid to Be PresidentWhen people start asking questions about a king's mental stability, the story usually doesn't end well for the monarch.
Det er fint at man bruker tid på å finne interessante artikler - men det er et viktig poeng å få med seg at man poster de artikler som passer sine egne meninger.Tror ikke det er mengden fakta som er problemet, tror heller problemet er at mye går på tvers av verdensbildet man måtte ha.Asbjørn og fela: Skjønner dere ikke at så mye fakta ikke eksisterer og derfor må være funnet på? Aka fake?
At noen synes det er fint at de har fått Trump som prez der borte for de trengte en som rører i gryta, eller på godt norsk, fucker up, da har man en lang vei å gå, fakta blir irrelevant.
Setter veldig stor pris på "jobben" Fela og A gjør her, det gjør det veldig enkelt å følge med og å holde seg oppdatert og danne seg sine egne oppfatninger. Den andre siden må gjerne gjøre det samme, men de kommer liksom ikke i gang...
Kanskje ikke så rart at omsetningen har økt når han flytter ned dit med størsteparten av det hvite hus annenhver helg. Det er en effektiv måte å overføre skattebetalernes penger til Trump Organization på, og derfra til Trumps private lommebok. Dessuten har medlemsavgiften blitt doblet med presidentens nærvær som begrunnelse.Some of Trump's businesses appear to earning more money than they had a year earlier.
Mar-a-Lago, where Trump played host to several foreign dignitaries during his seven weekends there this winter, has improved its finances. Trump listed the resort's income as about $37 million, up from about $30 million it had taken in prior to his May 2016 financial report.
The Trump International Hotel, housed in the Old Post Office building down the street from the White House, has seen a burst of activity since opening its doors last fall. In addition to serving as a hub during the inauguration festivities, it has hosted numerous events for foreign diplomatic and business interests.
The hotel is cited in three separate lawsuits arguing that Trump is violating the Constitution's "emoluments" clause, a ban on foreign gifts and payments. Trump and the Justice Department have called those claims baseless.
Det er lite troverdig å diskutere seg bort fra fakta - på samme tid kan "cherry picking" av fakta og artikler skape et feil bilde.Sånn har det alltid vært på et diskusjonsforum og slik blir det fremover, ikke noe nytt dette, kanskje derfor jeg skrev..."holde seg oppdatert og danne seg sine egne oppfatninger".
Men det er forskjell på det og rene fakta som også presenteres fra samme, om man ikke liker dem er selvfølgelig noe helt annet. Man kan jo fornekte eller skylde på noen (media f.eks...) men det hjelper liksom ikke...
Jeg nekter å tro at du er så dum (ta det som en kompliment). Dette er ikke de liberale mediene, det er alle bortsett fra noen nutcases aller ytterst på høyre amerikanske fløy. Du kan påberope deg alle edle motiver du vil, men det blir ikke mindre komisk av det å lese dine tirader mot MSM. Denne eneste tesen din så langt ser ut ik å være at fordi noe har skjedd i Sverige skjer det overalt.Nå må det vel sies at mine bidrag utgjør i antall omtrent like mange som dine innlegg (uten at jeg har fintalt).Ikke noe galt i å være uenig, men når omtrent alt alt presenterer greit kan falsifiseres burde det kanskje ringe en bjelle?
Det er standhaftigheten jeg stusser på - at noen sitter i Norge og er så fanatisk opptatt av å forsvare en
galning på andre siden av dammen. Eneste som gir mening er at det er lønnet arbeid.
Når man tilsynelatende i fullt alvor mener at sanninga er å finne på marginale ekstreme nettsider og lignende og alt annet
- fra liberale til tungt konservative aviser er fake news så er det rimelig mørkt.
Og bare en brøkdel av hva "the heavy hitters": Hardingfele og Asbjørn har lagt inn i de to Trump-trådene...
Hvorfor er du så fanatisk opptatt av å angripe "en galning på andre siden av dammen"?
Og hvorfor er Hardingfele og Asbjørn mange ganger så fanatisk opptatt av å angripe "en galning på andre siden av dammen"?
Får du/dere betalt? Syntes du/dere ikke at de "liberale" mediene gjør en god nok jobb i sin demonisering av Trump?
Når det gjelder motiv, handler det som jeg har fortalt flere ganger, IKKE om Trump (som jeg sannsynligvis er uenig med på
langt flere punkter - enn jeg er enig), men om mediene. Når amerikanske og europeiske "liberale" medier kan slippe unna
med å lyve, overdrive, utelate, forvrenge, svartmale og demonisere "en galning på andre siden av dammen", hva hindrer
dem i neste omgang å gjøre det samme med meg? Eller deg?
"Vi tåler så indelig vel, den urett som ikke begåes mot oss selv".
Noen må stå opp mot mobberne! Hvordan kan jeg se ungene mine i øynene, mens jeg forteller dem at "de ikke skal mobbe",
all den tid jeg ikke står opp mot mobberne selv? For mobbere er nettopp det de "liberale" mediene - er blitt redusert til...
mvh
Gunnar Brekke
Helt klart!Det er lite troverdig å diskutere seg bort fra fakta - på samme tid kan "cherry picking" av fakta og artikler skape et feil bilde.Sånn har det alltid vært på et diskusjonsforum og slik blir det fremover, ikke noe nytt dette, kanskje derfor jeg skrev..."holde seg oppdatert og danne seg sine egne oppfatninger".
Men det er forskjell på det og rene fakta som også presenteres fra samme, om man ikke liker dem er selvfølgelig noe helt annet. Man kan jo fornekte eller skylde på noen (media f.eks...) men det hjelper liksom ikke...
Bra Gunnar Brekke. Du viser att du har moral, i motsetning til en del andre her. Du klarer å skille mellom hvitt og svart. Når vi vet att del aller meste av media i USA er eid av bare 6 forskjellige selskap, burde det ikke være vanskelig å tenke seg att også disse samarbeider for å drive en kampanje mot presidenten storkapitalen ikke vil ha. For dette er en kampanje. Trump blir jo angrepet fra alle mulige kanter, og det er storkapitalen som styrer absolutt hele greia.Jeg nekter å tro at du er så dum (ta det som en kompliment). Dette er ikke de liberale mediene, det er alle bortsett fra noen nutcases aller ytterst på høyre amerikanske fløy. Du kan påberope deg alle edle motiver du vil, men det blir ikke mindre komisk av det å lese dine tirader mot MSM. Denne eneste tesen din så langt ser ut ik å være at fordi noe har skjedd i Sverige skjer det overalt.Nå må det vel sies at mine bidrag utgjør i antall omtrent like mange som dine innlegg (uten at jeg har fintalt).Ikke noe galt i å være uenig, men når omtrent alt alt presenterer greit kan falsifiseres burde det kanskje ringe en bjelle?
Det er standhaftigheten jeg stusser på - at noen sitter i Norge og er så fanatisk opptatt av å forsvare en
galning på andre siden av dammen. Eneste som gir mening er at det er lønnet arbeid.
Når man tilsynelatende i fullt alvor mener at sanninga er å finne på marginale ekstreme nettsider og lignende og alt annet
- fra liberale til tungt konservative aviser er fake news så er det rimelig mørkt.
Og bare en brøkdel av hva "the heavy hitters": Hardingfele og Asbjørn har lagt inn i de to Trump-trådene...
Hvorfor er du så fanatisk opptatt av å angripe "en galning på andre siden av dammen"?
Og hvorfor er Hardingfele og Asbjørn mange ganger så fanatisk opptatt av å angripe "en galning på andre siden av dammen"?
Får du/dere betalt? Syntes du/dere ikke at de "liberale" mediene gjør en god nok jobb i sin demonisering av Trump?
Når det gjelder motiv, handler det som jeg har fortalt flere ganger, IKKE om Trump (som jeg sannsynligvis er uenig med på
langt flere punkter - enn jeg er enig), men om mediene. Når amerikanske og europeiske "liberale" medier kan slippe unna
med å lyve, overdrive, utelate, forvrenge, svartmale og demonisere "en galning på andre siden av dammen", hva hindrer
dem i neste omgang å gjøre det samme med meg? Eller deg?
"Vi tåler så indelig vel, den urett som ikke begåes mot oss selv".
Noen må stå opp mot mobberne! Hvordan kan jeg se ungene mine i øynene, mens jeg forteller dem at "de ikke skal mobbe",
all den tid jeg ikke står opp mot mobberne selv? For mobbere er nettopp det de "liberale" mediene - er blitt redusert til...
mvh
Gunnar Brekke
Som sagt: om du var et lønnet nettroll ville der gitt en viss mening, nå fremstår det bare som veldig, veldig rart. Om hele din deltagelse i tråden er tuftet på at du skal kunne si til dine barn at du stod opp for en gjøk som ble beskrevet som en gjøk av hele verdens presse blir det enda rarere.
Hva er foresten kriteriet for å havne i din egen bunnløse msm-sekk? Å vise at the Donald er en dust? Å være uenig med deg?
Pressestøtten og skattefritaket burde vært hevet på dynga for lenge siden. Det er absolutt ingen som lærer noen ting som helst ved å åpne en avis. Det er kun propaganda for å beholde det bestående. Folk blir jugd for daglig. Hvorfor bruke statens midler for å opprettholde dette fjaset?Hvem ville fått de? Og du har hørt om pressestøtten?
Att du i det hele tatt tar opp dette med hvor mange mennesker det var der under innsettelesen, er rett og slett fordummende. Er vi ikke ferdig med dette enda? Hva Trump så fra der han stod og det vi så på tv fra lufta blir veldig forskjellig, og ingen vits i å diskutere. Og ihverfall ikke bruke 100 førstesideoppslag om. Hvem bryr seg?100 dager fred fra media? Hva er det for rabling og oppdiktet tøys. Amerikanske presidenter granskes fra første stund. Men ikke alle er så stupdumme at det første de gjør, i raseri, er å sende pressetalsmannen ut for å dikte og lyve om at Trump hadde tidenes største publikum til innsettelsen. Trump har selv sørget for å få medias søkelys på seg, med et takras av dårlige beslutninger, forordninger og utsagn. Hvorfor skal han fredes i 100 dager. Ingen andre presidenter har fått den gleden.
Og ikke prøv å lat som att du ikke har fått med deg att dette er vanlig for en ny president. Det gis 100 dagers fred for å stable en administrasjon. Dette veit du.100 dager fred fra media? Hva er det for rabling og oppdiktet tøys. Amerikanske presidenter granskes fra første stund. Men ikke alle er så stupdumme at det første de gjør, i raseri, er å sende pressetalsmannen ut for å dikte og lyve om at Trump hadde tidenes største publikum til innsettelsen. Trump har selv sørget for å få medias søkelys på seg, med et takras av dårlige beslutninger, forordninger og utsagn. Hvorfor skal han fredes i 100 dager. Ingen andre presidenter har fått den gleden.
Jammen, nå ble jo spørsmålet stilt til fela da.Nei vet du hva. Tråden er på 200 sider, og er full av eksempler. Tror ikke mange av oss gidder å starte fra pkt 1 igjen.
Trump er ikke bare storkapital, men han er også globalist. Ikke av prinsipp eller holdning, men som et resultat av hans pragmatisk, kapitalistiske handlinger. Som han selv skryter av så har pølsebua hans interesser "hundreds of countries, all over the world". De interessene er også finansiert flere land. Han benytter seg av de mulighetene et globalt finansmarked gir. Pølsebua Trump er diversifisert og fragmenters all over the fucking Place og Gresskaret er sådan i praksis en globalist.Jeg er helt for Trump. Jeg er helt for den politikeren som står for den lille mann i gata mot storkapitalen. Ikke for det, Donald J Trump ER storkapitalen. Men ved å jobbe mot globalistene viser han med sin politikk att han jobber mot storkapitalen.
Det har vært vanlig kutyme att en nyvalgt president får 100 dager fred fra media, før de begynner å stille kritiske spørsmål. Donald Trump har ikke fått ett eneste minutt. Att ikke folk evner å se dette, og stille seg selv spørsmål, hvorfor? får være opp til dem. Men folk blir løyet for, hver eneste dag, av mediene.
Typisk nok bommer du på poenget, som ikke er antall eller hvem som hadde rett, men at den nyinnsatte presidenten faktisk gjorde det til en stor sak. En Trump-sak.Att du i det hele tatt tar opp dette med hvor mange mennesker det var der under innsettelesen, er rett og slett fordummende. Er vi ikke ferdig med dette enda? Hva Trump så fra der han stod og det vi så på tv fra lufta blir veldig forskjellig, og ingen vits i å diskutere. Og ihverfall ikke bruke 100 førstesideoppslag om. Hvem bryr seg?100 dager fred fra media? Hva er det for rabling og oppdiktet tøys. Amerikanske presidenter granskes fra første stund. Men ikke alle er så stupdumme at det første de gjør, i raseri, er å sende pressetalsmannen ut for å dikte og lyve om at Trump hadde tidenes største publikum til innsettelsen. Trump har selv sørget for å få medias søkelys på seg, med et takras av dårlige beslutninger, forordninger og utsagn. Hvorfor skal han fredes i 100 dager. Ingen andre presidenter har fått den gleden.
Alle vet att det bor mange svarte i Washington, og de fleste av de kom for å hylle Obama. De bare tok en tur rundt hjørnet fra der de bor. De som kom for å støtte Trump kom langveisfra. Det spiller ingen rolle, ingen bryr seg. Dessuten er det yesterdays News.
Morsomt at du tar opp nat Trump representerer den lille mannen mot storkapitalen (med sitt verktøy media)Det å selge våpen for 100 vis av milliarder dollar til et av de verste regimene i verden (og motta medaljer) viser virkelig at mannen har vanlig folk i tankene. En annen ting å la seg hylle av sine medarbeidere for åpent kamera viser en ydmykhet som den jevne amerikaner må ha savnet hos deres tidligere presidenterOg hardingfele, hvilke dårlig beslutninger har Trump gjort? Dette var interessant. Kom med det.
Jeg begynner å savne Affa, jeg.Det har virkelig tatt av når mikon klarer å erklære seg selv og Gunnar Brekke som moralsk mer høyverdige enn resten av gjengen. Gud vær nådig, dette begynner å ligne en parodi på enfoldighet. Kom tilbake, fjernings! Alt er tilgitt!
Dette er et tåpelig spørsmål. Hva hensikten måtte være er det lov å undre seg over. Som andre har nevnt, er det veldig mange eksempler i tråden på Trumps dårlige beslutnings- og gjennomføringsevne.Og hardingfele, hvilke dårlig beslutninger har Trump gjort? Dette var interessant. Kom med det.