Det mangler ikke på eksempler. Flere nevnt i denne tråden, også av meg. (Saken er at vi har helt forskjellig ide-/verdigrunnlag)
Hva med da jeg tok opp Big Techs sensur pga politiske standpunkt?
Da var det en her inne som svarte at Facebook kun tenkte på penger... Særlig. Man er passe naiv om man ikke ser at disse benyttes som våpen, taktisk og strategisk av venstresiden.
Hvor stor er ikke dobbeltmoralen når Twitter sensurerer D. Trump, men ikke Irans leder som tok til orde for utryddelse av staten Israel.
Hvor stor er ikke dobbeltmoralen hos norsk massemedia som ikke ensidig fordømmer denne slags forskjellbehandling og dobbeltmoral hos Big Tech?
Hvor stor er ikke dobbeltmoralen når det norske folk har sagt nei til EU, men man selger ut landet bit for bit i det skjulte?
Hvor stor er ikke dobbeltmoralen når vi i åresvis lar en terrorist (Krekar) få oppholde seg norsk jord på skattebetalernes kostnader?
Hvor var MSM med fordømmelsene av de som kastet sten og gjorde vold mot politiet mot de fredelige SIAN demonstrasjonene i fjor?
Hvor stor er ikke dobbeltmoralen når BLM protestene ikke handlet om å ta de ansvarlige, men ble - med venstresidens og msm's velsignelse - til oppvigleri og hat - også mot Trump. Når man brant Trump-bilder i BLM protestene, hvor var fordømmelsen av dette? Som om Trump hadde noe med drapet på Floyd...(!) Man brukte folkets misnøye i helt feil og farlig retning. Men MSM glimret med sitt fravær av kritisk journalistikk og dekning av ugjerningene på venstresiden, men rettet heller oppmerksomheten mot Trump som syndebukk. Patetisk og helt sykt!
Tilsvarende med oppløpet mot Det hvite hus i fjor. Hvor var MSM's fordømmelse av det?
Hvor stor er ikke dobbeltmoralen når det norske folk må sitte innelåst i fjor vår pga Korona lockdown, mens politiet (og dermed indirekte msm og politikerne som tiet om saken) sier de ikke vil løfte en finger for å stanse BLM demonstrasjonen i Oslo 5. juni. Her hadde hele det norske folk stilt opp i en stor felles dugnad og f.eks. 17.mai tog vært innstilt kun noen uker før. Og folk hadde ikke fått ta farvel med sine nærmeste i begravelser, men når det kom til en BLM demonstrasjon, da var plutselig ikke smittevernstiltak og avstandsregler så viktig lenger! 15000 demonstranter fikk ture frem som de ville. Skulle ikke politiet være lovens lage arm? Hvor var MSM med fordømmelse av dette?
MSM sin dobbeltmoral er kvalmende rett og slett. Hyklere er det best passende ordet! Da hjelper det ikke å ha master- eller doktorgrad. Som jeg sa, en bonde med sunt folkevett forstår bedre! Jeg leser MSM for å la meg oppdatere på galskapen.
Er på det groveste indirekte med på å legitimere vold - bare det understøtter "vår" politiske agenda. Og derfor jeg anser de kreftene som nå f.eks. i USA sitter ved makten til å være langt farligere enn det Trump noen gang har vært. Han kunne bare være litt sleivete han. Men det blir som barnestreker å regne i sammenligning.