Hvor høyt opp over Nord-Korea må man før man ikke lenger krenker luftrommet deres? Eller rettere sagt, hvor lavt kan man slenge ut satelitter/droner osv som kan sørge for nett, uten at man etter internasjonal lov anses for å bryte regelverket?
Du gidder ikke å se dette "mølet", men har ingen motforestillinger mot å se "mølet" fra CNN og MSNBC.Jeg gidder ikke å se gjennom mølet for å finne et eventuelt budskap. Kan du gi et kort resymé?
Et fornuftig innlegg, som viser hvor håpløst dette har utviklet seg.
du er ikke den eneste i Europa som leser "alternative" medier som du kaller det. Internett er alment utbredt her i landetDu gidder ikke å se dette "mølet", men har ingen motforestillinger mot å se "mølet" fra CNN og MSNBC.Jeg gidder ikke å se gjennom mølet for å finne et eventuelt budskap. Kan du gi et kort resymé?
Dette er vel ganske typisk for deg og "dine" og betyr vel i praksis; "jeg vil ikke ha noen alternative
meninger, om alle disse tingene jeg vet er riktige". Vel, med den innstillingen vet du i praksis ikke en
dritt om hva som foregår i verden...
Med Nord-Korea, som et aktuelt tema i denne tråden, har vi et erkeeksempel på hvordan et totalitært
styre kan styre informasjonsflødet (nyhetene) og dermed styre folket (landet). Med absolutt kontroll
over hva innbyggerne i landet vet om verden rundt dem, kan enhver informasjon gjøres til et våpen
for å fremme regimets sak.
Om noen hundretusen dør av sult, kan regimet glatt fortelle sine innbyggere at dette er et resultat av
sanksjoner pålagt dem fra de fæle fientlige vestlige imperialistene (og ikke regimets egne vanvittige
pengebruk på å utvikle masseødleggelsesvåpen og deres generelle mangel på omsorg for sine egne
innbyggeres ve og vel).
På den andre siden, om (den fæle fientlige vestlige imperialistiske) verden sender nødhjelp, kan man
fortelle inbyggerne at dette er et resultat av den gudommelige leders uendelige visdom og at det kun
er på grunn av Ham, at millioner kan reddes.
Dette er enkelt å få til i et land, der innbyggerne ikke har tilgang til alternative meninger (og sannheter).
Men, det viser seg at det ikke er så mye vanskligere å gjøre dette i Europa, selv om vi HAR tilgang til
alternative meninger (og sannheter). Med europeiske MSM som kun bruker de "liberale" amerikanske
mediene som kilder, havner innbyggerne i vår del av verden i akkurat den samme situasjon som den
nordkoreanske bonden. Uten alternative meninger er vi akkurat like lite i stand til å forstå verden rundt
oss som den stakkars bonden. Og MSM bruker denne uvitenheten blandt sine seere/lyttere/lesere
for alt det er verdt. Man pøser på med propaganda, og stempler alle som ikke er enige med dagens
politisk korrekte vedensanskuelse, som rasister eller det som verre er...
Dette blir ikke trodd i USA, der man faktisk har (store) alternative medier i FOX News. Siden disse har
alternative meninger fra de "liberale" amerikanske mediene, blir de automatisk stemplet som høyre-
ekstreme, men sannheten er at FOX ikke er mer "høyreekstreme", enn det CNN og MSNBC er
"venstreekstreme". Begge parter driver med propaganda og er to sider av den samme mynten.
Og FOX News har faktisk høyere seertall og større troverdighet hos sine seere (MOST WATCHED.
MOST TRUSTED), enn sine venstrevridde motparter. Kanskje ikke så rart med tanke på de "liberales"
fullstendige mentale sammenbrudd etter at Trump ble valgt til president.
DERFOR bør du se på FOX News generelt, for å få noen som helst forståelse av hva som skjer
i det amerikanske samfunnet. Å bare basere seg på de "liberale amerikanske" mediene og deres
europeiske "oversettelsesbyråer" - "NYHETER", gjør deg like uvitende som den koreanske bonden.
Når det gjelder Tucker Carlson spesielt, er det et godt sted å begynne for å få alternative meninger
om situasjonen i det amerikanske samfunnet. Fox News har valgt netopp "Tucker Carlson Tonight"
som arvtager til "The O'Reilly Factor" - i primetime sendetid - så vi får gå ut i fra at han er ganske
representativ for kanalen, selv om han kanskje er mer Trumpvennlig en mange av de andre
kommentatorene på FOX. Kanskje også en potensiell presidentkandidat for Republikanerne i 2024
(etter 8 år med Trump)... Smart fyr. Tydligvis en god forfatter også:
mvh
Gunnar Brekke
Hmm.Et fornuftig innlegg, som viser hvor håpløst dette har utviklet seg.
Vi ser jo også her i denne tråden hvor umulig det er å argumentere mot en "religiøs overbevisning", man kommer til en status
der man ikke lengre er mottakelig, ettersom man på sett og vis har "sett lyset".
Dermed får vi en rekke med innlegg som er tydelig frikoplet fra kritisk tanke og fornuftig virkelighetsoppfatning. Det er ikke
intelligensen det er noe i veien med, men det er med skrekkblandet fascinasjon jeg er tilskuer til fenomenet. Vår hjerne er i
sannhet et ustabilt instrument, noe man oppdager med all mulig tydelighet hver gang man ser på TV-programmer som om-
handler hjernens funksjon... ("Test din hjerne" og tilsvarende programmer, anbefales alle som har funnet sannheten...)
Disqutabel
Det eneste jeg forholder meg til er ord fra hans egen Twitter og i intervjuer, det er mer enn nok til å danne seg et bilde IMO. Og det er vel nesten definisjonen på å tenke sjæl å gjøre det istedenfor å forholde seg til Coopers angrep og Tuckers forsvar av mannen?Heldigvis så er ikke alle avhengig av å høre hva Anderson Cooper og Tucker Carlson mener om Trump for å danne oss et godt bilde. Det holder lenge med å høre talene, lese twitterfeeden, høre han prøve å argumentere for noe som helst i intervjuer osvosv.
Du må huske å lese Tore Tvedt, Martine Aurdal og Davidos kommentarer til boken for å danne deg et balansert bilde før du mener noehttps://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/bE0Qv/Rapport-fra-Clintons-furtebu--Therese-Sollien
Valget store taper er bitter og viser ingen selvrefleksjon i sin nye bok. Det er alle andres feil at hun tapte.
Hillary viser med dette at det virkelig var et valg mellom pest og kolera. Hun er til og med bitter på Sanders som hun skviste ut på ytterst tvilsom måte.
Hun skylder på "gutteglubben grei" - og går etter velgerne som stemte på Trump. Temmelig patetisk. Obama får også pepper.
Du misforstår litt; det er ikke noen del av befolkningen som lar seg overliste av sin egen hjernes skrøpelighet; det gjør vi derimot alle, derfor er det ekstremt viktig til en hver tid å evaluere sine konklusjoner.Hmm.Et fornuftig innlegg, som viser hvor håpløst dette har utviklet seg.
Vi ser jo også her i denne tråden hvor umulig det er å argumentere mot en "religiøs overbevisning", man kommer til en status
der man ikke lengre er mottakelig, ettersom man på sett og vis har "sett lyset".
Dermed får vi en rekke med innlegg som er tydelig frikoplet fra kritisk tanke og fornuftig virkelighetsoppfatning. Det er ikke
intelligensen det er noe i veien med, men det er med skrekkblandet fascinasjon jeg er tilskuer til fenomenet. Vår hjerne er i
sannhet et ustabilt instrument, noe man oppdager med all mulig tydelighet hver gang man ser på TV-programmer som om-
handler hjernens funksjon... ("Test din hjerne" og tilsvarende programmer, anbefales alle som har funnet sannheten...)
Disqutabel
Et øyeblikk der trodde jeg du hadde hadde et lyst øyeblikk og faktisk forsto noe av det som pågår. Men den gang ei.
Jeg trodde faktisk et øyeblikk at du med å omtale folk - som har "sett lyset", som har en "religiøs overbevisning" og
som ikke lenger er mottakelige for alternativ innformasjon - mente dine meningsfeller. Men med tanke på din
historie her på HFS, er det selvfølgelig meg - og mine meningsfeller du henviser til...
Det var jo hyggelig i så måte at du konkluderer med at det ikke er intellegensen det er noe i veien med, men det
slutter fort å være hyggelig da du konkluderer med at da kan den eneste fornuftige konklusjonen være at vi som
er uenige med deg er utstyrt med en hjerne som tydligvis er et "ustabilt instrument". Typisk herskerteknikk.
Er du ikke enig med meg - er du enten dum - eller gal!
Men det er en alvorlig glipp i logikken din.
Jeg (og mine meningsfeller - så langt jeg kan bedømme), forefekter å hente informasjon fra flere steder for å
få et komplett bilde av hva som foregår. Ikke bare tro blindt på det venstresiden med CNN, MSNBC, Washington
Post og New York Times forteller deg! Ei heller tro blindt på hva høyresiden med FOX News forteller deg! Men
prøve å følge med på begge siders argumentasjon - og ikke minst prøve å forstå deres argumenter...
Det du beskriver med folk - som har "sett lyset", som har en "religiøs overbevisning" og som ikke lenger er
mottakelige for alternativ innformasjon - er en utmerket beskrivelse på - deg og dine meningsfeller.
Om dette går på intellegensen - eller om dere har "ustabilt instrumenter" til hjerne - får dere selv finne ut av...
mvh
Gunnar Brekke
Noe som er trist, for det lå grunnlag for like god humor derfra som det kommer fra Rocket Man TV.Hvordan har det egentlig gått med "real news"? Jeg har ikke hørt noe artig om den "nyhetskanalen" i det siste?
Mener du virkelig at CNN, MSNBC, Washington Post og New York Times er på venstresiden?Jeg (og mine meningsfeller - så langt jeg kan bedømme), forefekter å hente informasjon fra flere steder for å
få et komplett bilde av hva som foregår. Ikke bare tro blindt på det venstresiden med CNN, MSNBC, Washington
Post og New York Times forteller deg!
Innspill fra sidelinjen. MSNBC er litt Fox på motsatt fløy, men de andre frikjennes for bias.Mener du virkelig at CNN, MSNBC, Washington Post og New York Times er på venstresiden?Jeg (og mine meningsfeller - så langt jeg kan bedømme), forefekter å hente informasjon fra flere steder for å
Slik jeg ser det er disse eksempler på "establishment media" og i tilfellene CNN og MSNBC, trygt forankret sentrum-høyre. Kritikk av Trump betyr ikke automatisk "venstrevridd".
Kanskje vi andre også leser flere kilder, inkludert Fox, RedState, Trumps twitter-feed, etc, og kommer til at fyren ikke er rekti' navla. Kanskje vi også tenker litt selv og kommer til at figurene som forsvarer ham i tykt og tynt ikke har særlig troverdighet. Ja, det kan til og med tenkes at vi kommer til at noen som påstår at alle som ikke er enige med Hannity og Carlson er venstrevridde og/eller hjernevaskede selv behøver å bestille time for å få remagnetisert kompassnåla si.Mener du virkelig at CNN, MSNBC, Washington Post og New York Times er på venstresiden?Jeg (og mine meningsfeller - så langt jeg kan bedømme), forefekter å hente informasjon fra flere steder for å
Slik jeg ser det er disse eksempler på "establishment media" og i tilfellene CNN og MSNBC, trygt forankret sentrum-høyre. Kritikk av Trump betyr ikke automatisk "venstrevridd".
Jeg har på min side lest en del av det Tore Tvedt serverer det politiske miljø, og du vide verden, den mannen har mange ord. Ja, det får meg til å tenke selv, liten tvil om det, men det får meg ikke til å oppleve verden på samme måte som Tore Tvedt, i hvert fall.Kanskje vi andre også leser flere kilder, inkludert Fox, RedState, Trumps twitter-feed, etc, og kommer til at fyren ikke er rekti' navla. Kanskje vi også tenker litt selv og kommer til at figurene som forsvarer ham i tykt og tynt ikke har særlig troverdighet. Ja, det kan til og med tenkes at vi kommer til at noen som påstår at alle som ikke er enige med Hannity og Carlson er venstrevridde og/eller hjernevaskede selv behøver å bestille time for å få remagnetisert kompassnåla si.Mener du virkelig at CNN, MSNBC, Washington Post og New York Times er på venstresiden?Jeg (og mine meningsfeller - så langt jeg kan bedømme), forefekter å hente informasjon fra flere steder for å
MSNBC har hatt alt fra Ann Coulter til Keith Olbermann, Tucker Carlson jobbet også der i flere år. Dagens MSNBC kan ikke sies å være spesielt venstrevridd, de er helt klart hva jeg vil kalle "corporate media".Innspill fra sidelinjen. MSNBC er litt Fox på motsatt fløy, men de andre frikjennes for bias.Mener du virkelig at CNN, MSNBC, Washington Post og New York Times er på venstresiden?Jeg (og mine meningsfeller - så langt jeg kan bedømme), forefekter å hente informasjon fra flere steder for å
Ta med han her i samme slengen:Når verdens største drittunger slåss i sandkassen Tellus, kan alt skje.
https://www.dagbladet.no/nyheter/tr...ommer-til-a-bli-testet-som-aldri-for/68720369
Jeg sliter med rimeligheten i at to individer med elendig impulskontroll skal styre fremtiden til 6 milliarder andre, som åpenbart er fratatt stemmeretten i denne saken. Her er det noe alvorlig galt.
Jeg stemmer for å fjerne disse to utysker fra sine respektive embeder, da de begge to er åpenbart uskikket.
Disqutabel
JA!!Ta med han her i samme slengen:Når verdens største drittunger slåss i sandkassen Tellus, kan alt skje.
https://www.dagbladet.no/nyheter/tr...ommer-til-a-bli-testet-som-aldri-for/68720369
Jeg sliter med rimeligheten i at to individer med elendig impulskontroll skal styre fremtiden til 6 milliarder andre, som åpenbart er fratatt stemmeretten i denne saken. Her er det noe alvorlig galt.
Jeg stemmer for å fjerne disse to utysker fra sine respektive embeder, da de begge to er åpenbart uskikket.
Disqutabel
Duterte tells cops to kill his son if drug smuggling claims are true
Det morsomme er jo at de eneste som fortsatt maler i vei om HRC er Alt-Right, samtidig som venstresiden har lagt hele greia bak seg.https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/bE0Qv/Rapport-fra-Clintons-furtebu--Therese-Sollien
Valget store taper er bitter og viser ingen selvrefleksjon i sin nye bok. Det er alle andres feil at hun tapte.
Hillary viser med dette at det virkelig var et valg mellom pest og kolera. Hun er til og med bitter på Sanders som hun skviste ut på ytterst tvilsom måte.
Hun skylder på "gutteglubben grei" - og går etter velgerne som stemte på Trump. Temmelig patetisk. Obama får også pepper.
https://www.nytimes.com/2017/09/22/world/asia/kim-trump-north-korea.htmlMr. Kim condemned Mr. Trump’s threat to “totally destroy” North Korea if the United States is forced to defend itself, and he declared that it had “convinced me, rather than frightening or stopping me, that the path I chose is correct and that it is the one I have to follow to the last.”