Air traffic controller audio obtained by CNN from LiveATC.net captured air traffic control operators directing the helicopter to pass behind the passenger plane.
An air traffic controller said, “PAT 2-5 do you have the CRJ in sight?”
The controller then said, “PAT 2-5 pass behind the CRJ.”
Additional air traffic control audio shortly before the collision captures the helicopter pilot saying, “PAT 2-5 has aircraft in sight, request visual separation.”
Less than 13 seconds later, the audio then captured audible gasps, including a loud “oooh” in the background apparently from the tower, at the moment of the crash.
Her trodde man et kort øyeblikk, at det var grenser for, hva som var muligt (Stupidity),Godt i gang med bortforklaringer, ser jeg. «Dwarfism» - den var ny.
From ‘dwarfism’ to Obama: Trump’s ugly blame game for deadly plane crash
President Donald Trump held a press conference on Thursday to address the late-night crash between a commercial airplane and an Army Black Hawk helicopter.� Unsurprisingly, Trump used the tragedy ...www.dailykos.com
Blant nålevende tror jeg du kan ha rett, mulig bare overgått av putin selv.Her trodde man et kort øyeblikk, at det var grenser for, hva som var muligt (Stupidity),
og så ser man dette. Trump må være det mest avskyelige menneskje som finnes.
Newly minted Transportation Secretary Sean Duffy—a reality TV contestantturned congressman turned Fox Business host with no transportation experience—seemed like a deer in headlights during a news conference Thursday morning. He tried to provide updates on the late-night crash between a regional commercial jet and an Army Black Hawk helicopterthat took place as the jet prepared to land at Ronald Reagan Washington National Airport, near Washington, D.C. All 64 passengers on the commercial jet and three service members on the helicopter are assumed dead.
"Obviously, it is not standard to have aircraft collide. I want to be clear on that," Duffy said at the news conference, in what is perhaps the most "no shit, Sherlock" comment in history.
When a reporter later asked whether there's an acting Federal Aviation Administration director—after Donald Trump’s co-president, Elon Musk, told the previous head to resign—Duffy did not answer and continued to walk away. Trump announced later on Thursday that he was appointing an “acting commissioner” to the FAA.
Merkelig sammentreff.Jan 20: FAA director fired
Jan 21: Air Traffic Controller hiring frozen
Jan 22: Aviation Safety Advisory Committee disbanded
Jan 28: Buyout/retirement demand sent to existing employees
Jan 29: First American mid-air collision in 16 years
MAGA = Make Airplanes Go-Boom Again
Sikkert " Hard core" MAGASkulle kanskje trodd at et minstekrav var å kunne stave egen stillingstittel, men det er visst ikke så nøye.
Only the best people ja.
Vis vedlegget 1093644
Seriøst - du tenker at om du oppløser en komite, så krasjer flyene en uke etterpå. Tror du at den ekstra personen som skulle vært på jobb i går, skulle blitt ansatt på mandag?Jan 20: FAA director fired
Jan 21: Air Traffic Controller hiring frozen
Jan 22: Aviation Safety Advisory Committee disbanded
Jan 28: Buyout/retirement demand sent to existing employees
Jan 29: First American mid-air collision in 16 years
MAGA = Make Airplanes Go-Boom Again
Middle Age Riot (@middleageriot.bsky.social)
Jan 20: FAA director fired Jan 21: Air Traffic Controller hiring frozen Jan 22: Aviation Safety Advisory Committee disbanded Jan 28: Buyout/retirement demand sent to existing employees Jan 29: First American mid-air collision in 16 years MAGA = Make Airplanes Go-Boom Againbsky.app
Slik det var i forbindelse utgangen av Afganistan mener du?Seriøst - du tenker at om du oppløser en komite, så krasjer flyene en uke etterpå. Tror du at den ekstra personen som skulle vært på jobb i går, skulle blitt ansatt på mandag?
Trump er en idiot, men om det er systemfeil som er årsaken, så er det forrige administrasjon som har ansvaret.
Vi vet ikke årsaken ennå. Den detaljen jeg funderer på i utskriften av kommunikasjonen mellom kontrollsenteret og helikopteret er at de fikk ordre om å krysse bak flyet, men svarte med å bekrefte at de så flyet og «request visual separation». Jeg forstår ikke helt hva det betyr. Så de at de var på kollisjonskurs og spurte om lov til å gjøre en unnamanøver? Det er i så fall litt rart.Seriøst - du tenker at om du oppløser en komite, så krasjer flyene en uke etterpå. Tror du at den ekstra personen som skulle vært på jobb i går, skulle blitt ansatt på mandag?
Trump er en idiot, men om det er systemfeil som er årsaken, så er det forrige administrasjon som har ansvaret.
Jeg greier ikke å skjønne poenget ditt.Slik det var i forbindelse utgangen av Afganistan mener du?
Men mener du at Trump har hatt noen som helst påvirkning til hvorfor denne ulykken skjedde?Vi vet ikke årsaken ennå. Den detaljen jeg funderer på i utskriften av kommunikasjonen mellom kontrollsenteret og helikopteret er at de fikk ordre om å krysse bak flyet, men svarte med å bekrefte at de så flyet og «request visual separation». Jeg forstår ikke helt hva det betyr. Så de at de var på kollisjonskurs og spurte om lov til å gjøre en unnamanøver? Det er i så fall litt rart.
At trump har sparket alle kompetente ledere og erstattet dem med spyttslikkere, for så selv å uttale seg bombastisk om årsaken, tilsier vel at vi kanskje aldri får vite hva som skjedde. Havarikommisjonens oppgave blir nå å bekrefte det sjefen allerede har sagt. Over tid vil det være helt ødeleggende for flysikkerhet, muskovia-style.
Betyder egentligen bara helikoptern fråntar flygledaren ansvaret för separationen mellan helikoptern och CRJn från AA när han ber om visual separation. Helt standard fraseologi och procedur också här, men då i dagsljus och inte i mörker.Den detaljen jeg funderer på i utskriften av kommunikasjonen mellom kontrollsenteret og helikopteret er at de fikk ordre om å krysse bak flyet, men svarte med å bekrefte at de så flyet og «request visual separation». Jeg forstår ikke helt hva det betyr. Så de at de var på kollisjonskurs og spurte om lov til å gjøre en unnamanøver? Det er i så fall litt rart.
Men er ikke TCAS standard utstyr på alle sivile fly nå?Betyder egentligen bara helikoptern fråntar flygledaren ansvaret för separationen mellan helikoptern och CRJn från AA när han ber om visual separation. Helt standard fraseologi och procedur också här, men då i dagsljus och inte i mörker.
Vet ikke. For meg ser det kanskje ut til at noe gikk galt i helikopteret, ikke i tårnet, men redusert bemanning i tårnet kan ha vært medvirkende. Om det i sin tur hadde noe med trumps ansettelsesstopp å gjøre vet vi ikke ennå.Men mener du at Trump har hatt noen som helst påvirkning til hvorfor denne ulykken skjedde?
Jo, men den ger inte RA (Resolution Advisory) under 1000 fot, bara TA (Traffic Advisory) Vet inte helt vad militära helikoptrar i USA flyger runt med i civilt luftrum, men skulle bli förvånad om de inte har TCAS ombord.Men er ikke TCAS standard utstyr på alle sivile fly nå?
( For ikke flykyndige; TCAS er Traffic Collision Avoidance System, dette systemet gir informasjon om andre fartøy på kollisjonskurs, og kan også gjøre input til styring av flyet)
Trump vedgår at det er for tidlig å konkludere.
- Trump mener at Biden-administrasjonens politikk med mangfold, rettferdighet og inkludering (DEI) har ført til at USAs flygeledere holder en mye lavere standard enn da han selv var president.
– Vi har ikke bevis ennå, men vi har noe jeg liker å kalle sunn fornuft. Inkompetanse kan ha spilt en rolle, sier Trump.
Trump hevder at Luftfartstilsynet (FAA) har rekruttert ansatte med psykiske og fysiske problemer, og skjøvet andre vekk med henvisning til at yrkesgruppen var «for hvit».
Hun er pen, da holder det for Il Drumph!Skulle kanskje trodd at et minstekrav var å kunne stave egen stillingstittel, men det er visst ikke så nøye.
Only the best people ja.
Vis vedlegget 1093644
Du er en oppegående fyr - tror du turnusplanen i tårnet for 29. januar hadde en vakt som "to be hired 22. January"?Vet ikke. For meg ser det kanskje ut til at noe gikk galt i helikopteret, ikke i tårnet, men redusert bemanning i tårnet kan ha vært medvirkende. Om det i sin tur hadde noe med trumps ansettelsesstopp å gjøre vet vi ikke ennå.
Vanskelig å ikke være enig i dette, fra "den gode" siden er det også en sterk tendens til å bare ukritisk hive seg over hva enn som bekrefter ens forutinntattheter og antakelser. Og det samme er også veldig åpenbart iandre politiske tråder; trangen til å bombardere med flest mulig linker og YouTube-videoer tar mer og mer plass på bekostning av den opplyste samtalen. For all del, det er fortsatt Trump og alt-right som har drevet frem denne utviklingen, men tendensen er der rundt bordet.Du er en oppegående fyr - tror du turnusplanen i tårnet for 29. januar hadde en vakt som "to be hired 22. January"?
Fyren er komplett idiot så det burde være rikelig å kritisere han for, uten å overdrive - og håndteringen etter ulykken er jo et greit sted å begynne.
Det samme gjelder jo litt med utvisning av ulovlige immigranter. Dette er jo noe som har veldig stor støtte i hele USA sin befolkning. Måten han gjør det på og ordbruken er jo lavmål, men politikken har full støtte i befolkningen.
Det er mer enn nok å ta fatt i, ja, og som sagt er bavianstrekene hans et større problem for granskingen.Du er en oppegående fyr - tror du turnusplanen i tårnet for 29. januar hadde en vakt som "to be hired 22. January"?
Fyren er komplett idiot så det burde være rikelig å kritisere han for, uten å overdrive - og håndteringen etter ulykken er jo et greit sted å begynne.
The nonprofit Free Speech for People is leading a new nonpartisan campaign to drum up support for U.S. President Donald Trump's removal—"Impeach Trump Again"—and reported Thursday that the effort has already garnered over 100,000 petition signatures.
The campaign is calling on Congress to launch an impeachment investigation into Trump and says that the signature numbers signal "widespread support" for a probe.
"The overwhelming support for impeachment shows that the American public is not willing to accept King Trump," said Alexandra Flores-Quilty, Free Speech for People campaign director, in a Thursday statement. "We need bold leaders in Congress willing to stand up and hold Trump accountable for his abuses of power and initiate an impeachment inquiry."
The petition, which was launched on Inauguration Day, calls on Congress to initiate an impeachment investigation into Trump based on potential violations of the U.S. Constitution's emoluments clauses, his pardoning of insurrectionists who took part in the January 6, 2021 riot at the Capitol, and his "unlawful" and "corrupt" campaign practices.
Free Speech for People also launched a campaign to build public support for Trump's impeachment on the day of his inauguration back in 2017.
The emoluments clauses require that Trump "fully divest himself from any businesses receiving profits, gains, or advantages, beyond his official compensation, from the federal government or the individual states," according to the watchdog group Citizens for Responsibility and Ethics in Washington. Trump's business empire—which, as far as the public knows, he has not divested from—now includes not only real estate, but also a social media platform and a cryptocurrency token.
The campaign also lists other alleged impeachable offenses.
Trump was impeached twice by the House of Representatives during his first term, but in both cases he was acquitted by the Senate. Both chambers of Congress are now controlled by Trump's Republican Party.