Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 1)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.639
    Torget vurderinger
    2
    Det finnes heldigvis måter å forbedre signal/støy forholdet på. Presidentens twitterspasmer er det ikke noe å gjøre med, derimot.

McCain har nå forlangt at Trump kommer med beviser for sin påstand om Obamas avlytting, og Etterretningskomitéen i Representantenes hus (flertall republikanere) forlanger det samme.

Mens vi her inne blir fortalt at vi er et hylekor.

Lawmakers demand evidence for Trump's wiretap claim - CBS News

2F92412A00000578-3370566-image-a-19_1450803169724.jpg

D

Danke

Gjest
    Jeg orker ikke å dra inn biler og MDG i dette, beklager.
    Selvsagt.
    Du greier jo å trekke meg litt opp da, :) så for å ta eksemplet med MDG så er det elendig. Ser ingen problemer med å være mot unødvendig bilbruk inn til byer og jobb f. eks. (for det er det MDG er i mot) og det å kjøpe seg en fin bil.
    Listetopp for Miljøpartiet De Grønne kjører «miljøversting»

Du er, om ikke annet, konsekvent.
    Sweet home Rakkestadia....

Jaguar hvorfor ikke Tesla, det kryr av Teslaer fra Norge i Strømstad, da må den vel gå an å bruke i Rakkestad... Altså dersom han vil ha luksusbil og ikke vil kjøre Golf...

C

cruiser

Gjest
    Så du mener altså at en fyr som Trump ikke kan gi en 8.mars hilsen, og bør straffes for dette?

Sorry dette med juridisk sett er overgriper? Hva mener du? Er det Ivanka ekskona du snakker om? Jeg bare spør fordi jeg ikke har info om dette?
    Danke, Terje og RRR er 3 skremmende eksempler på menn som skulle ønske verden var mere lik den tiden da menn dro kvinner etter håret inn i hulen!

Jeg har en datter.
    Jeg ville ALDRI, ikke mine villeste fantasier, si noe slikt om min datter:
    "I don't think Ivanka would do that, although she does have a very nice figure. I've said if Ivanka weren't my daughter, perhaps I'd be dating her."
    USATODAY.com - Trump jokes about dating his daughter

Hva slags far sier slikt? "Mannen" dere forsvarer med slik iver er totalt uegnet til å være både far, gift og ikke minst president!
    Få hodet opp av sanden nå da.
    Det du sier er faktisk sludder og vås - ord som jeg sjeldent bruker i mitt vokabular. Hvis du skal henvise til individer som "skremmende eksempler" så forventer jeg at du evner å begrunne dette - som et absolutt minimum. Det som derimot imponerer meg med innlegget ditt er hvor mange brudd på saklighets-etikken du har på få setninger. Det er mulig at du har en litt dårlig start på uken og vil dele litt frustrasjon med oss debattanter her inne på hifisentralen.

Du benytter også stråmanns-argumentasjon når du implisitt sier at vi forsvarer en enkelt uheldig uttalelse fra Trump om datteren, der du "benytter anledningen" til å svare på et argument og synspunkt vi ikke har.

Jeg skal ikke snakke på vegne av andre enn meg selv - men mitt inntrykk er at det finnes ingen her inne som støtter Trump. Det er derimot noen få som tørr å stille spørsmål til mediadekningen av ham. Det kan virke som at kun kritikk av Trump er "tillatt" her inne - men ettersom dere faktisk er på et diskusjonsforum - så må dere forvente at noen stiller spørsmål til deler av dekningen av ham. Her inne har man lagt seg på et tilnærmet "Saturday Night live" nivå - som ikke alltid er like dekkende eller beskrivende; dog underholdende.

Det var ingenting galt med hans twittermelding 8.mars - så det blir komiskt når man klarer å skrive side opp og ned med å tilegne Trump meninger (spekuleringen) for så å kritisere en helt normal støtteerklæring til kvinner på kvinnedagen.

Viktige punkter å ta med seg videre i debatten blir derfor:

- Å stille spørsmål til dekningen av Trump er ikke det samme som å forsvare mannen Trump.
    - Å være kritisk til et én felles og etablert sannhet av en person eller situasjon er egentlig ikke så ille. Før og under WW2 var det som eks vanskelig å argumentere mot Hitler i Tyskland - men noen få evnet å gjøre det likevel (uten sammenlikning forøvrig). Å være sunn skeptisk til alle andres meninger er etter min mening utelukkende positivt.
    http://www.hifisentralen.no/forumet...-donald-j-trump-quo-vadis-85.html#post2474927

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.185
    Sted
    Liten by
    Må bare fortelle om en liten hendelse i helgen. Jeg var på Quiz og det var god stemning, masse kjente og noen ukjente folk.
    Nå jeg står og prater med en av de kvinnelige deltagerene, så sier hun:
    "Nå har han fingeren langt oppi rumpa mi".
    "HÆ?" Sier jeg. Troskyldig som jeg er.
    Det viser seg altså at en av nykommerene, som til alt overmål er nyskilt, har tatt på alle damene under hele kvelden. Han har tatt "grab them by the pussy" bokstavlig!

Jeg har aldri gjort noe slikt og kommer aldri til å gjøre det og jeg blir sjokkert når menn tar seg til rette slik. Men ifølge henne (og flere andre med henne), så er dette ikke uvanlig. Så det er ikke så rart at Trump vinner frem med sin neandertal-væremåte og "folklige" null-argument-retorikk. Jeg begynner nå å skjønne hvorfor spesielt mange menn forsvarer mannen og hans usammenhengde ralling.

Og det skremmer meg! Jeg vil ikke tilbake til forrige århundre og jeg vil for all del ikke ha krig. En virkelighet som nå kommer nærmere og nærmere...

U

Utgatt24668

Gjest
    Må bare fortelle om en liten hendelse i helgen. Jeg var på Quiz og det var god stemning, masse kjente og noen ukjente folk.
    Det viser seg altså at en av nykommerene, som til alt overmål er nyskilt, har tatt på alle damene under hele kvelden. Han har tatt "grab them by the pussy" bokstavlig!

Jeg har aldri gjort noe slikt og kommer aldri til å gjøre det og jeg blir sjokkert når menn tar seg til rette slik. Men ifølge henne (og flere andre med henne), så er dette ikke uvanlig. Så det er ikke så rart at Trump vinner frem med sin neandertal-væremåte og "folklige" null-argument-retorikk. Jeg begynner nå å skjønne hvorfor spesielt mange menn forsvarer mannen og hans usammenhengde ralling.

Og det skremmer meg! Jeg vil ikke tilbake til forrige århundre og jeg vil for all del ikke ha krig. En virkelighet som nå kommer nærmere og nærmere...

Du beskriver en skremmende og beklagelig adferd her. Det er viktig at du ikke prosjekterer disse opplevelser til debattanter på forumene du deltar på - selv om du er frustrert og skuffet.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.185
    Sted
    Liten by

Du beskriver en skremmende og beklagelig adferd her. Det er viktig at du ikke prosjekterer disse opplevelser til debattanter på forumene du deltar på - selv om du er frustrert og skuffet.
    Sant nok, og jeg tar det til etteretning. Men jeg synes du også må se på helheten i det vi diskuterer og ikke fokusere på "positive" enkelthendelser, spesielt når det blir påpekt opp til flere ganger.

U

Utgatt24668

Gjest
    Sant nok, og jeg tar det til etteretning. Men jeg synes du også må se på helheten i det vi diskuterer og ikke fokusere på "positive" enkelthendelser, spesielt når det blir påpekt opp til flere ganger.
    Jeg prøver å se helheten i Trump sin adferd - og det er ikke slik at min oppsummering skiller seg seg markant fra andres meninger her inne. Jeg er nok en av de som ble overrasket over at han ikke endret adferd og dialog etter at han vant valget - takker være ruststatene - spesielt etter dagene sammen med Obama der han viste en uvanlig forsiktighet. Når det er sagt så var jeg skuffet da han ble valgt til å være representant for republikanerne - da jeg hadde håpet at Clinton skulle få en verdig og saklig motstander.

Til tross for ovennevnte så tillater jeg meg å si meg uenig i enkeltsaker vedrørende Trump. Jeg synes det er et langt skudd å kritisere ham for å komme med en forventet og programforpliktet hyllest til kvinner på kvinnedagen. Han er ennå veldig fersk som president - og hvis han skal kritiseres også for alle ting han gjør som er normalt for en president så blir debatten veldig ensidig. Som andre påpeker så er det nok andre ting å kritisere ham for.

U

Utgatt24668

Gjest
    ^I så fall så definerer dere ironi veldig nærme kritikk - men jeg kan gjerne være med på det.

C

cruiser

Gjest
    Kelly sin historie er f.eks et grellt eksempel på bøllete oppførsel..

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.185
    Sted
    Liten by
    Ang. Megan Kelly intervjuet, dette er langt over et grellt eksempel på bøllete oppførsel. Dette er maktmisbruk fra en ravende lunatic! Igjen tilbake til 8. mars tweeten, det blir rett og slett meningsløst og nær sagt provoserende når en slik mann tweeter at vi alle skal respektere kvinner og deres kritiske rolle i verden.

Capture.PNG

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Ja, det er fryktelig provoserende at han tweeter noe som er helt ok.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.639
    Torget vurderinger
    2
    Problemet er jo at det ikke handler om ett overtramp, én løgn eller ett brutt løfte. Det hagler -- mannen gir blanke blaffen i hva man måtte mene om at en politiker skal ha integritet og være ordholden, noe som er vanskelig nok for politikere, men de fleste later i det minste som om de kjenner til spillereglene.

Trump er en løgner. Det eneste som betyr noe for ham er Donald John Trump. Kanskje stemmer teoriene om at presidentkampanjen var et stunt som fikk et uventet utfall, det kan forklare at han overdrev, løy og bløffet under kampanjen.

Det forunderlige er at han ved å trykke på noen knapper kan få forholdvis oppegående mennesker til å legge vekk kompass, glemme kurs og lalle med.

En liten påminnelse, siden Megyn Kelly er nevnt. Trump meldte at han ikke ville stille på debatten som Fox skulle arrangere, etter kontroversen med Kelly, fordi hun skulle være i panelet som stilte spørsmål. (En kvinnesaksmann, dette).

I stedet skulle han holde et valgmøte der han skulle samle inn penger til krigsveteraner.
    Hvordan gikk det: løgner, bløff og tyveri. (En dag vil det bli avslørt at Trump er en fattiglus i forhold til hva han forsøker å gi inntrykk av, og da er det mange som vil stusse over hvordan de lot seg bedra).

It no doubt seemed like a good idea at the time. In January, Donald Trump was in the middle of a spat with Fox News, so the Republican presidential hopeful boycotted a debate ahead of the Iowa caucuses, instead holding a fundraiser in the Hawkeye State for veterans.

The GOP candidate boasted that he’d raised $6 million for vets, and he’d contributed $1 million out of his own pocket. The trouble, however, started two weeks ago, when the Washington Post started asking what happened to the money. The newspaper found that Trump did not raise $6 million as he’d claimed, and making matters worse, though his campaign said Trump had already made a $1 million contribution, that turned out not to be true, either.

En løgner, bløffmaker, fusentast, juksepave, skitstøvel ... kom igjen, RRR, forsvar ham.

Trump's veterans controversy goes from bad to worse | MSNBC

G

Gjestemedlem

Gjest
    Problemet er jo at det ikke handler om ett overtramp, én løgn eller ett brutt løfte. Det hagler -- mannen gir blanke blaffen i hva man måtte mene om at en politiker skal ha integritet og være ordholden, noe som er vanskelig nok for politikere, men de fleste later i det minste som om de kjenner til spillereglene.

Trump er en løgner. Det eneste som betyr noe for ham er Donald John Trump. Kanskje stemmer teoriene om at presidentkampanjen var et stunt som fikk et uventet utfall, det kan forklare at han overdrev, løy og bløffet under kampanjen.
    Det er jo faktisk litt genialt og heri ligger også litt av forklaringen hvorfor anarkistene med utspring i 4chan har stor fornøyelse av å støtte ham helhjertet.

Det forunderlige er at han ved å trykke på noen knapper kan få forholdvis oppegående mennesker til å legge vekk kompass, glemme kurs og lalle med.
    Igjen noe som er så fornøyelig å prøve å strekke til et så ekstremt punkt at selv den mest nedsnødde forstår at det var på tide å snu.

En liten påminnelse, siden Megyn Kelly er nevnt. Trump meldte at han ikke ville stille på debatten som Fox skulle arrangere, etter kontroversen med Kelly, fordi hun skulle være i panelet som stilte spørsmål. (En kvinnesaksmann, dette).
    Han elsker hyllest og skyr alt som gir motstand og ubehagelige spørsmål, med alle midler .. han er enkel slik.

En løgner, bløffmaker, fusentast, juksepave, skitstøvel ... kom igjen, RRR, forsvar ham.
    Kanskje vi må se litt dypere enn som så og heller stille spørsmålet om et politisk system som kan bringe noe slikt til å bli sin ypperste leder og talsmann til resten av verden er den beste løsningen tross alt.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.716
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

I stedet skulle han holde et valgmøte der han skulle samle inn penger til krigsveteraner.
    Hvordan gikk det: løgner, bløff og tyveri. (En dag vil det bli avslørt at Trump er en fattiglus i forhold til hva han forsøker å gi inntrykk av, og da er det mange som vil stusse over hvordan de lot seg bedra).

It no doubt seemed like a good idea at the time. In January, Donald Trump was in the middle of a spat with Fox News, so the Republican presidential hopeful boycotted a debate ahead of the Iowa caucuses, instead holding a fundraiser in the Hawkeye State for veterans.

The GOP candidate boasted that he’d raised $6 million for vets, and he’d contributed $1 million out of his own pocket. The trouble, however, started two weeks ago, when the Washington Post started asking what happened to the money. The newspaper found that Trump did not raise $6 million as he’d claimed, and making matters worse, though his campaign said Trump had already made a $1 million contribution, that turned out not to be true, either.

Trump's veterans controversy goes from bad to worse | MSNBC
    Jeg var urolig for hvordan dette ville gå, og nå er jeg blitt enda mer bekymret. Det ser ikke bra ut det her.

D

Danke

Gjest
    Ang. Megan Kelly intervjuet, dette er langt over et grellt eksempel på bøllete oppførsel. Dette er maktmisbruk fra en ravende lunatic! Igjen tilbake til 8. mars tweeten, det blir rett og slett meningsløst og nær sagt provoserende når en slik mann tweeter at vi alle skal respektere kvinner og deres kritiske rolle i verden.

Vis vedlegget 430681
    Jeg tror du har litt dårlig norskengelsk... Critical misforstås av deg som kritiserende rolle ;) Den riktige oversettelsen er VIKTIGE....

Sist redigert:
    C

cruiser

Gjest
    Hva er engelsk for kritisk hvis det ikke er critical? Hvordan endrer en evt feil bruk av den norske oversettelsen i dette tilfellet poenget?

D

Danke

Gjest
    Hva er engelsk for kritisk hvis det ikke er critical? Hvordan endrer en evt feil bruk av den norske oversettelsen i dette tilfellet poenget?
    Critical role, betyr oversatt viktige rolle... Det stemmer også med kvinnedagen gjør det ikke?

Du vrir fælt på det om du mener at Trump skryter av at kvinner er flinke til å kritisere på kvinnedagen... Det er viktig å være kritisk, men flinke til å kritisere høres veldig negativt ut spør du meg, bra til å klage liksom..

Nok om det, du ser det sikkert selv nå eller?

Kritisere på engelsk er Critisise Critic, Critisism, eller critics, critics er kanskje anmeldelser når jeg tmo men det er jo også kritikk...

På den internasjonale kvinnedagen, la oss ære kvinners viktige rolle her i America og rundt i verden... Sånn omtrentlig er korrekt norskengelsk oversettelse....

Kritisk betyr vel også på norsk et synonym for viktig eller vital... men så har vi jo kritisk tenking også da, og kritiske spørsmål...

Kritisk rolle på norsk betyr også det samme som viktig rolle...

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Ja jeg synes nå Trumps "rådgivere" er mer urovekkende enn 8.mars twittring liksom, Kellyanne og Spicer er jo eller virker nesten mer fucked up enn Trump.

Man kunne jo håpe at rådgiverne er mer "ordentlige" mennesker enn Trump, men de virker helt rabiat gale allesammen til det tåpelige.

Mike Pence er den eneste av den nye admen som virker nogenlund normal...

C

cruiser

Gjest
    Critical role, betyr oversatt viktige rolle... Det stemmer også med kvinnedagen gjør det ikke?

Du vrir fælt på det om du mener at Trump skryter av at kvinner er flinke til å kritisere på kvinnedagen... Det er viktig å være kritisk, men flinke til å kritisere høres veldig negativt ut spør du meg, bra til å klage liksom..

Kritisere på engelsk er Critisise Critic, Critisism, eller critics, critics er kanskje anmeldelser når jeg tmo men det er jo også kritikk...

På den internasjonale kvinnedagen, la oss ære kvinners viktige rolle her i America og rundt i verden... Sånn omtrentlig er korrekt norskengelsk oversettelse....

Kritisk betyr vel også på norsk et synonym for viktig eller vital... men så har vi jo kritisk tenking også da, og kritiske spørsmål...

"Kvinner flinke til å kritisere" ? Skulle nesten tro du hadde tatt for mye Møllers Bengalac hadde det ikke vært for at du hentet deg sånn nogenlunde inn i slutten av posten

D

Danke

Gjest

"Kvinner flinke til å kritisere" ? Skulle nesten tro du hadde tatt for mye Møllers Bengalac hadde det ikke vært for at du hentet deg sånn nogenlunde inn i slutten av posten
    Ikke gjør deg selv tåpelig nå da. Du skjønte hva jeg mente, og at du ressonnerte littegrann feil eller?

Bare ta det til deg å gå videre, jeg vil at det skal værra REKTIG, og da må man referere det som er saken og ikke nekte å gi seg på at Trump sier at han ærer kvinners klagende rolle...

C

cruiser

Gjest

Ikke gjør deg selv tåpelig nå da. Du skjønte hva jeg mente, og at du ressonnerte littegrann feil eller?

Bare ta det til deg å gå videre, jeg vil at det skal værra REKTIG, og da må man referere det som er saken og ikke nekte å gi seg på at Trump sier at han ærer kvinners klagende rolle...
    Vel, en kritisk rolle i denne sammenhengen er fortsatt ikke en klagende rolle.. du var inne på det selv i et av dine egne avsnitt

D

Danke

Gjest

Vel, en kritisk rolle i denne sammenhengen er fortsatt ikke en klagende rolle.. du var inne på det selv i et av dine egne avsnitt

Sluttopp nåa, det Trump mente var at vi skulle hylle kvinners viktige rolle i America og verden..

Det var det essensielle av det jeg mente, videre at dere vred det helt feil avgårde..

C

cruiser

Gjest

Sluttopp nåa, det Trump mente var at vi skulle hylle kvinners viktige rolle i America og verden..

Det var det essensielle av det jeg mente, videre at dere vred det helt feil avgårde..
    Dette har alle fått meg seg for lenge siden.

Poenget var vel bare at ord kan bety forskjellige ting alt etter i hvilken sammenheng de sies. En pasient i en kritisk tilstand er ikke nødvendigvis istand til å klage.. kan være greit å ha basale kunnskaper innabords selv før man kritiserer andres språkferdigheter

D

Danke

Gjest

Dette har alle fått meg seg for lenge siden.

Poenget var vel bare at ord kan bety forskjellige ting alt etter i hvilken sammenheng de sies. En pasient i en kritisk tilstand er ikke nødvendigvis istand til å klage.. kan være greit å ha basale kunnskaper innabords selv før man kritiserer andres språkferdigheter
    Det er da ikke så lenge siden...

Det var ikke noe vanskelig å forstå betydningen i Trumps Twitter....

D

Danke

Gjest
    Hvorfor bryr i det hele tatt 8.mars twittringen folk.. En kommentar ok, men alt dette maset..

Trump kan ha klådd på damer, og kalt damer grisetryne etc.. Men det vet vi vel...
    Av alt det syke Trump har twittret så er 8.mars twitten det som bryr meg minst.

Ikke mat dyret...

C

cruiser

Gjest
    Hvorfor bryr i det hele tatt 8.mars twittringen folk.. En kommentar ok, men alt dette maset..

Trump kan ha klådd på damer, og kalt damer grisetryne etc.. Men det vet vi vel...

Ikke mat dyret...
    Hvorfor har du diskutert alle sider av den tweeten i 5 dager hvis det er/var så uinteresant?

U

Utgatt24668

Gjest

Ikke mat dyret...
    Hvorfor har du diskutert alle sider av den tweeten i 5 dager hvis det er/var så uinteresant?
    Muligens fordi noen velger spinner på temaet kontinuerlig etter at vi har prøvd å legge ballen død (?)

G

Gjestemedlem

Gjest
    ^^

Jeg synes Spicer er flink jeg. Det er ingen enkel jobb han har tatt på seg.

Håper han tar seg tid til å skrive sine memoirer en dag.

U

Utgatt24668

Gjest
    ^^

Jeg synes Spicer er flink jeg. Det er ingen enkel jobb han har tatt på seg.

Håper han tar seg tid til å skrive sine memoirer en dag.
    Det begynner å bli rurrealistisk - nå er han på Saturday Night Live - eller motsatt :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn