monosapiens
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 25.09.2005
- Antall liker
- 0
Kos deg.....Påsken er heldigvis lang ;D
Jeg bruker stativer fra Sound Organisation, som jeg har kjøpt hos Stereofil i Oslo.toref skrev:Sånn skal det være jonas, anlegget skal få fram gleden i musikken. Fint at du tar deg tid til å fortelle om inntrykkene også, midt i påskeferien. Hvilke stativ bruker du forresten?
Mvh
toref skrev:Ikke så mange av oss, er jeg redd. Men god smak for elektronikk har vi. Krell Evolution her. Foreløpig det beste jeg har hørt på D80.
Har forøvrig lekt noe mer med plassering den siste tiden. Det er sannelig mer i disse høyttalerne enn jeg trodde! ;D
Mvh
Det er vel ikke mange her med D100 og som kan snakke av erfaring. Men det er jo alltid artig å teste nye ting. Min opplevelse, med D80, er at disse svarer veldig tydelig på egenskapene i elektronikken. Merket kjapt at Krell-en gav mer tilstedeværelse enn 4B-SST f.eks. Du får jo sikkert låne deg et par 28B-SST om du vil? Det er nok bra saker. Men vi forlanger lytterapport altså..monosapiens skrev:Har en følelse at Cary cad 500MB (transister monoblokk) er litt reservert i lydbildet.toref skrev:Ikke så mange av oss, er jeg redd. Men god smak for elektronikk har vi. Krell Evolution her. Foreløpig det beste jeg har hørt på D80.
Har forøvrig lekt noe mer med plassering den siste tiden. Det er sannelig mer i disse høyttalerne enn jeg trodde! ;D
Mvh
Men lurer på om ikke annen elektronikk virkelig kan gi et løft her.
f.eks Bryston 28sst eller noe ifra mcintosh.
Kanskje også den største rørforsterkeren til Cary også...?
Her kommer endelig noen bilder etter ønske- riktignok tatt i all hast. Du burdetoref skrev:Du har ikke noen bilder da O.P.K.? Hadde vært artig å sett hvordan du har plassert høyttalere i forhold til frontvegg og sidevegger f.eks.
Mvh
Kablene fra D 80 går gjennom veggen, som du sikkert skjønner, men selv omtoref skrev:En sann ProAc entusiast ser jeg! Tipper det låter bra. Mer enn en smule misunnelig på den romslige stua også. Har du laget deg et eget opplegg for å koble mellom D28 og D80-ene?
Mvh
toref skrev:ProAc, med dCS og Dartzeel, omtalt som "one of the best sounds at the show" på Hi-End i München av Stereotimes.
Mvh
[/
q uote]
Hei! Hvilken ProAc var det? Jeg finner bildet hvor det påstås å være D38. Men det ser da ut til
å være D 80 ??
Mvh
Under tråden jeg startet om elementer brukt i D-80 på "tech hjørnet" tror jeg du finner den.monosapiens skrev:Var det ikke lagt ut en polsk test av D-80 her på forumet et sted ?
Finner den ikke igjen.... ???
Her er'n http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,22716.msg439785.html#msg439785monosapiens skrev:Var det ikke lagt ut en polsk test av D-80 her på forumet et sted ?
Finner den ikke igjen.... ???
Gratulerer OPK! Fant du denne på bruktbørsen?O.P.K. skrev:Litt mere info om ProAc , etc. Etter en ukes hjemlån / utprøving av " ny " forforsterker : Pass Labs
XO.2 har jeg opplevd rene " revelation " med ProAc D 80 / Bryston 28B SST. Utrolig behagelig - med et
perspektiv i bredde og dybde jeg aldri har hørt ført. Jeg tok derfor avgjørelsen og kjøpte den - svært fordelaktig
pris. ( Nypris: 92000,- ). Hadde egentlig tenkt meg M. Levinson 32 Reference, men en halvveis avtale om kjøp av
denne glapp fordi selger ikke ville selge likevel ! M-L 32 kan umulig være mer enn såvidt / marginalt bedre enn
Pass Labs til mine ProAc / Bryston - ialle fall er jeg svært fornøyd. Enda strammere bass, nydelig i mellomtonen
og ditto oppover i skalaen. Jeg begynner å skjønne hvor viktig det er med en virkelig god forforsterker !
Kommer sikkert tilbake med flere inntrykk seinere.
Mvh
Hadde vært aldeles glimrende!monosapiens skrev:Der ja
Jeg jober jo med flere polakker, så kanskje man kan få oversatt noe her ;D
Kan jo prøve her: http://www.poltran.com/monosapiens skrev:Der ja
Jeg jober jo med flere polakker, så kanskje man kan få oversatt noe her ;D
Regner med at du har sjekket dem opp på ProAc's hjemmeside. Ser jo flotte ut disse. Ligner ikke rent lite på Response 3 utseendemessig. Hadde Response 3 tidligere og var veldig fornøyd med dem.artofdesign skrev:Noen her som har peiling på ProAc Studio 200?
Jeg er ny eier av et sett, pappa har Studio 125 så kjenner jo litt til ProAc fra tidligere.
Mottar de til søndagen og gleder meg som en unge, kjøpt de uhørt. :-X
Noen som har peiling på hva ny pris lå på de?
Anbefalinger i forhold til forsterker?
Det var for Studioene. Samtidige Response 3.5 kostet godt over det dobbelte.artofdesign skrev:Var det for Stuioene eller Response? Han jeg har kjøpt de av snakker om 28.000, men jeg tar ikke det for helt god fisk.