Hardingfele
Æresmedlem
Musk siterer herfra.Om jeg ikke husker feil hadde jeg H1B visum da jeg jobbet i USA.
Klart budskap fra überpresidenten her:
Vis vedlegget 1085182
Musk siterer herfra.Om jeg ikke husker feil hadde jeg H1B visum da jeg jobbet i USA.
Klart budskap fra überpresidenten her:
Vis vedlegget 1085182
Politisk dynamitt.
"The US is being ruled by two South Africans and a bunch of Indians. How did that happen? And now they want AI, that's going to take away our jobs?"
Kvifor det, han er vel godt inne i prosperity gospel og endetid. Om fattig oppsop døyr har det vel ikkje noko å seia?
Shit og fan og sånn....Kvifor det, han er vel godt inne i prosperity gospel og endetid. Om fattig oppsop døyr har det vel ikkje noko å seia?
Laut kjenna etter om det var noko sympati å finna for desse. Tomt, heilt tomt var det. FAFO innit?Tja, det kan jo tenkes at noe demrer, før eller siden, men de verste tilfellene mener vel at det er fullt fortjent at de selv ikke får noe «welfare» om de mister jobben til immigranter, mister tilhørende helseforsikring, ingen «obamacare», går «medically bankrupt», og ender sine dager i en pappeske under en bro. Som fortjent, antar jeg. «Freedom», «the American dream», og alt det der. Kan ikke sy puter under armene på døgenikter heller.
Vis vedlegget 1085555
Til gjengjeld vil sikkert untersturmbannpresident trump utføre en del performativ ondskap ved å deportere papirløse landarbeidere og lignende. Konsekvensene for amerikanske bønder og jordbruksdistrikter av at deres billige arbeidskraft forsvinner vil vise seg. De stemte jo på trump, så de får vel eksakt hva de ville ha. Suckers.
Når amerikanske bønder, eller skal vi si store agro industrielle konglomerater, mister tilgang til billige landarbeidere da går mat prisene ned, eller hvordan var det egentlig?Laut kjenna etter om det var noko sympati å finna for desse. Tomt, heilt tomt var det. FAFO innit?
Jeg ser frem til debunkingen av alle konspirasjonene?Humor og konspirasjons tråd nr 1 på sentralen! Synd ikke flere stikker innom for litt latter og glede! Selv små barn vil kjenne seg igjen her
Hva du ikke vet, ser ut til å kunne fylle ganske mange sider, kan det virke som.Hva dødsstraff har med Jul og gjøre vet jeg lite om! Men at de avlives fremfor å være en kostnad i 20-30 år er da en grei innsparing
buffoon^ Ja, det var jo rene ord for pengene. Tror kanskje ikke det nødvendigvis er smart å senke nivået i debatten nedover mot Trump's nivå, men av og til er det godt å høre også politikere si klart i fra når nok er nok.
Tilhenger av dødsstraff (harde straffer generelt) er alltid sikre på at straffen treffer 100%.Interessant motto, men det krever et tillegg: Et liv for et liv, men aldri justismord!
Minnes Honkeys åpning på tråden om Viggo Kristiansen, skrevet så tidlig som i 2008.
Det er alltid ubehagelig i en rettstat at man dømmer en forbryter på indiser, og fullstendig mangler tekniske ugjendrivelige bevis og/eller tilståelse. Kan det være at mannen er dømt på hat og hevnlyst alene, mens det fortsatt går en barnemorder løs?
Mener Klomsæt at saken bør gjenopptas, har han sannsynligvis en del klare årsaker. Så alvorlige og uforståelige saker bør oppklares utenfor en hver tvil!
Det var mange som ville ha Viggo Kristiansen statsdrept for gjerninger han ikke deltok i, initierte eller på noe vis forsøkte å skjule.
Ja, kombinert med 100 % toll på all import blir maten så billig, så.Når amerikanske bønder, eller skal vi si store agro industrielle konglomerater, mister tilgang til billige landarbeidere da går mat prisene ned, eller hvordan var det egentlig?
Ja, for den tollen er det jo avsenderlandet som betaler. Gennialt, da blir jo varene gratis!!!!!Ja, kombinert med 100 % toll på all import blir maten så billig, så.
Altså, her må vi se forskjell på bønder og landbruksindustrien.Når amerikanske bønder, eller skal vi si store agro industrielle konglomerater, mister tilgang til billige landarbeidere da går mat prisene ned, eller hvordan var det egentlig?
Og da står trumperns billionærer klar til å overta alle landbrukets produksjonsmidler for nesten ingenting siden de samme billionærene eier bankene som har slått bøndene konkurs.Altså, her må vi se forskjell på bønder og landbruksindustrien.
Punkt 1 er å skulle "oppfylle løftene" og deportere alt man synes skal kunne deporteres. Dette vil da selvsagt inkludere, som du er ganske tydelig på, en haug av arbeidere innen landbruk. De amerikanske bøndene som disse har jobbet for, blir dermed ganske fucked. og dermed også forbrukerne.
Punkt 2 blir å innvilge arbeidsvisum. Men de innvilges kun til folk som skal jobbe for bedriftene som kaster penger på donald, eller styres av familien hans.
Dermed vil de klare seg fint, mens andre tidligere selvstendige bønder går konk og må selge gården sin for småpenger til kompisene til donald. som i sin tur kan få innvilget flere arbeidsvisa og dermed kunne gjenoppta produksjonen og le hele veien til pengebingen.
Ja, dette kan fort bli smertefullt.The dildo of consequences comes unlubed.
Det interessante med Sovereign Individual er vel mest at tankene nå iverksettes av Thiel, Vance, Curtis Yarvin, Marc Andreessen, Altman, m.fl. – godt ispedd filosofien til René Girard, og da spesielt hans bok Scapegoat (Le bouc émissaire). Minnes en serie "møter" på Marc Andreessens Clubhouse-sammenkomster, der man diskuterte nettopp hvordan samfunnet måtte ordnes etter Sovereign Individual prinsipper, i henhold til Girards mimetiske teori. (Var jo én måte å få dagene til å gå på under pandemien. Andreessens Clubhouse-møter hadde over 10000 lyttere, og han inviterte de ledende "filosofene" innen retningen USAs tech-giganter sikter mot, Curtis Yarvin, Srivanatsan, m.fl., som fikk legge ut om veien videre.)Eksakt. På anbefalingen (nåja) fra @Hardingfele leser jeg «The Sovereign Individual» nå i romjulen. Det er noen år siden den ble skrevet, så spådommene deres viser seg å være sånn passe på jordet (Y2K!), men essensen er at de vil ha et sett regler for tech bros (masters of the universe) og et annet sett regler for småfolket. De ser seg hevet over nasjonalstatens lover og regler. Slike er kun et utgangspunkt for forhandlinger med de suverene tech bros. Kjemisk fritt for empati med småfolk.
Interessant, på samme måte som det var interessant å gå Rød Ungdoms studiesirkel i marxisme. Det skader ikke å forstå hvordan sånne tenker.
På en måte håper jeg du har rett, men jeg tror at den gudestatusen han har fått ikke kommer til å falme før langt etter hans død.....de virker altfor indoktrinerte til å skjønne sitt eget beste og til å innrømme feil.Jeg har hamstret popcorn til den dagen MAGA klanen gjør væpnet opprør mot MAGA-ledelsen
Tror det er langt større fare for at sinte rærkjørte menn som nok en gang har gitt Trump både pengene sine og stemmene sine, kommer til å ta han av dage og starte noen borgerkrig, enn at det skjer om fire år når de innser at guden deres ikke lenger kan være president fordi han har brukt opp sine åtte år.