- Ble medlem
- 29.10.2016
- Antall liker
- 25.410
- Sted
- Hjortshøj, Danmark.
- Torget vurderinger
- 2
Og GOP er allerede i full gang med, at Biden må bli.
At det er uetisk å endre nå
![Ansikt med gledestårer :joy: 😂](https://cdn.jsdelivr.net/gh/joypixels/emoji-assets@5.0/png/64/1f602.png)
At det er uetisk å endre nå
![Ansikt med gledestårer :joy: 😂](https://cdn.jsdelivr.net/gh/joypixels/emoji-assets@5.0/png/64/1f602.png)
|
Ja. Det beste hadde vore om dette hadde skjedd før, og Dem kunne hatt ein normal diskusjon om utfordringar, vegval og politisk profil.Det tror jeg også, jeg tenker bare at her må man maksimere sjansen for å kunne vinne på alle mulige måter.
Litt på siden, litt vel på siden, men omtrent som å kreve at Eriksen skulle fortsette å spille etter hjertestansen.Og GOP er allerede i full gang med, at Biden må bli.
At det er uetisk å endre nå![]()
![]()
![]()
Da blir det vel i midtvesten slik det er i norske borettslag, man nekter å heise regnbueflaggTror ikke de har noe annet valg enn å gå for Harris. Det blir jo spennende hvem de velger som VP. Selv om Buttigieg sikkert ville være en god kandidat tror jeg ikke amerikanerne er klare for en farget president og en homofil visepresident.
Det blir litt vanskeligere å gå for en "open convention" nå som Biden har sagt at han vil ha Kamala som sin etterfølger, men det er fremdeles fult mulig. Ser man på meningsmålinger så ligger ikke Kamala noe særlig foran de sannsynlige motkandidatene og det er før noen av disse har startet en valgkamp. Disse pengene det er snakk om kan de bare gi til en super PAC hvis det ikke blir Kamala, det vil uansett strømme inn enorme summer til den som blir kandidaten. Jeg tror ikke Kamala er den beste kandidaten, men jeg tror hun kan slå Trump.Ja. Det beste hadde vore om dette hadde skjedd før, og Dem kunne hatt ein normal diskusjon om utfordringar, vegval og politisk profil.
Slik det ser ut no, er det iallfall sjølvmord å ikkje gå for Harris (Whitmer har visst sagt ho ikkje vil stilla).
Burde ikke komme som en overraskelse for nogen.![]()
USA: Joe Biden trekker seg som presidentkandidat
Joe Biden trekker seg som presidentkandidat for demokratene etter hardt press.www.vg.no
Men som" A what the fuck" for Trump.Burde ikke komme som en overraskelse for nogen.
Det får vi vona. Eg kjenner meg ikkje heilt trygg, eller: det vert iallfall ikkje med handa på ryggen.Jeg tror ikke Kamala er den beste kandidaten, men jeg tror hun kan slå Trump.
En av de fundamentale problemene til det demokratiske partiet i USA, og et som oppstod lenge før Trump men ikke har blitt mindre siden, er at det langt på vei må være en sekkepost for alt mulig av større og mindre minoriteter som ikke går all-in på skattekutt/mindre stat/familien/gud/guns & ammo/fedreland og younameit som er essensen av det republikanske partiets relativt konsistente budskap - selv om de nå har degenerert til en pøl av dritt. Det er ingen naturlov som tilsier at disse ulike minoritetene har noenlunde sammenfallende interesser heller og til dels er de ekskulderende, delivs gjensidig eller kun ensidig. Og det er, som forsåvidt her i landet, ikke uvanlig at saker for stor offentlig oppmerksomhet og det i en grad som langt overgår hvor mye de bereømte folk flest egentlig bryr seg om dette selv om det er en liten minoritet som ser det som nær eksistensielt og roper veldig høyt.Tror ikke de har noe annet valg enn å gå for Harris. Det blir jo spennende hvem de velger som VP. Selv om Buttigieg sikkert ville være en god kandidat tror jeg ikke amerikanerne er klare for en farget president og en homofil visepresident.
Nei, det er bare et eksempel på noe som tar og får en offentlig oppmerksomhet langt utover hvor viktig denne saken faktisk er for de langt fleste. Listen over tilsvarende saker er ganske lang, forsåvidt. Og siden du nevner boligmarkedet osv så er jo det fine eksempler på saker som faktisk er viktige for folk flest hvor politikere er et sted mellom å ikke ha noen svar til å gjøre problemet enda større selv om det er langt innenfor mulighetsrommet for politikken. Kan ikke skylde spesielt mye på EU en gang.Ojess det er det overfukuserte PRIDE som unge i Norge nå bekymrer seg for.
Hadde vi bare blitt kvitt PRIDE så hadde studenter fått hybler og unge i arbeidslivet kommet seg inn på boligmarkedet
Jeg vet ikke hvorfor du tror at høyrepopulismen vokser frem i rekordfart i mesteparten av den vestlige verden, men du må gjerne øse av din visdom dersom du mener grunnen er noe helt annet. At dette har vært befattet med betydelig berøringsangst fra mesteparten av det politiske spekter er heller ikke spesielt kontroversielt, nå har selv svenskene innrømmet at Sylvi Listhaug hadde et poeng da hiun snakket om "svenske tilstander" og nå har den samme innsikten etter hvert blitt gjengs politisk syn her på berget også. Uanasett hva man måtte mene om dette så er det et av de største samfunnseksperimentene i moderene tid og at det skulle gå knirkefritt var det neppe noen sinne noen grunn til å tro.Så du mener at det at vi har tatt i mot mange innvandrere, i det siste de fleste fra Ukraina, er elefanten i rommet vårt?
Det tror vel jeg også. Det var i sin tid ikke måte på hvor fantastisk kandidat Hillary Clinton skulle være, spesielt sammenlignet med Trump, men vi vet jo alle hvordan det gikk. Før valget ble det, vel også på dette forum, snakket om "a clean sweep" og at GOP kom til å bli helt utslettet.Kamala, selv om jeg liker dama er en ELENDIG kandidat.
Hawk thua at du liker Kamala er et bombshell, spit on that thangKamala, selv om jeg liker dama er en ELENDIG kandidat.
Hadde det ikke vært for at vi her har et relativt høyt loft for å uttrykke seg, ville jeg kalt deg a fucking rasist bigot.En mørkhuda demokratisk kvinne fra California. Fins vel knapt noe mer polariserende kandidat, kanskje bare slått av Gavin Newsom
Nå er vel mest relevante kriterie for en demokratisk presidentkandidat i US of A at man faktisk kan slå den oransje i valget, ikke hvor høyt man eventuelt scorer på et eller annet PC-o-meter etter europeisk målestokk. Demokratene gikk langt på vei på denne smellen med Hillary Clinton da de grovt undervurderte hvor lav "electability" hun hadde til tross for allverdens brilijante kvalifikasjoner (og mye bedre enn Harris, for øvrig). Valget avgjøres ikke i mest politisk korrekte tenkte tanker.Hadde det ikke vært for at vi her har et relativt høyt loft for å uttrykke seg, ville jeg kalt deg a fucking rasist bigot.
Skjønner ikke helt hva du vil fram til.Nå er vel mest relevante kriterie for en demokratisk presidentkandidat i US of A at man faktisk kan slå den oransje i valget, ikke hvor høyt man eventuelt scorer på et eller annet PC-o-meter etter europeisk målestokk. Demokratene gikk langt på vei på denne smellen med Hillary Clinton da de grovt undervurderte hvor lav "electability" hun hadde til tross for allverdens brilijante kvalifikasjoner (og mye bedre enn Harris, for øvrig). Valget avgjøres ikke i mest politik korrekte tenkte tanker.
Om man vil tolke deg i tilsvarende vond vilje så kunne man jo si at du mener at man ikke bør ha noe demokrati men ens ledere bør velges blant de - basert på ett eller annet kritereie du selv setter opp - mest fornuftige. Uansett hvor mye man måtte mislike det så er det ca 50% av USAs befolkning som vil stemme på Donald Trump i presidentvalget og uansett utfall den ene eller andre veien blir det mest sannsynelig ganske jevnt både i valgmenn og i "popular vote".
Du skjønner altså ikke hvordan valget av president i USA faktisk fungerer? USA er en føderasjon. I slike er det helt normalt at det er en eller annen miks mellom regional og nasjonal representasjon (selv Norge har en myk variant av dette, en stemme i bygde-Norge teller mye mer enn en stemme i Oslo). Det er ikke noe krav om å vinne "popular vote" for å bli president i USA, det er en realitet som ikke kommer til å endre seg de neste månedene. Valgsystemet er som det er og det må man forholde seg til. I en folkeavstemming i Svetis må det også, for at noe skal bli vedtatt, være flertall både i befolkningen totalt sett og også i antall kantoner (den relevante administrative enheten i Sveits). Det er altså ikke nok at et flertall av Svetis innbyggere vil ett eller annet, dersom det ikke var slik så ville det meste blitt bestemt av en liten håndfull folkerike kantoner og de andre ville ikke hatt noe de skulle ha sagt. Andre land, andre skikker.Skjønner ikke helt hva du vil fram til.
Al Gore fikk flere stemmer enn Georg Bush i 20000.
Hillary fikk flere stemmer enn Trump i 2016
Er ditt kriterie at den kandidaten med færrest stemmer bør vinne?
Om du tolker det som at jeg ikke er demokratisk, vel det er din tolkning.
Jeg som de fleste akseptererte valget i 2000 og i 2016
Trump aksepterte ikke valget i 2020,
Nå
Dersom forholdene på bakken er slik at det ikke er mulig å få valgt en mørhudet kvinne fra California til president så er det faktisk noe man må forholde seg til.
Jeg tror vel du selv skjønner at du har navigert deg selv inn i et meningsløst standpunkt der det ikke er så nøye om man vinner valget så lenge man opptrer på - etter din standard - mest korrekte måte i USA uten å bry seg om hvordan valget faktisk foregår. Eneste grunn til at Harris eventuelt er nestekvinne i linjen er at hun har vært visepresident. Sannsyneligheten for at hun ville blitt demokratenes kandidat nå på en noenlunde normal måte er ca lik null. Hun har vært anonym og upopulær - det er jo bare å se hvordan GOP nærmest krever at hun skal ta over umiddlebart, det er selvsagt fordi de mener at hun vil være lettere å slå enn noen andre.Fy faen hvor rasistisk du er!
Jeg skjønner imotsetning til MAGA gærningene hvordan valgsystemet i USA fungerer,Du skjønner altså ikke hvordan valget av president i USA faktisk fungerer? USA er en føderasjon. I slike er det helt normalt at det er en eller annen miks mellom regional og nasjonal representasjon (selv Norge har en myk variant av dette, en stemme i bygde-Norge teller mye mer enn en stemme i Oslo). Det er ikke noe krav om å vinne "popular vote" for å bli president i USA, det er en realitet som ikke kommer til å endre seg de neste månedene. Valgsystemet er som det er og det må man forholde seg til. I en folkeavstemming i Svetis må det også, for at noe skal bli vedtatt, være flertall både i befolkningen totalt sett og også i antall kantoner (den relevante administrative enheten i Sveits). Det er altså ikke nok at et flertall av Svetis innbyggere vil ett eller annet, dersom det ikke var slik så ville det meste blitt bestemt av en liten håndfull folkerike kantoner og de andre ville ikke hatt noe de skulle ha sagt. Andre land, andre skikker.