G
Gjestemedlem
Gjest
Du kan sikkert photoshoppe David Backham til å se slik ut også.
Amerikanere har en hang til å sminke seg, degge seg, ansiktsløfte seg, lage rare frisyrer etc. Jeg får kultursjokk når jeg ser på en tilfeldig paneldebatt på Fox og ser hvordan folk ser ut og jeg er forskrekket. Unge mennesker som ser ut som 80-åringer som prøver å se unge ut.Trump lider av rosacea, som slår ut med jevne mellomrom og som gjør at ansiktshuden får markante rødblussutslett. Dette dekker han med sin spraytan. Det er også årsaken til at han endrer utseende så dramatisk, nesten så han til tider tar på et ekstra hudlag. Sikkert meget ubehagelig.
Med teskje, modell XXXXS:Jeg forstår ikke scenarioet. Norsk utenrikspolitikk er hva USA mener.
(Til og med Gjedda, FrPs andre tunge, klarer å stille spørsmålstegn ved ordningen der Norge blindt følger opp noe som er imot Norges interesser.)
Leger mener at tung bruk av finasterid, samt rosaceamedisinen, er en kombinasjon som kan forklare temperament og instabilitet.Amerikanere har en hang til å sminke seg, degge seg, ansiktsløfte seg, lage rare frisyrer etc. Jeg får kultursjokk når jeg ser på en tilfeldig paneldebatt på Fox og ser hvordan folk ser ut og jeg er forskrekket. Unge mennesker som ser ut som 80-åringer som prøver å se unge ut.Trump lider av rosacea, som slår ut med jevne mellomrom og som gjør at ansiktshuden får markante rødblussutslett. Dette dekker han med sin spraytan. Det er også årsaken til at han endrer utseende så dramatisk, nesten så han til tider tar på et ekstra hudlag. Sikkert meget ubehagelig.
Ser dog ikke verdien i å fremstille klovnen som Jabba the Hut med hudmedisinske utfordringer. Slikt egner seg jo bedre til å skape medynk. Det absolutt siste denne personen fortjener. Jeg forstår hvorfor folk vil legge et sminkelag når de ser fæle ut, hentesveis når de er skallet og usikker, gå med en ekstra vid jakke om de har utlagt tarm, eller velge nedoverstriper om man sliter med fettansamlinger.
Men der er jo ikke dette som er problemet med Trump. Mer at han hører hjemme på psykiatrisk og kan nuke Mexico om han finner det for godt, uten at noen kan stoppe ham uten å begå mytteri.
Her har jeg null kunnskap, men om det er en kobling her som er reell så har det muligens en relevans. Men det er ganske mange (16 millioner på øverste googletreff) amerikanere som lider av dette, så om denne tilstanden og vanlig medisinering skulle føre til slip oppførsel så er jeg mistenkelig siden dette er det første jeg hører omkring dette.Leger mener at tung bruk av finasterid, samt rosaceamedisinen, er en kombinasjon som kan forklare temperament og instabilitet.
Peña Nieto resisted, saying that Trump’s repeated threats had placed “a very big mark on our back, Mr. President.” He warned that “my position has been and will continue to be very firm, saying that Mexico cannot pay for the wall.”
Trump objected: “But*you cannot say that to the press. The press is going to go with that, and I cannot live with that.”
Se der, ja! Da fikk du sannelig med deg hovedpoenget likevel.USA's president tilsvarer ikke en norsk statsminister. Han velges ikke av parlamentet.
Skal inrømme at jeg ikke har sansen for Trumpeten, men prisipelt er der vil ikke noget galt i at begrense arbejds innvandringen og ta vare på egen befolknings behov for tilgang til arbeide før man tar vare på resten av verdens befolkning behov.Yeah right! Er du russisk agent eller?I og for seg ikke noe galt i det forslaget....
Du har kanskje ikke fått med deg at alt Trump gjør er er galt - uansett hvor fornuftig det måtte
framstå for et menneske med vanlig sunn fornuft...
Den "liberale" amerikanske pressen faller ikke i den kategorien. Dette er tydligvis rasistisk, siden
engelsk kun snakkes i (hvite) land som Storbrittania og Australia.
mvh
Gunnar Brekke
Jeg ser ikke poenget ditt. Norge er et konstitusjonelt monarki. USA er en føderasjon av stater med en president. Statsministeren velges av Stortinget. Presidenten velges av folket i et (in)direkte valg. Presidenten kan ikke avsettes av kongressen/parlamentet og er totalt uavhengig av tillit i kongressen. Statsministeren er 100% avhengig av tillit i Stortinget.Se der, ja! Da fikk du sannelig med deg hovedpoenget likevel.USA's president tilsvarer ikke en norsk statsminister. Han velges ikke av parlamentet.
I Norge har vi ikke hatt slike prosesser som den kommende riksrettsprosessen mot Trump siden saken mot regjeringen Selmer i 1884. Den satte såpass til spor at Norge i praksis har hatt en parlamentarisk styreform siden det, til tross for Grunnlovens tekst om at Kongen utnevner selv sitt råd. Regjeringen velges ikke av Stortinget, behøver ikke engang å ha et flertall på Stortinget for å utnevnes, men kan ikke bli sittende om et flertall på Stortinget ikke ønsker at den skal bli sittende. Kongen får et tydelig råd fra Stortinget om hvem som har størst sjanse til å skape et flertall bak seg. Etter hvert ble det til sedvane (med potensialet for riksrett som riset bak speilet), og siden til den normale styreformen i kongeriket.
https://www.stortinget.no/no/Storti...kk/riksrett/riksrettssaken-mot-selmer-i-1884/
Om riksrettssaken mot Trump for "high crimes and misdemeanors" (som ikke forutsetter direkte lovbrudd fra presidentens side) fører til at Kongressen blir nødt til å ta sin rolle mer seriøst vil det være en god ting. Her er et par andre som har tenkt i samme baner:
https://www.washingtonpost.com/opin...c09ae0-7302-11e7-9eac-d56bd5568db8_story.html
Nå skal det ikke så mye til for at han omtaler noe som helst som "en stor nyhet", så det trenger jo ikke være så veldig spennende.Apropos det: Trump har nettopp varslet at han vil komme med "en stor nyhet" i en tale i kveld, amerikansk tid. Be very afraid.
Havner Trump i "rough'en" på vei til hull 13 så skal vi ikke se bort i fra at han tar frem atomkofferten i sinne. Han har med seg den på golfbanen også går jeg ut i fra. Hvem som får en atomrakett i hodet kan man jo lure på, mulig han bestemmer det mellom hull 13 og 14?Tenker slik, at for hver dag han bruker på å spille golf jo mindre sjanse er det for at han tilter totalt og gjør noe dramatisk stupid som får varige konsekvenser. Den hyperkristne rabiaten Pence er heller ikke mye å trakte etter, så Trump på golfbanen de neste 3.5 år er et mer eller mindre optimalt scenario gitt situasjonen.
Så skrote, skyte, tiltale mannen etc. kan få tilhengerne til å lage mye uro og bråk i overbevisning om et komplott mot sin store helt og gullforgylte profet.
Det er bare det at han tapte New Hampshire til Hillary med nesten 3000 stemmer.I won New Hampshire because New Hampshire is a drug-infested den.
Forståelse for lover, regler og kotyme? Han forstår jo ikke engang hva de snakker om. Selv om Turnbull forklarer det i detalj 2-3 ganger klarer ikke Trump å forstå hva det dreier seg om.Det er som å snakke med 12 åring med oppblåst ego og null forståelse for lover, regler og kotyme.
Og denne personen blir forsvart av enkelte her inne? Hva det sier om disse trenger jeg vel ikke si en gang...
Nei, han skjønner svært lite, kan det virke som. Du kunne satt hvem som helst ved roret og de fleste kunne gjort en bedre jobb med å sette seg inn i tingenes tilstand.Forståelse for lover, regler og kotyme? Han forstår jo ikke engang hva de snakker om. Selv om Turnbull forklarer det i detalj 2-3 ganger klarer ikke Trump å forstå hva det dreier seg om.Det er som å snakke med 12 åring med oppblåst ego og null forståelse for lover, regler og kotyme.
Og denne personen blir forsvart av enkelte her inne? Hva det sier om disse trenger jeg vel ikke si en gang...
Eller med å kjenne befolkningen mentalt inkapabel til å inneha stemmerett. For det er ikke så enkelt at dette biter på dem.Dette er første manøvrer i arbeidet med å kjenne presidenten mentalt inkapabel til oppgaven.
10 stjerner for tolmodigheten til Turnbull ... skulle likt å vært flue på veggen hos Turnbull da han la på røret etter den samtalen ... «... what a nuttcase»Presidenten av USA i 2017. Les og grin:
...
De ser det som en plikt tenker jeg, at world`s greatest person er dum som en stokk er viktig å få ut.Det interessante her er at dette er interne WH notater som ikke er ment for offentliggjøring eller distribusjon utenfor en avgrenset krets insidere i presidentens stab og relevante ledere i UD, etc.
Noen i denne indre kretsen mener at verden må få vite hva slags tulling Trump er. Dette er første manøvrer i arbeidet med å kjenne presidenten mentalt inkapabel til oppgaven.
Likte måten de "avsluttet" Ceaușescu! Jævlig fort og gæli - ikkeno' tøys av en lang og kostbar rettssak...Skulle gjerne fått tak i hundeskåla til Ceausescu.
Jeg leste at den var laget av 24c gull, noe som hadde vært greit å smelte om å lage noen flotte hifi kabelplugger av, slik at gullet endelig kom til nytte. Hundeskål, da! - snakke meg om...
Dette er jo noko som endetidsfantastane vil elska!