Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 1)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.785
    Antall liker
    10.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt å se noen forholde seg til realitetene og ikke bare til læreboka i sosialøkonomi. Og jepp, jeg er siviløkonom fra NHH og har lest de samme bøkene som RRR muligens har lest. Men etter 30 år i finansnæringen har jeg også lest noen fler.
    Flott. Kom gjerne med noen nyttige kommentarer om gjeldsoppbyggingen under 8 år med Obama.
    Som feks at det var en motkonjunkturpolitikk som har fått arbeidsløsheten ned slik at Donald nå kan skryte av at den synker? Gjerne det.Den steg forøvrig cirka like mye under hvr av de to Bushene som under Obama enda de ikke hadde noen finanskrise å forholde seg til, mens demokraten Clinton stort sett har vært den eneste i nyere tid som har fått den ned.

    http://http://zfacts.com/sites/all/files/image/debt/US-national-debt-GDP.png
     
    Sist redigert:

    mikon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.03.2015
    Innlegg
    112
    Antall liker
    52
    Sted
    Fredrikstad
    Kjekt å se noen forholde seg til realitetene og ikke bare til læreboka i sosialøkonomi. Og jepp, jeg er siviløkonom fra NHH og har lest de samme bøkene som RRR muligens har lest. Men etter 30 år i finansnæringen har jeg også lest noen fler.
    Flott. Kom gjerne med noen nyttige kommentarer om gjeldsoppbyggingen under 8 år med Obama.
    Som feks at det var en motkonjunkturpolitikk som har fått arbeidsløsheten ned slik at Donald nå kan skryte av at den synker? Gjerne det.Den steg forøvrig cirka like mye under hvr av de to Bushene som under Obama enda de ikke hadde noen finanskrise å forholde seg til, mens demokraten Clinton stort sett har vært den eneste i nyere tid som har fått den ned.
    Dette var interesant. Dette vil jeg lære mer om.
     

    PKG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Innlegg
    1.126
    Antall liker
    166
    Quo vadis? - Hvor går du hen, Donald Trump? Presidenten er ganske ambulerende og leverer bredt stoffgrunnlag.

    Forøvrig fortsatt underholdende med HFSere som skal legge bånd på andre HFSeres rom for bidrag i et diskusjonsforums Off-Topic seksjon.
    Nå vet ikke jeg hvem du sikter til, men har aldri prøvd noe slikt du hevder. Bare påpekte at det var en konkret post jeg svarte på, noe som burde være enkelt å forstå for de fleste.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.295
    Antall liker
    4.663
    Torget vurderinger
    1
    Det er mildt forunderlig å lese hvordan enkelte tilsynelatende orienterer seg i amerikansk politikk med norske «høyre venstre briller», uten å justere for at sentrum i amerikansk politikk er et helt annet sted enn det er i norsk politikk.

    mvh
    KJ
     

    mikon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.03.2015
    Innlegg
    112
    Antall liker
    52
    Sted
    Fredrikstad
    Kjekt å se noen forholde seg til realitetene og ikke bare til læreboka i sosialøkonomi. Og jepp, jeg er siviløkonom fra NHH og har lest de samme bøkene som RRR muligens har lest. Men etter 30 år i finansnæringen har jeg også lest noen fler.
    Flott. Kom gjerne med noen nyttige kommentarer om gjeldsoppbyggingen under 8 år med Obama.
    Som feks at det var en motkonjunkturpolitikk som har fått arbeidsløsheten ned slik at Donald nå kan skryte av at den synker? Gjerne det.Den steg forøvrig cirka like mye under hvr av de to Bushene som under Obama enda de ikke hadde noen finanskrise å forholde seg til, mens demokraten Clinton stort sett har vært den eneste i nyere tid som har fått den ned.

    http://http://zfacts.com/sites/all/files/image/debt/US-national-debt-GDP.png
    Obama tredobler statsgjelda på sine 8 år. Rett og slett en helt pervers pengebruk, og den veksten han fikk til var meget stusselig, for å si det mildt. Landet er helt fucka og det samme er vi. Vi har jo investert et helt astronomisk beløp i amerikanske statsobligasjoner og aksjer og gud vet hva i $. Så den dagen dollar krakker, blir det panikk så det holder også her.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Tredoblet er tullball. Men hvem er det som bevilger penger i unaiten? En annen fin øvelse til deg er jo å legge sammen underskuddene i alle obamas budsjetter å se hva det beløpet svarer seg til i forhold til gjeldsøkningen... så kan du ta det årlige underskuddet å se hva det svarer seg til i prosent av gdp
     

    mikon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.03.2015
    Innlegg
    112
    Antall liker
    52
    Sted
    Fredrikstad
    Tredoblet er tullball. Men hvem er det som bevilger penger i unaiten? En annen fin øvelse til deg er jo å legge sammen underskuddene i alle obamas budsjetter å se hva det beløpet svarer seg til i forhold til gjeldsøkningen... så kan du ta det årlige underskuddet å se hva det svarer seg til i prosent av gdp
    Joda, den er nok tredoblet under Obama. Statsgjelda er økt fra 6500 til 19500 milliarder dollar under Obama. Tror du de tok opp lån hvis det ikke var underskudd?


    Å snu det skipet med gjeld blir ikke lett, men Trump skal ha for å forsøke.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Tredoblet er tullball. Men hvem er det som bevilger penger i unaiten? En annen fin øvelse til deg er jo å legge sammen underskuddene i alle obamas budsjetter å se hva det beløpet svarer seg til i forhold til gjeldsøkningen... så kan du ta det årlige underskuddet å se hva det svarer seg til i prosent av gdp
    Joda, den er nok tredoblet under Obama. Statsgjelda er økt fra 6500 til 19500 milliarder dollar under Obama. Tror du de tok opp lån hvis det ikke var underskudd?


    Å snu det skipet med gjeld blir ikke lett, men Trump skal ha for å forsøke.
    Du må sjekke tallene dine, de er ikke riktige. Så kan du ta for deg matematikken. Deretter politikken, hva er årsakene, hvilke avgjørelser, hvor er dem tatt osvosv.
     

    mikon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.03.2015
    Innlegg
    112
    Antall liker
    52
    Sted
    Fredrikstad
    Hvordan forsøker trump å redusere underskuddet?
    Foreløbig ikke så mye, siden han blir nedstemt hele tiden, til og med av sine egne. Men han har jo senket en del avgifter til næringslivet, og det er ikke tvil om att det har hjulpet. Aksjemarkedet har gått veldig bra siden han tok over og det er jo med på å øke veksten det. Bedriftene ansetter folk igjen.

    Spennende hva som skjer med oljeprisen fremover, siden oljeprisen korrelerer med utenlanske kjøp av amerikanske statsobligasjoner. Dette er så spennende att det blir skremmende.:) Det foretas mindre og mindre utenlanske kjøp av us statsobligasjoner og når prisen på statsobligasjoner går opp, hva da? Hva gjør Trump da?
     

    mikon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.03.2015
    Innlegg
    112
    Antall liker
    52
    Sted
    Fredrikstad
    Tredoblet er tullball. Men hvem er det som bevilger penger i unaiten? En annen fin øvelse til deg er jo å legge sammen underskuddene i alle obamas budsjetter å se hva det beløpet svarer seg til i forhold til gjeldsøkningen... så kan du ta det årlige underskuddet å se hva det svarer seg til i prosent av gdp
    Joda, den er nok tredoblet under Obama. Statsgjelda er økt fra 6500 til 19500 milliarder dollar under Obama. Tror du de tok opp lån hvis det ikke var underskudd?


    Å snu det skipet med gjeld blir ikke lett, men Trump skal ha for å forsøke.
    Du må sjekke tallene dine, de er ikke riktige. Så kan du ta for deg matematikken. Deretter politikken, hva er årsakene, hvilke avgjørelser, hvor er dem tatt osvosv.
    U.S. National Debt Clock : Real Time

    Cruiser, gå å ta deg en bolle.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Tredoblet er tullball. Men hvem er det som bevilger penger i unaiten? En annen fin øvelse til deg er jo å legge sammen underskuddene i alle obamas budsjetter å se hva det beløpet svarer seg til i forhold til gjeldsøkningen... så kan du ta det årlige underskuddet å se hva det svarer seg til i prosent av gdp
    Joda, den er nok tredoblet under Obama. Statsgjelda er økt fra 6500 til 19500 milliarder dollar under Obama. Tror du de tok opp lån hvis det ikke var underskudd?


    Å snu det skipet med gjeld blir ikke lett, men Trump skal ha for å forsøke.
    Du må sjekke tallene dine, de er ikke riktige. Så kan du ta for deg matematikken. Deretter politikken, hva er årsakene, hvilke avgjørelser, hvor er dem tatt osvosv.
    U.S. National Debt Clock : Real Time

    Cruiser, gå å ta deg en bolle.
    Hvorfor gidder du å debatere noe du ikke kan noe om?
     

    mikon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.03.2015
    Innlegg
    112
    Antall liker
    52
    Sted
    Fredrikstad
    Tredoblet er tullball. Men hvem er det som bevilger penger i unaiten? En annen fin øvelse til deg er jo å legge sammen underskuddene i alle obamas budsjetter å se hva det beløpet svarer seg til i forhold til gjeldsøkningen... så kan du ta det årlige underskuddet å se hva det svarer seg til i prosent av gdp
    Joda, den er nok tredoblet under Obama. Statsgjelda er økt fra 6500 til 19500 milliarder dollar under Obama. Tror du de tok opp lån hvis det ikke var underskudd?


    Å snu det skipet med gjeld blir ikke lett, men Trump skal ha for å forsøke.
    Du må sjekke tallene dine, de er ikke riktige. Så kan du ta for deg matematikken. Deretter politikken, hva er årsakene, hvilke avgjørelser, hvor er dem tatt osvosv.
    Ikke prøver jeg å selge deg noe, ikke prøver jeg å få deg til å stemme på noe annet enn du gjorde før. Så hvorfor legge så mye arbeid i å debattere? Ikke liker jeg Trump spesielt mye, jeg har kun et håp att han kan være et bedre alternativ enn motparten. Jeg er helt 100 % fullstendig upolitisk, fordi jeg ikke stoler på noen av dem. For meg er en politiker en lystløgner. Jeg ser att alle her sier att Trump lyver. De andre er mye værre, som topplederne i alle norske politiske partier.
    Så, att du mener jeg er kunskapsløs, helt greit for meg att du synes det. Husk, det enkleste er å dilte etter de andre. Ikke ha en selvstendig tanke. Blir bare problemer av slikt.
     

    mikon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.03.2015
    Innlegg
    112
    Antall liker
    52
    Sted
    Fredrikstad
    Hvorfor deltar du her hvis du ikke vil debattere?
    Jammen, det er jo nettop hva jeg gjør. Bare du som klarer å misforstå alt jeg skriver.

    Forresten så du linken jeg la ut? Den var til deg. Hvis du mener att tallene ikke stemmer, bør du jo komme opp med tall som underbygger det.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.397
    Antall liker
    17.161
    Torget vurderinger
    2
    Undres hva som skal til før folk forstår at "this dog won't hunt"? I dag presterte Sarah Huckabee Sanders en pressekonferanse som ville gjort Baghdad Bob grønn av misunnelse.

    Dette er altså fremste representant for kommunikasjonsavdelingen til Det hvite hus, som styrer verdens største økonomiske og militære makt.

    Josh Marshall oppsummerer:

    It’s worth taking a moment and watching this exchange a short time ago with Deputy White House Press Secretary Sarah Sanders at today’s briefing. The amount of whining, pathological lying and entitlement are close to mind-boggling.

    Video gjennom denne linken:

    https://twitter.com/BraddJaffy/status/879781462093869056
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Tredoblet er tullball. Men hvem er det som bevilger penger i unaiten? En annen fin øvelse til deg er jo å legge sammen underskuddene i alle obamas budsjetter å se hva det beløpet svarer seg til i forhold til gjeldsøkningen... så kan du ta det årlige underskuddet å se hva det svarer seg til i prosent av gdp
    Joda, den er nok tredoblet under Obama. Statsgjelda er økt fra 6500 til 19500 milliarder dollar under Obama. Tror du de tok opp lån hvis det ikke var underskudd?


    Å snu det skipet med gjeld blir ikke lett, men Trump skal ha for å forsøke.
    Du må sjekke tallene dine, de er ikke riktige. Så kan du ta for deg matematikken. Deretter politikken, hva er årsakene, hvilke avgjørelser, hvor er dem tatt osvosv.
    Ikke prøver jeg å selge deg noe, ikke prøver jeg å få deg til å stemme på noe annet enn du gjorde før. Så hvorfor legge så mye arbeid i å debattere? Ikke liker jeg Trump spesielt mye, jeg har kun et håp att han kan være et bedre alternativ enn motparten. Jeg er helt 100 % fullstendig upolitisk, fordi jeg ikke stoler på noen av dem. For meg er en politiker en lystløgner. Jeg ser att alle her sier att Trump lyver. De andre er mye værre, som topplederne i alle norske politiske partier.
    Så, att du mener jeg er kunskapsløs, helt greit for meg att du synes det. Husk, det enkleste er å dilte etter de andre. Ikke ha en selvstendig tanke. Blir bare problemer av slikt.
    Hvorfor deltar du her hvis du ikke vil debattere?
    Jammen, det er jo nettop hva jeg gjør. Bare du som klarer å misforstå alt jeg skriver.

    Forresten så du linken jeg la ut? Den var til deg. Hvis du mener att tallene ikke stemmer, bør du jo komme opp med tall som underbygger det.
    Du slenger ut masse påstander.. bevisbyrden ligger hos deg.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Å kalle det å avskaffe Glass Steagall for sosialdemokratisk politikk blir veldig underholdende. Får håpe at RRR får sitt vidsyn ytterligere åpnet av de ensformige og endimensjonale innleggene her inne!

    Det er ikke alle konsulenter som bør konsulteres.
    Jeg har ikke omtalt Glass Steagall i mine innlegg. Som vanlig går du etter person når du ikke har annet å meddele. Dette begynner å bli forutsigbart.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.901
    Antall liker
    2.903
    Torget vurderinger
    1
    ....vi har brukt opp alle gratisartiklene i NYT for lengst.....!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.127
    Antall liker
    10.919
    For meg er en politiker en lystløgner. Jeg ser att alle her sier att Trump lyver. De andre er mye værre, som topplederne i alle norske politiske partier.
    Et meget trist syn på verden.
    1. Nei, INGEN demokratisk valgt politiker lyver noe som helst i nærheten av det nåværende president i USA gjør, og litt faktasjekking underbygger dette meget tydelig.
    2. Topplederne i norske partier, fra høyre til venstre, er i all hovedsak sannferdige. NB: Politisk uenighet, tolkning basert på grunnsyn, slagside og halve sannheter er ikke det samme som løgner.

    Å anse politikere som lystløgnere er jo en tragisk livsanskuelse, vi må ikke glemme at uten hardt arbeidende politikere, som jobber for noe de virkelig tror på, spiller demokratiet fallitt. Virkeligheten er at korrupsjon og egen vinning via politisk makt kontrolleres bedre og bedre verden over, igjen anbefales faktasjekking før slike grunnløse og destruktive påstander slenges ut.
    (https://www.transparency.org/research/cpi/overview)

    Disqutabel
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.397
    Antall liker
    17.161
    Torget vurderinger
    2
    Republikanernes bløff blir bare tydeligere og tydeligere. De liker å opponere for å oppildne sine kjernevelgere, men har slett ikke tenkt å gjennomføre politikken de har lovet de samme velgerne.

    For noen år siden meldte Boehner at det var umulig å gjennomføre GOPs politikk når man bare satt med halvparten av 1/3 av makten i landet. (Dengang hadde GOP Representantenes hus, mens demokrater hadde Senatet, flertall i høyesterett og presidenten).
    Så fikk GOP også Senatet. Men det var fortsatt for vanskelig å få noe gjennomført som gavnet vanlige velgere (mens næringslivet fikk det meste det ba om, på bekostning av de samme velgerne).

    Nå har GOP presidenten, Høyesterett, Senatet og Representantenes hus. Og er om mulig mer paralysert enn noensinne. Underlig å bivåne -- et protestparti uten styringsevne -- på punktene de har lovet velgerne å gjøre noe med, men med enorm styringsevne på områder som er til skade for de samme velgerne.

    Kaoset og rotet rundt "Repeal & Replace" av Obamacare, som de har forlangt i åtte år, er nok til å sørge for at USA endelig får Single Payer Health Care, altså samme system som i andre siviliserte land. Det kan også koste republikanerne flertallet i Kongressen og makten over Det hvite hus, om de ikke snart evner å koordinere bedre.

    Meget interessant å observere, dette.

    That isn’t to say that Republicans wouldn’t resist and there won’t be more intense arguments about health care, because they would and there will be. But by handling this debate so terribly and proposing something so monstrous, Republicans have opened up the space for Democrats to go much further than they’ve been willing to before. It’s not impossible to foresee Democrats winning the House in 2018, then taking the presidency and the Senate in 2020 — and then taking the first steps toward making single-payer health care in America a reality.

    https://www.washingtonpost.com/blog...nging-us-a-whole-lot-closer-to-single-payer/?


     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.217
    Antall liker
    7.048
    Torget vurderinger
    4
    Vil et single payer system være mulig i USA uten regulering / omstrukturering av tilbydersiden ?
    Jeg kan ikke mye om nettopp dette, men det fremstår for meg som om USA har et hinsides kostnadsnivå på lege/sykehus/medisiner ift. de fleste andre land. Og dersom kostnadene ikke reduseres vil vel et single payer system møte mye av de samme kostnadsproblemene som Obama måtte svelge for å får ObamaCare vedtatt ? Og som GOP nå bruker for alt hva det er verdt for å få avviklet det.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.397
    Antall liker
    17.161
    Torget vurderinger
    2
    Vil et single payer system være mulig i USA uten regulering / omstrukturering av tilbydersiden ?
    Jeg kan ikke mye om nettopp dette, men det fremstår for meg som om USA har et hinsides kostnadsnivå på lege/sykehus/medisiner ift. de fleste andre land. Og dersom kostnadene ikke reduseres vil vel et single payer system møte mye av de samme kostnadsproblemene som Obama måtte svelge for å får ObamaCare vedtatt ? Og som GOP nå bruker for alt hva det er verdt for å få avviklet det.
    Single Payer som et basistilbud, med mulighet for å "kjøpe seg opp" gjennom private tilleggsforsikringer, er nok det de til slutt vil lande på. Enkelte delstater er alt i gang. Problemet er, som du påpeker, at kostnadsnivået er i taket, pga alle mellomledd som er skapt i forsikring og helsebransjene, der man har incitament til å gjøre det så dyrt som mulig.

    Incitamentet oppstår pga at amerikanere elsker å gå til sak når de mener/føler at noe er gjort galt i en prosess. Dermed våger ikke helseinstitusjonene å avgrense antallet tester og undersøkelser, man undersøker "for alt mulig", så man ikke skal bli stilt til ansvar i ettertid. Det er rådyrt, men samtidig også lukrativt, siden forsikringen betaler. Det igjen gjør at forsikringspremiene går i taket.
    (I tillegg er det ekstremt mange tilfeller av unødvendig behandling).
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.397
    Antall liker
    17.161
    Torget vurderinger
    2
    En kommentar under "A Closer Look" videoen linket til over oppsummerer veldig greit, men er naturligvis helt på kant med hva Trumpistaene går rundt og tror:

    I'll wager at least 90% of Trump's supporters are, were, or will be living on some form of govt handout, which includes Social Security payments. I guess they don’t know that EVERY ONE of these programs—Social Security, Medicare/Medicaid, food stamps, unemployment benefits, veterans' outreach programs, and subsidies for hot school lunches to name a few—was brought to them by a LIBERAL DEMOCRATIC President! These are the same programs the GOP has consistently tried to destroy for decades. Looks like now they will finally succeed. (Still enjoying all that "winning"??)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.785
    Antall liker
    10.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Stemmer halvparten av dette begynner bekymringen for alvor å synke inn.

    http://https://steigan.no/2017/06/28/beretningen-om-en-varslet-provokasjon/
    Det interessante her er jo siste setningen:

    Den gravende journalisten Seymour Hersh har fått tilgang til en samtalelogg mellom en sikkerhetsrådgiver og en amerikansk soldat. Den er gjengitt i Welt am Sonntag 25. juli 2017.

    Seymour Hersh har vist at angrepet på Khan Sheikhoun var rettet mot et møte mellom ledende terrorister, og at USA var blitt varslet på forhånd.

    Det betyr at etterretningsfolkene også skjønte utmerket godt at det angivelige gassangrepet var produsert av jihadistene sjøl.

    Men når presidenten, uten å rådføre seg med etterretningstjenestene, og bare på grunnlag av medieoppslag, bestemte seg til å angripe Syria med Tomahawk-missiler, so skapte han en farlig presedens. For som en seniorrådgiver i etterretningstjenesten sa til Hersh:

    «Problemet er, hva hvis det kommer et nytt falskt flagg sarinangrep kreditert det forhatte Syria? Trump har lagt lista høyt og malt seg inn i et hjørne med sin beslutning om å bombe. Og ikke tro at disse gutta ikke planlegger neste falske angrep. Trump vil ikke ha annet valg enn å bombe igjen, og hardere. Han er ute av stand til å si at han gjorde en feil. “
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.441
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.397
    Antall liker
    17.161
    Torget vurderinger
    2
    Maybe Trump thinks Kushner has some special insight into the Middle East on account of his Jewish heritage, or maybe Kushner just fancies himself a budding statesman and convinced his doting father-in-law to let him play action-hero diplomat in the most volatile region of the world. In any case, Trump’s willingness to hand his daughter and son-in-law the keys to the government whenever they want to drive it constitutes a level of reckless, corrupt nepotism the likes of which this country has rarely seen.

    www.nymag.com/daily/intelligencer/2017/06/jared-kushners-road-from-jerusalem-to-nowhere.html
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Må ikke vi her hjemme glemme at vår nære historie inneholder kongefamilier med reell politisk makt. På den annen side så har vi slutta med det amerikanerne har begynt med... Kanskje til og med av en grunn.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.397
    Antall liker
    17.161
    Torget vurderinger
    2
    Secretary of State Rex Tillerson’s frustrations with the White House have been building for months. Last Friday, they exploded.

    The normally laconic Texan unloaded on Johnny DeStefano, the head of the presidential personnel office, for torpedoing proposed nominees to senior State Department posts and for questioning his judgment.

    Tillerson also complained that the White House was leaking damaging information about him to the news media, according to a person familiar with the meeting. Above all, he made clear that he did not want DeStefano’s office to “have any role in staffing” and “expressed frustration that anybody would know better” than he about who should work in his department — particularly after the president had promised him autonomy to make his own decisions and hires, according to a senior White House aide familiar with the conversation.

    The episode stunned other White House officials gathered in chief of staff Reince Priebus’ office, leaving them silent as Tillerson raised his voice. In the room with Tillerson and DeStefano were Priebus, top Trump aide Jared Kushner and Margaret Peterlin, the secretary of state’s chief of staff.

    The encounter, described by four people familiar with what happened, was so explosive that Kushner approached Peterlin afterward and told her that Tillerson’s outburst was completely unprofessional, according to two of the people familiar with the exchange, and told her that they needed to work out a solution.

    “Colleagues are capable of frank exchanges,” said R.C. Hammond, a State Department spokesman, when asked about the disagreement. “Evaluating nominees did get off to a slow start, but it is now moving along at a pretty good clip.”

    Tillerson blows up at top White House aide - POLITICO
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn