Tenke seg om Mexico eller Ukraina er den mest omfattende r0verstaten?Hint,
Se på kartet, sammenlign, tenke tenke…
|
Tenke seg om Mexico eller Ukraina er den mest omfattende r0verstaten?Hint,
Se på kartet, sammenlign, tenke tenke…
Hvilket EU-direktiv har du tredd nedover som skylapper? Omveien til Estland, Latvia, Litauen, Belarus, og Polen?Har intet med det å gjøre, men pr idag er Mexico styrt av narkotika kartell som, akkurat som trump, ikke bryr seg noe om sine medmennesker og er intet på demokratiskalaen ift Ukraina
Øst for Ukraina ligger russland som nå, sammen med trump, er den største trusselen mot Europa siden WW2
USA har ingen slike trusler mot seg på sitt kontinent pr idag selv om alle landene i mellom og syd Amerika hadde slått seg sammen og gått mot usa.
Ukraina er derfor blant Europas beste forsvar siden et angrip på Europa må komme landeveien for å ha noen varig effekt. Dermed må russerne først gjennom Ukraina og Polen før det kommer videre inn i Europa.
Tar russerne Ukraina kan det bli noe helt annet
Se kartet og tenk
Hva er det du skriver om? Har du ikke noe bedre å komme med?Hvilket EU-direktiv har du tredd nedover som skylapper? Omveien til Estland, Latvia, Litauen, Belarus, og Polen?
trump og musk og MAGAHvem tar i mot rentene USA betaler?
Mangler bare en pålagt hilsningsfrase også, eksempelvis “all hail trump!”Det er så latterlig.
An airport, Mount Rushmore and the $100 bill: Inside the effort to venerate Trump while he’s still in office - POLITICO
Gill’s Golden Age Act of 2025 is just one of five Trump-adulating House bills introduced in the two months since the president began his second term. Other measures would make Trump’s birthday a federal holiday, rename Dulles Airport in Trump’s honor, carve Trump’s face on Mount Rushmore and create a new $250 bill with Trump’s likeness.
Etter programmene om sinna snekkern og sinna kokken kommer nå blockbusteren Sinna TollernNå er`n sinna.
![]()
Trump raser mot Putin – truer med kraftige sanksjoner
Presidenten lover 25 prosent toll på all russisk olje hvis våpenhvile uteblir.www.vg.no
På den omfattande amerikanske importen av russisk olje?Nå er`n sinna.
![]()
Trump raser mot Putin – truer med kraftige sanksjoner
Presidenten lover 25 prosent toll på all russisk olje hvis våpenhvile uteblir.www.vg.no
Dersom man er i den klassen er man suspekt i seg selv fordi det er sååå langt unna normalenVi får håpe Moser har en burner phone uten fjesbok og annet drit installert, slik at det går greit når den blir konfiskert og gjennomtrålet. .
Og dersom det skjer iht hans uttalelser i artikkelen er NATO ihvertfall dødt for usa.
Legg også merke til hans holdninger, så jeg tror at et NATO med usa allerede er dødt. Hvordan kan noen tru, eller tilkjenne gi at NATO med usa fremdeles er operativt etter gjentatte «jeg bryr meg ikke»?
Og selv om man har et godt samarbeid på arbeidsnivå, , hvem sitter som sjef for et land og lar seg være avhengig av usa og stole på de etter de gjentatte «jeg bryr meg ikke»?
Hvilken informasjon har de som fremdeles stoler på usa til tross for gjentatte uttalelser av samme type fra commander in chief og hans administrasjon?
Du fremstår som en stor idiot.Det hele kommer an hvor lenge man vil observere den vestlige verdens dekadens og i hvilke former.
Det fremstår som google translate.Du fremstår som en stor idiot.
Joda, men mye trump gjorde da som ikke er iht dagens regimeMan hadde vel en sånn avtale som Trump avviklet i sin første presidentperiode?
Takk for komplimentet.Du fremstår som en stor idiot.
Kilde?trump og musk og MAGA
Eksakt. Samme effekt som å legge toll på import av pingvinkjøtt fra Finland - nada.På den omfattande amerikanske importen av russisk olje?
Dette har da ingen som helst betydning. Det er en prate-automat, ikke en magisk krystallkule.En på kontoret tok mange tester på open AI for så å tvinge frem et svar på om våre allierte ville forsvare Svalbard mot russerne. Svaret ble nei.
Selvfølgelig. Men uansett AI eller ikke, så er det temmelig lite sannsynlig at de folkevalgte i Tyskland, Italia og Frankrike vil stemme for en militær konfrontasjon mot russland, for å gjeninnta Svalbard. Imo.Dette har da ingen som helst betydning. Det er en prate-automat, ikke en magisk krystallkule.
Så det å stå opp for universielle, rasjonelle prinsipper, hvor menneskehetens beste, og ikke begrenset til norske, er mål og ikke bare middel, bryter med din forståelse av Kant, er jo litt spesielt.Jeg syns da norsk politikere virker instilt på krig, noe jeg syns er ekkelt og tarvelig. Hva skal vi krige for? Grunnloven eller en plass i EU? Det første er helt innafor for min del, det andre blir på feil gjorde og i sterk kontrast til min forståelse av det kategoriske imperativ.
Dersom en eller annen gud ikke griper inn så er han ikke i stand til å stille som kandidat til neste valg. Allerede nå begynner alderdommen å sette spor, lettere dement, lekkasjer her og der, hårtap, bevegelsesproblemer....Jeg satser på guddommelig inngripen, - på en eller annen måte...
Kanskje du foretrekker biblen sin implementasjon av det kategoriske imperativ? Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg.Så det å stå opp for universielle, rasjonelle prinsipper, hvor menneskehetens beste, og ikke begrenset til norske, er mål og ikke bare middel, bryter med din forståelse av Kant, er jo litt spesielt.
I hvilken form har disse andre statene vist interesse?Nå er det faktisk slik at mange av signatarstatene har egne interesser på Svalbard, ikke bare Norge og Russland...
Same korleis du formulerer det, trur eg at dei fleste vil meina at det prinsipielt er rett å stø eit land som vert utsett for eit militært overfall.Kanskje du foretrekker biblen sin implementasjon av det kategoriske imperativ? Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg.