Politikk, religion og samfunn President Joe Biden - A New Hope!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Som at venstresiden er for folket og høyresiden for globalistene.
    Det blir tydeligere og tydeligere for meg at er det noen som står for globalist-politikk, og er ute etter å melke sine egne ambisjoner, så er det venstresiden. Arbeiderbevegelsen er i dag svært langt fra arbeiderne. Jeg opplever at de som arbeiderbevegelsen jobber i mot er bedre skikket til å ivareta arbeidernes og folket generelt sine interesser. Jeg inkluderer også den liberale delen av f.eks. vårt eget Høyre for å være sosialdemokratisk / venstrevridd. Og Erna er ikke noe mindre globalist for å si det sånn... Men går du lenger til høyre finner du sterk motstand mot dette.
    Jeg har noen små problemer med å skjønne hvorfor en Trump minion snakker om arbeiderbevegelser og arbeideres rettigheter? Er det en ting Trump ikke bryr seg en døyt om, så er det de små. Han bruker de, men bryr seg ikke. Har ikke din store helt forretninger utenlands og er dermed en del av problemet? Problemet ditt altså!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Jeg har noen små problemer med å skjønne hvorfor en Trump minion snakker om arbeiderbevegelser og arbeideres rettigheter? Er det en ting Trump ikke bryr seg en døyt om, så er det de små. Han bruker de, men bryr seg ikke. Har ikke din store helt forretninger utenlands og er dermed en del av problemet? Problemet ditt altså!
    Armand68 beviser jo om og om igjen at han har veldig lite peiling på politikk, og hva de forskjellige retningene vil skape av konsekvenser.
    De skandinaviske sosialdemokratiene slår alle andre samfunnsmodeller med henda på ryggen, høyreekstreme styresett er direkte katastrofale for de samfunn dette rammer.
    Bevisene ligger i utallige historiske tilfeller.

    Det sagt, det er viktig for meg å poengtere at et hvert ekstremistisk styresett er katastrofalt, enten det nå er politisk venstreside, eller religiøst, for den del.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har vi en ønskeliste til den nye presidenten? Ting som ikke er helt uoppnåelige?

    - Jeg skulle gjerne sett at det endelig ble gjort noe seriøst for å stanse Gerrymandering.
    - Det ville også ha vært en seier for demokratiet dersom man faktisk hadde stemmerett uten å måtte registrere seg på forhånd som spesielt interessert. Og at man ikke måtte definere hvilken tilhørlighet man har har, for å få lov til å stemme. Hele den ordningen er jo helt sinnsyk.
    - Som en tyngre oppgave ville det nok vært smart å sett nærmere på hva som kan gjøres for å få til en løsning for å identifisere seg, slik at de uendelige påstandene om stemmejuks pga "voter ID fraud" plutselig ikke er så relevante lenger. Klart, dette må bli i en større pakke for å moderninsere hele valgsystemet, slik at det ikke oppleves like mikkemus som det ser ut for oss utenfra. Vi har jo brukt førti år på å få til nasjonale id-kort selv her i lille Norge, så jeg forventer jo ikke at et land med sjekkhefte-betaling skal ta dette på strak arm, men samtidig er det jo mest vilje det står på.

    Hva er deres ønsker?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Har vi en ønskeliste til den nye presidenten? Ting som ikke er helt uoppnåelige?

    Hva er deres ønsker?
    I dagens USA tror jeg dessverre at det meste er mer eller mindre uoppnåelig, så lenge det er rent fornuftsbasert. Som for eksempel å gjøre rettsvesenet 100% upolitisk. At en enkelt maktperson utnevner statens øverste lovgivere er fullstendig galimatias, det kan ikke blir bra, det der.

    Så der har du mitt ønske.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    all grunn til å opprettholde presset der borte. But “personnel is policy,” as the saying goes

    A memo released last month by Department of Justice administrative chief Lee Lofthus gave many Trump appointees the green light to stay, stating that a good majority of “United States Attorneys and United States Marshals have been asked by the incoming administration to continue to serve for the time being.”

    The U.S. Department of Justice shoulders much of the burden of ending mass incarceration and reforming policing, starting with not simply a policy reset but also new, more progressive U.S. attorneys.

     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Armand68 beviser jo om og om igjen at han har veldig lite peiling på politikk, og hva de forskjellige retningene vil skape av konsekvenser.
    De skandinaviske sosialdemokratiene slår alle andre samfunnsmodeller med henda på ryggen, høyreekstreme styresett er direkte katastrofale for de samfunn dette rammer.
    Bevisene ligger i utallige historiske tilfeller.

    Det sagt, det er viktig for meg å poengtere at et hvert ekstremistisk styresett er katastrofalt, enten det nå er politisk venstreside, eller religiøst, for den del.
    Har ingen egenbehov av å "vinne" frem her, det virker nesten nyttesløst, men mener at det du bygger din vurdering på, å ha peiling eller ikke, er basert på helt feil grunnlag. Du forstår ikke at de du heier på står for mye av det motsatte som du egentlig vil.
    Les gjerne denne artikkelen. Den er en god beskrivelse på en del av dere her inne - eller rettere sagt hva som har vært med på å forme dere så dere tenker som dere gjør. https://www.document.no/2021/02/03/hvor-ble-det-av-usa-politikken-i-norske-riksmedia/
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Har ingen egenbehov av å "vinne" frem her, det virker nesten nyttesløst, men mener at det du bygger din vurdering på, å ha peiling eller ikke, er basert på helt feil grunnlag. Du forstår ikke at de du heier på står for mye av det motsatte som du egentlig vil.
    Les gjerne denne artikkelen. Den er en god beskrivelse på en del av dere her inne - eller rettere sagt hva som har vært med på å forme dere så dere tenker som dere gjør. https://www.document.no/2021/02/03/hvor-ble-det-av-usa-politikken-i-norske-riksmedia/
    Det er jo nærmest meningsløst å besvare.
    Nei, jeg hater ikke Trump, har aldri hatet Trump, kan ikke se for meg at jeg kommer til å hate Trump, jeg kjenner ham ikke en gang. Så det grunnleggende premisset i artikkelen er jo feil, dermed faller resten av korthuset. Derimot kjenner jeg igjen en så åpenbar patologisk løgner, narcissist og drittsekk når jeg ser og hører ham og hans egne utsagn, jeg behøver ikke lese en eneste avis for å vite at jeg har med å gjøre et menneske som aldri burde ha makt. Ingen behøver å fortelle meg noe så selvsagt.

    Hele artikkelen er en tragisk påminnelse om at dokumentasjon og beviser betyr ingenting, løgner og hellig overbevisning betyr alt. Det får virkelig være grenser for hva en skal kaste bort tiden sin på, i et ønske om å komme sine motdebattanter i møte. Det der er minutter jeg aldri får tilbake.
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    jeg behøver ikke lese en eneste avis for å vite at jeg har med å gjøre et menneske som aldri burde ha makt.
    I det ene øyeblikket sier du at vil ha argumener, i det neste at du ikke trenger noe som helst for å vite... henger ikke på greip.

    ps. Om jeg skulle følge den linje selv, er det noen som mitt instinkt forteller meg ikke burde ha makt er det Biden...
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    I det ene øyeblikket sier du at vil ha argumener, i det neste at du ikke trenger noe som helst for å vite... henger ikke på greip.

    ps. Om jeg skulle følge den linje selv, er det noen som mitt instinkt forteller meg ikke burde ha makt er det Biden...
    Ser der ja, enda et dårlig argument.
    Og du lurer fortsatt på hvorfor ingen er enige med deg?

    PS: leser du i det hele tatt det du svarer på?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    I det ene øyeblikket sier du at vil ha argumener, i det neste at du ikke trenger noe som helst for å vite... henger ikke på greip.

    ps. Om jeg skulle følge den linje selv, er det noen som mitt instinkt forteller meg ikke burde ha makt er det Biden...
    Les om igjen.
    Det jeg tydelig skrev var: Jeg behøver kun høre hva mannen selv sier, for å forstå hva jeg har med å gjøre. Jeg behøver ikke hjelp av andre for å forstå når jeg har å gjøre med store, tydelige avvik.

    Mht. Joe Biden, jeg har små forhåpninger til at han kan redde stumpene av USA, bare for å ha det klart. Men i sterk og klar motsetning til DJ Trump, er Biden et anstendig menneske.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det skulle ikke forundre meg fryktelig mye om de klarer å tape neste valg, til tross for gavepakken GOP har jobbet og fremdeles jobber hardt med å overlevere på gullfat.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Å milde himmel, ikke revolverduell! Da vinner republikanerne hvert eneste valg fra frem til tidens ende.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.529
    Torget vurderinger
    4

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Noe politivirksomhet behøves dog, men den bør jo for all del ikke drives av USA alene.
     

    Kingsington

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2020
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    1.482
    Sted
    Mo i Rana
    Mannen korumperte seg selv. Fred i Israel starter sannsynligvis ikke med å utrope Jerusalem til et protektorat styrt av en maktsyk egoist.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Er litt redd for at USA nå faller tilbake i rollen som sheriffen som skal rydde opp i verden:

    Joe Biden championed the Iraq war. Will that come back to haunt him now? | Joe Biden | The Guardian

    Trump var ustabil materie, men han brøt i alle fall litt med den amerikanske tradisjonen som verdenspoliti.
    ikke vet jeg, men dette er vel ikke av den negative sorten, skulle jeg tro.

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Heller no' så jævlig på overtid at Vesten slutter å støtte verdens fremste produsent av islamske fundamentalister og en sterk konkurrent om tittelen "Verdens Mest Bedritne Land".
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.434
    Antall liker
    1.988
    Torget vurderinger
    8
    Har ingen egenbehov av å "vinne" frem her, det virker nesten nyttesløst, men mener at det du bygger din vurdering på, å ha peiling eller ikke, er basert på helt feil grunnlag. Du forstår ikke at de du heier på står for mye av det motsatte som du egentlig vil.
    Les gjerne denne artikkelen. Den er en god beskrivelse på en del av dere her inne - eller rettere sagt hva som har vært med på å forme dere så dere tenker som dere gjør. https://www.document.no/2021/02/03/hvor-ble-det-av-usa-politikken-i-norske-riksmedia/
    Kunne ikke hvert mer enig. Du har rett i det meste du skriver.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Har ingen egenbehov av å "vinne" frem her, det virker nesten nyttesløst, men mener at det du bygger din vurdering på, å ha peiling eller ikke, er basert på helt feil grunnlag. Du forstår ikke at de du heier på står for mye av det motsatte som du egentlig vil.
    Les gjerne denne artikkelen. Den er en god beskrivelse på en del av dere her inne - eller rettere sagt hva som har vært med på å forme dere så dere tenker som dere gjør. https://www.document.no/2021/02/03/hvor-ble-det-av-usa-politikken-i-norske-riksmedia/
    denne linken er vel henimot synapsefri. En leser de første avsnitt, og allerede er løgnene på plass:

    «Ikke-politikeren Trumps ønske om å rense denne sumpen av klimahysterisk og antidemokratisk globalisme, og heller gi makten og territoriet tilbake til arbeiderklassen, middelklassen og borgerne, var en dødelig trussel mot det nye føydalsystemet som har vokst frem i Vesten etter jerneteppets fall i 1989: Eliten og deres nyttige idioter skal styre og høste pengene – folket skal bare adlyde og betale, mens selvråderett og natur forsvinner med privatjet til Cayman Island.»

    «Nå som eliten har fått Biden på plass gjennom sitt bananrepublikk-valg,»

    (jeg gadd ikke lese mer, etter at løgnene ble så bastant introdusert.)

    men du, som erklærer deg selv å være læringsvillig, gidder ikke engang å stoppe opp ved disse løgnene, men kolporterer slikt som vettug meningsytring, samtidig som du ikke har mot nok til å titte på de par innlegga fra frank jeg viste deg, som kunne gitt deg god ammunisjon til kritikk av elitene, uten å falle inn i løgnen til trump (og document).

    to avsnitt, og document viser seg som det kloakkorgan det nå engang er.

    tillegg:
    det er nesten prosaisk vakkert når idioter (forfatter at skriftet) snakker om «nyttige idioter».
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er neimen ikke lett å forestille seg hvordan folk kan komme seg gjennom en norsk skolegang, senere fungere normalt i samfunnet OG i samme univers faktisk tro på den type ultrabanale løgner som Document tidvis serverer. Boggles the mind, it does.
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    482
    Antall liker
    459
    Sted
    Jar
    Alle norske medier serverer banaliteter og fordreier tidvis sannheten. Mye av dekningen av amerikansk politikk har vært ensidig og lite opplysende, men synes likevel å gå rett hjem hos mange. Thomas Seltzers UXA-serie var et friskt unntak som boret litt dypere.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Alle norske medier serverer banaliteter og fordreier tidvis sannheten. Mye av dekningen av amerikansk politikk har vært ensidig og lite opplysende, men synes likevel å gå rett hjem hos mange. Thomas Seltzers UXA-serie var et friskt unntak som boret litt dypere.
    vi snakker ikke om legitim kritikk av medias fremstilling av både det ene og det andre. (du burde kanskje også ta en titt på linkene til frank) ikke noe problem å påpeke det. men hvorfor en skal bruke løgnen for å «avsløre» løgnpressa! da er en i et alternativt univers. forstår en ikke det, så forstår en knapt noe.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Kunne ikke hvert mer enig. Du har rett i det meste du skriver.
    Det fascinerer meg skikkelig at det ikke er vanskeligere enn å skrive ned en rekke feilaktige (og lett motbeviselige) påstander, så godtar enkelte dette, uten å sjekke noe som helst. Hva er det der?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn