Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.541
    Antall liker
    8.109
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Sånn går det det når man begraver seg i conspi-teorier og høyreekstreme nettsider. All evne til logisk, rasjonell tenkning forsvinner som dugg for solen.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.254
    Ble ikke predisert hvilke fakta påstander som var feil
    Du påstår noe så langt borte i natta som at dommere lar mordere gå fri av statistiske årsaker. Altså at bevis i en rettssak ikke tillegges betydning, fordi det tar seg dårlig ut for POTUS. En såpass radikal påstand må nok underbygges svært, svært godt for at man i det hele tatt skal begynne å ta det som noe annet enn gal manns ralling.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Så mange innlegg har du ikke skrevet, at du ikke skjønte at det handlet om det alle andre besvarte :cool:
    Nå refererte jeg til ettt innlegg med flere påstander......som jeg har slettet hvor jeg i en bisetning sa at kriminaliteten økte. Men jeg presiserte ikke noe mer difust enn "der borte". Så kommer faktapolitiet med sikkel på tastaturet. Med Gatcha forsøk.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.254
    Nå refererte jeg til ettt innlegg med flere påstander......som jeg har slettet hvor jeg i en bisetning sa at kriminaliteten økte. Men jeg presiserte ikke noe mer difust enn "der borte". Så kommer faktapolitiet med sikkel på tastaturet. Med Gatcha forsøk.
    Jepp, fakta stinker. Og ødelegger for en god del gøyal juging fra en kristen som har glemt det åttende budet.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får ringe rundt fra stat til stat og undersøke fra sak til sak. Google er jo kokt.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.228
    Antall liker
    7.878
    Sted
    Oslo
    Nå refererte jeg til ettt innlegg med flere påstander......som jeg har slettet hvor jeg i en bisetning sa at kriminaliteten økte. Men jeg presiserte ikke noe mer difust enn "der borte". Så kommer faktapolitiet med sikkel på tastaturet. Med Gatcha forsøk.
    Vi har moral poitiet, bunads politiet og mamma politiet, alle med en mer eller mindre holdning om at de vet best hva som passer for deg.
    Men "faktapolitiet"?
    Du mener de som er så frekke at de tilbakeviser conspiteorier og fake news ved å vise til anerkjente fakta?
    Huff for noen fæle folk.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Vi har moral poitiet, bunads politiet og mamma politiet, alle med en mer eller mindre holdning om at de vet best hva som passer for deg.
    Men "faktapolitiet"?
    Du mener de som er så frekke at de tilbakeviser conspiteorier og fake news ved å vise til anerkjente fakta?
    Huff for noen fæle folk.
    Men da må du presisere hva du reagerer på, ellers blir det jo bare kryss prat. Eksempelvis.

    Husk at skoleskytingen Sandy Hook skjedde aldri......i følge Infowars klin kokkos Alex Jones.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.254
    Men da må du presisere hva du reagerer på, ellers blir det jo bare kryss prat. Eksempelvis.

    Husk at skoleskytingen Sandy Hook skjedde aldri......
    Når du er såpass full av en viss mann at du tør å gå ut med at Sandy Hook aldri skjedde, så foreslår jeg at du ringer en av foreldrene til et av ofrene, og forteller dem at barnet deres ikke er dødt, men lever videre i en alternativ virkelighet. Da blir de sikkert glade.


    Å komme med sånt drit er ren og skjær ondskap, og like intelligent som å påstå at også Utøya-massakeren var skuespill igangsatt av JG Støre. Din kødd.

    Heslin and Scarlett Lewis, the parents of 6-year-old Jesse Lewis, have sued Jones and his media company Free Speech Systems over the harassment and threats they and other parents say they have endured for years because of Jones and his Infowars website. Jones claimed the 2012 attack that killed 20 first-graders and six staffers at the Connecticut school was a hoax or faked.

    Heslin told the jury about holding his son with a bullet hole through his head, even describing the extent of the damage to his son's body. A key segment of the case is a 2017 Infowars broadcast that said Heslin did not hold his son's body.
    Hvor fullstendig hensynsløs må man ikke være for å sette i gang en ren terror mot disse foreldrene? Ikke nok med at de har mistet det aller, aller kjæreste og mest umistelige de har, i tillegg blir de løyet om, trakassert, truet og plaget. Faen ta Alex Jones og alle idioter som fronter den typen pur ondskap.
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.228
    Antall liker
    7.878
    Sted
    Oslo
    Når du er såpass full av en viss mann at du tør å gå ut med at Sandy Hook aldri skjedde, så foreslår jeg at du ringer en av foreldrene til et av ofrene, og forteller dem at barnet deres ikke er dødt, men lever videre i en alternativ virkelighet. Da blir de sikkert glade.


    Å komme med sånt drit er ren og skjær ondskap, og like intelligent som å påstå at også Utøya-massakeren var skuespill igangsatt av JG Støre. Din kødd.
    Husk at for noen "kristne" er intet hellig.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Når du er såpass full av en viss mann at du tør å gå ut med at Sandy Hook aldri skjedde, så foreslår jeg at du ringer en av foreldrene til et av ofrene, og forteller dem at barnet deres ikke er dødt, men lever videre i en alternativ virkelighet. Da blir de sikkert glade.


    Å komme med sånt drit er ren og skjær ondskap, og like intelligent som å påstå at også Utøya-massakeren var skuespill igangsatt av JG Støre. Din kødd.
    Nei, Alex Jones ble utsatt for heksejakt og han er en jeg har kjøpt hudprodukter av for titalls tusen. Jeg er en av de 25 prosent som trodde på Alex Jones. Men jeg avla bloded på å ikke skifte mening i en sånn sekt jeg var medlem i.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Du gjør det ikke bedre ved å forsøke å fleipe det bort. Jeg håper virkelig ikke du har barn, i det minste.
    Skal Se dokumentaren på hbo max. Fra fullstendig skrullerier til litt seriøst. Alex Jones og Kanye og Info Wars hører hjemme i lunatic teater. De gutta der er spik spenna gærne rasister og hyklere. Derfor omtaler jeg dem med motsatt fortegn. Sånne bør sendes til Sibir.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Nei, Alex Jones ble utsatt for heksejakt og han er en jeg har kjøpt hudprodukter av for titalls tusen. Jeg er en av de 25 prosent som trodde på Alex Jones. Men jeg avla bloded på å ikke skifte mening i en sånn sekt jeg var medlem i.
    Hvis man ikke ser at dette er kødd?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.613
    Antall liker
    35.545
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Husk at for noen "kristne" er intet hellig.
    Det var vel noen som stilte et retorisk spørsmål i en annet tråd om hvor lenge det er siden såkalte kristne drev med samme typen represalier som man kan se hvis såkalte muslimer føler seg krenket over et eller annet. Om man ser til dagens USA ser man svaret på det.

     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.153
    Antall liker
    2.715
    Sted
    Kongsberg
    Nei, det er vel ikke det.

    Kilde:
    Vis vedlegget 1013711
    Ja, det finnes; løgn, forbannet løgn og statistikk. Dette må være en av de mest åpenbare løgnaktige statistikker noensinne.

    En masseskyting defineres av FBI til å være en skyting hvor 4 (eventuelt inkludert skytteren) eller flere er blitt skadet eller mister
    livet. I følge Statista var det 149 masseskytinger i de 41 årene mellom 1982 og 2023 (3,6 pr. år). I følge alle andre kilder var det
    nærmere 700 masseskytinger bare i 2023!

    Gudene vet hva slags definisjon Statista bruker for masseskytinger (kan noen sjekke kildematerialet)?
     

    HALOLS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Innlegg
    204
    Antall liker
    94
    Sted
    Troms
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det finnes; løgn, forbannet løgn og statistikk. Dette må være en av de mest åpenbare løgnaktige statistikker noensinne.

    En masseskyting defineres av FBI til å være en skyting hvor 4 (eventuelt inkludert skytteren) eller flere er blitt skadet eller mister
    livet. I følge Statista var det 149 masseskytinger i de 41 årene mellom 1982 og 2023 (3,6 pr. år). I følge alle andre kilder var det
    nærmere 700 masseskytinger bare i 2023!

    Gudene vet hva slags definisjon Statista bruker for masseskytinger (kan noen sjekke kildematerialet)?
    Pust med magen.
    Det finnes to ulike tall, totalen hvor 4 eller flere er skutt, og så er det den hvor 4 eller flere er skutt og drept. Ikke verre, og ingen lyger :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.763
    Antall liker
    9.406
    Sted
    Trondheim
    Det er flere definisjoner på hva som er en "mass shooting":
    There are varying definitions of a mass shooting. Listed roughly from broadest to most restrictive:

    • Stanford MSA Data Project: three or more persons shot in one incident, excluding the perpetrator(s), at one location, at roughly the same time. Excluded are shootings associated with organized crime, gangs or drug wars.[7]
    • Mass Shooting Tracker: 4+ shot in one incident, at one location, at roughly the same time.[6]
    • Gun Violence Archive/Vox: 4+ shot in one incident, excluding the perpetrator(s), at one location, at roughly the same time.[3]
    • Mother Jones: 3+ shot and killed in one incident, excluding the perpetrator(s), at a public place, excluding gang-related killings.[8]
    • The Washington Post: 4+ shot and killed in one incident, excluding the perpetrator(s), at a public place, excluding gang-related killings.[4]
    • Congressional Research Service: 4+ shot and killed in one incident, excluding the perpetrator(s), at a public place, excluding gang-related killings, acts carried out that were inspired by criminal profit, and terrorism.[2]
    I 2023 var det 27 "Mass shootings" i USA. 8 av disse er ikke en slik ut fra flere av disse definisjonene. Hvis vi ikke tar med den som utførte handlingen (som enten ble skutt av politiet eller tok sitt eget liv er det enda færre.
    Det Gunnar Brekke viser til er "drive-by shootings" som ikke regnes som masseskytinger.

    Men jeg er enig i at 149 totalt på 40 år høres veldig lite ut.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.175
    Antall liker
    4.364
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det finnes; løgn, forbannet løgn og statistikk. Dette må være en av de mest åpenbare løgnaktige statistikker noensinne.

    En masseskyting defineres av FBI til å være en skyting hvor 4 (eventuelt inkludert skytteren) eller flere er blitt skadet eller mister
    livet. I følge Statista var det 149 masseskytinger i de 41 årene mellom 1982 og 2023 (3,6 pr. år). I følge alle andre kilder var det
    nærmere 700 masseskytinger bare i 2023!

    Gudene vet hva slags definisjon Statista bruker for masseskytinger (kan noen sjekke kildematerialet)?
    Ser ut til at de bruker FBIs definisjon:
    1712595470748.png
    FBI selv ser ut å legge mer vekt på «avtive shooter incident»

    Mvh
    KJ
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    The very stable genius holder fast på idéen om at Demokratene støtter abort opp til, og etter (!), niende måned. Som i execution of newborns.

    Virker jo litt drøyt, men hos et publikum som tror Hillary ofret babyer i en pizzakjeller så går det vel hjem.

    Debatten pågår i BL.a New York. Hva er et foster? Når et foster blir født levende, hvilke lover og regler gjelder da osv? Dette temaet er svært viktig i valgkampen, så her må dere sette dere inn i materien for å følge med hva som skjer. Ellers blir tråden bare et irrelevant ekkokammer. Jeg prøver å kaste noen småstener inn i dette ekkokammeret.

    Hva mener Trump med Radical Democrat? Er det et forsøk på å polarisere USA om mulig enda mer?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    [
    Dersom fosteret er levedyktig så er det vel et barn i det øyeblikket det er ute av moren?
    De mest radikale er visstnok ikke enig i det. Moren bør gis en viss tid til å angre seg. Hvor lang tid? Det skal visstnok være ting som blir debattert. Man må få tak i disse debattene og høre på dem. Men jeg utelukker ikke at ett egg kan bli til flere kinesiske monsterslanger.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Du beviser jo bare, at jeg fikk rett i #20.711
    Netttroll av verste skuffe..... Og btw..... jeg driter i, hva du tror på.
    Problemet ditt er at jeg fikk rett. Den kristen evangelisk inspirerte Maga bevegelsen er høyst oppegående. Trump er fortsatt ikke satt i fengsel.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.254
    [

    De mest radikale er visstnok ikke enig i det. Moren bør gis en viss tid til å angre seg. Hvor lang tid? Det skal visstnok være ting som blir debattert. Man må få tak i disse debattene og høre på dem. Men jeg utelukker ikke at ett egg kan bli til flere kinesiske monsterslanger.
    Kan du linke til ett eneste innlegg noe sted, som viser en slik argumentasjon?
    Jeg tenker at om noen har slike tanker i fullt alvor, så er vel tvangsinnleggelse beste tiltak. Jeg mer enn aner at en god del rabiate turbokristne i fullt alvor tror at noen fremfører slikt som et politisk ståsted, men jeg har fortsatt til gode å se dette.

    Nå synes jeg for så vidt rettssikkerheten til et levedyktig foster er et interessant tema, men ideen om å drepe en baby og kalle det abort, det er soleklart galskap. På den annen side finnes det en del "kristne" som er for dødsstraff (veldig sen abort), så hva skal man tro.

    EDIT:
    som vanlig stammer det hele fra en total misforståelse fra en tidligere amerikansk president, uten nevneverdig kontakt med noen kjent virkelighet:

    Selvsagt finnes det ingen som argumenterer for at drap på nyfødte er innafor.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Kan du linke til ett eneste innlegg noe sted, som viser en slik argumentasjon?
    Jeg tenker at om noen har slike tanker i fullt alvor, så er vel tvangsinnleggelse beste tiltak. Jeg mer enn aner at en god del rabiate turbokristne i fullt alvor tror at noen fremfører slikt som et politisk ståsted, men jeg har fortsatt til gode å se dette.

    Nå synes jeg for så vidt rettssikkerheten til et levedyktig foster er et interessant tema, men ideen om å drepe en baby og kalle det abort, det er soleklart galskap. På den annen side finnes det en del "kristne" som er for dødsstraff (veldig sen abort), så hva skal man tro.

    EDIT:
    som vanlig stammer det hele fra en total misforståelse fra en tidligere amerikansk president, uten nevneverdig kontakt med noen kjent virkelighet:

    Selvsagt finnes det ingen som argumenterer for at drap på nyfødte er innafor.
    Videoen er lagt ut i denne tråd hvor Trump nevner radicals som vil ha abort t.o.m niende måned i innlegg 20698.
    Han er ikke turbokristen akkurat. Folk som gjør det untatt i tilfeller hvor morens liv står i fare, eller noe senere bør oppsøke psykistrisk hjelp. Helt enig.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.254
    Videoen er lagt ut i denne tråd hvor Trump nevner radicals som vil ha abort t.o.m niende måned i innlegg 20698.
    Han er ikke turbokristen akkurat. Folk som gjør det untatt i tilfeller hvor morens liv står i fare, eller noe senere bør oppsøke psykistrisk hjelp. Helt enig.
    som nevnt over, dette er enda en kollaps i en syk manns hode. Det er ikke noe som skjer i virkeligheten.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.583
    Antall liker
    103.067
    Torget vurderinger
    23
    Trump ble nektet utsettelse i hysjpengesaken

    Tidligere president Donald Trump har fått avslag på en anke knyttet til den såkalte «hysjpengesaken» i New York, som etter planen skal starte 15. april.
    pengesaken» i New York, som etter planen skal starte 15. april.

    i går kl. 23:59
    Trump har bedt ankedomstolen om å flytte saken ut av Manhattan, et sterkt demokratisk område, og hans advokater argumenterte for at rettssaken burde utsettes mens anken behandles.

    Det sa domstolen nei til – og avverget dermed den tidligere presidentens siste forsøk på å få utsatt den historiske rettssaken.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn