Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.486
    Jeg tor det ordner seg. Høyesterett svarer nok heller til GOP enn Trump, og den leiren innser vel nå at de helst skulle slipper ha ansvar for den neste perioden. Og det er jo fortsatt håp om at senatet utgjevnes så da kan vel presidentordrene sendes via rettsystemet slik jeg forstår det.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hvilken makt kan settes bak kravene, dersom en Trump-seier ikke aksepteres?
    Jeg tenker vel ikke akkurat opptøyer, men en generell aksept at Trump vant valget og at det da implisitt er folkets vilje i et demokratisk valg.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Nei og nei, nå leder Trump på et flertall av meningsmålingene i staten Florida. :confused:
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nei og nei, nå leder Trump på et flertall av meningsmålingene i staten Florida. :confused:
    Ikke veldig overraskende. De som har trodd han taper, har sett seg blind på tall og glemt det aller viktigste; amerikanernes mentalitet og tankesett.
    Det mest interessante, er om Trump vil ta en Putin i neste periode. Altså prøve å få forandret grunnloven, for å sitte en tredje periode- eller mer.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.486
    hvor tar du slikt fra?
    Ville gjetninger selvsagt, men det var et program på glaneboksen for en tid tilbake som hadde med innslag hva GOP strategene tenker. Virket som det samsvarer ganske tett med The Lincoln Project. "Let Biden get the blame, then we come back stronger".
    Samt kampanjene rundt Trump og poltikerne som har støttet ham mest høylytt har slitt mer med å samle penger enn forutsett, selv om det skulle finnes nok av penger i GOP land.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    I tillegg til å ha dobbeltmoral (som de alltid har hatt), har nå amerikanerene utviklet dobbeltstandard.
    I et scenario der Trump hadde en kvinnelig visepresident ved navn Karen (som om det noensinne ville skjedd, men hun ville helt klart hete Karen isåfall), hva om Biden skulle sagt følgende:
    – Tre uker. Etter tre uker blir Trump skutt. Kom igjen, Karen, er du klar?
    – Hun er den mest høyreekstreme personen i Senatet. Hun får Trump til å se ut normal ut, fortsatte Biden.
    – Vi kan ikke la det skje. Hun skal ikke bli den første kvinnelige presidenten, sa han, flirte av sitt eget scenario og ristet på hodet.


    Jeg kan bare forestille meg bråket fra Republikanerene.


    Eller, enda verre:
    – Tre uker. Etter tre uker blir Trump skutt. Kom igjen, Mike, er du klar?
    – Han er den mest kristenfundamentalistiske personen i Senatet. Han får Trump til å se ut som en djveldyrker, fortsatte Biden.
    – Vi kan ikke la det skje. Han skal ikke bli den første kristen ekstremistiske presidenten, sa han, flirte av sitt eget scenario og ristet på hodet.


    Da tenker jeg de troende i USA hadde kjøpt inn atomvåpen!
    Men litt nedsettende kommentarer, sjåvenisme og litt rasisme er innafor hos den gjengen...det er nestekjærlighet det...
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Som sagt tidligere, jeg blir ikke et kvekk forundra dersom det blir Trumpseier, eller så tett at det krangles så mye om hva resultatet egentlig blir, til at det fremdeles ikke er noen andre enn Trump som er president ved ankomsten av februar.

    Husk at ifølge fornuftige menneskers logiske tankegang burde Trump ha vært i fengsel nå, eller i det minste avsatt. Det skjedde heller ikke. Så når de samme menneskene tror at den amerikanske befolkningen plutselig har fått opp øya, og at valgmanipulatorene ikke klarer å kødde til resultatet tilstrekkelig for å sørge for en ny Trumpseier.... vel, velkommen til virkeligheten. Vi snakkes neste uke.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Som sagt tidligere, jeg blir ikke et kvekk forundra dersom det blir Trumpseier, eller så tett at det krangles så mye om hva resultatet egentlig blir, til at det fremdeles ikke er noen andre enn Trump som er president ved ankomsten av februar.

    Husk at ifølge fornuftige menneskers logiske tankegang burde Trump ha vært i fengsel nå, eller i det minste avsatt. Det skjedde heller ikke. Så når de samme menneskene tror at den amerikanske befolkningen plutselig har fått opp øya, og at valgmanipulatorene ikke klarer å kødde til resultatet tilstrekkelig for å sørge for en ny Trumpseier.... vel, velkommen til virkeligheten. Vi snakkes neste uke.
    Jeg hater å si det, men jeg er redd du har rett.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...men jeg håper jeg tar grundig feil, og at lovlydige teoretikere som Asbjørn som mener dette er umulig, har rett.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Dette er som om vi skulle konkurrert om en jobb mot en psykopat.
    Den kampen er tapt før man begynner. Ingen kan konkurrere mot noen som ikke følger spilleregler og som har null empati og medmennesklighet!
     
    Sist redigert:

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Biden har da mye kortere vei til seier - men ja alt er mulig
    1603889430495.png
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Eller kanskje sannheten er mere slik
    1603889798969.png
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Som sagt tidligere, jeg blir ikke et kvekk forundra dersom det blir Trumpseier, eller så tett at det krangles så mye om hva resultatet egentlig blir, til at det fremdeles ikke er noen andre enn Trump som er president ved ankomsten av februar.

    Husk at ifølge fornuftige menneskers logiske tankegang burde Trump ha vært i fengsel nå, eller i det minste avsatt. Det skjedde heller ikke. Så når de samme menneskene tror at den amerikanske befolkningen plutselig har fått opp øya, og at valgmanipulatorene ikke klarer å kødde til resultatet tilstrekkelig for å sørge for en ny Trumpseier.... vel, velkommen til virkeligheten. Vi snakkes neste uke.
    Ja han er vel både tiltalt, dømt, avsatt, fenglset og ikke minst «Out Tweeted» i denne tråden i snart 4 år nå. Men er enig med deg, dette lukter trøbbel og det blir ikke noe sjokk hvis imbesilen vinner. Det blir en interessant uke, men er redd for at det blir enda verre ukene etter.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Som sagt tidligere, jeg blir ikke et kvekk forundra dersom det blir Trumpseier, eller så tett at det krangles så mye om hva resultatet egentlig blir, til at det fremdeles ikke er noen andre enn Trump som er president ved ankomsten av februar.

    Husk at ifølge fornuftige menneskers logiske tankegang burde Trump ha vært i fengsel nå, eller i det minste avsatt. Det skjedde heller ikke. Så når de samme menneskene tror at den amerikanske befolkningen plutselig har fått opp øya, og at valgmanipulatorene ikke klarer å kødde til resultatet tilstrekkelig for å sørge for en ny Trumpseier.... vel, velkommen til virkeligheten. Vi snakkes neste uke.
    Det som mest tilsier en Trump seier er faktisk at den sittende presidenten som regel blir gjenvalgt for en ny periode.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Før man får for mye panikk over et par målinger som er gunstige for Trump i Florida, så er det også verdt å se på Wisconsin:

    Det var en av statene Trump såvidt vant i 2016.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    He is shot = Han er gåen
    Brekke, dette kan du faktisk ikke være sikker på, i måten dette ble fremlagt.

    Vi kan også si dette på norsk, "jeg følte meg helt skutt" / "jeg var helt skutt", uten at noen tror du har et prosjektil i kroppen. Trump ordla seg ikke som om "he's totally shot", derimot kan det han sa absolutt også tolkes som om at han faktisk har fått kroppen full av bly. Sikkert er det at han ikke la det fram som om Biden bare ble utslitt (som i "helt skutt"), men at han var å anse som indisponibel, og behøvde at visepresidenten overtok. Da holder det ikke en gang å være på sykehus, som vi nettopp har sett.

    Så din tolkning er ikke nødvendigvis korrekt, skjønner du.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Brekke, dette kan du faktisk ikke være sikker på, i måten dette ble fremlagt.

    Vi kan også si dette på norsk, "jeg følte meg helt skutt" / "jeg var helt skutt", uten at noen tror du har et prosjektil i kroppen. Trump ordla seg ikke som om "he's totally shot", derimot kan det han sa absolutt også tolkes som om at han faktisk har fått kroppen full av bly. Sikkert er det at han ikke la det fram som om Biden bare ble utslitt (som i "helt skutt"), men at han var å anse som indisponibel, og behøvde at visepresidenten overtok. Da holder det ikke en gang å være på sykehus, som vi nettopp har sett.

    Så din tolkning er ikke nødvendigvis korrekt, skjønner du.
    Må innrømme at jeg finner det både litt skremmende og facinerende at det ordspillet var alt Brekke klarte å få med seg ut av det innlegget. At han heller ikke har skjønt at tvetydige meldinger for å egge opp sitt publikum er det Trump er best på, er også bittelitt interessant. Kan han ha gått på det mon tro?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Jeg bare skannet titlene og hektet meg mest ved at løgnene fortsetter inn i det siste og om jeg husker rett er DonkeyBoy i ferd med å gå tom for kampanjemidler i Florida. Men ROF videoene er jevnt over bare noen timer gamle så en får anta at de fanger noe selv om de ikke er journalistisk "nøytrale" men heller anti Trump :)

    Florida har vel historisk vært Fuske-stat No. 1 ved pres valg så det er bare å vente å se.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    noe av det mer talentløse fra mannen som likevel ikke kunne


    hva oppnår en med å latteriggjøre en mann, når det er en bevegelse som er i gang. de som tror at alt dette er trumps making, og samtidig mener at fyren er en grønnsak, har kjørt seg rett inn i selvmotsigelsen. det er mye større enn trump.
    Jeg er usikker på om jeg forstår innlegget ditt.
    Mener du at Obama gjør en feil ved å benytte sine talegaver til å kalle en spade for en spade, og bare si det som det er?

    Om noen i historien har brukt sin publisitet og maktposisjon til å fyre oppunder denne forferdelige splittende bevegelsen man ser over store deler av verden, så er da Trump blant de absolutt verste, og, fordi vi har et ekstremt kratfullt mediebilde i 2020, en sånn slagkraft har ingen tidligere hatt tilgang til.

    Da kan jeg ikke se at det på noen måte er feil at Obama benytter sitt navn og sine talenter til å fremheve at ypperstepresten er en svindler. (aka. stating the bloody obvious)

    Og ellers:
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.557
    Antall liker
    15.592
    Torget vurderinger
    2
    Tucker Carlson ser alltid ut som om han støkket sine foreldre mens de har sex.

    Nå påstår han at bevismaterialet han hadde mot Biden er blitt borte i posten. Det er mye latter i USA. "Postvesenet som saboteres av sjefen sjøl, stoler du på det?"
    "Har du aldri hørt om kopimaskiner?"
    "Hva med å ta bilder av dokumentene og sende dem med e-post?"

    osv.

    Tucker hevder nemlig at disse papirkopiene var de eneste som fantes og nå er han, dessverre, ute av stand til å bevise den fryktelige konspirasjonen som ville endret valget.


    Skjermbilde 2020-10-29 kl. 09.30.34.png
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Jeg tror vi må slutte å omtale Il Drumpht som dum. Han er ikke dum! Egosentrisk, uempatisk og bortskjemt ja, ikke dum.

    «Jeg tror jeg har sett flere kameraer enn noe annet menneske i historien», forteller Donald Trump til Bob Woodward i boken Rage. «Jeg får det gratis. Det koster meg ingenting. Det kalles earned media

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn