Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.688
    Antall liker
    2.829
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Deg om det, og til alle som ikke skjønner konseptet med ID foreslår jeg at med neste valg nekter dere konsekvent å fremvise ID med bilde
    Nøyaktig hvem snakker du om? Hvem anklager du for å mene at man ikke skal vise leg når man stemmer?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.126
    Antall liker
    36.613
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    det folket der er så hjernevasket at en alien kunne kommet, holdt en pressekonferanse og sagt det elsker usa, våpen, fotball og nascar, folk hadde stått og jublet og dannet en kult rundt det.
    det har ingenting å si hvem som sier det bare den sier det..
    Noen vil mene at eksakt dette har skjedd. Ikke «alien» som fra ytre rom, men en svindler fra New York som har greid å innbille folk i rustbeltet alt det der. Et fremmedlegeme i det kulten består av. Som han selv visstnok engang sa: «If I ever run for political office, I’ll run as a Republican. They are so stupid that they will believe anything.»
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.465
    Antall liker
    9.900
    Helt enig
    Men hva har det med min post å gjøre mht å ta trump på alvor?
    Trump er ikke diktator, ennå. Fascist, tjaaaa..... Selvfølgelig må han taes på alvor, men hvordan kan han stoppes? Det er det kun velgerne i USA som kan gjøre ved å ikke stemme på ham.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.359
    Antall liker
    11.127
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16

    Er blitt postet tidligere men siden akkurat dette tema kom opp idag så...
     
    Sist redigert:

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.386
    Antall liker
    2.653
    Torget vurderinger
    1
    Nøyaktig hvem snakker du om? Hvem anklager du for å mene at man ikke skal vise leg når man stemmer?

    Du henger vel mer i tråden her enn jeg så litt må du ha fått med deg, jeg gidder ikke lete etter passasjen der innføring av ID med bilde ble diskutert, du skal uansett ikke lengre enn en side tilbake før fela poster i vei om registering som ikke har noe med å vise ID ved avlegging av stemme selv om han prøver og fremstille det sånn.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.037
    Antall liker
    10.778
    Du henger vel mer i tråden her enn jeg så litt må du ha fått med deg, jeg gidder ikke lete etter passasjen der innføring av ID med bilde ble diskutert, du skal uansett ikke lengre enn en side tilbake før fela poster i vei om registering som ikke har noe med å vise ID ved avlegging av stemme selv om han prøver og fremstille det sånn.
    Hva er det egentlig du prøver å fremføre her?
    Tilgi meg for min sendrektighet, men jeg er genuint forvirret over hva du prøver å fremlegge. Tar gjerne litt mer forklaring på hvilket problem du omtaler.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.711
    Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke bare gir etter for photoid for å stemme, det ville jo lagt lokk på massive spekulasjoner. Men får jo stort sett ikke registrert seg for å stemme uten så de aller fleste som stemmer er det vel rimelig å anta at har dette?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.366
    Antall liker
    11.951
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hvis man konsekvent forslanger positiv ID, slik som vi gjør her i landet, vil jo ikke GOPs kunne jukse...for ved siste valg var det jo bevislig kun REPs som ble tatt for juks...
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.037
    Antall liker
    10.778
    Du kan kanskje vise meg hvor @Hardingfele og en drøss med demokrater argumenterer slik?
    Det underliggende problemet her, er selvsagt at det er store, ganske tydelige grupperinger i USA som har store vanskeligheter med å skaffe seg gyldig ID, rett og slett fordi det er systematisk lagt opp til at det skal være vanskelig for dem. Det er en fortsettelse av raseskillepolitikken fra 30 - 50-tallet (eller helt fra slaveritiden, om du vil), og dermed er det ikke like rett fram lenger. For om myndighetene gjør det tilnærmet umulig for deg å skaffe gyldig legitimasjon, så har de samtidig gjort det umulig å stemme. Og i et sånt krysningspunkt vil selvsagt spørsmålet om demokratiske rettigheter dukke opp.
    Noen som har en god løsning?
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.934
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    Hvis man konsekvent forslanger positiv ID, slik som vi gjør her i landet, vil jo ikke GOPs kunne jukse...for ved siste valg var det jo bevislig kun REPs som ble tatt for juks...
    Eg ser heller ikkje det store problemet med ID, men så bur vi i eit land med sentralt folkeregister, der det er norm at alle kan legitimera seg og livet omlag er uleveleg utan personnummer (edit: eller D-nummer. Det er nok slik «by design»).

    Men har ikkje dette vorte strengare her i landet dei siste, tja, ti åra? Legitimasjonsplikta, altså. Ikkje så lenge sidan det var nok at ein valfunksjonær visste kven du var.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.223
    Antall liker
    16.796
    Torget vurderinger
    2
    Snakker vi ikke her om USA? Det landet som hadde teknologi til å frakte mennesker til månen og tilbake for over 50 år siden!!
    At det skal være så vanskelig å gjennomføre et valg i dagens samfunn er for meg utrolig.
    Det er gjort systematisk vanskelig å avlegge stemme i USA, i delstater der man har spesifikk interesse av å utestenge visse grupper. Ulike organisasjoner som sertifiserer valggjennomføring melder at de ikke kunne godkjent et presidentvalg i USA, fordi delstatene har så ulike regler for hvordan man kan registrere seg, avlegge stemme, stemmene telles opp, m.m. Enkelte har "paper trail", dvs stemmesedler som kan telles opp fysisk, andre har digital registrering av avgitte stemmer uten registrering på fysisk medium (som papir), noen tillater "mail-in" stemmesedler.
    Og så sørger man for at det er mange stemmelokaler i de rette valgkretsene, mens det er få slike der man ønsker å ha redusert valgdeltakelse (suppress the vote). I tillegg mange avlukker i de rette kretsene, med maskiner som gjør det lett å avlegge stemme - og noen få maskiner ellers, slik at det skal bli veldig lange køer, i håp om at folk vil gi opp.

    I enkelte delstater har republikanerne også fått vedtatt at det er forbudt å tilby folk i stemmekø vann og mat.


    Neida, jeg lyver ikke. I Georgia slettet man en mengde registrerte velgere, sørget for å gjøre det vanskeligst mulig å avlegge stemme i "uønskede" kretser, og vedtok det ovenstående. Har også blitt vedtatt i andre delstater.

    USAs rasistiske delstater har lite å være stolte over når det gjelder valggjennomføring.

    Skjermbilde 2024-07-27 kl. 23.40.36.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn