N
nb
Gjest
Bare 50% ? Trodde de var i stort flertall jeg.
|
Jeg tror jeg kjenner deg bedre enn som så, karl; jeg vet at du ikke er dum, nå tror jeg du spiller littAt dere leger har det fett økonomisk plager meg lite, men jeg synes ikke det er rettferdig.
Er det denne jenta du baserer påstander om systematisk utskvising på? Nei karl, det mener du ikke?Du abonnerer nok på Aftenposten. Det har vært noen artikler og debatter om kvinner i legestudiet der. Jeg kjenner ei som ga opp og hoppet av. Hun hadde bare et år igjen
Tull. Tallene på skattelistene sier mer om antall arbeidstimer enn om timelønn.
Når det gjelder at ikke alle har mulighet for å jobbe ekstra; tull det også. Alle kan kjøre taxi, selge pølser, jobbe som dørvakter på helg eller hva som helst. Det er bare det at "ingen" vil, fordi folk flest har nok med 100% jobb. Kan love deg at mange leger gjerne skulle ha byttet ut endel av lønna mot mindre pålagt arbeidsbelastning. Du snakker jo som om legene er annerledes enn andre, det er de ikke, og er like glad i familien sin, ferier, hytteturene, båtturene og de koselige hjemmekveldene som deg og alle andre.
Litt korttenkt å misunne leger (og endel andre yrkesgrupper) sin høyere lønn enn snittet synes jeg, til det ligger det altfor mye private offer under.
Ja, den er nesten litt pinlig vil jeg si, denne misunnelsen som kommer for en dag her og der overfor folk som ligger høyere på skattelista enn en selv. Skulle nesten tro at de som fremmer slik misunnelse uten å skjønne bakgrunnen for lønna var svært så opptatt av penger?
Til påstanden at kvinnelige studenter skvises ut... det var første gang jeg hørte. Jeg har selv studert medisin, og hadde mange venninner under studiet, kan ikke si at vi merket noe til det.. tvert om er det omlag 50% kvinneandel på studiet har jeg hørt.
Mvh Vidar P