Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    Tucker Carlson ser alltid ut som om han støkket sine foreldre mens de har sex.

    Nå påstår han at bevismaterialet han hadde mot Biden er blitt borte i posten. Det er mye latter i USA. "Postvesenet som saboteres av sjefen sjøl, stoler du på det?"
    "Har du aldri hørt om kopimaskiner?"
    "Hva med å ta bilder av dokumentene og sende dem med e-post?"

    Tucker hevder nemlig at disse papirkopiene var de eneste som fantes og nå er han, dessverre, ute av stand til å bevise den fryktelige konspirasjonen som ville endret valget.
    De konkluderer vel med massivet fusk med poststemmer basert på denne skandalen regner jeg med
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg er usikker på om jeg forstår innlegget ditt.
    Mener du at Obama gjør en feil ved å benytte sine talegaver til å kalle en spade for en spade, og bare si det som det er?

    Om noen i historien har brukt sin publisitet og maktposisjon til å fyre oppunder denne forferdelige splittende bevegelsen man ser over store deler av verden, så er da Trump blant de absolutt verste, og, fordi vi har et ekstremt kratfullt mediebilde i 2020, en sånn slagkraft har ingen tidligere hatt tilgang til.

    Da kan jeg ikke se at det på noen måte er feil at Obama benytter sitt navn og sine talenter til å fremheve at ypperstepresten er en svindler. (aka. stating the bloody obvious)

    Og ellers:
    Trump har fått til mer på 4 år enn hva Obama fikk til på 8 år. Selvsagt er Obama frempå med sine taleevner.

    Yes, we can, ( but I wouldn't ). Han prøver å gjemme seg bak sabotering fra republikanerne, men vi kan ikke glemme at han hadde 2 år med kongressen bak seg. Han valgte å samarbeide mest mulig med republikanerne, og redde wall street.

    Yes, we can, but I decided against.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Obama klarte ikke engang å trigge borgerkrig i løpet av sine åtte år som president. Det er skuffende. Sånn sett viser Trump seg som et forbilde med sin ekstreme effektivitet.
    Heia Trump!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    9.664
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Han ble ikke blokkert i senatet. Men Obama prøvde å styre ved å oppnå konsensus i vanskelige saker som du selv sier Larson, og ikke ved å bølle seg til triumfer og sette samfunnsgrupper opp mot hverandre, og allikevel er jeg ikke 100% sikker på at jeg er enig med deg. Og Trumps suksesser dreier seg jo i stor grad om å rive ting ned, og ikke om å bygge ting opp? Tror du veksten i konfliktnivå i USA ikke er relatert til presidentens styringsfilosofi?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Four years later, any notion of salvation feels pulled from a fairy tale. The Obamas would not save anyone; Robert Mueller did not save anyone; Ruth Bader Ginsburg and John Lewis are dead, and when they were alive, they weren’t capable of saving anyone either. There were no noble Republicans and too few ferocious Democrats. The fantasy that there are bulwarks in place — individuals or institutions — has been correctly obliterated, leaving little barrier between America’s people and an awareness of their vulnerability to a plunderous ruling class.


     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er usikker på om jeg forstår innlegget ditt.
    Mener du at Obama gjør en feil ved å benytte sine talegaver til å kalle en spade for en spade, og bare si det som det er?
    han kaller ikke spade for en spade; han sier det ikke som det er.

    skal jeg sette det litt på spissen - slik at poenget går lettere inn: det er den fremvoskende fascismen (eller hva nå folk velger å kalle det) som er spaden og tilstandsbeskrivelsen, ikke orangutangen. trump ville ha vært maktesløs uten gop og resten av plyndrerne, selv som president. han ville vært like maktesløs som obama (om han nå noengang var det)…
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Han ble ikke blokkert i senatet. Men Obama prøvde å styre ved å oppnå konsensus i vanskelige saker som du selv sier Larson, og ikke ved å bølle seg til triumfer og sette samfunnsgrupper opp mot hverandre, og allikevel er jeg ikke 100% sikker på at jeg er enig med deg. Og Trumps suksesser dreier seg jo i stor grad om å rive ting ned, og ikke om å bygge ting opp? Tror du veksten i konfliktnivå i USA ikke er relatert til presidentens styringsfilosofi?
    Du tror vel ikke formålet til trump og GOP er å bygge ting opp? Det er å karre til seg mest mulig ressurser. Det er å endre USA. USA anno 2020 er helt ulikt USA 2016. 2016-Erato ville ikke trodd hvor USA ville være i 2020. Så mye har Trump oppnådd.

    Trump har skyhøy score på måloppnåelse.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.627
    Antall liker
    15.703
    Torget vurderinger
    2
    Four years later, any notion of salvation feels pulled from a fairy tale. The Obamas would not save anyone; Robert Mueller did not save anyone; Ruth Bader Ginsburg and John Lewis are dead, and when they were alive, they weren’t capable of saving anyone either. There were no noble Republicans and too few ferocious Democrats. The fantasy that there are bulwarks in place — individuals or institutions — has been correctly obliterated, leaving little barrier between America’s people and an awareness of their vulnerability to a plunderous ruling class.


    På tide med replay av l'Etat Generaux i Jeu de Paume, 1789.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.482
    Torget vurderinger
    4
    Du tror vel ikke formålet til trump og GOP er å bygge ting opp? Det er å karre til seg mest mulig ressurser. Det er å endre USA. USA anno 2020 er helt ulikt USA 2016. 2016-Erato ville ikke trodd hvor USA ville være i 2020. Så mye har Trump oppnådd.

    Trump har skyhøy score på måloppnåelse.
    Akkuratt det håper jeg demokratene lærer av hvis de vinner både presidentskapet og senatet. Kjør på med "brut force" og vals over republikanerne. la makta råde.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    Det finnes ikke bare meningsmålinger, det er også et svært aktivt betting-marked for dette. Basert på dagens odd så vil man, om man setter 10 dollar på den ene eller andre vinne 5.7 om Biden vinner eller 13 om Trump vinner (det er aggregerte odds, det er mulig å få noe bedre/dårligere payoff avhengig av hvor man plasserer veddemålet). Dårligst betalt for Trump er 11 mot 5 for Biden.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Yap! Stem på Lucifer! Han er bare litt misforstått!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Trump har fått til mer på 4 år enn hva Obama fikk til på 8 år. Selvsagt er Obama frempå med sine taleevner.

    Yes, we can, ( but I wouldn't ). Han prøver å gjemme seg bak sabotering fra republikanerne, men vi kan ikke glemme at han hadde 2 år med kongressen bak seg. Han valgte å samarbeide mest mulig med republikanerne, og redde wall street.

    Yes, we can, but I decided against.
    1. Mitt innlegg var ikke et innlegg for Obamas presidentskap, det ble ikke nevnt med ett eneste ord

    2. Mitt innlegg var for å si at Obama har sånn omtrent 100% rett i det han sier i den aktuelle saken, og han er god til å prate for seg, den mannen

    3. Dersom du anser at det å reversere en Obama-indusert sak = å sette i gang saken i forrige presidentperiode, kan vi enes om at Trump har fått til mer. Men jeg hører med blant dem som mener at å rive et hus, ikke er like fint og flott som å prosjektere, tegne og bygge et nytt hus. Så i min verden har ikke Trump fått til så mye annet enn faenskap. Dessuten mener jeg fortsatt at Trump er både kunnskapsløs og dum, med det unntak at han har en utrolig teft for å skryte uhemmet av seg selv og alt han er verdt.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    1. Mitt innlegg var ikke et innlegg for Obamas presidentskap, det ble ikke nevnt med ett eneste ord

    2. Mitt innlegg var for å si at Obama har sånn omtrent 100% rett i det han sier i den aktuelle saken, og han er god til å prate for seg, den mannen

    3. Dersom du anser at det å reversere en Obama-indusert sak = å sette i gang saken i forrige presidentperiode, kan vi enes om at Trump har fått til mer. Men jeg hører med blant dem som mener at å rive et hus, ikke er like fint og flott som å prosjektere, tegne og bygge et nytt hus. Så i min verden har ikke Trump fått til så mye annet enn faenskap. Dessuten mener jeg fortsatt at Trump er både kunnskapsløs og dum, med det unntak at han har en utrolig teft for å skryte uhemmet av seg selv og alt han er verdt.
    Med samme resonnement kan vi si at Erna har fått til svært lite mens hun er statsminister.

    Hun har bygget ned velferden, solgt/gitt bort statlige ressurser til private, gitt massive skattelette, privatisert, bygget opp byråkratiene, ansatt direktører over en lav sko. Forskjellene øker dramatisk.

    Erna river de norske hus ned, vegg for vegg.

    Det handler om perspektiv. Du kan ikke bedømme Ernas måloppnåelse på målene til Rødt. Man må bedømme Erna på mål satt av Høyre.
    Så man kan selvsagt ikke bedømme Trump etter målene demokratene har, eller rødt, arbeiderpartiet, høyre eller sosialdemkrater generelt.


    Trump har flyttet det politiske bildet i USA massivt til Høyre på sine 4 år. Det er en mye høyere måloppnåelse enn hva stakkarslige Obama klarte på sine 8 år. Obama klarer å snakke for seg, men det eneste han maktet var å drone-bombe afghanistan og lyve "yes, we can" når han ingen endring ville gjøre.

    Obama's stakkarslige gjennomføringsevne gjorde at den jevne statsborger var lydhør for svindleren Trumps "drain the swamp".


    Obama var god til å snakke for seg, sa de rette tingene på den rette måten, men fikk ikke til en dritt. Trump er ikke god til å snakke for seg og har fått til en hel masse. Trump er verken kunnskapsløs eller dum. Da ville han aldri ha kommet dit han er i dag.

    Trump har massiv måloppnåelse, og målet er å karre til seg mest mulig ressurser for seg selv og sine (GOP) velgjørere. Metoden er splitt og hersk.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok av mennesker som både er kunnskapsløse og dumme, som klarer å brenne ned hus uten store problemer.
    Det at andre, både kunnskapsrike og smarte mennesker, ikke klarer å bygge de opp igjen like fort som han selv klarer å brenne de ned, betyr vel ikke at de utretter mindre..?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Første president på 40 år som ikke har startet en militær konflikt og har i tillegg klart å forbedre forholdet til Nord-Korea foruten fredsavtalene nå med flere arabiske land og Israel. Skal riktig nok sies at bl.a. Tony Blair har også vært en viktig bidragsyter til fredsavtalene i Midtøsten.

    Når Hilde Frafjord Johnson spilte en viktig rolle i fredsavtalen mellom Sudan og Sør Sudan fikk det stor oppmerksomhet både i Norge og internasjonalt. Fredsavtalen mellom Sudan og Israel blir derimot nesten oversett. Det er utrolig. Nå kan forøvrig også Libanon være på vei til å inngå fredsavtale med Israel. Største trusselen for fred i verden nå virker å være Erdogan og Tyrkia.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.482
    Torget vurderinger
    4
    Ulike syn på Nord Korea


    A third meeting, in Vietnam, ended in stalemate after Kim insisted that all the sanctions the U.S. has imposed on Pyongyang be lifted before North Korea committed to eliminate its nuclear arsenal.
    Since then, there has been little active public dialogue between Washington and Pyongyang. However, North Korea's statement Friday appeared to indicate that relations between the two administrations had deteriorated beyond repair.
    "Never again will we provide the U.S. chief executive with another package to be used for achievements without receiving any returns," Ri said, referring to Trump.
    "Nothing is more hypocritical than an empty promise."

    Despite the diplomatic energy Trump poured into North Korea, the country has continued to test long-range ballistic missiles. When Trump signed the agreement with Kim in 2018, political scientists warned that the accord fell short of previous international accords and lacked a concrete roadmap for North Korea's denuclearization.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Det er nok av mennesker som både er kunnskapsløse og dumme, som klarer å brenne ned hus uten store problemer.
    Det at andre, både kunnskapsrike og smarte mennesker, ikke klarer å bygge de opp igjen like fort som han selv klarer å brenne de ned, betyr vel ikke at de utretter mindre..?
    Men Obama valgte da ikke å bygge opp noe? Han valgte avkastning til wall street etter å ha blitt valgt inn på progressive "change" og "yes, we can". Hvermannsen har ikke hatt reallønnsvekst siden 70-tallet. Rikingene putter mer og mer rett i lommen, noe som skjer på både demokratenes og republikanernes vakt.

    Obama kastet smuler til befolkningen gjennom Obama-care.

    Hadde Obama faktisk fulgt opp "change" og "yes, we can" så ville ikke Trump vært valgt i dag.



    Trump-karakteren vi ser er kanskje kunnskapsløs og dum, men det er idioti å undervurdere mannen bak tv-personaliteten.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.482
    Torget vurderinger
    4
    Det som er litt motstridene er jo at Obama blir beskyldt for ikke ha utført en dritt mens Trump får masse kred for å rive ned alt faenskapet Obama gjorde sånn grovt forenklet.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Med samme resonnement kan vi si at Erna har fått til svært lite mens hun er statsminister.

    Hun har bygget ned velferden, solgt/gitt bort statlige ressurser til private, gitt massive skattelette, privatisert, bygget opp byråkratiene, ansatt direktører over en lav sko. Forskjellene øker dramatisk.

    Erna river de norske hus ned, vegg for vegg.

    Det handler om perspektiv. Du kan ikke bedømme Ernas måloppnåelse på målene til Rødt. Man må bedømme Erna på mål satt av Høyre.
    Så man kan selvsagt ikke bedømme Trump etter målene demokratene har, eller rødt, arbeiderpartiet, høyre eller sosialdemkrater generelt.


    Trump har flyttet det politiske bildet i USA massivt til Høyre på sine 4 år. Det er en mye høyere måloppnåelse enn hva stakkarslige Obama klarte på sine 8 år. Obama klarer å snakke for seg, men det eneste han maktet var å drone-bombe afghanistan og lyve "yes, we can" når han ingen endring ville gjøre.

    Obama's stakkarslige gjennomføringsevne gjorde at den jevne statsborger var lydhør for svindleren Trumps "drain the swamp".


    Obama var god til å snakke for seg, sa de rette tingene på den rette måten, men fikk ikke til en dritt. Trump er ikke god til å snakke for seg og har fått til en hel masse. Trump er verken kunnskapsløs eller dum. Da ville han aldri ha kommet dit han er i dag.

    Trump har massiv måloppnåelse, og målet er å karre til seg mest mulig ressurser for seg selv og sine (GOP) velgjørere. Metoden er splitt og hersk.
    Obama var en svak president, hva så, jeg har ikke sagt ett eneste ord om hans presidentperiode, hvem diskuterer du dette med? :)

    Jeg begriper dog ikke din sammenligning med Erna Solberg, som rent faktisk lever og arbeider i et velfungerende parlamentarisk system, og dermed ikke har muligheten til å ødelegge like mye som POTUS, uansett hvem han(!) måtte være.

    Uansett hvilket perspektiv jeg finner fram fra mitt ganske tolerante verdensbilde, kan jeg ikke med min beste vilje se at Trump har planlagt og gjennomført noe som helst, annet enn ødeleggelse av det andre har satt i stand. Mannen er en tosk, uavhengig av perspektiv. Jeg digger at selveste Larson nå argumenterer for DJ Trumps gjennomføringsevne! :D

    Enig med siste linje. Det å ha som mål å skaffe seg selv publisitet og selvhevdelse får han til, drittsekken.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    jeg snakker om måloppnåelse, kasol.

    Obama fikk ikke gjort en dritt av hva han sa han ønsket.
    Trump får gjennom enormt mye av hva han og GOP ønsker.

    Har USA blitt et bedre sted under Trump? Alldeles ikke. og det har jeg aldri hevdet.

    Har Trump fått gjennom ønsket politikk? Helt klart. Mer ressurser til de som har mye fra før. Og å karre til seg litt til seg selv.

    Har Trump vært en god president? Helt klart ikke. Bør Trump gjenvelges? helt klart ikke. Har han fått gjennomført GOP-politikk? ubestridt JA.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    Fra et nyhetsbrev jeg abonnerer på:

    In finance terms, you would say that the implied volatility of this election is high. Which is interesting, because the volatility of Trump’s approval ratings over the last four years is nonexistent.

    Some people like Trump, some people hate Trump, and nobody has really changed their minds. Other presidents saw wild swings in their approval ratings during their terms


    .....

    I will leave you with a thought. Turnout is projected to be at 65% this election, the highest since 1908. Lots of people think that high turnout is a good thing—it means that people are politically engaged.

    I’ll take the other side of that view. I think that high turnout is a very bad thing. The most peaceful, productive times in our history were when people were completely disengaged from politics because it had no bearing on their daily lives.

    In 1996, the year of the Macarena, turnout was an abysmally low 49%. It also preceded a period of rising stocks, huge technological advancement, and general happiness.

    Paraphrasing Hegel, the happiest times are the times in which the pages of history are blank.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok av mennesker som både er kunnskapsløse og dumme, som klarer å brenne ned hus uten store problemer.
    Det at andre, både kunnskapsrike og smarte mennesker, ikke klarer å bygge de opp igjen like fort som han selv klarer å brenne de ned, betyr vel ikke at de utretter mindre..?
    jeg trodde vi snakke om å demontere et lands institusjoner
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.482
    Torget vurderinger
    4
    tja han gjorde da noe selv Larson sikkert ikke ser på det som noe å ha på CV'n
    1. Passed Health Care Reform
    2. Rescued the Economy
    3. Passed Wall Street Reform
    4. Negotiated a Deal to Block A Nuclear Iran
    5. Secured U.S. Commitment to a Global Agreement on Climate Change
    6. Eliminated Osama bin Laden
    7. Ended U.S. Combat Missions in Iraq and Afghanistan
    8. Turned Around the U.S. Auto Industry
    9. Repealed “Don’t Ask, Don’t Tell’’
    10. Supported Federal Recognition of Same-Sex Marriages
    11. Reversed Bush Torture Policies
    12. Established Rules to Limit Carbon Emissions from Power Plants
    13. Normalized Relations with Cuba
    14. Put Medicare on Sounder Financial Footing
    15. Protected DREAMers from Deportation
    16. Established Net Neutrality
    17. Protected Two Liberal Seats on the U.S. Supreme Court
    18. Boosted Fuel Efficiency Standards
    19. Kicked Banks Out of Federal Student Loan Program, Expanded Pell Grant Funding
    20. Improved America’s Image Abroad
    21. Left His Mark on the Federal Judiciary
    22. Diversified the Federal Bureaucracy
    23. Passed Fair Sentencing Act
    24. Revived the Department of Justice’s Civil Rights Division
    25. Expanded Wilderness and Watershed Protection
    26. Gave the FDA the Power to Regulate Tobacco
    27. Trimmed and Reoriented Missile Defense
    28. Kick-started Clean Energy Investment
    29. Reduced the Threat from Nuclear Weapons
    30. Passed Credit Card Reforms
    31. Cut Veteran Homelessness by Half
    32. Enacted Government Surveillance Reform
    33. Expanded Overtime Pay
    34. Cracked Down on Bad For-Profit Colleges
    35. Cut the Deficit
    36. Created the College Scorecard
    37. Improved School Nutrition
    38. Expanded the Definition of Hate Crimes
    39. Recognized the Dangers of Carbon Dioxide
    40. Strengthened Women’s Right to Fair Pay
    41. Secured the Removal of Chemical Weapons from Syria
    42. Protected LGBTQ Americans From Employment Discrimination
    43. Reduced Discrimination Against Former Prisoners in Federal Hiring
    44. Won Major Victories Against Housing and Mortgage Discrimination
    45. Expanded Broadband Coverage
    46. Expanded Health Coverage for Children
    47. Improved Food Safety
    48. Let the Space Shuttle Die and Killed the Planned Moon Mission
    49. Rebuilt and Fortified the Gulf Coast post-Katrina
    50. Avoided Scandal
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Obama var en katastrofe for USA. En mann som skulle få til endring for vanlige folk. For første gang en farget mann i det hvite hus økte forventningene. Obama var nok dråpen som begeret til å flyte over, håpet som brast, og gjorde det mulig for en som Trump til å bli president.
    Trump får nok fire nye år.

    Vi er forøvrig på tur i samme retning her i Europa......
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    jeg snakker om måloppnåelse, kasol.

    Obama fikk ikke gjort en dritt av hva han sa han ønsket.
    Trump får gjennom enormt mye av hva han og GOP ønsker.

    Har USA blitt et bedre sted under Trump? Alldeles ikke. og det har jeg aldri hevdet.

    Har Trump fått gjennom ønsket politikk? Helt klart. Mer ressurser til de som har mye fra før. Og å karre til seg litt til seg selv.

    Har Trump vært en god president? Helt klart ikke. Bør Trump gjenvelges? helt klart ikke. Har han fått gjennomført GOP-politikk? ubestridt JA.
    Nei. Trump har derimot tatt GOP som gissel, og skapt "Trumpisme" i stedet for politikk. Han har dratt med seg familien inn i styre og stell. Han har økt utenlandsgjelda og senket skattene til de rikeste, trukket USA fra internasjonalt samarbeide, samt fjernet det aller meste som tross alt ble skapt under Obama-perioden.
    Og EDIT: Han har også gjort konspirasjonsteorier til en del av styre og stell, samt bakgrunn for sine avgjørelser og synspunkter på verden generelt og USA spesielt.

    Merk det følgende: I løpet av Obamas periode var økonomien i jevn vekst i 8 år, og GOP / DEM satt begge i "ledergruppa", fordi POTUS ønsket å samle nasjonen, roe gemyttene. Alt det er nå borte. USA har blitt a shithole country. Det er gjennomførsingsevne, det.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Første president på 40 år som ikke har startet en militær konflikt og har i tillegg klart å forbedre forholdet til Nord-Korea foruten fredsavtalene nå med flere arabiske land og Israel. Skal riktig nok sies at bl.a. Tony Blair har også vært en viktig bidragsyter til fredsavtalene i Midtøsten.

    Når Hilde Frafjord Johnson spilte en viktig rolle i fredsavtalen mellom Sudan og Sør Sudan fikk det stor oppmerksomhet både i Norge og internasjonalt. Fredsavtalen mellom Sudan og Israel blir derimot nesten oversett. Det er utrolig. Nå kan forøvrig også Libanon være på vei til å inngå fredsavtale med Israel. Største trusselen for fred i verden nå virker å være Erdogan og Tyrkia.
    du fikk ikke tid til å lese denne…
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    angående å "ikke ha startet en krig ennå"

    Han prøvde så godt han kunne i Iran da han lå litt tynt an med tanke på impeachmentprosessen, men Iran nekta å bite på agnet.
    Han satte inn både militære styrker og et nyopprettet hemmelig politi i krig mot sine egne borgere, og heller fremdeles bensin på bålet som fort kan føre til en faktisk borgerkrig. Hva som skjer etter neste uke kan bli i overkant spennende.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Obama var en katastrofe for USA. En mann som skulle få til endring for vanlige folk. For første gang en farget mann i det hvite hus økte forventningene. Obama var nok dråpen som begeret til å flyte over, håpet som brast, og gjorde det mulig for en som Trump til å bli president.
    Trump får nok fire nye år.

    Vi er forøvrig på tur i samme retning her i Europa......
    Jobbet en god del i USA i Obama-perioden. Inntrykket mitt er egentlig at problemet for en stor del hadde slått rot en god stund før Obama tiltrådte. Spesielt middelaldrende menn var veldig eksplisitte på at "presidenten tar pengene våre", og det var virkelig problematisk å diskutere poltikk på et åpent vis. Med unntak av unge amerikanere av alle kjønn, som var ekstremt underernært på åpne meningsutvekslinger, og dermed elsket å snakke med europeere, som har en helt annen oppdragelse med hensyn til saklig uenighet.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Nei. Trump har derimot tatt GOP som gissel, og skapt "Trumpisme" i stedet for politikk. Han har dratt med seg familien inn i styre og stell. Han har økt utenlandsgjelda og senket skattene til de rikeste, trukket USA fra internasjonalt samarbeide, samt fjernet det aller meste som tross alt ble skapt under Obama-perioden.
    Merk det følgende: I løpet av Obamas periode var økonomien i jevn vekst i 8 år, og GOP / DEM satt begge i "ledergruppa", fordi POTUS ønsket å samle nasjonen, roe gemyttene. Alt det er nå borte. USA har blitt a shithole country. Det er gjennomførsingsevne, det.
    Trump har ikke tatt noen som gissel. Ikke i det hele tatt. GOP har gått inn med vidåpne øyner. De har valgt Trump, fordi det har gitt dem makt til å gjennomføre.

    GOP har ved ethvert veikryss hatt muligheten til å si stans. De hartatt det aktive valget i å ikke stoppe Trump. Det er mer sannsynlig at Trump er en puppet for mørkere krefter innad i GOP. Trump er en frontperson til å fjerne oppmerksomheten fra endringene som skjer.

    GOP fikk sin skattelette og litt collateral damage tåler de. Er tross alt noen andre som plukker opp regningen.

    ___________

    Ja, Demokratene satte GOP i ledergruppen og takken var at GOP lammet dem når demokratene tapte kongressen. Det var et massivt selvmål fra Obama og demokratene. Og en solid gevinst for GOP som har båret enorme frukter.

    Økonomien var i vekst, men for hvem, Disqutabel? Wall Street har gått så det suser. Hva med hvermannsen? Hvermannsen må jobbe 3 jobber med 70 timers arbeidsuker bare for å leve. Hva betyr økonomien når du ikke har reallønnsvekst.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Trump har ikke tatt noen som gissel. Ikke i det hele tatt. GOP har gått inn med vidåpne øyner. De har valgt Trump, fordi det har gitt dem makt til å gjennomføre.

    GOP har ved ethvert veikryss hatt muligheten til å si stans. De hartatt det aktive valget i å ikke stoppe Trump. Det er mer sannsynlig at Trump er en puppet for mørkere krefter innad i GOP. Trump er en frontperson til å fjerne oppmerksomheten fra endringene som skjer.

    GOP fikk sin skattelette og litt collateral damage tåler de. Er tross alt noen andre som plukker opp regningen.

    ___________

    Ja, Demokratene satte GOP i ledergruppen og takken var at GOP lammet dem når demokratene tapte kongressen. Det var et massivt selvmål fra Obama og demokratene. Og en solid gevinst for GOP som har båret enorme frukter.

    Økonomien var i vekst, men for hvem, Disqutabel? Wall Street har gått så det suser. Hva med hvermannsen? Hvermannsen må jobbe 3 jobber med 70 timers arbeidsuker bare for å leve. Hva betyr økonomien når du ikke har reallønnsvekst.
    Ikke veldig uenig i dette.

    Det jeg mener med at Trump har tatt GOP som gissel, er at det de gikk inn i med åpne øyne, har vist seg å komme tilbake på dem som et tonn murstein. Det har skapt splittelse også innad i GOP, i så stor grad at de er blitt handlingslammet, det er ingen som satser sin karriere på å felle idioten. Men det er som kjent mange innad i GOP som ser fram til den dagen, denne galskapen ikke rir partiet mer. (Lincoln Project er ett eksempel). Det har nå endt med at GOP ikke har noe offisielt program, det styres etter innfallsmetoden der Kong Donald til en hver tid bestemmer retningen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn