Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.155
    Torget vurderinger
    1
    Det bør være en arkivnøkkel som angir tema for innholdet i de mappene som er funnet tomme. Det er jo vanlig prosedyre overalt ellers, og helt sikkert også i det Hvite Hus.Trump bør ha en god forklaring på hvor innholdet er blitt av. Veldig god.

morbid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Antall liker
    2.989
    Men hvorfor driver man å har alle hemmelighetene på papir?

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.731
    Sted
    Trondheim
    Og Marjorie Taylor Greene kaller Biden for en tyrann.

Hvordan kan slike folk i det hele tatt bli valgt til noe som helst?

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.299
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

Og da jokket vel Dagbladet noe i spinaten. Å kalle MTG for politiker :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.405
    Sted
    Interiore Simplicitate

Det er nettopp det som er så skremmende, den gærne dama representerer faktisk en andel av den amerikanske befolkningen.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.731
    Sted
    Trondheim
    Hun representerer Georgia. 10 mill innbyggere, eller ca 3% av USAs befolkning.
    Rand Paul, Lindsey Graham og Ted Cruz er jo ikke så veldig mye bedre.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.299
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.386
    Torget vurderinger
    2
    MTG drar inn bøtter og spann med USD, fra flere steder enn hennes distrikt i Georgia.

Skjermbilde 2022-09-04 kl. 17.39.15.png

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.827
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.230
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Skulle han komme til et Führerbunker-øyeblikk (🤞) så blir det definitivt spennende å se hva som skjer med fansen. Jeg har ikke videre tro på noe "narcissistic collapse", men heller en periode med vantro og ekstremt sinne, etterfulgt av en ny messias (eller flere) mens Trump blir en martyr og gjenstand for febrilske og sinnssyke strategier for å få ham frikjent, løslatt, befridd med makt (hvis han ender i fengsel 🤞🤞🤞🤞) og/eller whatever.

Skulle det bli snakk om fengsel så tror jeg også at den mottagende fengselsdirektøren vil sove dårlig.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.628

Ser ut som alle er opptatt av Trump. Få bryr seg om Biden, tross hi-fi sentralens ensidig hevder: Kjøp chi-fi fordi det måler bra, det fins ingen Gud og Trump og hans tilhengere kansellerer vi....min telefon er koreansk så ikke prøv deg.
    Ingen grunn til å bli barnslig; dette er en tråd om Trump, så kanskje det er årsaken til at man diskuterer fenomenet DJ Trump i denne tråden. Lag gjerne en Biden-tråd, ingenting spesielt med ham; en ganske pregløs, svak og kjedelig president, men et anstendig menneske, i det minste.
    At religiøse samles for å hylle sine mer og mindre overnaturlige helter er intet nytt, men forsøk å samle ateister til hylling av ingenting, så får du umiddelbart ditt "bevis" for at det finnes en gud, og han er mye mer populær enn ingenting.
    Prøv å diskuter sak, prøv å undebygge påstander, prøv å se verden litt prinsipielt, så kommer vi noe sted.

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.117
    Sted
    Liten by
    Ingen grunn til å bli barnslig; dette er en tråd om Trump, så kanskje det er årsaken til at man diskuterer fenomenet DJ Trump i denne tråden. Lag gjerne en Biden-tråd, ingenting spesielt med ham; en ganske pregløs, svak og kjedelig president, men et anstendig menneske, i det minste.
    At religiøse samles for å hylle sine mer og mindre overnaturlige helter er intet nytt, men forsøk å samle ateister til hylling av ingenting, så får du umiddelbart ditt "bevis" for at det finnes en gud, og han er mye mer populær en ingenting.
    Prøv å diskuter sak, prøv å undebygge påstander, prøv å se verden litt prinsipielt, så kommer vi noe sted.
    Og man må huske ar i motsetning til Trump, så er faktisk Biden ganske religiøs! Noe å tenke på Kjendis?

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.220
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Lag gjerne en Biden-tråd, ingenting spesielt med ham; en ganske pregløs, svak og kjedelig president, men et anstendig menneske, i det minste.
    Jim Wright hadde en fin oppsummering av Joe Biden. https://www.stonekettle.com/2022/07/democracy-harder.html

Joe Biden is doing exactly what he was elected to do. Yes, he is.

Joe Biden is exactly the president we all asked for. Well, most of us anyway.

Joe Biden is exactly the guy the Left wanted.

And Joe Biden is exactly the guy most of the Right wanted, even if they won't say it.

Joe Biden is doing exactly what we elected him to do.

Joe Biden isn't Donald Trump.

That's it, that's the whole thing, right there.

That's what we elected Joe Biden to be. Not Donald Trump.
    Desverre har venstresiden Demokratene i USA en lei tendens til å miste fokus, så enten dropper de mellomvalgene, eller stemmer noe helt annet enn de demokratiske kandidatene, slik at demokratiske presidenter sliter med å få gjort endringer pga manglende flertall i senatet. I tillegg har de enkelte DINOer (Democrat in Name Only) (Joe Manchin, f.eks.) slik at de ikke klarer å overstyre filibustere. Kombinasjonen med manglende flertall i senatet, sammen med at demokratene har holdt seg til de gamle uskrevne reglene for kongressen - hvilket republikanerne ikke har noen motforestillinger med å drite i. Resultatet er at demokratiske presidenter blir relativt handlingslammet. Det ser ut som at Biden har bestemt seg for at nok er nok, og har kastet hanskene og begynt å kalle en spade for en spade (og et nazi-svin for et nazi-svin). Vi får se hva resultatet blir ved mellomvalgene.

Johan-Kr

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2

Ser ut som alle er opptatt av Trump. Få bryr seg om Biden, tross hi-fi sentralens ensidig hevder: Kjøp chi-fi fordi det måler bra, det fins ingen Gud og Trump og hans tilhengere kansellerer vi....min telefon er koreansk så ikke prøv deg.
    Jeg ramser bare opp de samme forutsigbare konklusjonsrekker til de samme trendsetterne.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    At religiøse samles for å hylle sine mer og mindre overnaturlige helter er intet nytt, men forsøk å samle ateister til hylling av ingenting, så får du umiddelbart ditt "bevis" for at det finnes en gud, og han er mye mer populær enn ingenting.
    Dette er intet angrep på ateisme eller materialisme eller naturalisme som er et videre begrep på det verdensbilde, men en forundring over likhetstrekk som peker i samme retning.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.628
    Dette er intet angrep på ateisme eller materialisme eller naturalisme som er et videre begrep på det verdensbilde, men en forundring over likhetstrekk som peker i samme retning.
    Nå skjønner jeg ikke en tøddel av hva du forsøker å fremlegge, må jeg innrømme.

Så jeg tror jeg bare konkluderer med at Trump er en kødd, og han har alltid vært en kødd. Dessuten er han en udugelig kødd.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.117
    Sted
    Liten by
    Jeg må si jeg er litt interessert i det faktum at Biden er katolikk, mens Trump aldri har vært religiøs. Hvordan forklarer du det, Kjendis? Burde ikke du være Biden fan?

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.628
    Jeg må si jeg er litt interessert i det faktum at Biden er katolikk, mens Trump aldri har vært religiøs. Hvordan forklarer du det, Kjendis? Burde ikke du være Biden fan?

Fake News selvfølgelig.
    Alle vet jo at Biden er styrt av de kreftene som omgir ham, og det er som kjent pressewokemarxistekstremhomofilelefties med kjønnsinkongruens, og stakkars lille, senlie Joe har selvsagt ingenting han skulle ha sagt overfor denne massen av nasjonsødelggende, ustoppelig krefter. Selv ikke Gud kan stå opp mot noe sånt. Men Trump kan. Selvfølgelig.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.117
    Sted
    Liten by
    Kjendis har ihvertfall gått på løgnene så det holder. Jeg lurer genuint på hva som skjer når han skjønner hvor lurt han faktisk er? At han følger en atheist som sier det han vil bare for å lure slike som han til å enten stemme eller følge han? Facinerende....

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    akkurat dette er jo en av grunnene til at religiøse og andre som baserer livet sitt på tro er så lett å utnytte.
    samme som vi finner i tråden for tweaks som går sin seiersgang her inne.

Når troen i seg selv er det viktigste, og man tilogmed har et uttalt poeng med viktigheten av "å være sterk i troen selv når den settes på prøve", så er det vanskelig å overbevise noen når de blir svindlet.
    Det er jo selvsagt bare Gud som setter troen deres på prøve.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.480
    akkurat dette er jo en av grunnene til at religiøse og andre som baserer livet sitt på tro er så lett å utnytte.
    samme som vi finner i tråden for tweaks som går sin seiersgang her inne.

Når troen i seg selv er det viktigste, og man tilogmed har et uttalt poeng med viktigheten av "å være sterk i troen selv når den settes på prøve", så er det vanskelig å overbevise noen når de blir svindlet.
    Det er jo selvsagt bare Gud som setter troen deres på prøve.
    Når man tilber en gud som forlanger at en mann skal drepe sin sønn for å bevise sin kjærlighet til guden så er man på tynn is.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.540
    Sted
    Smurfeland
    Når man tilber en gud som forlanger at en mann skal drepe sin sønn for å bevise sin kjærlighet til guden så er man på tynn is.
    Det er egentlig ganske skremmende at en så forstyrret bevissthet har fått så mye makt.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.234
    Torget vurderinger
    1
    Det er egentlig ganske skremmende at en så forstyrret bevissthet har fått så mye makt.

No har eg ikkje lese profilen, men eg har lese Ganle Testamentet. Om eg skal gissa: ravande sinnsjukt psykopatisk monster? Trur ikkje eg skal bomma so mykje...

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.348
    Torget vurderinger
    4
    Kjendis har ihvertfall gått på løgnene så det holder. Jeg lurer genuint på hva som skjer når han skjønner hvor lurt han faktisk er? At han følger en atheist som sier det han vil bare for å lure slike som han til å enten stemme eller følge han? Facinerende....
    Kanskje en smule flisespikking, men jeg klarer ikke å anse Trump som ateist. De fleste måter å forstå ordet ateist på forutsetter et noen lunde bevisst forhold til sin egen (mangel på) tro eller ens livsanskuelse. Det igjen krever evnte til å ressunere og evne til å formulere meningsfulle og sammenhengende setninger på mer enn 3 ord. Noe slikt er ikke Trump i stand til. Han er nok bare en ikke-troende som er troende til det meste.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.628
    Kanskje US Gov. ser gjennom fingrene med dette, siden Trump tross alt egentlig vant valget i følge ham selv?

Som sagt, Watergate blekner i sammenligning.
    Nixon havnet ikke i fengsel. La oss håpe Trump gjør det, alt annet vil være et hån mot en hver småkjeltring, storkjeltring og spionmistenkt. Og kanskje spesielt vil det være et hån mot Snowden og Assange.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.540
    Sted
    Smurfeland
    Som sagt, Watergate blekner i sammenligning.
    Nixon havnet ikke i fengsel. La oss håpe Trump gjør det, alt annet vil være et hån mot en hver småkjeltring, storkjeltring og spionmistenkt. Og kanskje spesielt vil det være et hån mot Snowden og Assange.
    Jeg har følt meg krenket i lengre tid allerede fordi han ikke har havnet bak lås og slå for lenge siden. Han har gjort det til en livsstil å sno seg unna tiltaler og trenere saker ved hjelp av dyre advokater og bullshit. Hadde ikke blitt veldig lei meg for å se han få livstid for dette.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.731
    Sted
    Trondheim
    Ifølge Trump selv fortjener han jo dødsdom.

"Edward Snowden, the man at the heart of the NSA information leaks, is nothing but a “traitor” — and America ought to recreate history in dealing with him, real estate mogul Donald Trump said on a “Fox & Friends” interview.

In other words, execute him, Mr. Trump implied.

“I think Snowden is a terrible threat, I think he’s a terrible traitor, and you know what we used to do in the good old days when we were a strong country — you know what we used to do to traitors, right?” Trump said, Politico reported."

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn