Vi er sykt heldige og lever i et sivilisert land, joda, vi taper signifikante summer vi også når vi blir permittert, men vi overlever greit, slik det sømmer seg for et sivilisert land.
I USA er det altså en del folk som finner fram maskingeværet og roper enda høyere på den sterke mann. Du behøver ikke være statsstøttet for å begripe at det er en veldig, veldig farlig sti å gå opp.
Nå diskuterer vi to forskjellige ting. Mange pamper i Norge forstår ikke hvordan folk i 1-linje opererer - om det er frisøren, entrepenøren eller butikkmedarbeideren. De er vant til å få lønn etter innsats med raske tilbakemeldinger på om de er liv laga. Mange ønsker å komme tilbake i jobb - og de fleste er heller ikke i risikosonen for SARS COV 2. Det er lett for en "pamp" på Teams å ha meninger om andre mennesker - uten noe livserfaring eller forståelse for dette. Den belærende tonen som kommer som bonus hjelper heller ikke på.
Taleb oppsumerer disse som IYI - google det!
Vi ønsker vel alle å komme tilbake i jobb. Jeg ser nå at min jobb faller fra hverandre foran mine øyne, men jeg føler ikke for verken våpen eller symboler med dubiøse verdier tilknyttet seg. Derimot håper jeg å finne på noe som kan skape en eller annen form for fornuftig inntekt de årene jeg har igjen før staten overtar sponsorvirksomheten på permanent basis. Håpet lever!
Aldersdiskrimineringen har slått inn for fullt, søknader besvares kun unntaksvis. Men ikke tror jeg pampene driter i det, ei heller er jeg forbanna på noen politikere. Dette er virkeligheten, den er ikke nødvendigvis hyggelig, men den lar seg ikke endre over natta, uansett. Dette er slutten på den verden vi har levd i siden 60-tallet, ungene våre kommer til å få det betydelig vanskeligere enn vi har hatt det. Vil de få det bedre om vi letter på våpenbegrensninger og heier på en eller annen lokal Bolsonaro? Er det nå vi skal ut i gatene for å kaste ut alle som ikke ser ut som "oss"? Eller er det nå vi skal bite tenna sammen, og stå på som faen for å holde sammen et samfunn som slår knock-out på alle andre samfunnformer verden over?