Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.800
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Utenriksministeren er ikke dummere enn at han legger opp til en god tone med Trump-administrasjonen. Trump klarer jo ikke å motstå
    smiger, noe flere har flere spilt på. Jens Stoltenberg gikk vel temmelig åpent ut og erkjente det også, da det fortsatt fremsto helt usannsynlig
    med en andre Trump-periode.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.465
    Sted
    Oslo
    Utenriksministeren er ikke dummere enn at han legger opp til en god tone med Trump-administrasjonen. Trump klarer jo ikke å motstå
    smiger, noe flere har flere spilt på. Jens Stoltenberg gikk vel temmelig åpent ut og erkjente det også, da det fortsatt fremsto helt usannsynlig
    Med andre ord, for å beholde Svalbard og lakse eksport til the great United States of America
    Se nå å få gitt Nobel prisen til Trump ASAP
    The Don Sr, the Don Jr og JD Vance vil for alltid være oss evig takknemlige

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    16
    Med andre ord, for å beholde Svalbard og lakse eksport til the great United States of America
    Se nå å få gitt Nobel prisen til Trump ASAP
    The Don Sr, the Don Jr og JD Vance vil for alltid være oss evig takknemlige
    Se for deg Nobel talen til Trump hvis han får prisen. To all the losers and the haters....

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.257
    Torget vurderinger
    96
    Nå er det forskjell på smiger og begrunnet ros.
    Jeg skjønner at enkelte aldri vil kunne klare å si ett eneste positivt ord om Trump.
    Akkurat i denne saken er det helt konkrete ting som har blitt sagt og gjort. At Biden og Trump samarbeidet om dette kan ikke være noe annet enn positivt.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.098
    Sted
    Smurfeland
    Nå er det forskjell på smiger og begrunnet ros.
    Jeg skjønner at enkelte aldri vil kunne klare å si ett eneste positivt ord om Trump.
    Akkurat i denne saken er det helt konkrete ting som har blitt sagt og gjort. At Biden og Trump samarbeidet om dette kan ikke være noe annet enn positivt.
    Det er jo noen positive ting med Trump også, for all del.

u9ggxlukj14e1.png

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.257
    Torget vurderinger
    96
    Som sagt, her blir det mye vonde spagater og unnamanøvre utover. 😄
    Det var visst ikke så viktig at bombingen på Gaza stoppet allikevel.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.520
    Torget vurderinger
    8
    Som sagt, her blir det mye vonde spagater og unnamanøvre utover. 😄
    Det var visst ikke så viktig at bombingen på Gaza stoppet allikevel.
    I denne tråden så blir Trump latterliggjort selv når han er med på en fredsavtale på Gaza! Det sier vel litt når de samme trollene syter og klager i Gaza tråden! Helt greit at sivile blir bombet så lenge ikke Trump klarer å skape fred

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.257
    Torget vurderinger
    96
    Avtalen er ikke verdt en dritt. De barker sammen igjen om et par tre uker.
    Dessverre er nok det sannsynlig. Religion og fundamentalisme, og to folk som har kranglet i 2000 år, eller mer. Det er vanskelig å se en løsning samme pokker hvem som megler. Noen lever i villfarelsen om at alt blir bra om Israel oppgir alt. Så naivt at det ikke er til å tro.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.257
    Torget vurderinger
    96
    For å gjøre det enda vanskeligere for ekkokameratene, her er 4 konkrete saker der Stoltenberg mente Trump fikk rett, under sistnevntes forrige periode.

• Hans viktigste budskap den gang, var at Europa måtte investere mer i forsvar. Det var riktig.
    • - Det andre han hadde rett i, var at det var farlig å være så avhengig av russisk gass. Han hadde rett.
    • - Det tredje Trump sa, var at vi måtte forstå at Kinas vekst var en sikkerhetspolitisk utfordring. Det mente ikke Nato da, men det mener hele Nato nå.
    • - For det fjerde, som kanskje er overraskende for mange, så var det under Trump at Ukraina for første gang fikk militær støtte i form av våpen, sa Stoltenberg og la til:
    - Jeg er ikke konservativ republikaner i USA, men jeg mener at de fire tingene der, så hadde Trump rett, og en del europeere hadde feil.

Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.257
    Torget vurderinger
    96
    Tror det mange som desperat prøver å pisse han opp etter ryggen🥴
    Så Trump tok feil i disse 4 sakene, og Stoltenberg lyver om det samme til en norsk journalist, i håp om at Trump får en av sine ansatte til å lese og oversette? Det høres veldig sannsynlig ut. 😂

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.098
    Sted
    Smurfeland
    Hva med alle månedene med diplomati som Biden og administrasjonen hans la ned før avtalen i det hele tatt ble aktuell? Var det også Trump sin fortjeneste? 🙂

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    22.090
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Så Trump tok feil i disse 4 sakene, og Stoltenberg lyver om det samme til en norsk journalist, i håp om at Trump får en av sine ansatte til å lese og oversette? Det høres veldig sannsynlig ut. 😂
    Det var ikke akkurat det jeg sa. Men generelt så har kritikken at Trump stoppet. Nå er det nærmest et kapløp med lovord også blant medier. Hvis du mitt tidligere innlegg så mener jeg at til og med Trump gjør noe bra.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.687
    I denne tråden så blir Trump latterliggjort selv når han er med på en fredsavtale på Gaza! Det sier vel litt når de samme trollene syter og klager i Gaza tråden! Helt greit at sivile blir bombet så lenge ikke Trump klarer å skape fred
    Har Trump inngått en fredsavtale med Gaza?

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    16
    Der er jeg enig men det er lov og gi litt kreditt også! For enkelte så er det bedre med fortsatt bombing enn at Trump var med på dette
    Her skal jeg kanskje for første gang være enig med deg. Holder avtalen og Trump var involvert så fortjener han kred. Dessverre tror jeg ikke avtalen holder, så syretesten blir hva Trump gjør når/hvis den kollapser.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.257
    Torget vurderinger
    96
    Her skal jeg kanskje for første gang være enig med deg. Holder avtalen og Trump var involvert så fortjener han kred. Dessverre tror jeg ikke avtalen holder, så syretesten blir hva Trump gjør når/hvis den kollapser.
    Folk har fått Nobelprisen for avtaler. Holdt ikke de heller.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.257
    Torget vurderinger
    96
    Det var ikke akkurat det jeg sa. Men generelt så har kritikken at Trump stoppet. Nå er det nærmest et kapløp med lovord også blant medier. Hvis du mitt tidligere innlegg så mener jeg at til og med Trump gjør noe bra.
    Har du noen eksempler på dette kappløpet?
    Jeg ser ikke noen ensidige lovord. Stoltenberg er svært tydelig på at han står langt fra Trumps politikk på mange områder. Han simpelthen forklarer de punktene hvor Trump hadde rett, og det er faktisk veldig samsvarende med hva mange har messet om i både Russland og Ukraina trådene.

Sist redigert:

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.465
    Sted
    Oslo
    Har du noen eksempler på dette kappløpet?
    Om du ikke følger med i mediene om hvilke folk som nå stryker Trump medhårs, da er du relativt lite opplyst.
    I USA, La times, WaPo, META, utenlands Mette, Jonas, Barten, Scholtz... listen er lang og du har tydeligvis ikke fått det med deg.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.257
    Torget vurderinger
    96
    Hva med alle månedene med diplomati som Biden og administrasjonen hans la ned før avtalen i det hele tatt ble aktuell? Var det også Trump sin fortjeneste? 🙂

Det resulterte ikke i noe som helst, og Trump kommer nok til å huske på å bruke det.
    Enda så mye du misliker det, så har Trump sterkt bidratt til denne avtalen.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.076
    Sted
    Holmestrand
    For å gjøre det enda vanskeligere for ekkokameratene, her er 4 konkrete saker der Stoltenberg mente Trump fikk rett, under sistnevntes forrige periode.

• Hans viktigste budskap den gang, var at Europa måtte investere mer i forsvar. Det var riktig.
    • - Det andre han hadde rett i, var at det var farlig å være så avhengig av russisk gass. Han hadde rett.
    • - Det tredje Trump sa, var at vi måtte forstå at Kinas vekst var en sikkerhetspolitisk utfordring. Det mente ikke Nato da, men det mener hele Nato nå.
    • - For det fjerde, som kanskje er overraskende for mange, så var det under Trump at Ukraina for første gang fikk militær støtte i form av våpen, sa Stoltenberg og la til:
    - Jeg er ikke konservativ republikaner i USA, men jeg mener at de fire tingene der, så hadde Trump rett, og en del europeere hadde feil.
    Selvsagt kan Trump ha rett i ett og annet.
    Det har de fleste.

De poengene du nevner er helt relevante, men knappast banebrytende på noe vis.

Problemet er at han sammen med sine milliardærvenner jobber aktivt for å ødelegge demokratiet.
    Da hjelper det SVÆRT lite at han har rett i ett og annet.
    Ett og annet som mange andre helt på egen hånd har funnet fram til.
    Jeg for eksempel.

Og Trump og milliardærene produserer i China, og overalt ellers de finner billig arbeidskraft.

Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.257
    Torget vurderinger
    96
    Om du ikke følger med i mediene om hvilke folk som nå stryker Trump medhårs, da er du relativt lite opplyst.
    I USA, La times, WaPo, META, utenlands Mette, Jonas, Barten, Scholtz... listen er lang og du har tydeligvis ikke fått det med deg.
    Hadde Trump rett i de 4 punktene, og har han bidratt til denne avtalen. Ja eller nei?

Og så kan du kanskje gi eksempler på ensidig skryt, som var påstanden jeg argumenterte mot.
    Diplomatisk smiger uten særlig innhold er uinteressant, det er ikke det jeg har diskutert.
    Det er vel ganske dumt å stryke statsledere mot hårene, særlig Trump 😄.

Sist redigert:

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.520
    Torget vurderinger
    8
    Hadde Trump rett i de 4 punktene, og har han bidratt til denne avtalen. Ja eller nei?

Og så kan du kanskje gi eksempler på ensidig skryt, som var påstanden jeg argumenterte mot.
    Diplomatisk smiger uten særlig innhold er uinteressant, det er ikke det jeg har diskutert.
    Det går ikke inn! Uansett hva han gjør som verden ser på som positivt så vrir de det til noe negativt her inne 🤣

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.465
    Sted
    Oslo

Du stilte spørsmål ved om det var et kappløp om lovord til Trump, og ville ha eksemper. Jeg ga deg eksemper på folk som tidligere har vært kritiske og nå smigrer for fyren. Noen er så fakta resistente at de blir snurt selv når de får svar på sine spørsmål.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.257
    Torget vurderinger
    96
    Du stilte spørsmål ved om det var et kappløp om lovord til Trump, og ville ha eksemper. Jeg ga deg eksemper på folk som tidligere har vært kritiske og nå smigrer for fyren. Noen er så fakta resistente at de blir snurt selv når de får svar på sine spørsmål.
    Det eneste du har gjort er å komme med påstander uten noe å vise til. Gi meg ETT konkret eksempel på "kappløp" eller ensidig skryt om Trump. Kom igjen, bare en eneste link?

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.465
    Sted
    Oslo
    Det eneste du har gjort er å komme med påstander uten noe å vise til. Gi meg ETT konkret eksempel på "kappløp" eller ensidig skryt om Trump. Kom igjen, bare en eneste link?
    Jeg veit ikke hva din favourite poison er, document.no, iNyheter, X, face eller hva det er.
    E24 har akkurat nå en artikkel ute med tittelen " Slik har de snudd om Trump"

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.098
    Sted
    Smurfeland
    Det resulterte ikke i noe som helst, og Trump kommer nok til å huske på å bruke det.
    Enda så mye du misliker det, så har Trump sterkt bidratt til denne avtalen.
    Nei, hvis Trump faktisk har bidratt til noe positivt for en gangs skyld er det selvsagt bra. Men enkelte her later til å tro at dette er noe han har fått til helt på egen hånd og glemmer å nevne alt grovarbeidet som ligger bak.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.873
    Jeg lurer litt på om noen helt konkret kan fortelle eksakt hva Trump personlig har bidratt med i forbindelse med inngåelse av våpenhvilen (som fortsatt ikke er igangsatt, da Netanyahu sitter på hendene og nekter på ett eller annet hele tiden....)
    Anyone?

For meg ser det nemlig ut som om hans bidrag kun er at han er så sprute sprø at selv ikke Israel tør å stole på at han fortsetter å støtte dem. Derfor tør de ikke annet enn å skrive under (når den tid kommer) avtalen som er utferdiget og fremforhandlet av Biden-adminstrasjonen for lenge siden.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn