Selv om Oren faktisk måtte innrømme en del poenger til Jon, så var det en god debatt. Men jeg må si at Jon imponerer med mye kunnskap!Det har blitt sagt at denne tråden er et ekkokammer, noe som ikke er helt usant, men her er en interessant samtale mellom John Stewart og den konservative økonomen Oren Cass. Ganske balansert vil jeg si.
Sånn som å true andre for å få gjennom sine ting?De som skriker høyest nå for tiden er tapersiden. Ikke bare det men de gjennomfører vold for å understreke poenget
Vet ikke hva du tenker på mht tapersidenDe som skriker høyest nå for tiden er tapersiden. Ikke bare det men de gjennomfører vold for å understreke poenget
Kanskje de føler seg okkupert av et fascistregime og ser på seg selv som motstandsfolk. Min generasjon har vokst opp med historier om WWII og Luke Skywalkers kamp mot Darth Vader og den onde keiseren. Sånt setter spor.Nei, sånn som å bedrive herværk på private eiendom. Brannstifteri, avfyre skudd og sånne trivlige ting.
Det er uansett ikke lett å rasjonalisere det å ødelegge andre, helt uskyldige menneskers eiendom for å fremme et politisk standpunkt. "Musk er en tosk, derfor brenner jeg naboens bil", er verken rasjonelt eller akseptabelt, faktisk.Kanskje de føler seg okkupert av et fascistregime og ser på seg selv som motstandsfolk. Min generasjon har vokst opp med historier om WWII og Luke Skywalkers kamp mot Darth Vader og den onde keiseren. Sånt setter spor.
Det har jeg da heller aldri sagt.Det er uansett ikke lett å rasjonalisere det å ødelegge andre, helt uskyldige menneskers eiendom for å fremme et politisk standpunkt. "Musk er en tosk, derfor brenner jeg naboens bil", er verken rasjonelt eller akseptabelt, faktisk.
Neida, men med litt vrangvilje kunne man lese deg som at det å sette fyr på en Tesla kunne ses på som en forsvarskamp fra "de gode" mot "de onde".Det har jeg da heller aldri sagt.
Man skal aldri undervurdere den jevne forumbrukers vrangviljepotensiale.Neida, men med litt vrangvilje kunne man lese deg som at det å sette fyr på en Tesla kunne ses på som en forsvarskamp fra "de gode" mot "de onde".![]()
To store forskjellerVi lærte jo etter 6. januar at dette kun er snakk om vennligsinnede turister, å kalle dem pøbler og hevde de driver med hærverk er ufint.
Om du ikke så det live, slik jeg gjorde, fins det sikkert videoer der ute.To store forskjeller
1 det var en offentlig bygning, i tillegg var det politi folk som åpnet dørene og guidet de inn
2. Såvidt meg bekjent ingen brannstifting eller herverk
I alle dager???? Så du videoene derifra?????To store forskjeller
1 det var en offentlig bygning, i tillegg var det politi folk som åpnet dørene og guidet de inn
Nå går det jaggu rundt for deg....1 det var en offentlig bygning, i tillegg var det politi folk som åpnet dørene og guidet de inn
Jeg satt og så det live og så dette hele tiden. Jeg tror du må vurdere briller...Jeg satt og så dette live fra de første som kom inn.det var vitterlig ingen knusing eller pressing for å ta seg inn.
Men registrerer bildene som er lagt ut her, derfor jeg la forbehold.
Allikevel er det stor forskjell på privat og offentlig eiendom, den private eiendomsrett er det mest hellige vi har her i verden og må forsvares for alt det er verdt.
Kanskje instruere Musk om slike forskjeller? Han ser jo hele den offentlige administrasjonen og byrokrati som sin private eiendom til å gjøre med som han ønsker. Med rett så sørgelige resultater når det rammer titusenvis av uskyldige borgere. Om Musk mener han har retten til drite på folks jobber og velferd er det jo ikke så rart om folk driter på hans.Jeg satt og så dette live fra de første som kom inn.det var vitterlig ingen knusing eller pressing for å ta seg inn.
Allikevel er det stor forskjell på privat og offentlig eiendom, den private eiendomsrett er det mest hellige vi har her i verden og må forsvares for alt det er verdt.
Så når det er en offentlig bygning så er det greit med hærverk?To store forskjeller
Du kan ikke ha sett dette live, om det du beskriver over her er det du fikk med deg.Jeg satt og så dette live fra de første som kom inn.det var vitterlig ingen knusing eller pressing for å ta seg inn.
Vi har sikkert ulike tv kanaler vi ser på..Jeg satt og så dette live fra de første som kom inn.det var vitterlig ingen knusing eller pressing for å ta seg inn.
det er godt mulig, og da må man se på:Uten å komme ned dokumentasjon, men mener å huske at enkelte plasser ved 6. Jan stormingen så slapp politiet de inn, altså de var medskyldige i stormingen