Litt edruelighet i deres uttalelser ....... vil nok ikke være upassende
Å benytte de beste av de beste deler fra øverste hylle.......og bygge et sett treveis høytalere horn eller dynamiske for 25-30 tusen ;D
Jatakk - jeg kjøper 5 par......bare for å kunne selge delene av de fire overskytende parene med god fortjeneste.
Mer reelt;
Å bygge f. eks et Khorn med de beste av de beste horn og drivere vil koste ca 160.000,-, og da har jeg ikke begynt å tenke på delefilteret, de 100 arbeidstimene med basshornet eller fortjeneste ennå!
F. eksempel vil et enkelt 1.ordens delefilter til en slik høytaler med, for å bruke deres uttrykk "de beste" delefilterkomponenter, koste mellom 50 og 70.000 NOK!
Husk også at for å tune inn og tilpasse delefiltre vil det kreve et omfattende antall komponenter før man kommer fram til den optimale løsningen. Dette er deler som etterpå blir til overs. Delefilter er mer enn matematikk!
Denne kosten må nødvendigvis deles på et visst antall forventet solgte enheter.
For å få noe igjen for strevet, vil man i alle fall legge på en god slump pr. enhet, for i dette prisleiet kan man ikke forvente samme ventende kø som når det er salg på Elkjøp.
Om noen skulle kommersialisere et slikt proskjekt, ville jeg regnet med en pris på 300-350.000,- NOK pr par.- Om jeg ikke tar feil, noe i samme gate som AG Trio.
Overrasket? Ikke i det heletatt.
Hvor mye bedre vil en "cost no object"-høytaler bli?
Vet ikke, men med tiden vil jeg finne det ut