Hei OleDa har jeg koblet til M800SE monoblokkene. Først må jeg si at de har helt nye rør. Jeg koblet de til noen gamle høyttalere, justerte bias og flyttet de over til D25.
Jeg ble meget skuffet! Mye av den dype, gode bassen var borte og lyden var litt kald. Om dette skyldes nye rør eller om A-30 er så mye bedre vet jeg ikke.
Jeg skal la det stå og spille noen timer men det ligger an til at Tor får solgt A-30 nå!
Noen som vil kjøpe M800SE? De har helt nytt rørsett til kr 3500 (kjøpt hos Motron i forige uke).
Jeg kommer tilbake med mere senere.
En av favorittlåtene mine som jeg benytter under testen er Stormy Monday fra Allman Brothers Band - At Fillmore East på SACD.
OS
Ah denne er bra 8)En av favorittlåtene mine som jeg benytter under testen er Stormy Monday fra Allman Brothers Band - At Fillmore East på SACD.
Det er et par uheldige omstendigheter her. I forrige uke røk det ene røret i monoblokkene og jeg ble nødt å bestille nye. Røret røk samme dag som Proac ble sendt fra Oslo.Hei Ole
Trekker du ikke litt forhastede slutninger nå?
Som jeg forstår på deg,så er både rørene i effektforsterkerene dine og høytalerene ikke i nærheten av å være innspilte?
Og hva med A-30,er den innspilt?
Jeg hadde tatt en ting av gangen,hadde jeg vært deg.
Først finne en høytaler så passet deg og først når den og rørene var ferdig innspilt hadde jeg vurdert å gå videre.
Det er et par uheldige omstendigheter her. I forrige uke røk det ene røret i monoblokkene og jeg ble nødt å bestille nye. Røret røk samme dag som Proac ble sendt fra Oslo.
Når det gjelder om Proac er innspilt eller ei er det lite jeg kan gjøre med det bortsett fra å spille på de så mye som mulig. De var helt nye når jeg fikk dem til lån i forrige uke og jeg skal returnere dem den kommende uke hvis jeg ikke skal ha de. Hvordan de kommer til å høre ut når de er innspilt greier jeg desverre ikke å forestille meg så jeg må basere valget mitt på det jeg hører nå.
Ja, A-30 er innspillt.
OS
Synd med rørene ja,for da får du ikke hørt høytalerene på ditt vante anlegg!Det er et par uheldige omstendigheter her. I forrige uke røk det ene røret i monoblokkene og jeg ble nødt å bestille nye. Røret røk samme dag som Proac ble sendt fra Oslo.
Når det gjelder om Proac er innspilt eller ei er det lite jeg kan gjøre med det bortsett fra å spille på de så mye som mulig. De var helt nye når jeg fikk dem til lån i forrige uke og jeg skal returnere dem den kommende uke hvis jeg ikke skal ha de. Hvordan de kommer til å høre ut når de er innspilt greier jeg desverre ikke å forestille meg så jeg må basere valget mitt på det jeg hører nå.
Ja, A-30 er innspillt.
OS
Jeg har fått tilbud om å få heve kjøpet innen 3 mnd (tror jeg det var) hvis jeg kjøper de nå. Det er jo en mulighet.
Hvis du får pengene igjen ja ,hvis ikke hmmmmmmmmm skeptisk .Jeg har fått tilbud om å få heve kjøpet innen 3 mnd (tror jeg det var) hvis jeg kjøper de nå. Det er jo en mulighet.
En liten oppdatering. Etter intens lytting til D25 i snart to uker har jeg bestemt meg for å gå for de nye D28. D28 er en oppgradering av D25 og vil etter hvert erstatte den. De kommer inn i februar og jeg låner D25 i mellomtiden.
Hej OS...
Det lyder rigtigt spænende med D28,og jeg glæder mig til at høre om dine indtryk når de kommer til dig.
Ligesom det vil være spænende at høre om udviklingen på lyden i D25..
Hej fra
Flemming
Det var hyggelig å høre.En liten oppdatering. Etter intens lytting til D25 i snart to uker har jeg bestemt meg for å gå for de nye D28. D28 er en oppgradering av D25 og vil etter hvert erstatte den. De kommer inn i februar og jeg låner D25 i mellomtiden.
Har også problemer med å lever tilbake Accuphase A-30. Det er en vanvittig bra forsterker!
OS
Ny modell og så senker Lyric prisen i forhold til den gamle!Bare oppl.
Pratet med Tor (Lyric) i dag og fikk vite at Proac D28 kommer i begynnelsen av neste år,og vil ligge på 39990kr.
Håper og tror den vil bli en killer for mange av konkurentene.
Mulig dette er gammelt nytt,men nå er det bekreftet.
En liten oppdatering. Etter intens lytting til D25 i snart to uker har jeg bestemt meg for å gå for de nye D28. D28 er en oppgradering av D25 og vil etter hvert erstatte den. De kommer inn i februar og jeg låner D25 i mellomtiden.
Har også problemer med å levere tilbake Accuphase A-30. Det er en vanvittig bra forsterker!
OS
Ja det har bedret seg betraktelig!Føler du lyden har forbedret seg ?
Tipper A30 er en digg forsterker , har selv sikklet på denne
Tar meg selv i å savne Accuphase til tider ,det er noen fantastisk musikalske forsterkere , og byggekvaliteten er noe av det beste som finnes .
Ja det har bedret seg betraktelig!
Ja A-30 er vanvittig bra! Jeg har byttet mange forsterkere opp igjennom tidene (Nikko, Adyton, Sonotron, EC AW-100, Thule, Harman Kardon, Denon,...) men har aldri hørt så stor forskjell når jeg har byttet før.
Når det er sagt må jeg repetere det jeg sa ovenfor at mine M800SE har nye rør og jeg for ett år siden var helt solgt når jeg byttet fra Thule til dem!
OS
Hjemmelagd?? Både mine Response 2.5 og D38 har meget høy byggekvalitet - og jeg synes de er noe av de peneste høyttalere man kan ha i en stue. Anbefalt forsterkereffekt står skrevet bakpå høyttalerne. Jeg hadde en artig opplevelse da jeg kjøpte Response 2.5 - de var ikke innspilt og jeg lånte en REL subwoofer for å hjelpe på - heldigvis fikk jeg aldri til å integrere den i lydbildet så jeg leverte den tilbake. Etter ca. 6 mnd. spilte Response 2.5 kjellerdypt alene - og jo det er energi ned mot 20 Hz. Det samme gjelder D38. Det er ikke tilvenning og det må være mulig å måle denne endringen som er så hørbar....... jeg syns kabinettene ser veldig hjemmelaget ut i forhold til f.eks B&W Nautilus 803 (som jeg hadde før) og Dali Helicon 800W (som jeg også vurderer). Begge de to sistnevnte høyttalerne er i samme prisklasse som D25 og de oser av kvalitet. Det andre er "brukermanualen" som er noe av det kjipeste jeg har sett. F.eks står det ikke tekniske data eller anbefalt forsterkereffekt.
Ny modell og så senker Lyric prisen i forhold til den gamle!
Er han syk!
Om du får denne dealen vet jeg ikke. Jeg har handlet for over 100K i Accuphase hos Lyric i høst også og over 50K i fjorEr i ferd med å bestille meg ett par nye proac nå
Sjekker ut den dealen med å låne D25 til D28 kommer.
Gleder meg til å få Proac i hus igjen
Tror nok prisene er i endring ,ikke så lett og prute (mye)nå etter at de fleste priser er justert .Det er jo en kjent sak at Lyric's prislister har vært sterkt misvisende. Kanskje Tor bare har endret prispolitikk og laget en mer realistisk prisliste. Men med mindre sjanse for pruting..
Nå dumper han jo prisen på D25 til godt under 30000, så muligheten for et go'kjøp er absolutt til stede!
Personlig venter jeg heller til D28 kommer. ProAc skifter nok ikke modell uten en god grunn.
mvh
Har litt dårlige lysforhold i kjellerstua. Først et nærbilde av Accuphase:OS .
Hva med en liten bilde oppdatering av anlegget ditt
Det så jo kjempelekkert ut Det er nok ikke vanskelig å bruke mange kvelder her...Har litt dårlige lysforhold i kjellerstua. Først et nærbilde av Accuphase:
Har ikke forsøkt med DP-78 rett i effektforsterker men det fungerer nok.Det så jo kjempelekkert ut Det er nok ikke vanskelig å bruke mange kvelder her...
Har du prøvd å kjøre DP-78 rett i effektforstrekeren? Kunne vært artig å høre om hvordan det fungerer.
Jeg vil sterkt anbefale deg å kutte ut spikes'ene på ProAc og bruke skumputer som du får kjøpt hos Eltek. Det demper og isolerer bedre.
Det går meget bra! Jeg spiller vanligvis ikke så høyt at 30W er noe problem. Men som vanlig med klasse a høres den mye kraftigere ut enn 30W.OS, Hvordan er det å drive D25 med kun 30 kvalitetswatt ? Går det greit siden det er klasse A ?
Det er fliser på gulvet ja. Akkustikken er bra den men kan nok bli bedre. Jeg har et tykt teppe med dempemateriale bak på hver sidevegg som ikke syns på bildet.Hei OS.
Det ser jo superflot ud.... )
men er det klinker/fliser du har på gulvet ??
og gir det ikke problemer med akustikken , eller dæmper trævæggene så meget at det ikke gør noget ??
Er det et problem? Mine står nesten en meter fra bakveggen!problemet mit er at de inte kan stå tættere end 40cm til bagvæggen :'(
Flemming
Hei OSEr det et problem? Mine står nesten en meter fra bakveggen!
OS