Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.375
    Torget vurderinger
    2
    Loddet er kastet. Biden gikk inn som president som en som stod for forsoning og samarbeid mellom de to blokkene i amerikansk politikk. Nattens tale er et statement som forkaster dette. Nå er det enten, eller.
    Og det koster. Største tykkelse og omfang på skuddsikkert glass jeg har sett hittil.

Skjermbilde 2022-09-02 kl. 09.58.06.png

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.012
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Woke er neo marxisme
    Jeg vet ikke om du ser det sjøl, men misnøyen med post-marxistisk teori kommer fra de som gjerne skulle beholdt og bejublet litt fascisme. Selve omdreiningspunktet i post-marxisme er å «kappe hodet av kongen», altså å skape mer frihet til alle. Woke er identitetspolitikk, «identifiser de som ikke har, og gi mer til dem», alternativet er å beholde makta der den er eller å øke den.

Frykten for marxistisk teori er frykten for at makt skal fordeles jevnere.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Vel, det ble noe mer koherent, men la oss si det sånn at angående det å være orientert, er det nok andre enn Biden som har det største forbedringspotensialet.
    Nå står det i dagens aftenposten at Trump blir mer og mer populær og det skyldes FBI rassiaen. Jeg så bare overskriften og finner ikke artikkelen på nettet.
    Det er noe av det jeg har prøvd gjenntakende ganger å si og blir blankt avvist som hysterisk religiøs troll av sentralens elite.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.929
    Torget vurderinger
    16
    Nå står det i dagens aftenposten at Trump blir mer og mer populær og det skyldes FBI rassiaen. Jeg så bare overskriften og finner ikke artikkelen på nettet.
    Det er noe av det jeg har prøvd gjenntakende ganger å si og blir blankt avvist som hysterisk religiøs troll av sentralens elite.
    Prøvd å si? Du har klart og tydelig sagt det mange ganger så man kan definitivt si at du har lyktes med å si det. Hva er egentlig problemet? At noen ikke er enig i det du sier?

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.600
    At du hevder Trump øker i popularitet er en saklig påstand som ikke har noe med religion å gjøre.
    Problemet ditt er jo at du sauser det hele sammen med en usammenhengende, temmelig fjern religiøs forvirring, som gjør at det blir vanskelig å argumentere saklig i mot de få politiske påstandene som snubles inn i kaoset.
    Her kan du ellers se utviklingen i Trumps popularitet:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.821
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Og i Bidens:

Fun fact: Biden er mer populær nå enn hva både Trump og Reagan var på tilsvarende tidspunkt i sine presidentperioder, ser ut til å være på nivå med både Carter og Clinton.

Sist redigert:

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Og i Bidens:

Fun fact: Biden er mer populær nå enn hva både Trump og Reagan var på tilsvarende tidspunkt i sine presidentperioder, ser ut til å være på nivå med både Carter og Clinton.
    Det bor flere demokrater i usa nå enn før.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.821
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, akkurat som det ser ut til å bo langt fler høyrefolk i Norge nå enn ved stortingsvalget for et år siden. Hvordan kan det ha seg, tror du? Ser du noen mulige konsekvenser av det ved neste valg?

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Og det koster. Største tykkelse og omfang på skuddsikkert glass jeg har sett hittil.

Vis vedlegget 845744
    Sannsynligvis fordi man ikke pleier å se glasset fra denne vinkelen. Dette er normal tykkelse når noe skal være faktisk skuddsikkert, og ikke bare beskytte mot ting som kastes mot scenen, men skal klare å stanse en riflekule i relativt grovt kaliber.
    Skal man ha skuddsikring mot småvåpen (typisk pistoler) trenger man ikke i nærheten av den samme tykkelsen, men for utendørs arrangementer er det mest hensiktsmessig og normalt å gå for den tykke veggen når man anser det for å være et reellt trusselbilde.
    Innendørs er det enklere å ha kontroll på hva folk har med seg, og dermed kan man klare seg med mindre tiltak.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.821
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det stemte vel ikke, med mindre du begrenser utvalget til en krympende personkult rundt ham. Det er derimot ingen tvil om at Biden har blitt mer populær de siste ukene. Demokratene som parti også, som du meget riktig observerte: Det har blitt fler demokrater.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.600

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.375
    Torget vurderinger
    2
    Sannsynligvis fordi man ikke pleier å se glasset fra denne vinkelen. Dette er normal tykkelse når noe skal være faktisk skuddsikkert, og ikke bare beskytte mot ting som kastes mot scenen, men skal klare å stanse en riflekule i relativt grovt kaliber.
    Skal man ha skuddsikring mot småvåpen (typisk pistoler) trenger man ikke i nærheten av den samme tykkelsen, men for utendørs arrangementer er det mest hensiktsmessig og normalt å gå for den tykke veggen når man anser det for å være et reellt trusselbilde.
    Innendørs er det enklere å ha kontroll på hva folk har med seg, og dermed kan man klare seg med mindre tiltak.
    De er blitt grovere med årene og presidentene. Det ble laget "storskjerming" med angrepsside og sikkerside da Obama ble president, men selv det er blitt bredere nå (attackside/safeside).

Bygges opp i lag. Beundringsverdig hvor optisk bra de er, når man tenker på tykkelse og størrelse.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja, de skikkelig kostbare panelene som de bruker her er skikkelig bra. Koster jo enormt mye, og veier enda mer.
    Tipper at de tidligere har nøyd seg med paneler som har vært tilstrekkelig for håndvåpen til "vanlige" arrangementer.

Greia er at det uansett er begrenset hva man kan beskytte seg mot. Kjører man 12,7x99 med panserbrytende, så går den jo igjennom dette her også. Men det krever en del innsats fra skytterens side, da det på ingen måte er noe man gjemmer bort under frakken. Så det blir alltid en vurderingssak. men som du sier så er det nok dessverre en realitet at vurderingene til stadighet vil peke på at risikoen er reell, slik at de kjører de på med de tykke panelene stadig oftere.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.476

• 17:51
      FBI-agentene fant tomme mapper hjemme hos Trump
      FBI-agentene som gjennomsøkte Donald Trumps bolig i Florida, fant tomme mapper som ifølge merkingen hadde hatt hemmeligstemplet innhold.
      Fredag publiserte det amerikanske justisdepartementet en ny og mer detaljert oversikt over innholdet i de 33 kassene med dokumenter som ble beslaglagt hjemme hos Trump.
      Oversikten beskriver ikke innholdet i dokumentene ble beslaglagt, men viser hvilken gradering de hadde. Blant dokumentene som ble funnet blant gamle aviser, tidsskrifter, klær og andre personlige eiendeler, var det også noen som var stemplet topphemmelig.
      Det ble også funnet 43 tomme mapper som ifølge merkingen hadde inneholdt graderte dokumenter, samt 23 tomme mapper som ifølge merkingen skulle ha vært returnert til presidentens militærrådgiver, går det fram av oversikten.
      Det er ikke kjent hvor dokumentene fra de tomme mappene har tatt veien.
      (NTB)
    Hillarys e-mails!!! Hunter Bidens lap-top!!!!

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.821
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.405
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Kanskje ikke så underlig at mange amerikanere mener det er sannsynlig at det kan bryte ut borgerkrig i landet i løpet av de kommende ti år.

Spør man de sterkest troende fra the GOP er andelen enda høyere. De burde vite, det er vel derfra det kommer i så fall...

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.375
    Torget vurderinger
    2
    ^ Skulle til å vise til Barrs uttalelser. Han trakk seg fra administrasjonen sent på året 2020, nok vel vitende om hva som var i emning. Barr er i CYA-modus (Cover Your Ass) og det er også Mark Meadows, som etter å ikke ha villet samarbeide med Jan-6 komiteen brått har vært i stand til det.

Ooops. Jeg trodde ikke noen ville få tak i det materialet. Nå skal jeg overlevere det jeg sa jeg ikke hadde. (Han frykter nok at duplikater er i dokumentene de fant i Mar a Lago).

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.224
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    OK, så de har fått tilbake originalene, men hvor mange ganger har de gått gjennom kopimaskinen på Trumps kontor, for så å bli solgt til gudene vet hvem?

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.375
    Torget vurderinger
    2
    OK, så de har fått tilbake originalene, men hvor mange ganger har de gått gjennom kopimaskinen på Trumps kontor, for så å bli solgt til gudene vet hvem?
    De har ikke fått tilbake alle originalene. 65 tomme mapper, flere med TS/SCI og andre med TS, ble funnet i Mar-a-Lago.

Om Kreml hadde fått en spion inn i Pentagon/Langley, med full tilgang til alt hemmeligstemplet, på nivå med Chief of Staff/Head of CIA klarering, kunne de ikke gjort en bedre jobb enn hva som skjedde da Trump-familien fikk tilgang til USAs dypeste hemmeligheter.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.224
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Klar over de tomme mappene, men det betyr ikke nødvendigvis at noe manglet, gitt hvordan dokumentene var oppbevart. Ikke det at jeg tror de har fått alt, men akkurat det får vi nok svar på før eller siden.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.600
    De har ikke fått tilbake alle originalene. 65 tomme mapper, flere med TS/SCI og andre med TS, ble funnet i Mar-a-Lago.

Om Kreml hadde fått en spion inn i Pentagon/Langley, med full tilgang til alt hemmeligstemplet, på nivå med Chief of Staff/Head of CIA klarering, kunne de ikke gjort en bedre jobb enn hva som skjedde da Trump-familien fikk tilgang til USAs dypeste hemmeligheter.
    Husker da Treholt ble dømt, ble det snakket om at han hadde kostet et visst antall forsvarsbudsjetter, men alvorlig talt, det vi ser i Trump-saken, må vel være potensielt nær uerstattelig?
    Man kan jo bare undres over hva faen mannen (ikke) tenkte på, da han begynte drasse med seg sånt ut fra det hvite hus!?! At hans komplett idiotiske tilhengere ser på ham som messias, blir jo bare mer og mer tydelig, religion får åpenbart folk til å slutte "å tenke sjæl".
    Jeg har hele tiden ansett Trump som en undermåler, og jeg blir mer og mer sikker på at jeg har hatt rett i den antakelsen.

Dette topper Watergate big time.

Sist redigert:

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.719
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det gjør det.

Den fyren har levd i egotåka i mange år. Som i "at jeg er verdens dyktigste og viktigste fyr, og slipper unna med alt".

Og så er jo dette ting som kan selges og brukes til utpressing, aka kompromat. Hvilket sikkert også er gjort.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.504
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Lurer på, jeg, om de kan rekonstruere hva som var i de tomme mappene?

Mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn