Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.384
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke noen av de hemmelige tjenestene som NSA eller CIA mandat til å gripe inn og foreta seg noe når det så åpenbart foregår et statskupp fra innsiden?
    Nei, det har de ikke, og det kan de ikke ha. Domstolene er siste forsvarsskanse, men der har trumps håndplukkede dommere flertall i høyesterett, og hvis han likevel skulle tape er det Dept of Justice som skal iverksette. Det neste problemet er at DoJ rapporterer til trump og vil følge hans instruksjoner, også om de beordres til å ignorere en dom i høyesterett. Nåværende justisminister Pam Bondi var en av trumps forsvarsadvokater, håndplukket for lojalitet til ham personlig. Sjakk matt.

Edit: Dessuten:

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.699
    Sted
    Smurfeland
    Nei, det har de ikke, og det kan de ikke ha. Domstolene er siste forsvarsskanse, men der har trumps håndplukkede dommere flertall i høyesterett, og hvis han likevel skulle tape er det Dept of Justice som skal iverksette. Det neste problemet er at DoJ rapporterer til trump og vil følge hans instruksjoner, også om de beordres til å ignorere en dom i høyesterett. Sjakk matt.
    Ja, jeg skjønte det egentlig selv innerst inne også. Bunnet nok mest i et slags ønske om at det skulle komme noen voksne og ordne opp litt.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.384
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dream on, dessverre. Se heller hvordan folk i Sør-Korea håndterte et forsøk på kuppforsøk fra sin president. Det er hva som kreves, ikke å håpe at noen andre løser det uten at man behøver bry seg.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.203
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Ligger syk hjemme og har brukt litt tid på å klikke på trump-positive videoer og høre på hvordan Elon og DOGE er så smarte som sparer noen millioner her og der. Himmel og hav!! Da får man virkelig et inntrykk av hvordan algoritmene jobber.
    Reklamene på youtube er nå så lavpannede at jeg trodde ikke det var mulig.
    * Elektriske ovner som ikke bruker strøm (the power companies does not want you to know!!)
    * Fantastiske "business deals" som gjør at man kan tjene titusenvis av dollar i året med nesten ingen innsats.
    * osv.
    Hmmm, lurer på hvor lang tid det tar før jeg blir friskmeldt av både lege og algoritme 😆
    Ikke minst når man begynner og lese i kommentarfeltene.. da føler man at dem har her hjemme er en opptur av episke dimensjoner !!!!

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.968
    Tok meg en liten svipptur innom Google og søkte på fremgangsmåten en viss herre med bart brukte for noen år siden. Han var demokratisk valgt han kroppen der og. Wiki har ei grei oppsummering.
    Det finnes vel enkelte likhetstrekk kan en si.
    (Ikke for det at jeg mistenker at majoriteten her inne ikke har det der helt klart, men å se det svart på hvitt gjør det liksom litt klarere. Rene avkryssingsskjemaet dette.)
    Screenshot_20250208_123516_Samsung Internet.jpg

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.069
    Sted
    Trondheim
    Jeg tror ikke Trump vet så mye om det som foregår. Ikke tror jeg han bryr seg heller. De som styrer det hele er ikke valgt. De bare gir ham noe han skal signere. Han leser det ikke (han ville antagelig ikke forstått det uansett) og blir bare fortalt hva som angivelig står der.
    Republikanerne gjør bare det de blir fortalt - de tør ikke annet. Og ingen bryr seg om demokratene og bare stanser dem hvis de kommer med innvendinger.
    I ledelsen er det 2 som er valgt - Trump og Vance. De andre er bare folk som har smurt Trump, enten med penger eller med skryt om hvor flink han er.

PS: Husk hva Trump sa - "Stem på meg så trenger dere aldri stemme flere ganger".

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn