20% tror på chemtrails.
Jeg ønsker Kennedy- og Trumpklanene all mulig lykke til med å fjerne luftfuktighet i de høye luftlag, slik at vi slipper å se kondens og skyer i de kommende år.Er han sarkastisk?
Markedene liker det ikke.The United States of America is currently run by a man who would be held back in grade school if he offered this in history class. Trump makes Bush Jr. look and sound like a Rhodes Scholar.
I utgangspunktet bør vi være beskyttet gjennom EØS-avtalen, men det er en risiko der når vi ikke kan påvirke. Det kan bli tiltak som faller utenfor den og rammer oss som «collateral damage». Enig i at resten av verden bør reagere samlet og samarbeide uten USA. Gærningene får nyte konsekvensene av galskapen sin selv.Det er en ting jeg lurer litt på, som stadig blir gjentatt, og det er hvorfor Norge plutselig skulle havne på utsiden av EU's eventuelle tollmur? Dette er kaospilotene i USA's idiotiske påfunn, det er ikke noen andre nasjoner i verden som har interesse av å bli med på det tullet de har funnet på. Slik jeg ser det, vil resten av verden ha åpenbare fordeler av å gjøre alt i sin makt for å overta USA's posisjon, fremfor å desperat sloss mot alt og alle for å liksom "vinne krigen". Er det noe resten av verden nå bør gjøre, så er det å jobbe iherdig for å finne fullgode erstatninger for både amerikanske kunder og leverandører andre steder i verden, og la Onkel Sprøe, Nylon Fusk og resten av Zombie-gjengen seile sin egen sjø.
Selvsagt vil ingen gå upåvirket gjennom dette, men å planlegge for å bygge murer mot omverdenen er definitivt feil medisin. USA fortjener utelukkende å få oppleve hva det vil si å stå alene mot en hel verden.
Neida, bare indoktrinert.
Og for amerikanere som får dyre MAGA caps og andre Trump produkter.Litt spennende hvordan Kina vil reagere. Det at fattige asiatiske land som Kambodsja og Vietnam m flere blir ilagt høye tollsatser er mest for å straffe Kina. Kina har sett tollmurene komme og har begynt å flytte produksjon til nevnte land.
Alvorlig for folket i fattige asiatiske land som allerede sliter med å brødfø familien sin.
Trump har gjort et generelt tollunntak på alle produkter merket Trump + MagaOg for amerikanere som får dyre MAGA caps og andre Trump produkter.
Jeg hørte et utsnitt av Trumps pressekonferanse, slik jeg oppfattet det tok han 20 % Mva med i beregningen på tollsatsen til EU, han unnlot å si at Mva betales på alle varer uansett hvor de er produsert. Det virker fremdeles som om han tror at toll er noe eksportøren betaler, ikke importøren.Trumps tollsatser er kun en måte å straffe land som ikke kjøper nok amerikanske varer. Han sier at EU har en tollsats på 39% på amerikanske varer, mens det reelle tallet er under 3% (i snitt). Han har rett og slett tatt forskjellen mellom hva USA selger til EU og hva USA kjøper fra EU og beregnet prosenten derfra - altså brukt handelsbalansen. En bedre løsning hadde kanskje vært å lage produkter Europa ønsker å kjøpe?
Ham sier bl.a. at amerikanske bilprodusenter blir straffet ved at europeere ikke kjøper amerikanske biler. Kanskje de burde prøve å lage biler som man ønsker å kjøpe, og ikke svære biler som ikke passer på europeiske veier og med motorer som sluker bensin?
Husk at handelsunderskudd for USA betyr at de får varer som de har bruk for i bytte mot små grønne papirlapper som de kan trykke så.mange som de vil av.Trumps tollsatser er kun en måte å straffe land som ikke kjøper nok amerikanske varer. Han sier at EU har en tollsats på 39% på amerikanske varer, mens det reelle tallet er under 3% (i snitt). Han har rett og slett tatt forskjellen mellom hva USA selger til EU og hva USA kjøper fra EU og beregnet prosenten derfra - altså brukt handelsbalansen. En bedre løsning hadde kanskje vært å lage produkter Europa ønsker å kjøpe?
Ham sier bl.a. at amerikanske bilprodusenter blir straffet ved at europeere ikke kjøper amerikanske biler. Kanskje de burde prøve å lage biler som man ønsker å kjøpe, og ikke svære biler som ikke passer på europeiske veier og med motorer som sluker bensin?
Har tenkt samme tanken. Hvordan kan det være slik?Men seriøst: hvordan er det mulig å ha et system der presidenten har så vide fullmakter via presidentordre? Det oppleves merkelig at slike typer virkemidler kan iverksettes av en persons mer eller mindre vellbegrunnede innfall.
Han har erklært national emergency. Kan bare overprøves av senatetHar tenkt samme tanken. Hvordan kan det være slik?
I arbeid som leverandør av IT-tjenester til profejonelle brukere/firmaer så har jeg hatt diverse kunder med sønner som i følge respektive fedre og mødre skulle være «veldig gode med IT og PC og slikt».20% tror på chemtrails. Du finner de fleste av dem blant folk uten utdanning så det er ikke veldig usannsynlig at Barron og JFK er å finne i denne delen av befolkningen. (Selv om Barron vissnok er "veldig god på PC og teknologi generelt" - i følge sin far.)
…..
Men da er man jo like lang. Om en person kan erklære en tilstand som innebærer at samme person får nærmest diktatorisk makt. Noe sier meg at systemet ble designet under forutsetning om at presidenten var en rasjonell person.Han har erklært national emergency. Kan bare overprøves av senatet
Systemet er designet med utgangspunkt i en rasjonell, idealistisk person som ikke vil utnytte systemet.Men da er man jo like lang. Om samme person kan erklære en tilstand som innebærer at samme person får nærmest diktatorisk makt. Noe sier meg at systemet ble designet under forutsetning om at presidenten var en rasjonell person.
Noe han vel strengt tatt kun kan gjøre hvis landet er i krig, noe det ikke er.Han har erklært national emergency. Kan bare overprøves av senatet