Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Disqutabel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    2.012
    «fordi Trump er så jævla smart, eller fordi han er så jævla skruppelløs og selvopptatt.»

hva består motsigelsen i? det angår to forskjellig ting!
    Tenkte akkurat det samme, jeg skulle vært tydeligere:

Fordi Trump er så jævla smart, skruppelløs og selvopptatt, eller fordi han bare er skruppelløs og selvopptatt.
    Jeg tror det siste, for det er ingenting som peker på noe annet.

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.264
    Sted
    oslo
    alt peker på noe annet, men du vil ikke se det på tross av at han altså kneler usofa. for hvis det ikke er trump (og gutta), så må du forklare hvorfor det kneler, uten å dra gud, skjebne, naturkausalitet osv inn. det kan se ut som et snøskred, men det er politikk.

Disqutabel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    2.012
    alt peker på noe annet, men du vil ikke se det på tross av at han altså kneler usofa. for hvis det ikke er trump (og gutta), så må du forklare hvorfor det kneler, uten å dra gud, skjebne, naturkausalitet osv inn. det kan se ut som et snøskred, men det er politikk.
    Jeg har ikke nevnt noen av de sakene du ønsker å tillegge meg.

Alt jeg sier er at en lang, negativ utvikling (som det tar for lang tid å belegge her) helt fra slutten av 70-tallet fram til i dag.
    Utviklingen var svært tydelig allerede lenge før brølapen kom på banen. Men å tillegge denne utviklingens siste omdreininger Trumps intelligens og langsiktige plan, se det er et lovlig langt skudd.

Det skal derimot ikke så mye til å oppfatte manglende sjelsevner og tankevirksomhet hos brølapen.

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.264
    Sted
    oslo
    jeg tillegger deg intet, bare viser til hva du overser.

snart gjenstår bare semantikken…

Disqutabel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    2.012
    jeg tillegger deg intet, bare viser til hva du overser.

snart gjenstår bare semantikken…
    Voldsomt som du vet saker, Dr. Dong! :)

Det er helt i orden at vi oppfatter situasjonen forskjellig, men det er ikke dermed sagt at det bare er fordi jeg er blind og dum, ser du.
    Trump er en tosk. Han har alltid vært en tosk, og han kommer alltid til å være en tosk.

Han har ingen plan, han har bare et umettelig behov for å fylle opp det siste lille hullet i sjela, det som bare kan fylles opp av oppmerksomhet og hyllest. Å tillegge mannen planer, tanker og intelligent fremsyn, er ikke nødvendigvis riktig.

Asbjørn

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    12.829
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er da heller ingen motsetning mellom å påpeke Trumps åpenbare sinnsforstyrrelse og at det pågår et politisk clusterfuck av episke dimensjoner der borte. Middelklassen er nokså utslettet etter ikke å ha fått noen reallønnsøkning siden ca 1970 og den hvite majoritetsbefolkningen glir over til å være en minoritet i et land hvor "de andre" krever reell politisk innflytelse. Klart det skaper konflikt og frustrasjon. En vei ut er å avskaffe demokratiet, slik Trump var inne på. Bare avskaff disse fordømte stemmesedlene, så er det ikke noe spørsmål om fredelig maktoverlevering eller ikke. Det blir ingen maktoverlevering. Men det gir bare blankofullmakt til kleptokratene, ikke noen løsning på den økonomiske situasjonen for folk flest. Da får man finne noen egnede syndebukker for å skylde på og avlede oppmerksomheten i enda noen år mens man grafser til seg det som måtte være igjen i statskassen. Det er ingen ting positivt som ligger nedover veien man tar ved å gjenvelge Trump. Han vil bruke de neste fire årene på å forsøke å avskaffe grunnloven slik at han kan oppnevnes til en tredje og en fjerde periode. Og folk som Barr og McConnell ser seg tjent med det.

Sist redigert:

Disqutabel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    2.012
    ^ Jepp. Men et signal om et blendende intellekt, er det dog ikke.

Et ego på størrelse med en blåhval, derimot, det fremkommer mer enn tydelig. Det finnes selvsagt skarpe hjerner som ser seg tjent med utviklingen, og de dytter nok stillferdig på i bakgrunnen. Trump? Han bare drømmer om å vise alle hvor uunnværlig han er, så han kan få all hyllesten han mener seg fortjent til. Nobels fredspris er bare et lite steg på veien mot å overta jobben for både gud og djevel.

Men som sagt; dette er slett ikke en styrt, kontrollert rekke av hendelser under ledelse av dirigent DJ Trump, det bare blir sånn fordi han får all taletid i verden til å spre sin splittende og skammelige "retorikk", i den grad man kan kalle hans babbel for noe sånt.

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.264
    Sted
    oslo
    så feil du tar, og så farlig slike feiltagelser er.

som isspiseren så veltalende uttrykte det: And he’s just not worth it.

men noe blendende intellekt er han ikke. der er vi også enige.

Asbjørn

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    12.829
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Han er dum som et brød, men har 70 års erfaring som mobber, et dyrisk instinkt for å utnytte andre menneskers svake punkter, og ingen moralske bremser. Det er vel et slags talent, det også.

WayAhead

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    2.580
    Sted
    Sky No Limit....
    Selv om amerikansk politikk ofte ikke overlever neste "morning" shÅvv... kan det se ut som Donkey Boy nær har løpt linen ut....

TOPPREPUBLIKANER LOVER ORDNET MAKTOVERTAKELSE
    Republikanernes leder i Senatet, Mitch McConnell, sier det vil bli en ordnet overgang etter presidentvalget i USA i november.
    McConnells uttalelse torsdag kommer etter at USAs president Donald Trump ikke ville forplikte seg til en fredelig maktovergang hvis han taper valget.

– Vi vil se hva som skjer, sa Trump da han onsdag fikk spørsmål om saken på en pressekonferanse i Det hvite hus.
    – Du vet at jeg har klaget svært mye over stemmesedlene, og stemmesedlene er en katastrofe, svarte Trump.
    – Vinneren av valget den 3. november vil bli innsatt den 20. januar. Det vil bli en ordnet overgang, slik det har vært hvert fjerde år siden 1792, skriver McConnell på Twitter.

(NTB)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Bartistan
    Jeg er ikke veldig konspiratorisk anlagt til hverdags, men lurer mer og mer på om ikke Dongen har helt rett og at the Mango Mussolini kan ha ramla inn fra venstre som den perfekte spydspiss og distraksjonist for krefter der Mitch McC er den eneste åpenbart synlige?
    Noen med vett trekker nennsomt i trådene mens Trump sjøl syns han danser dritbra og helt etter eget hode.
    Håper jeg tar helt vanvittig feil!

EDIT: at noen i det hele tatt stiller spørsmålet om en evt fredelig maktoverdragelse er jo i seg selv hinsides absurd!

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.264
    Sted
    oslo
    Selv om amerikansk politikk ofte ikke overlever neste "morning" shÅvv... kan det se ut som Donkey Boy nær har løpt linen ut....
    ha ha ha

ja, Mitch McConnell, er sannhetssigeren.

INGEN kan vel ta den mannen alvorlig som sannhetsvitne… (nåh, gudene vet.)

WayAhead

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    2.580
    Sted
    Sky No Limit....
    Madelaine Albright on Fascism:

« Madeleine Albright

Well, first of all, I’m troubled by how thoughtlessly people throw around that term. At this point, anybody who disagrees with us is a fascist.

In the book, I try to argue that fascism is not an ideology; it’s a process for taking and holding power. A fascist is somebody who identifies with one group — usually an aggrieved majority — in opposition to a smaller group. It’s about majority rule without any minority rights. Which is why fascists tend to single out the smaller group as being responsible for or the cause of their grievances.

The important thing is that fascists aren’t actually trying to solve problems; they’re invested in exacerbating problems and deepening the divisions that result from them. They reject the free press and denounce the institutional structures within a society — like Congress or the judiciary.
    :
    Så vidt jeg kan se, er Allbrights definisjon på fascisme en perfekt mal på Donkeys vei til "enevelde"...

Gjør plass for Kong Dunk....​

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    4.652
    Sted
    Værlesanden
    Torget vurderinger
    15
    Jeg er ikke veldig konspiratorisk anlagt til hverdags, men lurer mer og mer på om ikke Dongen har helt rett og at the Mango Mussolini kan ha ramla inn fra venstre som den perfekte spydspiss og distraksjonist for krefter der Mitch McC er den eneste åpenbart synlige?
    Noen med vett trekker nennsomt i trådene mens Trump sjøl syns han danser dritbra og helt etter eget hode.
    Håper jeg tar helt vanvittig feil!

EDIT: at noen i det hele tatt stiller spørsmålet om en evt fredelig maktoverdragelse er jo i seg selv hinsides absurd!
    1_D_mrYLMgystVgUxNfsXxUQ.jpeg

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.264
    Sted
    oslo
    ˆ
    ˆ
    det eneste som er feil her er at hun forutsetter en majoritet. en minoritet går like greit, så lenge den holder majoriteten i sjakk. (trump er ikke en majoritetsmann.) og der har jo fascistene alle verktøy som trengs. at det ikke er en ideologi (a la marxisme og annet) har hun helt rett i, og som vi tidligere har vært inne på. de har hellet ingen egen økonomisk teori.

Sist redigert:

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.264
    Sted
    oslo

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    4.652
    Sted
    Værlesanden
    Torget vurderinger
    15
    dette er jo ingenting. eller; trump er ingenting, men en puppet on the string, og gud må vite hvem som trekker i snorene.

be my guest; he’s just not worth it.
    Fra linken i forrige innlegg

Okay. We’re looking for a culprit whose greed trumps compassion. Whose arrogance exceeds their sense of shame. Our villains probably grew up playing Monopoly, perhaps with each other. They believe that whoever has the biggest pile of money wins. They may plot with the Russians, but my guess is, they’re Americans through and through.

Dance, Donnie. Dance.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    673
    Torget vurderinger
    14
    Han er dum som et brød, men har 70 års erfaring som mobber, et dyrisk instinkt for å utnytte andre menneskers svake punkter, og ingen moralske bremser. Det er vel et slags talent, det også.
    Trump fungerer også helt greit for de som sitter med makten i dagens republikanske parti. De har fått sine skatteletter, sine massive dereguleringer og de har fått sine konservative dommere gjennom hele systemet.

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.264
    Sted
    oslo
    og han har samtidig gjort gop til sitt!

det er gop som nå står logrende og lydig bak den dumme. forstå det den som kan!

åh ja, mannen er jo dum!

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    673
    Torget vurderinger
    14
    og han har samtidig gjort gop til sitt!
    Ikke noe mer enn hvilken som helst annen republikansk president. Hadde Ted Cruz vunnet ville GOP vært hans parti, republikanerne like å gå i takt. Demokratene er heller ikke kjent for å motarbeide egen president.

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.264
    Sted
    oslo
    Ikke noe mer enn hvilken som helst annen republikansk president. Hadde Ted Cruz vunnet ville GOP vært hans parti, republikanerne like å gå i takt. Demokratene er heller ikke kjent for å motarbeide egen president.
    kan jeg ikke tenke meg.
    hva de her går i takt for har ikke skjedd før.

dette er ikke partidisiplin, men medskyldighet i å sette ut på en tur som vil senke usofa. noe helt annet.

det er som å snakke om at det ikke er en krise der borte, men business as usual. det er det ikke…

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    673
    Torget vurderinger
    14
    kan jeg ikke tenke meg.
    hva de her går i takt for har ikke skjedd før.
    Så klart, de må svelge spinnville uttalelser, men det gjenstår å se hva som skjer hvis Trump faktisk gjør noe av det han truer med. Trump har dårlig gjennomføringsevne, kanskje latskapen redder GOP.

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.264
    Sted
    oslo
    trump har en utrolig gjennomføringsevne! empirien sier så.

og gop svelger ikke spinnville uttalelser; de kommer selv med dem.

alle snakker om at dampen hadde gått ut av ham, bilder av forsamlinger på størrelse med et kollokvium osv. hvor er de bildene nå, hvor er vannglasset, den dårlige gangen. og nå er ting mer tilspisset enn noen gang! og gop er bak og backer.

og glem ikke; selv om jeg ikke anser mannen som en puppet on a string, så er han del av et forbrytersyndikat. han er alt annet enn en lone rider.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    673
    Torget vurderinger
    14
    trump har en utrolig gjennomføringsevne! empirien sier så.
    Politisk gjennomføringsevne? Hva er det han har gjort som ikke hvilken som helst Freedom Caucus republikaner også ville ha klart? Cruz/Rubio ville sannsynligvis også ha kvittet seg med ACA. Han har vist seg som en stayer, jeg skal gi han det. Jeg trodde han ville vært borte lenge før perioden hans var over.

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.264
    Sted
    oslo
    nei, lite har egentlig skjedd der borte…

da gjenstår det bare å si at en hvilken som helst annen kunne gjort det samme.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    673
    Torget vurderinger
    14
    nei, lite har egentlig skjedd der borte…

da gjenstår det bare å si at en hvilken som helst annen kunne gjort det samme.
    Mener du Trump gjennomfører en plan, en planlagt demontering av det amerikanske demokratiet? Eller oppfører han seg bare slik han alltid har gjort, bare i en ny rolle med mer makt? Jeg synes egentlig ikke Trump selv er så interessant, han er transparent og byr ikke på noen overraskelser. Det interessante er hvordan Amerika reagerer, hvordan og om systemet fungerer.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    4.661
    Men hva vil dere mene om majoriteten (slik den er definert i USA) faktisk velger the orange
    for fire ytterligere år i første omgang. Bør da demokratiet avskaffes fordi velgerne rett og slett er for korka til å vite sitt egest beste? Gresskarhodet slo Hillary Clinton i et valg der nåværende problematikk knappest var oppe. Det er forsåvidt greit å sitte her i Norge og mene Trump er kapitalt uegnet (jeg gjør det selv) men hvaordan bortforklare at han kan bli valgt og evt gjenvalgt gitt alt som har skjedd?

det er nå en relativt kort vei fra å være demokratiforkjemper til å fornekte hele konseptet om elektoratet velger feil kandidat.

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.264
    Sted
    oslo
    «Eller oppfører han seg bare slik han alltid har gjort, bare i en ny rolle med mer makt?»

ja, slike utsagn er jo beroligende. det er jo meningsløst å snakke på den måten. det er å avpolitisere det hele!

at systemet ikke synes i stand til å stå imot dette – vi får håpe det kan – viser jo hvor farlig den mannen er.

er det vanskelig å innse at en mann som kan bringe et slikt system i knestående ikke i noen meningsfull analyse bare kan kasseres som dum eller puppet on the string.

det mest interessante er hvordan en «dum» mann har brakt systemet ned på kne!

da er det ikke nok å snakke om at ting lå til rette. det gjorde det, men uten noen form for automatikk.

det mest forferdelige – og som de siste utvekslinger viser – er den manglende evne til å ta trump på alvor som politisk aktør. alt settes inn på å bortforklare fyren.

UBEGRIPELIG!

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn