Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.391
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke noen av de hemmelige tjenestene som NSA eller CIA mandat til å gripe inn og foreta seg noe når det så åpenbart foregår et statskupp fra innsiden?
    Nei, det har de ikke, og det kan de ikke ha. Domstolene er siste forsvarsskanse, men der har trumps håndplukkede dommere flertall i høyesterett, og hvis han likevel skulle tape er det Dept of Justice som skal iverksette. Det neste problemet er at DoJ rapporterer til trump og vil følge hans instruksjoner, også om de beordres til å ignorere en dom i høyesterett. Nåværende justisminister Pam Bondi var en av trumps forsvarsadvokater, håndplukket for lojalitet til ham personlig. Sjakk matt.

Edit: Dessuten:

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.704
    Sted
    Smurfeland
    Nei, det har de ikke, og det kan de ikke ha. Domstolene er siste forsvarsskanse, men der har trumps håndplukkede dommere flertall i høyesterett, og hvis han likevel skulle tape er det Dept of Justice som skal iverksette. Det neste problemet er at DoJ rapporterer til trump og vil følge hans instruksjoner, også om de beordres til å ignorere en dom i høyesterett. Sjakk matt.
    Ja, jeg skjønte det egentlig selv innerst inne også. Bunnet nok mest i et slags ønske om at det skulle komme noen voksne og ordne opp litt.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.391
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dream on, dessverre. Se heller hvordan folk i Sør-Korea håndterte et forsøk på kuppforsøk fra sin president. Det er hva som kreves, ikke å håpe at noen andre løser det uten at man behøver bry seg.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.226
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Ligger syk hjemme og har brukt litt tid på å klikke på trump-positive videoer og høre på hvordan Elon og DOGE er så smarte som sparer noen millioner her og der. Himmel og hav!! Da får man virkelig et inntrykk av hvordan algoritmene jobber.
    Reklamene på youtube er nå så lavpannede at jeg trodde ikke det var mulig.
    * Elektriske ovner som ikke bruker strøm (the power companies does not want you to know!!)
    * Fantastiske "business deals" som gjør at man kan tjene titusenvis av dollar i året med nesten ingen innsats.
    * osv.
    Hmmm, lurer på hvor lang tid det tar før jeg blir friskmeldt av både lege og algoritme 😆
    Ikke minst når man begynner og lese i kommentarfeltene.. da føler man at dem har her hjemme er en opptur av episke dimensjoner !!!!

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.970
    Tok meg en liten svipptur innom Google og søkte på fremgangsmåten en viss herre med bart brukte for noen år siden. Han var demokratisk valgt han kroppen der og. Wiki har ei grei oppsummering.
    Det finnes vel enkelte likhetstrekk kan en si.
    (Ikke for det at jeg mistenker at majoriteten her inne ikke har det der helt klart, men å se det svart på hvitt gjør det liksom litt klarere. Rene avkryssingsskjemaet dette.)
    Screenshot_20250208_123516_Samsung Internet.jpg

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.070
    Sted
    Trondheim
    Jeg tror ikke Trump vet så mye om det som foregår. Ikke tror jeg han bryr seg heller. De som styrer det hele er ikke valgt. De bare gir ham noe han skal signere. Han leser det ikke (han ville antagelig ikke forstått det uansett) og blir bare fortalt hva som angivelig står der.
    Republikanerne gjør bare det de blir fortalt - de tør ikke annet. Og ingen bryr seg om demokratene og bare stanser dem hvis de kommer med innvendinger.
    I ledelsen er det 2 som er valgt - Trump og Vance. De andre er bare folk som har smurt Trump, enten med penger eller med skryt om hvor flink han er.

PS: Husk hva Trump sa - "Stem på meg så trenger dere aldri stemme flere ganger".

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.964
    Man fortsetter med fordommer og forakt på veien mot fascismen...

Trump kaster styremedlemmer i USAs nasjonale kultursenter
    USAs president Donald Trump kaster styremedlemmer i USAs nasjonale kultursenter og erklærer at han vil stanse opptredener med drag-artister.
    I et innlegg på sitt eget sosiale medie Truth Social skriver Trump at han innsetter seg selv som styreleder i USAs nasjonale kultursenter i Washington, John F. Kennedy Center for the Performing Arts.

– Etter min anvisning skal vi gjøre Kennedy Center i Washington D.C. STORT IGJEN. Jeg har bestemt meg for å umiddelbart avsette flere personer fra styret, inkludert styrelederen, som ikke deler vår visjon om en gullalder innen kunst og kultur, skrev Trump i innlegget. (NTB)

Sist redigert:

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.648
    Støynivået (les click bate) holder dagspressen opptatt med minoritetssaker. Nå skal man selvsagt ikke bagatellisere dette for dem dette går ut over. Men det som foregår i bakrunnen vil påvirke hele verden. Og trolig ikke i positiv favør for land som mener å tilhøre vesten. Og da er det nesten påfallende hvor dårlig de store mediahusene dekker statskuppet.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.964
    Enig, media og politikerne her i vesten tar for lett på dette, de trekker på skuldrene og rister på hodet av gjøken. Men dette er alvor og ting begynner å tyde på at det blir verre enn hva fantasien vår trodde før valget.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.639
    Sted
    Oslo
    Enig, media og politikerne her i vesten tar for lett på dette, de trekker på skuldrene og rister på hodet av gjøken. Men dette er alvor og ting begynner å tyde på at det blir verre enn hva fantasien vår trodde før valget.
    Og vi som ble fortalt at vi ikke måtte høre på hva Trump sa, det var bare utspill, og at han hadde ingenting med Project 2025 å gjøre.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.201
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Støynivået (les click bate) holder dagspressen opptatt med minoritetssaker. Nå skal man selvsagt ikke bagatellisere dette for dem dette går ut over. Men det som foregår i bakrunnen vil påvirke hele verden. Og trolig ikke i positiv favør for land som mener å tilhøre vesten. Og da er det nesten påfallende hvor dårlig de store mediahusene dekker statskuppet.
    Steve Bannon's "flood the zone with shit".

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.764
    Man fortsetter med fordommer og forakt på veien mot fascismen...

Trump kaster styremedlemmer i USAs nasjonale kultursenter
    USAs president Donald Trump kaster styremedlemmer i USAs nasjonale kultursenter og erklærer at han vil stanse opptredener med drag-artister.
    I et innlegg på sitt eget sosiale medie Truth Social skriver Trump at han innsetter seg selv som styreleder i USAs nasjonale kultursenter i Washington, John F. Kennedy Center for the Performing Arts.

– Etter min anvisning skal vi gjøre Kennedy Center i Washington D.C. STORT IGJEN. Jeg har bestemt meg for å umiddelbart avsette flere personer fra styret, inkludert styrelederen, som ikke deler vår visjon om en gullalder innen kunst og kultur, skrev Trump i innlegget. (NTB)
    Det kommer kanskje en ny glanstid for Trumps favorittband; Village People ?

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.964
    Og de fortsetter med reflekterte tiltak...

Trump kutter titalls milliarder til medisinsk forskning
    Administrasjonen til president Donald Trump har stoppet utbetalinger på flere milliarder dollar - flere titalls milliarder kroner, til biomedisinsk forskning. Det skriver Washington Post.

Pengene skulle gått til universiteter og forskningsinstitusjoner som forsker på alt fra kreft til hjertesykdommer.
    Kuttene rammer det som National Institutes of Health kaller indirekte kostnader. Det betyr administrasjon, lokaler og lignende.
    Blant de som blir rammet av kuttene er kjente institusjoner som Harvard University, Yale University og Johns Hopkins University.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.391
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det kommer kanskje en ny glanstid for Trumps favorittband; Village People ?
    Vi får koste på oss et bilde av homsene for eventuelle nye lesere, sånne som ikke fikk med seg spektaklet i 1978. Jeg antar man ikke er drag queen om man bevisst fyrer opp under alle homofile stereotyper kjent for menneskeheten? «Cruisin’», «YMCA», «Hot Cop», «Macho Man», ja…

1739044407566.jpeg

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Skummel artikkel om Musk

Bl.a.
    Ifølge tech-gründeren har Musk «komplett storhetsvanvidd».

– Han skylder på Asperger, men faktum er at han er et såret barn som elsket science fiction og bestemte at han ville herske over en planet. Nå står vi alle midt i denne fyrens psykose. Han fikk ikke Mars, så nå vil han ta jorden.
    Low mener Musk henvender seg til høyreekstreme partier «fordi de er enkle å manipulere».

– Dere europeere må forstå at dere er under angrep. Særlig tyskerne. Han vil destabilisere Europas demokratier, så de kan være hans nikkedukker og han blir verdens første trilliardær. Han leker en farlig lek.

Jeg går ut og advarer om Elon fordi jeg mener han er veldig, veldig farlig.

– Hva vil du at Norge og andre myndigheter skal gjøre?

– Stenge X, skru av Starlink og slutte å kjøpe Tesla.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.648
    Blir mørkeredd når man ser hvor mange dem er. Putin vinner Europa om flere av disse får det som dem vil.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.647
    Only the best people.
    Det er så ekstremt at det hadde fungert dårlig i feks en underholdningsfilm. Fiction krever en grad av troverdighet…

• Liker
    Reaksjoner: MML
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn