Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Neida, det krever ikke profetiske evner for å skjønne at Trump og hans minions er langt ute å kjøre.
    Det er stort sett bare du som ikke skjønner det.
    Du kommer til å bli veldig overasket fremover.
    Jeg anslår en periode på kanskje en mnd eller 2 der ting blir rimelig bananas.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    På tide jeg begynner å lese ørlite av hva du skriver,for du har noen profetiske gullkorn.
    Dette tror jeg er så sant. Mange stygge avsløringer på vei. Kanskje ikke slike som du tror.

    Der var defintivt innleide antifa og blm,eller anarkister/kommunister med andre ord, i front mot "sperringene og politi" .
    Hvorfor var der " 7 " politimenn når det var addresert at der kom til å komme kanskje 1 mill eller mer "farlige" Trump støttespillere?
    Og der var et hav av folk.Fredelige folk.Folk som sang og ba til Gud om at rettferdighet må komme. Andre som bare er opptatt av ekte demokrati og at det er viktig at når man stemmer så skal alle ekte stemmer telles.

    Men å vise de over millionen fredelige som var til stede i Capitol Hill den dagen unnlater pressen med en grusom agenda å nevne. Pressen graver sin egen grav dypere og dypere. De burde vert avslørt for lenge siden. Jeg har vert naiv.Fryktelig naiv. Nå skal det stilles mer krav.
    Viss dere har interesse av det finner dere flere filmklipp som viser at "politifolkene" som var tilstede åpner opp de patetiske gjerdene og vinker folk inn. Her var det nok hovedsaklig kjøpt og betalte politimenn til showet som fekk vere til stede. Flere,antar de med en ryggrad, ble bedt fra øvre hold om å holde seg hjemme.

    Så spørs det. Var det et forsøk på en insidejob fra venstresiden for å få Trump vekk raskest mulig ?
    Det sies at Trump & Co har fått hendene på Pelosi sin pc. Kan det vere at venstresiden sin hijack plan ble hijacked,og man dermed fekk hendene på den pc'en da kongressbygget ble åpnet opp for showet?
    Flotte greier.

    Hvor var dere forresten,eller ikke minst pressen,når venstreradikale brente ned bygninger,var voldelige,brente biler,prøvde å bryte seg inn i politiske bygg,i månedsvis tidligere i år?

    Jeg har vert naiv. Sendte en mail til VG igår. Får prøve å bli flinkere til slikt. Det er mange som ikke får penger eller oppmerksomhet fra meg fremover. Apple,Facebook,Twitter,de fleste store mediaoperatørene innenlands og utenlands. Og mange jeg har hatt respekt for på HFS tidligere.
    Nå er det vel snart på tide med en tur på brøset, du er jo ikke frisk.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    På tide jeg begynner å lese ørlite av hva du skriver,for du har noen profetiske gullkorn.
    Dette tror jeg er så sant. Mange stygge avsløringer på vei. Kanskje ikke slike som du tror.

    Der var defintivt innleide antifa og blm,eller anarkister/kommunister med andre ord, i front mot "sperringene og politi" .
    Hvorfor var der " 7 " politimenn når det var addresert at der kom til å komme kanskje 1 mill eller mer "farlige" Trump støttespillere?
    Og der var et hav av folk.Fredelige folk.Folk som sang og ba til Gud om at rettferdighet må komme. Andre som bare er opptatt av ekte demokrati og at det er viktig at når man stemmer så skal alle ekte stemmer telles.

    Men å vise de over millionen fredelige som var til stede i Capitol Hill den dagen unnlater pressen med en grusom agenda å nevne. Pressen graver sin egen grav dypere og dypere. De burde vert avslørt for lenge siden. Jeg har vert naiv.Fryktelig naiv. Nå skal det stilles mer krav.
    Viss dere har interesse av det finner dere flere filmklipp som viser at "politifolkene" som var tilstede åpner opp de patetiske gjerdene og vinker folk inn. Her var det nok hovedsaklig kjøpt og betalte politimenn til showet som fekk vere til stede. Flere,antar de med en ryggrad, ble bedt fra øvre hold om å holde seg hjemme.

    Så spørs det. Var det et forsøk på en insidejob fra venstresiden for å få Trump vekk raskest mulig ?
    Det sies at Trump & Co har fått hendene på Pelosi sin pc. Kan det vere at venstresiden sin hijack plan ble hijacked,og man dermed fekk hendene på den pc'en da kongressbygget ble åpnet opp for showet?
    Flotte greier.

    Hvor var dere forresten,eller ikke minst pressen,når venstreradikale brente ned bygninger,var voldelige,brente biler,prøvde å bryte seg inn i politiske bygg,i månedsvis tidligere i år?

    Jeg har vert naiv. Sendte en mail til VG igår. Får prøve å bli flinkere til slikt. Det er mange som ikke får penger eller oppmerksomhet fra meg fremover. Apple,Facebook,Twitter,de fleste store mediaoperatørene innenlands og utenlands. Og mange jeg har hatt respekt for på HFS tidligere.
    Veldig usikker på hvordan og hvorfor det i det hele tatt er fysisk mulig å bli såpass grenseløs som deg RuneS.
    La meg være direkte: Makan til toskeskap møter man kun unntaksvis i et land der folket er såpass godt opplyst som i Norge.

    Som jeg tidligere har nevnt: Det er UMULIG å møte galskap med fornuft, det finnes ikke en ting i verden som kan få disse vrangforestillingene ut av hodet ditt, med mindre du velger det selv.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Veldig usikker på hvordan og hvorfor det i det hele tatt er fysisk mulig å bli såpass grenseløs som deg RuneS.
    La meg være direkte: Makan til toskeskap møter man kun unntaksvis i et land der folket er såpass godt opplyst som i Norge.

    Som jeg tidligere har nevnt: Det er UMULIG å møte galskap med fornuft, det finnes ikke en ting i verden som kan få disse vrangforestillingene ut av hodet ditt, med mindre du velger det selv.
    Ditto
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.396
    Antall liker
    20.829
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En viktig forskjell på mennesket og andre primater er at mennesket er i stand til å skape større organisasjoner enn en flokk. Det gjelder heldigvis ikke alle mennesker.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    På tide jeg begynner å lese ørlite av hva du skriver,for du har noen profetiske gullkorn.
    Dette tror jeg er så sant. Mange stygge avsløringer på vei. Kanskje ikke slike som du tror.

    Der var defintivt innleide antifa og blm,eller anarkister/kommunister med andre ord, i front mot "sperringene og politi" .
    Hvorfor var der " 7 " politimenn når det var addresert at der kom til å komme kanskje 1 mill eller mer "farlige" Trump støttespillere?
    Og der var et hav av folk.Fredelige folk.Folk som sang og ba til Gud om at rettferdighet må komme. Andre som bare er opptatt av ekte demokrati og at det er viktig at når man stemmer så skal alle ekte stemmer telles.

    Men å vise de over millionen fredelige som var til stede i Capitol Hill den dagen unnlater pressen med en grusom agenda å nevne. Pressen graver sin egen grav dypere og dypere. De burde vert avslørt for lenge siden. Jeg har vert naiv.Fryktelig naiv. Nå skal det stilles mer krav.
    Viss dere har interesse av det finner dere flere filmklipp som viser at "politifolkene" som var tilstede åpner opp de patetiske gjerdene og vinker folk inn. Her var det nok hovedsaklig kjøpt og betalte politimenn til showet som fekk vere til stede. Flere,antar de med en ryggrad, ble bedt fra øvre hold om å holde seg hjemme.

    Så spørs det. Var det et forsøk på en insidejob fra venstresiden for å få Trump vekk raskest mulig ?
    Det sies at Trump & Co har fått hendene på Pelosi sin pc. Kan det vere at venstresiden sin hijack plan ble hijacked,og man dermed fekk hendene på den pc'en da kongressbygget ble åpnet opp for showet?
    Flotte greier.

    Hvor var dere forresten,eller ikke minst pressen,når venstreradikale brente ned bygninger,var voldelige,brente biler,prøvde å bryte seg inn i politiske bygg,i månedsvis tidligere i år?

    Jeg har vert naiv. Sendte en mail til VG igår. Får prøve å bli flinkere til slikt. Det er mange som ikke får penger eller oppmerksomhet fra meg fremover. Apple,Facebook,Twitter,de fleste store mediaoperatørene innenlands og utenlands. Og mange jeg har hatt respekt for på HFS tidligere.
    Jesus Christ... som du jo kraftigt bekjenner dig til.......
    Går det virkelig an at være så dum/blottet for alm. intelligens i Skandinavia i år 2021???
    Skremmende.......
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Det er så mye greier i posten din at jeg må nesten svare punkt for punkt.

    Der var defintivt innleide antifa og blm,eller anarkister/kommunister med andre ord, i front mot "sperringene og politi" .
    Sterk påstand. Da må man kunne forvente sterk bevisføring.

    Hvorfor var der " 7 " politimenn når det var addresert at der kom til å komme kanskje 1 mill eller mer "farlige" Trump støttespillere?
    Godt spørsmål. Dette er under etterforskning, så vi får vel vente på bevisføringa fra påtalemyndighetene. Hvis den må kritiseres, så må den kritiseres. Men det er jo helt umulig å forholde seg til grunnløs spekulasjon nå. Dette spørsmålet er med andre ikke "sterk bevisføring" som støtter opp under den sterke påstanden over.

    Men å vise de over millionen fredelige som var til stede i Capitol Hill den dagen unnlater pressen med en grusom agenda å nevne.
    Hva mener du var mest relevant å vise frem i pressen? De hundrevis av opprørerne som brutalt slo seg inn i Capitol, eller en haug med folk som stod i ro?

    Viss dere har interesse av det finner dere flere filmklipp som viser at "politifolkene" som var tilstede åpner opp de patetiske gjerdene og vinker folk inn.
    Trenger strengt tatt ikke være så interessert for å få se disse. De har også blitt diskutert i denne tråden. Som over er spørsmålet hvorfor i alle dager det var så dårlig sikkerhet når Trump har pisket opp stemningen i månedsvis.

    Her var det nok hovedsaklig kjøpt og betalte politimenn til showet som fekk vere til stede. Flere,antar de med en ryggrad, ble bedt fra øvre hold om å holde seg hjemme.
    Ekstremt sterke påstander som trenger ekstremt sterk bevisføring. Men det får vi jo ikke. Kanskje best å se bort fra påstandene da.

    Så spørs det. Var det et forsøk på en insidejob fra venstresiden for å få Trump vekk raskest mulig ?
    Det sies at Trump & Co har fått hendene på Pelosi sin pc. Kan det vere at venstresiden sin hijack plan ble hijacked,og man dermed fekk hendene på den pc'en da kongressbygget ble åpnet opp for showet?
    Flere ekstreme påstander, denne ganga i form av spørsmål. Heller ikke her får vi noen argumentasjon, så det er bare å se bort fra dem.

    Hvor var dere forresten,eller ikke minst pressen,når venstreradikale brente ned bygninger,var voldelige,brente biler,prøvde å bryte seg inn i politiske bygg,i månedsvis tidligere i år?
    Pressen fulgte med med argusøyne. Hvis du ikke har fått det med deg, så sier det strengt tatt mest om deg. (PS: bare et lite antall demonstrasjoner ble destruktive).


    Jeg har vert naiv. Sendte en mail til VG igår. Får prøve å bli flinkere til slikt. Det er mange som ikke får penger eller oppmerksomhet fra meg fremover. Apple,Facebook,Twitter,de fleste store mediaoperatørene innenlands og utenlands. Og mange jeg har hatt respekt for på HFS tidligere.
    Hva skrev du til VG?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Jeg skrev ikke noe om hvem dette var. Du er tydeligvis sikker på at det var en Trump-tilhenger. Det er interessant.
    I det siste så har jeg stort sett ikke lest det du linker til.Gjekk bare utfra at det var som det meste annet du har linket til om dette enmet.

    Det er interesant å se hvordan du har holdt på i denne tråden. Er det lov å spørre hva du jobber med ?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Hver gang jeg modererer noe under Off Topic så blir det reaksjoner, men jeg fristet til å reagere her.

    Rune S kommer med påstander som er avkreftet fra flere hold, og et slikt innlegg oppfordrer til personangrep hvilket allerede har kommet.

    Jeg velger likevel å la det stå, og vær så snill og unngå personangrep og heller debatter selve saken uansett om dere er aldri så uenige.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Interesant hvordan 8000 demonstranter blir til 1 million bare man tror litt på gud
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.290
    Antall liker
    34.835
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Er det lov å spørre hva du jobber med ?
    Det er lov å spørre, og det er lov å la være å svare. Men du kan jo notere deg at jeg jobber i privat industri og har ingen offentlige eller politiske roller lenger. Har vært innom begge deler tidligere, både i Forsvaret og som konservativ politiker, men det er etterhvert ganske mange år siden.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.558
    Antall liker
    15.594
    Torget vurderinger
    2
    Det er mange løgner i innlegget til RuneS, @Høvdingen -- bør slikt få stå? Han må gjerne innbille seg at det var en million fredelige demonstranter der. Arrangøren hadde søkt om tillatelse til 30.000 og det var ca 10.000 til stede i alt. 8.000 av disse satte seg i bevegelse mot Kongressbygningen.

    Utover det er det forstemmende at RuneS lyver og står i som han gjør her inne, men det får være. Jeg bruker ignore og får med meg hva andre siterer.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Interesant.
    Når mennesker skriver at de ønsker at Trump dør av corona,så står det fint.
    I det øyeblikket jeg har skrevet noe hjertefølt frustrasjon,så er det noen som klager.
    Noen som vil komme frem og si hvem de er ?
    Jeg har ikke klaget på et eneste innlegg i min forumkarriere,selv om jeg helt sikkert kunne dratt fornermet kortet i ekstremt mange slike diskusjoner.
    Men jeg kan ikke gjøre så mye fra eller til med hva andre skriver. De må selv stå for det de sier !

    Jeg skrev et viktig innlegg for ikke så lenge om Jesus,som er Sannheten alle mennesker innerst inne trenger,og dagen etter våknet jeg opp til advarsel fra hfs om at jeg måtte akseptere forumets regler.
    For en merkelig verden...
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det er lov å spørre, og det er lov å la være å svare. Men du kan jo notere deg at jeg jobber i privat industri og har ingen offentlige eller politiske roller lenger. Har vært innom begge deler tidligere, både i Forsvaret og som konservativ politiker, men det er etterhvert ganske mange år siden.
    nå må du ikke underslå at du allerede i mange år har vært i forskningsfronten på jomfrufødsler , og om ikke lenge – et par måneders tid, går det rykte om – vil legge frem bevis for at faren til jesus var marx. flere jesusmenigheter har allerede innkalt til tunge- og bønnemøter for å stoppe offentliggjøringen. det ryktes også at flere medlemmer av jesustroen er blitt renegater og sluttet seg til asbjørnianerne; de føler seg nærmere sannheten der, rapporteres det.

    ta spranget, rune s!
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Det er lov å spørre, og det er lov å la være å svare. Men du kan jo notere deg at jeg jobber i privat industri og har ingen offentlige eller politiske roller lenger. Har vært innom begge deler tidligere, både i Forsvaret og som konservativ politiker, men det er etterhvert ganske mange år siden.
    Takk for svar :)

    Jeg er selv selvstendig næringsdrivende,som vel er et ord på det. Aldri vert politisk aktiv.Har stort sett sett på politikere som en gjeng med mindre modne kranglere enn unger i en barnehage.
    Ikke ment mot deg altså :)

    Jeg forstår det bare ikke Asbjørn.
    Jeg har sett deg komme med så utrolig mye variert god kunnskap på hfs. Flott av deg å dele av din tid og kunnskap om mangt og mye!

    Og så kommer vi til dette med Trump.
    Og jeg forstår ingenting?? Jeg fatter ikke hvordan folk kan bli så vanvittig ensidig.Bare kritisere.Bare fokusere på det de finner negativt.Ikke gjøre et forsøk på å se at der er mye annet....
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.290
    Antall liker
    34.835
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    I tilfellet Trump ser jeg ikke så mye positivt, egentlig. Han er en spinnvill narcissist som lyver så det renner av ham og som nettopp forsøkte å begå et totalt inkompetent statskupp for å overprøve et legitimt valg og sette tilside kongressen. 8000 tullinger lot seg bruke som brikker i det spillet. Tidligere har han gått konk flere ganger, har blitt nødt til å avvikle både "universitetet" og "stiftelsen" sin på grunn av misligheter, og burde sannsynligvis vært fengslet for både økonomisk kriminalitet og seksuelle overgrep for lenge siden. I amerikansk næringsliv anses han som den mest korrupte av alle større navn. Jeg fatter ikke hva du ser i ham.
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    nå må du ikke underslå at du allerede i mange år har vært i forskningsfronten på jomfrufødsler , og om ikke lenge – et par måneders tid, går det rykte om – vil legge frem bevis for at faren til jesus var marx. flere jesusmenigheter har allerede innkalt til tunge- og bønnemøter for å stoppe offentliggjøringen. det ryktes også at flere medlemmer av jesustroen er blitt renegater og sluttet seg til asbjørnianerne; de føler seg nærmere sannheten der, rapporteres det.

    ta spranget, rune s!
    Jeg har troa på deg Dr Dong! Tror ikke du er så langt unna å ta din livs viktigste bestemmelse :) Oppfordrer alle,og meg selv,til å ta flere timeouter ute i den vakre naturen.Slå av mobilen,prøv å koble ut standardtankene som kverner,se rundt oss,vere stille,virkelig se rundt oss,på mennesker,dyr og natur. Der ser vi beviset på at alt dette kan ikke ha oppstått ved en tilfeldighet,et smell,en utviklende grå materie.Dette må vere skapt!
    Du ser ut til å ha en del kunnskap om Jesus . Det handler om et valg ingen kan ta for deg. Det er enda ikke for sent,og jeg håper ingen av dere her inne kommer til den dagen der det er for sent...
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    I tilfellet Trump ser jeg ikke så mye positivt, egentlig. Han er en spinnvill narcissist som lyver så det renner av ham og som nettopp forsøkte å begå et totalt inkompetent statskupp for å overprøve et legitimt valg og sette tilside kongressen. Tidligere har han gått konk flere ganger, og burde sannsynligvis vært fengslet for både økonomisk kriminalitet og seksuelle overgrep for lenge siden. I amerikansk næringsliv anses han som den mest korrupte av alle større navn. Jeg fatter ikke hva du ser i ham.
    Tror ikke du på mennesker som signerer et vitnemål med masse forskjellig bevis på at de opplevde juks i valget? Og dette gjør de under ed med fare for å bli straffeforfulgt.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.290
    Antall liker
    34.835
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ikke når det viser seg at de vitnemålene er fri fantasi. Dette har blitt prøvd forlengs og baklengs i rettssaler helt til Høyesterett, og det er ingen bevis på noe slikt. Selv dommere Trump utnevnte i høst avviser alle disse "bevisene" som løst prat og oppspinn. Trumpistene har ikke greid å bevise noen av påstandene sine.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Tror ikke du på mennesker som signerer et vitnemål med masse forskjellig bevis på at de opplevde juks i valget? Og dette gjør de under ed med fare for å bli straffeforfulgt.
    Nå skjønner jeg. Du har et sannhetsbegrep som er helt på siden av det vi andre har her. Det er opplevelsen av om det er sant eller ikke, som avgjør om det er sant eller ikke. Over i tråden skriver du:

    Slå av mobilen,prøv å koble ut standardtankene som kverner,se rundt oss,vere stille,virkelig se rundt oss,på mennesker,dyr og natur. Der ser vi beviset på at alt dette kan ikke ha oppstått ved en tilfeldighet,et smell,en utviklende grå materie.Dette må vere skapt!
    Så det handler ikke om logikk, argumentasjon, om bevisføring eller sannsynliggjøring, men om opplevelsen av at det er sant. Hvis jeg har rett er det ikke særlig rart at denne diskusjonen ikke går fremover.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    -
    Ikke når det viser seg at de vitnemålene er fri fantasi. Dette har blitt prøvd forlengs og baklengs i rettssaler helt til Høyesterett, og det er ingen bevis på noe slikt. Selv dommere Trump utnevnte i høst avviser alle disse "bevisene" som løst prat og oppspinn. Trumpistene har ikke greid å bevise noen av påstandene sine.
    Nei der er omtrent nemlig ikke en dritt som er blitt skikkelig gått i sømmene.
    Trump leiren har blitt hindret fra å ta en skikkelig gjennomgang av stemmer alle steder. De har ikke fått sjekket enn eneste stemmemaskin eller software.
    Eller,vi får se. Noen mener de er godt igang med å samle bevisene.
    Det kan vere en mening med å la flest mulig av løgnerene og de korrupte stikke frem hodet før man slår til.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Hver gang jeg modererer noe under Off Topic så blir det reaksjoner, men jeg fristet til å reagere her.

    Rune S kommer med påstander som er avkreftet fra flere hold, og et slikt innlegg oppfordrer til personangrep hvilket allerede har kommet.

    Jeg velger likevel å la det stå, og vær så snill og unngå personangrep og heller debatter selve saken uansett om dere er aldri så uenige.
    Beklager mitt direkte personangrep på RuneS, i dette tilfellet er vi tross alt over i et område, der argumentasjon ikke har tilsiktet hensikt.
    Jeg er oppriktig lei meg, men samtidig fascinert, over mekanismene i den menneskelige hjerne, som er i stand til å overbevise seg selv om en virkelighet som beviselig ikke eksisterer.

    En hver som gidder kan se selv hva som foregikk, i langsom kino, om man vil, men noen individer vil ha det til at epler faller oppover, uansett hvor mange ganger de ser på film at de faktisk faller ned. Mot jorden.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.290
    Antall liker
    34.835
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nei der er omtrent nemlig ikke en dritt som er blitt skikkelig gått i sømmene.
    Trump leiren har blitt hindret fra å ta en skikkelig gjennomgang av stemmer alle steder. De har ikke fått sjekket enn eneste stemmemaskin eller software.
    Eller,vi får se. Noen mener de er godt igang med å samle bevisene.
    Det kan vere en mening med å la flest mulig av løgnerene og de korrupte stikke frem hodet før man slår til.
    Det streifer deg ikke som litt merkelig når disse meget omtalte Dominion stemmemaskinene bare ble brukt i noen få distrikter, som Trump faktisk vant? Eller når papirkopiene av stemmesedlene etter to omtellinger fortsatt viste samme resultat som maskintellingen? Eller når dommere utnevnt av Trump selv avviser disse påstandene? Ringer det ingen bjeller noe sted?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    -
    Det streifer deg ikke som litt merkelig når disse meget omtalte Dominion stemmemaskinene bare ble brukt i noen få distrikter, som Trump faktisk vant? Eller når papirkopiene av stemmesedlene etter to omtellinger fortsatt viste samme resultat som maskintellingen? Ringer det ingen bjeller noe sted?
    Vi får snakkes om en mnd eller 2 :)
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    I Pennsylvania fikk vel Trumpern 52% av stemmene på Domion maskinene
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.562
    Antall liker
    13.028
    Dette har blitt prøvd forlengs og baklengs i rettssaler helt til Høyesterett
    Det er vel en overdrivelse - de var vel heller så håpløse at en konservativ Høyesterett knapt gadd å se på det og avviste det i en setning omtrent uten betenkningstid.
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    864
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    1
    Nei der er omtrent nemlig ikke en dritt som er blitt skikkelig gått i sømmene.
    Trump leiren har blitt hindret fra å ta en skikkelig gjennomgang av stemmer alle steder. De har ikke fått sjekket enn eneste stemmemaskin eller software.
    [/QUOTE]

    Kan du vise til kilder på dette?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.558
    Antall liker
    15.594
    Torget vurderinger
    2
    Det tetter seg til. Kongressrepresentanter og deres stab viste opprørerne omkring inne i Kongressen, dagen før The Storm.

    Rep. Mikie Sherrill (D-N.J.) said Tuesday that she witnessed colleagues escorting people through the Capitol on Jan. 5 for what she described as "reconnaissance" ahead of the next day's violent insurrection that left five dead.
    Skjønner godt at representantene nå forlanger våpensjekk og metalldetektorer, men det lover ikke godt for samholdet. "The state of the union is so-so".
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Nei der er omtrent nemlig ikke en dritt som er blitt skikkelig gått i sømmene.
    Trump leiren har blitt hindret fra å ta en skikkelig gjennomgang av stemmer alle steder. De har ikke fått sjekket enn eneste stemmemaskin eller software.
    Kan du vise til kilder på dette?
    [/QUOTE]

    Har du internett?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    -


    Nei der er omtrent nemlig ikke en dritt som er blitt skikkelig gått i sømmene.
    Trump leiren har blitt hindret fra å ta en skikkelig gjennomgang av stemmer alle steder. De har ikke fått sjekket enn eneste stemmemaskin eller software.
    Eller,vi får se. Noen mener de er godt igang med å samle bevisene.
    Det kan vere en mening med å la flest mulig av løgnerene og de korrupte stikke frem hodet før man slår til.
    Poenget er:
    Dersom man skal anmelde noen for en kriminell handling, må man kunne vise at den kriminelle handlingen er begått, bare som et slags utgangspunkt, liksom.

    Sett at jeg går til politiet og sier:
    Min bil er stjålet!

    Ok, sier onkel politi, hvor sto den?
    Garasjen
    Så du bilen ble stjålet?
    Nei
    Men du så bare at den ikke var i garasjen?
    Jeg har ikke vært i garasjen
    Men... hvordan vet du at bilen da er stjålet?
    Jeg er sikker på det
    Fordi?
    Jeg sikker på at den er stjålet. Bilen min er stjålet!
    Men du har ikke vært i garasjen og sjekket om den står der?
    Det behøver jeg ikke, for jeg VET at den er stjålet, sier jeg jo
    Ok, hvordan vet du dette?
    Jeg bare vet det. Og dessuten hørte jeg naboen si at han ønsket seg sånn bil som jeg har. Og i går så jeg han var ute med søppelposen, jeg er sikker på at han skjulte spor.
    Ok. Kan du være så snil å komme tilbake når du vet at bilen er stjålet?
    Hva? Vil ikke politiet etterforske????
    Nei, ikke uten at vi har et eller annet, hva som helst, som peker på at du rent faktisk mangler en bil.

    Da sier jeg: Sannheten skal komme for en dag! Mange kommer til å bli overrasket! Og naoben min kommer i fengsel, og kona hans, og minst hundre andre!
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.558
    Antall liker
    15.594
    Torget vurderinger
    2
    Hva er poenget med å gi RuneS så mye oppmerksomhet? Han lever i sin helt egne verden og er helt uimottakelig for logikk, sammenhengende resonnement eller fakta.
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn