erato
Æresmedlem
Sharpies er tilbakevist for lengst. At noen fortsatt deler den, og at noen tror på den, viser bare hvorfor noen fortsetter å produsere slikt, nemlig at det er fordi de virker, ikke at de er sanne.
Det sier vel sitt at han er med i det hele tatt, til Pennsylvania. Det er ikke akkurat A-laget.Er det virkelig noen som bryr seg om hva Rudy Giuliani sier mere? Mannen er jo tatt i den ene løgnen etter den andre, selv på Fox!
Den gangen funket det jo.Det sier vel sitt at han er med i det hele tatt, til Pennsylvania. Det er ikke akkurat A-laget.
Til Florida i 2000 kom James Addison Baker III med to fly fylt med advokater ... for å stanse omtellingen. Da snakker vi kanoner.
Det største valgfusket er jo å forsøke å stoppe opptellingen. Verdt å merke seg er at om dette hadde blitt gjort i 2016 hadde Hillary vært president. Viser bare hvor prinsipp- og skruppelløs fyren er.Det er din "spådom" og den skal du for ha. Men det kan også tenkes at valgfusk/feil og usannheter viser seg å komme fra venstresiden. Jeg konkluderer ikke enda som mange av dere. At Trump oppfører seg til tider som en unge er ikke ensbytende med forsøk på valgfusk og fascisme. Det er mye spekulasjoner i begge retninger. Time will show.
Det rare er at "basen" ikke ser dette. Dessverre for Trump-kampanjen ser dommerne i de ulike delstatene det -- også dommere som er utnevnt av republikanerne.Det er også ganske tydelig at trumpistene krever øyeblikkelig stopp i tellingen hvis Trump leder og demokratene tar innpå (PA, GA), men «count every vote» og omtelling der det er motsatt (AZ, NV). Litt vanskelig å se noen annen konsistens der.
At republikanerne er villige til å vinne med alle mulige midler er vel ikke noe nytt. For mange er det også hva som tiltrekker dem til partiet.de ser det nok, det er bare helt uinteressant; en skal vinne med alle mulige midler, ikke være konsistent i huet.
Du får vente å se.Ok, så fortell meg/oss hvilke ting som tyder på det?
12 av 15.Jeg klarte ingen...QUIZ: Who said it? Trump, Hitler, Mussolini or Stalin?
Donald Trump is a blowhard, but Stalin, Hitler and Mussolini were maniacal dictators. Surprisingly, they don’t sound all that different. Can you tell them apart?interactive.nydailynews.com
Hvorfor skal vi vente å se? Du har tydeligvis fakta som tyder på valgfusk. Eller ikke. Jeg heller til "ikke", siden du ikke er i stand til å forklare hvorfor du tror på det.Du får vente å se.
Det er ingen tvil om at alle lovlige stemmer skal telles. Det er rettferdighet. Jeg regner som vanlig med at Trumps uttalelser der er vridd på eller tatt ut av samenheng.Det er også ganske tydelig at trumpistene krever øyeblikkelig stopp i tellingen hvis Trump leder og demokratene tar innpå (PA, GA), men «count every vote» og omtelling der det er motsatt (AZ, NV). Litt vanskelig å se noen annen konsistens der.
Det viser bare hvor veldig feil du/dere tar.At republikanerne er villige til å vinne med alle mulige midler er vel ikke noe nytt. For mange er det også hva som tiltrekker dem til partiet.
Det var jo formelt sett ikke noe galt ved utnevnelsen av den siste høyesterettsdommeren. Det står ingen ting i lovverket om at man ikke kan utnevne en ny høyesterettsdommer rett før et valg. Det som var galt var McConnels håndtering av den tilsvarende saken under Obama da han brukte argumentet med at det er feil å utnevne en ny dommer rett før et valg og dermed nektet å ta saken opp til avstemming i Senatet.Tankerekken til GOP er at et valg går bare ærlig for seg hvis de vinner. Taper de så er det juks og bedrag.
GOP driter totalt i spillereglene. Det har de vist gang på gang, senest ved høyesterettsdommeren. Det eneste som betyr noe for dem er makt.
Eller at prosessen blir bekreftet som sannferdig? Det er det beste resultatet, for det vil vise at folk kan ha tillit til prosessen.Og det er rettferdighet når juks blir avslørt.
Det er det neppe, men når det hele utgår fra en grunnlov fra 1700-tallet så blir resultatet deretter.Hele stemmesytemet der borte virker på meg nermest lagt opp til mulgheter for juks.
Kommer aldri til å skje. Det kreves 3/4 flertall for å justere grunnloven og sjansen for at det skjer er lik null. Alternativt kan man selvsagt forsøke å få delstater og valgdistrikter til å innse og enes om at det er i alles interesse at alt gjøres likt overalt....og sjansen for at det skjer er betydelig mindre enn null.Dette bør vere noe de tar tak i til neste valg.
Selvsagt. Det er alltid omtelling i flere stater ved valg i USA.Jeg tror det blir omtelling i mange stater.
Det er allerede mengder av observatører som følger opptellingene tett og har vært det hele tiden. Mange steder så mange at det sinker opptellingen betydelig.Og der må vere mengder av observatører som følger det tett.
formelt meg her og formelt meg der.Det var jo formelt sett ikke noe galt ved utnevnelsen av den siste høyesterettsdommeren. Det står ingen ting i lovverket om at man ikke kan utnevne en ny høyesterettsdommer rett før et valg. Det som var galt var McConnels håndtering av den tilsvarende saken under Obama da han brukte argumentet med at det er feil å utnevne en ny dommer rett før et valg og dermed nektet å ta saken opp til avstemming i Senatet.
Vi får håpe at McConnell blir stemt ut av Senatet - det kan se ut som om det kan gå mot omvalg i hans hjemstat, da man må få over 50% av stemmene, noe det kan virke som om han ikke har fått.
formelt meg her og formelt meg der.
Når man argumenterer for ett sett med spilleregler i opposisjon så skal man ikke snu 100 % på flisa når man selv sitter i posisjon få år etter.
Spillereglene som GOP følger heter makt. Alle mulige midler man kan slippe unna med er tillatt. Demokratene følger andre spillerregler og tror GOP spiller etter de samme. Når de går lavt skal vi gå høyt. <-- Veien til å tape valg i USA.
Dette er det faktisk forholdsvis lett å sjekke!Jeg regner som vanlig med at Trumps uttalelser der er vridd på eller tatt ut av samenheng.
Løgn har gode kår i politisk maktkamp. Det har du rett i. Uavhengig av hvilken kandidat man holder med burde det være mulig å være enige om at valgobservatører skal ha mulighet til å observere.Er det virkelig noen som bryr seg om hva Rudy Giuliani sier mere? Mannen er jo tatt i den ene løgnen etter den andre, selv på Fox!
Dette er det faktisk forholdsvis lett å sjekke!
Twitter er en fin ting slik. Ufiltrert, rett fra mannens egen overopphetede tommelfingre. Det er også video og lydopptak av hva han har stått og sagt foran hel hel flaggborg i Det Hvite Hus. Hvis presidenten i en annen bananrepublikk hadde sagt noe lignende under et valg ville amerikanske og andre internasjonale valgobservatører slått full alarm.Dette er det faktisk forholdsvis lett å sjekke!
Forklar meg dette med den allmektige en gang til....Da er jo saken klar: hvis Biden blir erklært som vinner må det være et bevisst forsøk på å snyte Jesus for seieren.