Hvis du ønsker et forum av folk som kun mener det samme, bare fortsett, noruego. Hovering ser ikke bra ut.
Hovering? Ingenlunde. Bare påpeker nok en gang hvilken kontrast i virkelighetsforståelse hva gjelder deres whatabouthillary-forsvar av Kompis Trump, som din whatabouttheamericans-forsvar av Kamerat Putin i Ukraina.
Ja, du påpeker at ditt syn er overlegent din meningsmotstander syn. Fyrene har ikke kommentert på flere uker, og du (og andre) må allikevle trekke inn navnene dems. Dette gjør bare hfs utrivelig. Det kan du og andre spare dere for. Men jeg ser ikke bort fra at dere ønsker å bli alene her. Det blir spennede, blir det ikke?
Det virker som om du trenger den store eksterne trusselen i Russland. Norge skal jo tross alt sleike USAs ræv, jeg mener industri, ved å kjøpe bombefly vi ikke trenger; ha amerikanske soldater på norsk jord, soldater vi alldeles ikke trenger, men nå trenger fordi vi har blakka oss på disse bombeflyene. For du har jo skjønt at USAs utenrikspolitikk er den utenrikspolitikken som Norge er best tjent med (sarkasmevarsel! hint: Norges interesser er ulike USAs interesser). Vi vet alle at Russland er den store stygge ulven i Syria, på tross av at de faktisk er invitert av lovlige makter, mens våre allierte(og Norge) bryter ikke folkeretten ved å trene opp illegale stridende. Det er ingen som lider her, absolutt ingen sivile, det blir heller ingen flyktninger. Dette var en vellykket aksjon også. Disse ulovlig stridende viste seg ikke å være islamistiske fundamentalister og hva som verre er. Hvem kunne ant? Jo, alle som skjønner at det kan være lurt å ikke alltid hoppe når USA sier hopp. (ja, det var noen sarkasmevarsler her også)
Norge, EU, USA bryter folkerettighetene så det synger etter. Ja vi har våre svin på skogen i Afghanistan, Libya, Irak, pakistan, Syria og andre plasser... men vent! Se over der! Russland! De er slemme de! De bryter folkeretten ved å ta Krim og drive proxykrig i Ukraina. Som om vi bryr oss det fnugg om folkeretten eller menneskerettigheter. Vi er noen jævla hyklere. Så når vi skriker om folkeretten mot Russland så har vi ingen kredibilitet. Joda, vi dreper ikke kritiske journalister, vi bare dronebomber som faen i Pakistan, Yemen, avsetter regimer, sanksjons-dreper millioner av sivile osv. Vi gjør det på sivilisert måte. Russerne er usiviliserte, må vite. De lar være å hysje det ned slik vesten er mester i gjøre. Trump fikk pepper for å være ærlig om Saudi-Arabia. Uhørt, må vite. Sånt skal vi ikke si høyt! Go Trump, sier jeg bare. Vær ærlig om våre svin på skogen! Kanskje vi må sanke dem inn igjen.
Du har også fått med deg at vår flotte allierte truer/ønsker å droppe atomvåpenreduksjonsavtalene, ønsker romvåpen for å forrykke atomvåpenbalansen, og dermed starte nytt våpenkappløp. Du vet, fordi Russland er den o'store trusselen mot alle og enhver. Jeg kjøper ikke vestlig/norsk medias eller NATOs versjon. Disse maktpersonene har massive egeninteresser og bruker eksterne fiender for egen vinning. Og jeg kjøper selvsagt ikke Russlands versjon heller, hvis du skulle tro det, for de har også massive egeninteresser. Putin er en korrupt jævel. Dog for russere flest så er han bedre enn Jeltsin, Jeltsin som var vestens store helt. Huff, nå ble jeg igjen Putin-apologet (nytt sarkasmevarsel).
Våre flotte allierte ønsker også at vi skal kaste penger i dass ved å skyte det bort i militæret, 2 % av vårt statsbudsjett. Som om vi ikke har andre, mer fornuftige ting å bruke de pengene på: bibliotek, utdanning, svømmebasseng, heck! til og med gjøre alle veier bompengefritt er bedre forslag enn å øke forbruket på militæret. Heck, å bruke dem på flyktningeleire i Tyrkia er 1000 ganger bedre. Vi burde regelrett kansellere 5-10 av disse bombeflyene, og fokusere på vårt nærområde, f.eks bygge opp igjen sjøheimevernet som regjeringen har nedlagt. Vi kan starte med å kaste de amerikanske soldatene på havet. Vi trengte ikke permanent amerikansk base på norsk jord under den kalde krigen, og vi trenger det ikke nå. Bruk norske soldater. Men av en rar grunn så er amerikanske soldater på norsk jord helt greit for deg. Fordi Russland. Hva er det neste vi skal avgi av suverinitet? Du tror vel ikke at amerikanske soldater på norsk jord kommer uten kostnader, gjør du?
Men nå blir jeg jo selvsagt en whatabout-america-forsvarer av Russland. bare fordi jeg mener at vestlig media er utrolig russlands-fiendtlig. Og nå kommer du til å påstå at jeg mener at Russland ikke gjør noe galt. Til det så får jeg bare si at du får dra hodet ut av din kald-krig-verden fra forrige århundre. Utenriksmessig er vesten noen svin, hvor vi står i grisebingen og roper til russland at de må komme seg ut av grisemøkka. Jeg mener vi kan starte med å reise oss ut av vår egen dritt. Kanskje vi får litt troverdighet når vi protesterer mot Russland. I din verden, whataboutisme.