Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.454
    Demokratene med Kamala som visepresident har styrt landet i 4 år, hvis de hadde gjort en god jobb hadde ikke dette skjedd.
    Liten rettelse her:
    Dersom Trumpistene hadde visst hva nåværende administrasjon rent faktisk har gjort, så ville det kanskje ikke skjedd. Men de nekter å ta inn fakta, så da går det som det går.

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.547
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Vi må tilbake til Borten-regjeringa (Sp) og den svært kortlevde Lyng-regjeringa (28 dagar) for å finna forsvarsministrar som for alvor hadde vore soldatar i krig (Håkon Kyllingmark og Otto Grieg Tidemann, båe frå Høgre). Alv Fostervoll (Ap, Bratteli) var utskriven offiser (korporal?), men hadde ikkje krigserfaring.

Går vi lengre tilbake, er det sjølvsagt ein del med motstandserfaring frå krigen. Den mest interessante er kanskje Oscar Torp, som under krigen (frå London) la grunnlaget for etterkrigsforsvaret, trass i at han hadde vore militærnektar på 1920-talet.

I nyare tid har det vel mest vore yrkespolitikarar med eventuell utdanning i "politikarfag" som jus, økonomi og statsvitskap. Ikkje alltid med militær erfaring, men jobben er jo først og fremst å vera eit bindeledd som kan forstå både det forsvarssjefen seier og kva som er politisk mogleg. Faktisk vil eg tru at det kanskje kan vera ein fordel å ikkje ha offisersgrad, eller veldig flammande krigsretorikk?

Eg er, til dømes, ikkje heilt overtydd om at Grams openberre entusiasme for å byggja tanks i Trøndelag, som gjorde at han eklatant overstyrde Forsvarssjefen, nødvendigvis var så klokt her på berget.
    Ja, var ikke det den regjeringen med Oscar Torp som spiste snitter og drakk brandy med midler fra Nortraship og som greie å lire av seg at de hadde fortsatt motstanden og krigen fra London ?

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.454
    Det er litt vanskelig å ta helt inn over seg hvor dystopisk dette egentlig har blitt.

Vis vedlegget 1075376
    Rimelig sært å se at her sitter en gjeng med godt bemidlede og reiser med privat jet, og så har de med seg take away fra McDonalds. Dette er verdens elite, folkens.
    Tenker de brugerne rakk å bli ganske så lunkne, og pommes'en temmelig slapp på den tiden det tok å komme seg fra nærmeste Mæcker'n og opp i marsjhøyde. Tvi vøre.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.598
    Sted
    Trondheim
    Ja, og dere sitter han som skal bli helseminister som bl.a. skal prøve å få ned antall overvektige i USA (som nå visstnok er på 75%). Da er det jo et godt signal å sende at man spiser på McDonalds.

Jeg spiser så godt som aldri på disse hurtigmatkjedene, men de gangene jeg har gjort det har jeg registrert at McDonalds er klart den dårligste. Elendige burgere og mengder av pommes frites.
    Min mening selvfølgelig, men McDonalds holder jeg meg unna. I Praha spiser jeg på Bageterie Boulevard og Salaterie hvis jeg skal ha hurtigmat.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.790
    Sted
    Sunnmøre
    Ja, var ikke det den regjeringen med Oscar Torp som spiste snitter og drakk brandy med midler fra Nortraship og som greie å lire av seg at de hadde fortsatt motstanden og krigen fra London ?
    Jo, det var det (Torp vart ikkje forsvarsminister før 1942, rett nok).

Vi kan erkjenna at det å dra i eksil først og fremst var eit retorisk grep: det militære forsvaret var tapt. På hi sida var det sannsynligvis det mest nyttige dei kunne gjera på det tidspunktet: ta med seg gull og båtar og venta i London. På den måten fekk Noreg iallfall ei stemme i spørsmål om det som vedgjekk oss dei neste fem åra, og det er ganske godt dokumentert at dei gjorde ein nyttig innsats.

Eg kan ikkje heilt sjå at det hadde vore nyttigare å vera marionettar for okkupantane etter dansk modell. Den moglegheita var uansett blåst 9. april, etter 10. april var det einaste alternativet at Kongen kunne peika ut Quisling som regjeringssjef.

Edit: Går enno lenger tilbake, hadde vi ein forsvarsminister med krigsskule, utan at han viste seg å vera så mykje å stola på.

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.400
    Sted
    Smurfeland
    Rimelig sært å se at her sitter en gjeng med godt bemidlede og reiser med privat jet, og så har de med seg take away fra McDonalds. Dette er verdens elite, folkens.
    Tenker de brugerne rakk å bli ganske så lunkne, og pommes'en temmelig slapp på den tiden det tok å komme seg fra nærmeste Mæcker'n og opp i marsjhøyde. Tvi vøre.
    Hvis ikke Trump har sin egen McDonald’s ombord på privatflyet sitt, da. Som du sier snakker vi om eliten her, og det får vel ikke blitt mer classy enn det.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.920
    Torget vurderinger
    1
    Liten rettelse her:
    Dersom Trumpistene hadde visst hva nåværende administrasjon rent faktisk har gjort, så ville det kanskje ikke skjedd. Men de nekter å ta inn fakta, så da går det som det går.

Ja det er 76 600000 idioter som ikke aner hvordan de har det, men de kloke hoder her på berget kan fortelle dem at de uansett tar feil.

Det er helt fantastisk hvordan en hel del her inne kan fortelle andre om hvor feil de tar når det gjelder egne erfaringer og behov, man trenger ikke gå lengre enn til bilbruk i hverdagen her til lands før gutta som bor på hjemmekontoret eller har en jobb som stiller med dusj og fulle fasiliteter en liten sykkeltur fra hjemmet skal forklare oss andre om unødig bilbruk

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.178
    Det er korrekt det, men som nevnt for et par-tre sider siden har det skjedd en del med (real)lønningene de siste ti årene som da grafene dine ikke dekker - median rallønn i US of A har faktisk steget en god del de siste ~10 årene.
    Det var spesielt middelklassen som var i fokus i det jeg leste for en tid tilbake. Nå er det kanskje 3 middelklasser i USA, nedre, midtre og øvre. Det er muligens ikke skarpt definert hvor de enkelte yrkesgrupper befinner seg. Vi kunne se på reallønnsvekst(kjøpekraft) for yrkes sjåfører, brannmenn, bygningsarbeidere, sykepleiere,
    lærere. Politi. Fagfolk som elektrikere og rørleggere. Alle disse er i en middelklasse.Kanskje farmere også. Advokater, leger og ingeniører er vel i overklassen tror jeg.
    Poenget i det jeg leste var at det er verre å klare seg nå enn det var for 50 år siden, men ikke så lett å verifisere dette., men hvis det er tilfelle er det lettere å forstå at det oppstår en protest mot bestående politisk elite og at Trump vinner på at han vil ta knekken på systemet, men hvordan det skal gå får vi vel se etterhvert.
    Samtidig synes jeg ikke vi skal si flere ganger at vi driter i hva som hender innad i USA, bare utenrikspolitikken og spesielt mot Nato og Europa forblir som før.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.187
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er 76 600000 idioter som ikke aner hvordan de har det, men de kloke hoder her på berget kan fortelle dem at de uansett tar feil.

Det er helt fantastisk hvordan en hel del her inne kan fortelle andre om hvor feil de tar når det gjelder egne erfaringer og behov, man trenger ikke gå lengre enn til bilbruk i hverdagen her til lands før gutta som bor på hjemmekontoret eller har en jobb som stiller med dusj og fulle fasiliteter en liten sykkeltur fra hjemmet skal forklare oss andre om unødig bilbruk
    Neidå, dei har alle teke velinformerte og gode val. På bakgrunn av dette tenkjer me at dei vil få det dei fortener.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.286
    Det var spesielt middelklassen som var i fokus i det jeg leste for en tid tilbake. Nå er det kanskje 3 middelklasser i USA, nedre, midtre og øvre. Det er muligens ikke skarpt definert hvor de enkelte yrkesgrupper befinner seg. Vi kunne se på reallønnsvekst(kjøpekraft) for yrkes sjåfører, brannmenn, bygningsarbeidere, sykepleiere,
    lærere. Politi. Fagfolk som elektrikere og rørleggere. Alle disse er i en middelklasse.Kanskje farmere også. Advokater, leger og ingeniører er vel i overklassen tror jeg.
    Poenget i det jeg leste var at det er verre å klare seg nå enn det var for 50 år siden, men ikke så lett å verifisere dette., men hvis det er tilfelle er det lettere å forstå at det oppstår en protest mot bestående politisk elite og at Trump vinner på at han vil ta knekken på systemet, men hvordan det skal gå får vi vel se etterhvert.
    Samtidig synes jeg ikke vi skal si flere ganger at vi driter i hva som hender innad i USA, bare utenrikspolitikken og spesielt mot Nato og Europa forblir som før.
    Poenget mitt var kun at det ikke stemmer at en amerikansk medianlønn i reelle termer ikke har steget siden 70-tallet. Det stemte sånn noenlunde på din kilde som slutter i 2014, men ikke om du legger til de 10 årene etterpå. Den føderale minimumslønnen er fortsatt 7.25 dollar / timen og det har den vært siden 2009, som selvsagt medfører et kraftig fall i kjøpekraft, og igjen spesielt på livsnødnvendigheter som mat, bolig og energi. Minimumslønn varier også mye fra delstat til delstat og det gis ingen premie for å tippe riktig om det stort sett er demokratiske eller republikanske delsater som har betydelig høyere satser. Andelen arbeidstaker som tjener på eller under den føderale minimumslønnen har heller ikke vært spesielt stort og er nå kun ca 1% av de som er betalt på timesbasis og det er ca 55% av arbeidstakere i USA som har timelønn.

Dette er ikke ment som at det er blomstereng og timotei, men kun at det faktisk har skjedd en del på denne fronten de siste årene. Det har til tider vært ganske stort press i det amerikanske arbeidsmarkedet og det har over tid påvirket lønningene, men selvsagt ikke for alle. Det pekes også på at det sitter uvanlig langt inne å si opp folk for tiden fordi virksomheter er redde for ikke å få tak i ansatte om de skulle trenge innen rimelig tid.

Her er antall ledige jobber målt ved JOLTS over en god del år. Som man kan se har det vært rekordmange ledige jobber, men presset i arbeidsmarkedet er i ferd med å avta.

1731947508639.png

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.248
    Sted
    Interiore Simplicitate

Beskrivelsen og oppfattelsen av hvordan folk har det er det vel ingen som har forsøkt å utfordre, det er å peke på Donald Trump som løsningen som
    utløser reaksjonene.

I_L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Antall liker
    6.343

Ah, internettalderens credo: ”Flertallet har alltid rett”, eller ”Det finnes ikke fakta, bare meninger”.

Lakmustest: Synes du det er fornuftig at en konspiratorisk antivaxxer som mener at 5G gir kreft, at vaksiner brukes til å implantere nanochips i folk, og ikke tror på noen sammenheng mellom HIV og AIDS, blir leder for verdens største helsevesen? Bare fordi flertallet mener det.

IMG_3975.jpeg

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.248
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Det blir kanskje ingen mangel på arbeidskraft etter evt. deportasjoner allikevel, det hjelper vel på å kutte en tredjedel av offentlig
    byråkrati. Tidligere byråkrater er sikkert skikkelig gira på å overta jobber som blir igjen etter at Trump har deportert noen millioner
    immigranter.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.454
    Ah, internettalderens credo: ”Flertallet har alltid rett”, eller ”Det finnes ikke fakta, bare meninger”.

Lakmustest: Synes du det er fornuftig at en konspiratorisk antivaxxer som mener at 5G gir kreft, at vaksiner brukes til å implantere nanochips i folk, og ikke tror på noen sammenheng mellom HIV og AIDS, blir leder for verdens største helsevesen? Bare fordi flertallet mener det.

Vis vedlegget 1075447
    Da følger vi bare credo-lista. Neste steg i feilsøkningsskjemaet er "Fake News". Deretter kommer "De andre juger like mye". Og så videre hele veien ned til Hunter Biden's laptop og Hillary's e-mails.
    Det sagt, jeg har vel en ganske godt begrunnet følelse av at ditt innlegg ikke kommer til å bli besvart.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.068
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    "The emergent of a strong man....". Strong med hermetegn!
    Strong i øynene til de redde og desperate. Hva de er redde for og hvor desperate de egetlig er, vet de det selv?
    Time will show hvor sterk han egentlig er.
    Men utover det, de har noen poenger.
    Han her ser ut til å vite det :LOL: :LOL:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.364
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg lærte som barn at argumentet «jamen, alle andre får lov!» ikke fungerer. Hvis noe er hakkandes gæli forblir det like hakkandes gæli uansett hvor mange som støtter galskapen.

Hvis du tror jeg kommer til å skifte mening om trump bare fordi han fikk flest stemmer i et valg tar du sørgelig feil. Jeg mener eksakt det samme om forbryteren, «agendaen» og minionene hans, selv om jeg har fått vesentlig mindre respekt for amerikanske velgere den siste måneden. Men, som det ble sagt i en annen sammenheng: nobody has yet lost money by underestimating the American consumer, så man kunne kanskje ikke forvente bedre.

De vil få som fortjent og har bestemt det selv.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.407
    Skikkelig amerikansk lojalitet, dette.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.407

Vis vedlegget 1075447
    Du får nok ikke noe svar på den der....

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.920
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 1075447
    Nå er vel demokratiet som det er eller mener du at noen skal tilsidesette dette som noen overdommere om man ikke liker resultatet?

Er ikke lett å finne hva som er fakta når ting er så polarisert og en fjær blir fort ti høns.

Her er hva jeg har funnet av svar på direkte spørsmål om vaksiner
    Kennedy said in his NPR interview that vaccines were “not going to be taken away from anybody”.

He says he wants to improve the science on vaccine safety which he believes has “huge deficits” and that he wants good information so people “can make informed choices“.

Når det gjelder konspirasjonsteorier er det jo ikke så lenge siden påstanden om at covid-19 kom fra et laboratorium ble slått hardt ned på som konspirasjon. Nå har vel dette endret seg litt

Når det gjelder covid vaksinen og 5G vil jeg nok si at begge deler bør vurderes på sikt, om vaksinen er en ting sikkert og det er at den absolutt ikke virket som forespeilet jeg kjenner vaksinerte personer som er blitt langt sykere enn uvaksinerte og selv ble jeg mest uggen av vaksinen.

Og om jeg blir klassifisert som konspiratorisk om jeg mener produsenter produserer varer med begrenset levetid eller at legemiddelselskapene heller mer mot behandling en kurering så lever jeg fint med det.

Her er litt om vaksinen og for alt jeg vet er den både tvilsom og falsk, men så ivrig som dere er vil det fort komme for dagen.

At Least 55 Undeclared Chemical Elements Found in COVID-19 Vaccines from AstraZeneca, CanSino, Moderna, Pfizer, Sinopharm and Sputnik V, with Precise ICP-MS

HALOLS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Antall liker
    129
    Sted
    Troms
    Torget vurderinger
    1
    Når det gjelder covid vaksinen og 5G vil jeg nok si at begge deler bør vurderes på sikt, om vaksinen er en ting sikkert og det er at den absolutt ikke virket som forespeilet jeg kjenner vaksinerte personer som er blitt langt sykere enn uvaksinerte og selv ble jeg mest uggen av vaksinen.
    Samme argumentet kan jo brukes om røykere. Bare fordi du kjenner en som røkte som en skorsten hele sitt 90-årige liv uten et fnugg av lungekreft, så gjør ikke det røyking ufarlig...

Dette er ikke forskning nei, det er vaskeekte tull forsøkt presentert som forskning.
    Problemet er at folk som deg leser det, og går rett på limpinnen!

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.378
    Torget vurderinger
    8
    Flere her inne ser ut til å lide langt mer enn taperne i USA, altså demokratene! Litt som norsk media som ikke vil innse nederlaget der de hver eneste dag prøver seg på noe nytt! Nå vil Biden starte 3 verdenskrig og det er innenfor hos krigshisserne. Nei det blir spennende tider men verden blir nok et litt bedre sted der ikke klimahysteriet og krig er det som skal satses på

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.920
    Torget vurderinger
    1
    Samme argumentet kan jo brukes om røykere. Bare fordi du kjenner en som røkte som en skorsten hele sitt 90-årige liv uten et fnugg av lungekreft, så gjør ikke det røyking ufarlig...

Dette er ikke forskning nei, det er vaskeekte tull forsøkt presentert som forskning.
    Problemet er at folk som deg leser det, og går rett på limpinnen!

Nå er vel eldre røkere litt unntak fra statistikken og mitt poeng var at begge deler er av nyere dato og langtidsvirkninger gjenstår fremdeles og oppdage.

Vel om jeg hadde gått rett på limpinnen ville vel jeg neppe tatt forbehold, uansett her er hva som blir sagt om nettstedet.

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.364
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jo, men det sier ikke så mye om kvaliteten av hver enkelt artikkel. Min tidligere erfaring med ResearchGate er at det er mye rart der. Eksempel, tilfeldig valgt søk om en annen crackpotmagnet: https://www.researchgate.net/search/publication?q=Cold+fusion

At noe blir lagt ut der behøver ikke bety at det er «peer reviewed», kvalitetssikret eller engang riktig. Oftere det motsatte, kan det se ut til. Det er sjelden jeg har funnet noe nyttig der, uansett hva jeg forsøker å finne ut av, men publikasjoner derfra dukker ofte opp tidlig i google-søk og lignende. Det er mest obskure kinesere og assorterte selvpublikasjoner.

Den konkrete artikkelen det ble linket til er bare vås. Det holder å lese de to første linjene av sammendraget for å se at dette er useriøst.
    1731960135202.png
    Artikkelen ble publisert i en tullejounal, et oppdresset antivaxxerforum, før den ble gjort tilgjengelig via ResearchGate:
    The International Journal of Vaccine Theory, Practice, and Research (IJVTPR) is an anti-vaccine journal. It is known for promoting misinformation about COVID-19 vaccines.[1][2][3][4]
    The journal's editor-in-chief is John Oller, a former linguistics professor at the University of Louisiana at Lafayette who published a book falsely linking vaccines to autism in 2009.[5][4] Its senior editor, Christopher Shaw, is a professor in the University of British Columbia's Ophthalmology and Visual Sciences department who has promoted scare stories about vaccines.[5] Its associate editors are Russell Blaylock, a former neurosurgeon who has baselessly claimed that wearing face masks helps SARS-CoV-2 enter the brain,[6] and anti-vaccine activists Stephanie Seneff and Brian Hooker.[2][4] Hooker and associate editor Mary Holland are also members of the anti-vaccine group Children's Health Defense.[2]

Matti Sällström, a professor of biomedical analysis at the Karolinska Institute in Sweden, said of the journal, "The editorial board is a joke. None of the editors or associate editors are scientists of a good reputation. Some even are not in the scope of the title of the journal."[4]
    September 2024, James Lawler, a doctor at the Division of Infectious Diseases at the University of Nebraska Medical Center, said the journal is "not a real journal". He described a paper published in the journal claiming that COVID-19 vaccines contain nanobots as "a case study on how to spot disinformation", and said its content was "scientific gibberish with no basis in actual biology or the scientific method" and "relatively amateurish gibberish... that a reasonable person with a high-school level biology education should be able to easily debunk."[10]
    Mulig den gode Dr Lawler var for optimistisk om sine medmenneskers evne til å gjennomskue konsentrert bullshit.

Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.920
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det vel ymse kvalitet på hva det forskes om også, vi har jo noen kjønnsforskere som glitrer innimellom.

Og litt visdomsord

HALOLS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Antall liker
    129
    Sted
    Troms
    Torget vurderinger
    1
    Nå er vel eldre røkere litt unntak fra statistikken og mitt poeng var at begge deler er av nyere dato og langtidsvirkninger gjenstår fremdeles og oppdage.

Vel om jeg hadde gått rett på limpinnen ville vel jeg neppe tatt forbehold, uansett her er hva som blir sagt om nettstedet.

Angående røkere, så var det et tilsvar til ditt anekdotiske bevis på at vaksinen ikke fungerte fordi du kjente noen vaksinerte som ble langt sykere enn uvaksinerte.

Det at du så kommer trekkende med ResearchGate viser for så vidt at du er en anelse novise her, men det kan kanskje unnskyldes. ResearchGate er et slags LinkedIn/Facebook for forskere, hvor du kan legge inn en "kopi" av en artikkel du har publisert i et vitenskapelig tidsskrift. Med andre ord, om du finner noe på researchgate så sier det fint lite om kredibiliteten.
    Denne artikkelen det henvises til er egentlig publisert i "International Journal of Vaccine Theory, Practice, and Research". Dette er hva jeg henviste til som fullstendig tull og vas, og det får du bekreftet her: https://en.wikipedia.org/wiki/International_Journal_of_Vaccine_Theory,_Practice,_and_Research

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.454
    Dette ender som vanlig i ørkesløs whataboutisme, uten nevneverdig vitenskapelig innhold. @Roald sa det forsåvidt helt korrekt selv:
    Er ikke lett å finne hva som er fakta når ting er så polarisert og en fjær blir fort ti høns.
    Nettopp. Det krever noe mer innsats og bakgrunnskunnskap for å skille skitt og kanel. Men noen orker ikke, og velger heller en mer eller mindre blind tro på en masse svada uten repeterbarhet. Gut feeling trumfer kunnskap, og kalles visdom.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.187
    Torget vurderinger
    1
    Flere her inne ser ut til å lide langt mer enn taperne i USA, altså demokratene! Litt som norsk media som ikke vil innse nederlaget der de hver eneste dag prøver seg på noe nytt! Nå vil Biden starte 3 verdenskrig og det er innenfor hos krigshisserne. Nei det blir spennende tider men verden blir nok et litt bedre sted der ikke klimahysteriet og krig er det som skal satses på
    No er det vel ikkje demokratane , men folket som er taparane her.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.920
    Torget vurderinger
    1
    Angående røkere, så var det et tilsvar til ditt anekdotiske bevis på at vaksinen ikke fungerte fordi du kjente noen vaksinerte som ble langt sykere enn uvaksinerte.

Det at du så kommer trekkende med ResearchGate viser for så vidt at du er en anelse novise her, men det kan kanskje unnskyldes. ResearchGate er et slags LinkedIn/Facebook for forskere, hvor du kan legge inn en "kopi" av en artikkel du har publisert i et vitenskapelig tidsskrift. Med andre ord, om du finner noe på researchgate så sier det fint lite om kredibiliteten.
    Denne artikkelen det henvises til er egentlig publisert i "International Journal of Vaccine Theory, Practice, and Research". Dette er hva jeg henviste til som fullstendig tull og vas, og det får du bekreftet her: https://en.wikipedia.org/wiki/International_Journal_of_Vaccine_Theory,_Practice,_and_Research

Korrekt sitering er greit, jeg sa ikke at den ikke virket, jeg sa den ikke virket som forespeilet.

Og som jeg sa påstanden ville bli sjekket

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.920
    Torget vurderinger
    1
    Dette ender som vanlig i ørkesløs whataboutisme, uten nevneverdig vitenskapelig innhold. @Roald sa det forsåvidt helt korrekt selv:

Nettopp. Det krever noe mer innsats og bakgrunnskunnskap for å skille skitt og kanel. Men noen orker ikke, og velger heller en mer eller mindre blind tro på en masse svada uten repeterbarhet. Gut feeling trumfer kunnskap, og kalles visdom.

Er nok ikke rette tråden å dra den, her blir jo alt tatt for god fisk så lenge det er negativt om Trump..

Kan man minne om: Diktator fra dag en, om jeg ikke vinner vil det bli et blodbad, snakket stygt om døde soldater mm

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn