Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    3.273
    Sted
    Polen
    Altså det er en del dommedagsscenarioer en har hørt om (antikrist, verdensherredømme, dyrets merke som alle må ha for å kunne kjøpe og selge osv.), som plutselig ikke er helt utenkelige lenger.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.269
    Sted
    Liten by
    Problemet er at når man kommer med en mening som ikke er det samme som andre her inne så blir det side opp og side ned med diskusjoner når man istedenfor kan være enig om å være uenig.
    Min intensjon er ikke å spy ned tråden, men jeg svarer stort sett alltid når det kommer spørsmål til meg.
    Problemet er vel at spesielt amason ikke har et eneste argument! Du prøver i det minste, men du blir hardt straffet for feilinformasjon og omskrivinger av fakta. Straffen er at andre ser det. Kom med fakta, så er dette null problem!

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Holmestrand
    Filmstjernene Jon Voight (t.v.), Mel Gibson og Sylvester Stallone er utnevnt til spesialambassadører i Hollywood. De er vel kjent som sterke Trump-supportere alle sammen SVJV.
    Erkeeksempler på "has-beens".

PS: Jeg trodde han skulle redusere antall ansatte?

Overall, the federal workforce increased by an average of 0.9% per year between December 2016, just before the start of the Trump administration, and December 2020, just before the president left office. This increase compares with a 0.3% average increase during the second term of the Obama administration.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.961
    Jeg anser at man er litt i blindgata enten man ikke evner å fremme rasjonelle argumenter, eller man ikke takler å se irrasjonelle argumenter. Dette er en off-topic diskusjon der alle har rett til å ytre seg, enten det er med tøv og tant, eller det er ved å fremme sin egen evne til å blokkere en stor del av debatten for sin egen sarte sjel.

Lateralus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    0
    de fleste skuddskader overlever man også, men samme det.

Se på han jævelen her, ikke bare skader han seg selv men også andre med vilje og hver eneste gang han røyker
    vil heller bli skutt enn å bli utsatte for bevist skadelig passiv røyking
    Like idiotisk og meningsløst som å hate på folk som har skytevåpen

Denne kommentaren din, er den sagt i fullt alvor eller er det et aldri så lite innslag av ironi her? Det er ikke alltid like lett å påvise/forstå ironi, derfor spør jeg.

Spørsmålet mitt gjelder forresten også en god del av de andre kommentarene dine i denne tråden.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.584
    Torget vurderinger
    8
    Problemet er vel at spesielt amason ikke har et eneste argument! Du prøver i det minste, men du blir hardt straffet for feilinformasjon og omskrivinger av fakta. Straffen er at andre ser det. Kom med fakta, så er dette null problem!
    Har lagt ut flere linker og argumentert tidligere men det hjelper absolutt ingenting for det er dere som setter premissene for hvilke media som er innenfor og hvilke som ikke er det 🤣

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.269
    Sted
    Liten by
    Har lagt ut flere linker og argumentert tidligere men det hjelper absolutt ingenting for det er dere som setter premissene for hvilke media som er innenfor og hvilke som ikke er det 🤣
    Kan det også være en mulighet for at linkene ikke er verdt spesielt mye på grunn av feilinformasjon og at argumentene dine har vært plukket fra hverandre utallige ganger UTEN at det ser ut til å ha noen effekt på fremførelsen din?

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.453
    Sted
    Smurfeland
    Som om du anerkjenner linkene fra de mediene "vi" på andre enden kommer med, eller tar til deg noen av argumentene som er kritiske til Trump?

H

Hardingfele

Gjest
    Syntaks, tegnsetting, setningslogikk, bøyningsformer. Grunnkurs. Trollet burde kunne norsk.

Se på han jævelen her, (BURDE SATT PUNKTUM) ikke bare skader han seg selv (MANGLER KOMMA) men også andre med vilje og (UNORSK FORMULERING) hver eneste gang han røyker (PUNKTUM) (... men også andre når han med vilje røyker blant andre)
    vil heller bli skutt enn å bli utsatt(e) for bevisSt skadelig passiv røyking (PUNKTUM)
    Like idiotisk og meningsløst som å hate (?) folk som har skytevåpen

Og da har jeg mot min vilje faktisk lest et innlegg fra Bass, lenge siden sist.
    Har lagt noen flere på min ignore-liste. Tråden blir ryddigere.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.584
    Torget vurderinger
    8
    Som om du anerkjenner linkene fra de mediene "vi" på andre enden kommer med, eller tar til deg noen av argumentene som er kritiske til Trump?
    Selvsagt men når det hele tiden går på personangrep og mobbing når folk er uenige så blir det bare trist! At voksne mennesker kan oppføre seg slik trodde jeg ikke var en mulighet her inne! Men jeg vet jo at ingen av de hadde sagt det samme hvis vi ikke var bak et tastatur så jeg lever fint med det! Er typisk feige personer som oppfører seg slik

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.584
    Torget vurderinger
    8
    Syntaks, tegnsetting, setningslogikk, bøyningsformer. Grunnkurs. Trollet burde kunne norsk.

Se på han jævelen her, (BURDE SATT PUNKTUM) ikke bare skader han seg selv (MANGLER KOMMA) men også andre med vilje og (UNORSK FORMULERING) hver eneste gang han røyker (PUNKTUM) (... men også andre når han med vilje røyker blant andre)
    vil heller bli skutt enn å bli utsatt(e) for bevisSt skadelig passiv røyking (PUNKTUM)

Igjen ren mobbing fra en tøffing bak tastaturet som pisser i buksene når noen sier Bø

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.584
    Torget vurderinger
    8
    Kan det også være en mulighet for at linkene ikke er verdt spesielt mye på grunn av feilinformasjon og at argumentene dine har vært plukket fra hverandre utallige ganger UTEN at det ser ut til å ha noen effekt på fremførelsen din?
    Der kom den igjen! Det er du/dere som bestemmer hvilke linker via hvilke media som skal godkjennes eller ikke!

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.453
    Sted
    Smurfeland
    Selvsagt men når det hele tiden går på personangrep og mobbing når folk er uenige så blir det bare trist! At voksne mennesker kan oppføre seg slik trodde jeg ikke var en mulighet her inne! Men jeg vet jo at ingen av de hadde sagt det samme hvis vi ikke var bak et tastatur så jeg lever fint med det! Er typisk feige personer som oppfører seg slik
    Vanskelig å ta deg seriøst når du indirekte truer de andre i tråden med bank, sånn jeg oppfatter det. Og når du ikke ser rekkevidden av dine egne illiberale og reaksjonære argumenter som du får svar på.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.584
    Torget vurderinger
    8
    Vanskelig å ta deg seriøst når du indirekte truer de andre i tråden med bank, sånn jeg oppfatter det. Og når du ikke ser rekkevidden av dine egne illiberale og reaksjonære argumenter som du får svar på.
    Ikke rart verden står for fall hvis du mener jeg har truet noen! Jeg synes bare det er barnslig og feigt av ‘voksne’ mennesker og slenge ubegrunnet dritt til folk med andre meninger! Dritt de/dere aldri hadde turt og gjøre annet bak et et tastatur! Er helt utrolig at voksne mennesker kan være så feige! Vil tro de fleste av dere ble mobbet på skolen, det viser seg i voksen alder og det gjør meg bare trist 😢 er vist vanlig med innover tiss og kul på ryggen i dag 🙏

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.344
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Denne kommentaren din, er den sagt i fullt alvor eller er det et aldri så lite innslag av ironi her? Det er ikke alltid like lett å påvise/forstå ironi, derfor spør jeg.

Spørsmålet mitt gjelder forresten også en god del av de andre kommentarene dine i denne tråden.
    Jeg vil si det er en god blanding, jeg sier alt med et glimt i øyet og jeg setter ting på spissen.
    Men jeg mener i fullt alvor at dersom målet er å "redde innbyggere" så bør man starte med de sakene som virkelig tar liv og da kommer drap med skuddvåpen langt ned på listen.
    Når det i tillegg er i Grunnloven og tradisjon fra landet ble opprettet å ha liberale våpenlover så er det kanskje ikke der man skal bruke all energi når landet har så mange problemer.
    Jeg kan forstå at enkelte syns det er "ekkelt" med folk som går med våpen offentlig, men det spørs veldig hvor man bor og ferdes. Jeg ville følt meg utrygg dersom jeg var i de verste strøkene i shitcago feks og det å ha et våpen ville økt min opplevde trygghet

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.002
    Torget vurderinger
    16
    Ikke rart verden står for fall hvis du mener jeg har truet noen! Jeg synes bare det er barnslig og feigt av ‘voksne’ mennesker og slenge ubegrunnet dritt til folk med andre meninger! Dritt de/dere aldri hadde turt og gjøre annet bak et et tastatur! Er helt utrolig at voksne mennesker kan være så feige! Vil tro de fleste av dere ble mobbet på skolen, det viser seg i voksen alder og det gjør meg bare trist 😢 er vist vanlig med innover tiss og kul på ryggen i dag 🙏
    Dette er en dårlig skjult trussel:
    "Flokken din her inne skulle hatt denne tråden innenfor en fysisk boksering fremfor tastaturet så vil jeg tro de fleste av dere hadde holdt helt kjeft 🤣👍"

Spørsmål til deg som hele tiden føler deg krenket og mobbet, er dette mobbing?
    "Vil tro de fleste av dere ble mobbet på skolen, det viser seg i voksen alder og det gjør meg bare trist 😢 er vist vanlig med innover tiss og kul på ryggen i dag"

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.453
    Sted
    Smurfeland
    Jeg sa "indirekte". Som når du for noen innlegg tilbake snakket om at ingen av de andre i tråden hadde turt å si det de gjør i en boksering. For meg høres det ganske truende ut.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.584
    Torget vurderinger
    8
    Jeg sa "indirekte". Som når du for noen innlegg tilbake snakket om at ingen av de andre i tråden hadde turt å si det de gjør i en boksering. For meg høres det ganske truende ut.
    Nei akkurat det jeg skal frem til! De fleste som mobber og går til personangrep bak tastaturet er folk som aldri hadde turt si det samme under fire øyne! Ingen trussel fra meg selvsagt! Ville aldri gått til fysisk angrep på noen som ikke er i stand til og forsvare seg selv 🙏

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.075
    Sted
    VestBredden

Med den avsluttende settningen din, så fortjener du all motbør som du får... du er ikke akkurat sparsom med kruttet du heller, og det i MANGE innlegg

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.453
    Sted
    Smurfeland
    Man setter på en måte litt pris på det ærligere bildet til høyre. Som om han har kommet ut av skapet og endelig kan være seg selv. Det gjør meg litt glad.

dgtlerv0zdde1.jpeg

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.961

....og mer usammenhengende. Hver sin lyst.
    (Regner uansett med at jeg er blant de ignorerte nå, så hva enn jeg måtte mene, har det liten påvirkningskraft... :) )

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.015
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Utvise arbeidere og la avlingene råtne er en ny måte å få ned matvareprisene på. Da må det vel importeres, men der skal det jo
    legges på toll. 🤭 Det jo bli bra det her.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.344
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Herlig, jeg skjønner jeg må bruke like lang tid på å finskrive innlegg her for å bli tatt seriøst som det var til kongen jeg skrev.
    Beklager at ikke form og farge står opp til det høye nivået som kreves.

Jeg mener at ignore funksjonen er for pyser så den brukes aldri :)

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.527
    Sted
    Oslo
    Breaking News:
    Kaldt vær og vind tvinger Trump innsettelsen innendørs.
    Selv værgudene er tydeligvis imot ham og viser ham hva han evt har i vente på Grønland.
    Eller er det anti-Trump sjamaner som har rotta seg sammen?

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.584
    Torget vurderinger
    8
    Breaking News:
    Kaldt vær og vind tvinger Trump innsettelsen innendørs.
    Selv værgudene er tydeligvis imot ham og viser ham hva han evt har i vente på Grønland.
    Eller er det anti-Trump sjamaner som har rotta seg sammen?
    Innendørs? Nei det er jo helt krise

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.453
    Sted
    Smurfeland
    Misnøyen brer seg blant velgerne over brutte løfter, og han er ikke innsatt som president engang enda. Mens folk er opptatt av høye priser, renter, og altfor lave lønninger driver han med tullete kulturkrig og anti-woke symbolpolitikk. 🤡

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn