Å? Står det noe mellom linjene jeg ikke fikk med meg. Jeg leste dette som en meget bra anmeldelse....De fikk ikke så veldig god kritikk i Stereophile...
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/1000proac/index.html[/url]
Å? Står det noe mellom linjene jeg ikke fikk med meg. Jeg leste dette som en meget bra anmeldelse....De fikk ikke så veldig god kritikk i Stereophile...
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/1000proac/index.html[/url]
Å? Står det noe mellom linjene jeg ikke fikk med meg. Jeg leste dette som en meget bra anmeldelse....
Da må du jo gi en rapport på lyden,når de er i hus.....og måske nogen billede af boxene og højtalerne når de er pakket ud....Nå skal ett par D38 være i boks, bare snakk om å få dem fraktet Må si jeg gelder meg til å få Proac i hus igjen
Jeg bruker rene biwire sølvkabler laget av en danske som jeg ikke husker navnet på ??? Har sølv mellom HT og forsterker også. CD spiller er EMCmkII mens det svake ledded nok blir Hegel H200 integrert forsterker. Så den blir nok ny integrert i løpet av våren.Da må du jo gi en rapport på lyden,når de er i hus.....og måske nogen billede af boxene og højtalerne når de er pakket ud....
Hvilken kabling bruger du ??
Chapter ?
;D
Fordi Dynaudio lyder ikke så godt som ProAc gørHvorfor kjøpe Proac når det finns Dynaudio.. ;D
bamsemann..
Kors på halsenFordi Dynaudio lyder ikke så godt som ProAc gør
Da ProAc efter min mening lyder en del bedre end DynAudio.Hvorfor kjøpe Proac når det finns Dynaudio.. ;D
bamsemann..
;D Det var jo dejligt at høre,og forstår så godt du har valgt Dynaudio bamsemann....Proac er faktisk noe billig vræl i forhold til Dynaudio, selv om de har prisa dem skyhøyt....
bamsemann..
Vi kunne ha demonstret Dynaudio Focus 220 mot ProAc D15. Jeg temmelig sikker på at de aller fleste ville ha valgt ProAc. De har mye bedre gjennomsiktighet og dynamikk og har i tillegg mye av de samme kvaliteter (minst!).Proac er bra de..
Jeg har jo eid både 1s og 2s..
bamsemann..
Ja etter jeg fikk ProAc i hus tror jeg neppe jeg bytter igjen ,det er de beste høytalerne jeg har hatt . er jo en ren nytelse å høre på ;D
Ikke fortvil Bamsemann ,du kan godt få være med i klubben ;D ;D ;DProac er faktisk noe billig vræl i forhold til Dynaudio, selv om de har prisa dem skyhøyt....
bamsemann..
Jeg skjønner godt at S. Taylor ikke ser noen grunn til å fikle med høyttaleren "hans" og den vanligste feilen er jo å skru altfor hardt, men det skader ikke å etterstramme torxskruene "fingerstramt". Det som i midlertid burde etterstrammes er kontraskruene på Mitchell-terminalene som ofte er alfor løst slik at hele terminalen roterer på delefilterprintet når man strammer til. For å komme til kontraskruen så må jo bassen ut. Dersom man bruker bananplugger så er jo ikke det noe problem (men gafler er nå best og gir størst kontaktflate)....PS..Var forresten i kontakt med Mr. Tyler ang. etterstramming av skruene rundt elementene, svaret var enkelt og greit: la vær!
mvh
Velkommen HaraldSkulle ønske jeg hadde oppdaget dette innlegget tidligere, for 22 sider (!) blir akkurat nå litt for mye og pløye igjennom!!
Jeg har ProAc D25 og cary SLI-80 integrert rørforsterker. Er meget fornøyd med denne kombinasjonen. Sliter litt med akustikk i rommet, så føler jeg ikke helt har fått med meg potensialet i dette oppsettet. Flytter om et halvt år, så regner med det blir orden i sakene da!
Signalkilde er cary DVD-6. Hadde tidligere Primare sin toppspiller D30 (cd). Byttet denne mot cary sin dvd-spiller som ligger omtrent i samme prisklasse. Opplevde at cary'en spilte bedre på mange områder!
Kabling er for tiden Nordost Blue Heaven, både som signal og ut til høyttaler. Blir røroppgradering på forsterkeren etter nyttår!
Mvh Harald
Gratulerer Costello!Var på nippet til å bestille nye høyttalere for kort tid siden, men så dukket det opp et veldig bra kjøp på en brukt CD-spiller. Så jeg slo til på det istedet.
Denne spilleren har en utsalgspris på mer enn 3X veil-vill-ledende pris på D15.
Og vips, har jeg fått "nye" høyttalere, som spiller større, mer detaljert og med større autoritet og bass enn før... Ikke nok med det; dette billige "vrælet" spiller nå høyere og mer uanstrengt enn tidligere.
Med ProAc er det tydeligvis viktig at kilde/forsterkeri er 100%.
PS..Var forresten i kontakt med Mr. Tyler ang. etterstramming av skruene rundt elementene, svaret var enkelt og greit: la vær!
mvh
Bedre sent enn aldriSkulle ønske jeg hadde oppdaget dette innlegget tidligere, for 22 sider (!) blir akkurat nå litt for mye og pløye igjennom!!
Jeg har ProAc D25 og cary SLI-80 integrert rørforsterker. Er meget fornøyd med denne kombinasjonen. Sliter litt med akustikk i rommet, så føler jeg ikke helt har fått med meg potensialet i dette oppsettet. Flytter om et halvt år, så regner med det blir orden i sakene da!
Signalkilde er cary DVD-6. Hadde tidligere Primare sin toppspiller D30 (cd). Byttet denne mot cary sin dvd-spiller som ligger omtrent i samme prisklasse. Opplevde at cary'en spilte bedre på mange områder!
Kabling er for tiden Nordost Blue Heaven, både som signal og ut til høyttaler. Blir røroppgradering på forsterkeren etter nyttår!
Mvh Harald
Vanskelig å gi råd, men en ting er helt sikkert, IKKE spar på noe når det gjelder kilde/CD-spiller. D15 spiller jo bra uansett, selv på forholdsvis rimelig elektronikk. Men du verden så mye de har å gå på!Gratulerer Costello!
Du har sikker skrevet om dette tidligere men kan du fortelle hva du har testet med D15 og erferinger med disse?
Neste år er mitt mål å finne potensialet med spiller/forsterker til omtrent samme pris som D15.
Er der nogen bud på hvad en D15 bør koste som brugt ( 4år ) ??
Hej flinkgutt
Har set en annonce,hvor de er i kirsebær og til prisen 12.500 D.Kr
Og her forstår jeg så ikke lige Norsk strøkne??? hvad betyder det ??