Når det gjelder Krim så må jeg innrømme at jeg følte meg som en paria i og med at jeg mente at russerne hadde et godt poeng...
Ja. og du hadde blitt skutt rett ned her inne av alle de pro-USA folkene her inne.
Når Vesten blander seg inn i Ukrainsk indre anliggende så sier det seg selv at Russland sikrer sin søndre flanke.
Vesten ønsket Ukraina inn i EU og USA ønsket svartehavsflåtebasen i Sevastapol. CIA var dypt involvert. Vesten endte opp med å tape sitt høye spill, men som alltid med vesten så er slagmarken et annet sted. Slaget står aldri vestlig jord. Afghanistan, Libya, jugoslavia, Syria, Irak. Nå er det i Øst-Ukraina. Vesten har intet å tape på å fyre opp stemningen. Sånn utover at de prøver å ta krigen til oss igjen etterpå da ved terrorhandlinger. 9/11 var en direkte følge av USAs krigføring gjennom proxy i Afghanistan. London-terroren var en direkte følge av UKs krigføring i midtøsten.
Kanskje vesten skal slutte og overlate folks skjebne til seg selv så vil folk ikke bli radikalisert av å miste sin søster, sin fetter og kusine.
Krims befolkning er 80-90 % russisk. Aldri i livet at de ville godta et liv der Russland blir fienden. Så det var en no-brainer at russland tok over. Spesielt når flåtebasen ligger der den ligger.
PS!
Sovjet var vår fiende, fordi USAs propaganda sa så. Nå er det Russland som arvet dette fiendebildet. Alt hva Russland gjør er feil og vi skal være redd for at de skal invadere oss. Alt hva USA gjør er helt greit. De er våre allierte. Vi må støtte dem uansett hva.
PSS!
Hovedfienden er egentlig en helt annen. Og den heter våpenprodusentene.