En amerikaner bosatt på Inderøya sier det slik:
"- Trump er ikke ideologisk, han er forretningsmann. Ja vel er han en rasist, men han er ikke engang en engasjert rasist, han er en kynisk rasist. Det gode med Trump, hvis det finnes en god ting med ham, er at han ikke bryr seg om utenrikspolitikk. Han har ikke noe mål om å invadere noen, han gir blanke i det, han tenker ikke slik, han vil bare gjøre forretninger som han kan tjene penger på."
Trump har ingen annen politikk enn å gjøre ting som kan gagne ham økonomisk. Han er kynisk - kan det gagne meg økonomisk er jeg for, hvis ikke er jeg mot. Ingen utenrikspolitikk. Mange sier at han ikke har startet noen kriger, og det er jo sant. Han har lagt seg flat for de som kan smøre ham og gi ham støtte når han trenger det. Da kan de gjøre som de vil. Israel kan styre på og gjøre det de vil. Palestinerne bryr Trump seg mindre om - de har ikke noe som kan hjelpe ham økonomisk. Saudi-Arabia derimot. Afganistan? Hva kan de gjøre for Trump? Ingen ting - trekk styrkene ut. Hvem bryr seg om hva som skjer med Afganistan da? Ikke Trump i hvert fall. Han er ekstremt selvsentrert og akkurat nå er han livredd for hva som kan skje med ham når han ikke lenger er president. Da må han plutselig stå ansvarlig for all gjelden han har, gjeld han høyst sannsynlig ikke har økonomi til å betjene.
Han har brukt presidentembetet til å bedre sin egen økonomi, men han trodde det skulle bli lettere enn det ble, og han har ikke fått forsynt seg nok.