|
Det foregår et statskupp i langsom kino, eller mer presist en fascistisk maktovertakelse i USA, ja. Og når det foregår et statskupp, hva skal statens maktmonopol gjøre med det? Tidligere hadde f.eks. Tyrkia nedfelt i grunnloven at forsvaret skulle gå inn å forhindre en religiøs maktovertakelse i landet, dette har blitt fjernet under Erdogan, og de er nå på vei mot diktatur.du har jo whinet om dette såkalte statskuppforsøket og nå vil du ha statskupp?
så du vil ha statskupp når det er "din" side som utfører med men ikke de andre, er det slik å forstå?
hva skjedde med demokrati, frie valg og alt det der?
og hvordan skal et militært statskupp foregå, altså militæret bestemmer seg for å avsette sin leder, hvem skal lede da?
Er han en av disse?? Bitter type, forståelig nok.....normal reaksjon når man blir betydningsløs og utilstrekkelig.That's all folks
![]()
Tysk toppolitiker: – De transatlantiske relasjonene er over
– De transatlantiske relasjonene er over, sier Michael Roth, leder for utenrikskomiteen i den tyske Forbundsdagen, etter Trumps harde utfall mot Ukraina.www.aftenposten.no
godt jobbet å bare svare med spørsmål, men da forstår jeg det slik at du er for statskupp, takk.Det foregår et statskupp i langsom kino, eller mer presist en fascistisk maktovertakelse i USA, ja. Og når det foregår et statskupp, hva skal statens maktmonopol gjøre med det? Tidligere hadde f.eks. Tyrkia nedfelt i grunnloven at forsvaret skulle gå inn å forhindre en religiøs maktovertakelse i landet, dette har blitt fjernet under Erdogan, og de er nå på vei mot diktatur.
Dersom USA nå blir et fascistisk land der presidenten bryter grunnloven, tilraner seg makt, neglisjerer rettsprinsipper og maktfordelingsprinsipp, hva gjør det ham til? Og hvordan skal lovgivende myndighet forholde seg til dette?
(og merk ellers at i mitt forrige innlegg stp ordlyden ..."med påfølgende valg")
Militærkupp ender alltid med at en general blir sjef, eller at militæret utnevner en de stoler på skal utføre jobben etter hva de mener er riktig. (F.eks. Thailand de siste 50 årene)du har jo whinet om dette såkalte statskuppforsøket og nå vil du ha statskupp?
så du vil ha statskupp når det er "din" side som utfører med men ikke de andre, er det slik å forstå?
hva skjedde med demokrati, frie valg og alt det der?
og hvordan skal et militært statskupp foregå, altså militæret bestemmer seg for å avsette sin leder, hvem skal lede da?
Ett enkelt Google søk er alt som behøves, ETT SØK!!!Hvis dette er sant er det jo helt sykt, de lever borte i usa.. glem det jeg sa med søppelmat, er tydeligvis noe riktig de gjør der borte når folk blir såpass gamle
Du leser nå bare det du har lyst til å lese. Selvsagt er jeg ikke for et statskupp, men påpeker at det faktisk pågår et slikt as we speak. Det spørsmålet som må stilles i nåværende situasjon er: Hvordan skal nasjonens lovgivende forsamling forholde seg når presidenten bevisst nekter å forholde seg til maktfordelingsprinsippet? Hvilke midler har de til disposisjon, og kan bruk av statens maktmonopol forsvares ut fra det eksisterende lovverk?godt jobbet å bare svare med spørsmål, men da forstår jeg det slik at du er for statskupp, takk.
Jeg tror vi er enige der, jeg ønsker makten tilbake til folket jeg også
ok, så da blir en ikke folkevalgt øverste sjef og evt har all myndighet til å utpeke en ny øverste sjef. Høres jo ikke veldig demokratisk ut det heller...Militærkupp ender alltid med at en general blir sjef, eller at militæret utnevner en de stoler på skal utføre jobben etter hva de mener er riktig. (F.eks. Thailand de siste 50 årene)
Militærkupp er ikke og har aldri vært demokratisk.ok, så da blir en ikke folkevalgt øverste sjef og evt har all myndighet til å utpeke en ny øverste sjef. Høres jo ikke veldig demokratisk ut det heller...
så dette er ikke sant, han står bare å lyver? I såfall hadde det vært fint med noe bevisEtt enkelt Google søk er alt som behøves, ETT SØK!!!
Gal manns ralling.Hvis dette er sant er det jo helt sykt, de lever borte i usa.. glem det jeg sa med søppelmat, er tydeligvis noe riktig de gjør der borte når folk blir såpass gamle
Bevis er fint, ps. jeg gidder ikke lete.så dette er ikke sant, han står bare å lyver? I såfall hadde det vært fint med noe bevis
p.s jeg bruker ikke google
spørsmålet er vel heller: hvordan skal folket forholde seg til et statsapparat som aktivt motarbeider en demokratisk valgt president og som gjennomfører valgløftene sine..Du leser nå bare det du har lyst til å lese. Selvsagt er jeg ikke for et statskupp, men påpeker at det faktisk pågår et slikt as we speak. Det spørsmålet som må stilles i nåværende situasjon er: Hvordan skal nasjonens lovgivende forsamling forholde seg når presidenten bevisst nekter å forholde seg til maktfordelingsprinsippet? Hvilke midler har de til disposisjon, og kan bruk av statens maktmonopol forsvares ut fra det eksisterende lovverk?
Se til Sør-Korea, der en dårlig planlagt maktovertakelse ble forsøkt for noen uker siden. Nå er presidenten i retten, og risikerer til og med dødsstraff.
ok, så du har bestemt deg for at alt han sier er løgn og derfor er dette også løgn.Bevis er fint, ps. jeg gidder ikke lete.
Trengs litt opprydding der jaHvis dette er sant er det jo helt sykt, de lever borte i usa.. glem det jeg sa med søppelmat, er tydeligvis noe riktig de gjør der borte når folk blir såpass gamle
Den brutale - og totalt absurde - realiteten nå, er at USA rett og slett behøver et militært statskupp med påfølgende valg! Trump er en ren Quisling, han er i ferd med å overgi seg og USA betingelsesløst til et tyrannisk Russland, samtidig som han bedriver ren utpressing av Russlands fiender.
Nå må Europa på beina, og finne på noe fundamentalt nytt!
Da har du ikke fått med deg så mye av det som rent faktisk foregår. Kanskje skulle du begynne å bruke google litt allikevel. Trump har signert flere presidentordre som udiskutabelt bryter med grunnloven.spørsmålet er vel heller: hvordan skal folket forholde seg til et statsapparat som aktivt motarbeider en demokratisk valgt president og som gjennomfører valgløftene sine..
Og hva du mener med din uthevede skrift skjønner jeg ikke, hvilket maktfordelingsprinsipp snakker du om? Såvidt meg bekjent har han operert fint innenfor regelverket.
Du lurer på om det er sant, men gidder ikke sjekke?ok, så du har bestemt deg for at alt han sier er løgn og derfor er dette også løgn.
er slik jeg tenker om alle politikere og tror ikke et kløyva ord som kommer ut av munnen deres, og derfor jeg lurer på om det sant.
det skulle ikke forundre meg at staten har såpass dårlige systemer at dette ikke fanges opp og det finnes nok av uærlige folk som vet å utnytte, så sannsynligheten for at dette er sant er så absolutt endel høyere enn 0.
The Liar
Ok det har jeg ikke fått med meg. Men syns å huske at det var høytlykk skriking for å få signert en presidentordre som fjernet en av de mest diskuterte grunnlovene nemlig retten til bevepning.Da har du ikke fått med deg så mye av det som rent faktisk foregår. Kanskje skulle du begynne å bruke google litt allikevel. Trump har signert flere presidentordre som udiskutabelt bryter med grunnloven.
Du "husker" mye rart, men det er ikke mulig å fjerne et grunnlovstillegg med en presidentordre så hvorfor skulle noen skrike om det? Kanskje det var noe du drømte?Ok det har jeg ikke fått med meg. Men syns å huske at det var høytlykk skriking for å få signert en presidentordre som fjernet en av de mest diskuterte grunnlovene nemlig retten til bevepning.
Syns man skal bestemme seg, enten står grunnloven fjellstøtt, ingen kan endre eller komme i konflikt med denne, eller så må det være fritt frem med endring.
jeg skal sjekke, bare lurer på hva du har som kilde?Du lurer på om det er sant, men gidder ikke sjekke?
Jeg sjekket, men jobber ikke som fact-sjekker for deg.
kan være, isåfall en vond drøm. Tenk å miste en av sine viktigste grunnlovsrettigheterDu "husker" mye rart, men det er ikke mulig å fjerne et grunnlovstillegg med en presidentordre så hvorfor skulle noen skrike om det? Kanskje det var noe du drømte?
IKKE tenk det høyt engang!!!!!! Han er fan truende til å gjøre det!USA kommer snart til å finne ut hva det betyr å mangle «soft power». Hva har de tenkt å gjøre, nuke Kyiv og Paris, liksom?
Snyder:
![]()
Teksten er datert 16. feb, altså før Mango-Mussolinis senere gullkornI could perhaps be wrong, and we shall see, but I believe the purpose of the Putin-Trump phone call that took place and the coming Russian-American negotiations in Saudi Arabia over Ukraine is to get a bad deal, at least as seen in the conventional terms of Ukrainian lives, American power, and world peace. If a bad agreement does emerge, it will be hard to say whether it is incompetence, design, or incompetence by design. I think the last is most likely. The structure of the situation does not favor substance or deliberation. The Americans are in a hurry, as Trump’s special envoy to Ukraine kept saying; and the design of the negotiations is unfavorable.
Fant denne som ga noen interessante opplysninger:jeg skal sjekke, bare lurer på hva du har som kilde?
Dersom du sikter til second amendment, så bør du lese det i sin helhet før du uttaler deg for bombastisk.kan være, isåfall en vond drøm. Tenk å miste en av sine viktigste grunnlovsrettigheter
Du kom meg akkurat i forkjøpet her.F.eks. her:
![]()
Second Amendment to the United States Constitution - Wikipedia
en.wikipedia.org
Det ble jo skrevet i 1791, før USA hadde egen hær, og beskriver vel egentlig at man trenger et "Heimevern" slik at man lokalt kan stå imot inntrengere hvis det skulle komme noen (well regulated militia). Det er ingen blank godkjenning av at hvem som helst kan ha hva som helst av våpen.
Høyesterett utvidet tolkningen av dette i 2008 til å gjelde at man kan ha våpen hjemme for å forsvare seg i sitt hjem. Dette gjalt ikke for forbrytere (som Trump) og folk med en mental tilstand. Det ble også spesifisert at det ikke gjalt for farlige og uvanlige våpen. Hva de mener med det - hvilke våpen er det som ikke er farlige - er jo uklart, men det er vel klart at retten ikke gjelder for angrepsvåpen.
Det er altså snakk om at det er mange som mottar social security som er 125 år gamle. Jeg leste at de som man ikke har bekreftet fødselsdato kodes i systemet slik at de ender opp automatisk med å være 125 år i 2025. (Har dessverre ikke kilde). Så DOGE har rett og slett gått løs på et system de ikke aner hvordan fungerer.Hvis dette er sant er det jo helt sykt, de lever borte i usa.. glem det jeg sa med søppelmat, er tydeligvis noe riktig de gjør der borte når folk blir såpass gamle
At den type svindel foregår er faktisk, men antagelig ikke veldig utbredt.Det er altså snakk om at det er mange som mottar social security som er 125 år gamle. Jeg leste at de som man ikke har bekreftet fødselsdato kodes i systemet slik at de ender opp automatisk med å være 125 år i 2025. (Har dessverre ikke kilde). Så DOGE har rett og slett gått løs på et system de ikke aner hvordan fungerer.